Skocz do zawartości

>>NOWY<< URSUS C-360 z Lublina ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie a czy jak będzie do wyboru silnik perkinsa 3 i 4 cylindrowy , to czy te silniki będą miały tą samą moc tj 58KM? Czy może 4 będzie troszkę mocniejszy? Wie ktoś coś na ten temat?

 

Kolega zadał bardzo dobre pytanie. Sam chciałbym znać odpowiedź na to pytanie. 

Co ja mogę powiedzieć odnośnie wyboru silnika w modelu C-360?

- Pomysł ciekawy, nie spotkałem się jeszcze z takim, ale uważam jednak że trochę nie na miejscu. Jak można dać klientowi do wyboru silnik w jakiejkolwiek maszynie? Niech Pan prezes Zarajczyk, którego bardzo szanuję za to ze wyciągnął tą markę z bankructwa tak nie kombinuje. Niech inżynierowie dadzą po prostu czterogarowego perkinsa w standardzie i już. Po co tak kombinować? No czy nie mam racji? Jak komuś to pasuje proszę bardzo jak najbardziej, każdy ma swoje zdanie :)

Opublikowano

4 cyl. Perkins jest już w C-380, więc pchanie takiego silnika do C-360 nie jest konieczne. Sam wybór ma trochę sensu, bo ogólnie taki ciągnik musi być tani. Kto może, postawi na Perkinsa, a komu ledwo starczy kasy na model z silnikiem Sonalika, ten będzie się cieszyć, że uzbierał na nowy ciągnik. A przedsiębiorstwa tym bardziej postawią na tańszy model.

Opublikowano

http://www.forestmeri.cz/technicka-specifikace-c-serie/ - parametry z Hatatt'a A55C łudząco podobne do Ursusa C350 hmm no nie możliwe....

 

Kurcze Hattat też ma serię C....pewnie zerżnęli coś z Ursusa....

 

http://www.forestmeri.cz/galerie-c-serie/- wow te hattaty mają wygląd pod maską jest prawie identyczny jak w C380- ale w sumie tylko sprężarka powietrza taka sama jest, napewno Hattat bierze od jakiegoś polskiego producenta pneumatyki i pozostałe komponenty też.

 

Ale na szczęście kabina i wnętrze jest unikalne...mam nadzieję że nie ma tam  żadnej tabliczki znamionowej z napisem "Yaris", "Verim" albo innego tureckiego producenta bo u nas w Polsce to mamy wielu producentów produkujących kabiny czterosłupkowe i napewno te kabiny są polskie.

 

Ursus C360- Nie no silnik Sonaliki to będzie miał swietny!

 

http://www.sonalika.com/pages/productDetail.asp?ptype=Indian%20Models&cat=9&scat=12&id=10

 

Widać, że licencja Zetora musi być dobra...Tylko szkoda, że koledzy z Indii do silnika wolnossącego dodali Turbinę z intercoolerem a dla układu wtryskowego z pompą rzędową zwiększyli ciśnienie wtrysku z 170 do 250bar...no cóż spełnione  normy spalin z 3zero  na 3A muszą być...ale napewno ten sam silnik po takich zmianach będzie też trwały...w końcu części od Zetora są łatwo dostępne.

Pozdrawiam kolegów fachofcuf wspierających polski przemysł! :) 

Opublikowano

Mentalność polaczka wziąć kredyt kupić traktor za +/- 100 000 zł jako ciągnik pomocniczy w gospodarstwie

(Że taki traktor miałby pełnić rolę głównego ciągnika nawet nie skomentuję chodzi o cenę) a potem widły od gnoju i do Warszawy płakać bo nie mam na ratę.. Świetnie pokazały to ostatnie protesty..

Ja ma 14,5 ha ziemi i jako główny traktor URSUS 4514 kupiony przed laty z własnego kapitału przez mojego tatę a Park maszynowy był stopniowo uzupełniany przez kolejne 4 lata... i pamiętam jak się inne kulfony śmiały że SAPARD-u nie bierze a PZECIE DAJO I CA BRAĆ

dzisiaj nie jest im do śmiechu. U mnie część pól już obsadzone warzywami a inni się po d*pach drapią skąd na chleb wziąć.

Tak więc darujcie sobie bo jak pewien człowiek powiedział "Trzeba najpierw zainwestować pięć złotych w kalkulator i obliczyć na co mnie stać a na co nie " zamiast brać potężne kredyty na krzywy ryj bo inni biorą 

 

Nie zgodzę się z tobą w żadnym bądź razie co i jak sobie obliczyć w dzisiejszych czasach raz produkujesz np ziemniaki po 1zł a dwa lata po 0,30gr albo  i mniej... tak samo jest z każdym innym działem produkcji  nastawisz się na coś  myślisz ze będzie z tego jakiś profit a tu  krach i robisz poniżej kosztów i to nie z swojej winy

Opublikowano

http://www.forestmeri.cz/technicka-specifikace-c-serie/ - parametry z Hatatt'a A55C łudząco podobne do Ursusa C350 hmm no nie możliwe....

 

Kurcze Hattat też ma serię C....pewnie zerżnęli coś z Ursusa....

 

http://www.forestmeri.cz/galerie-c-serie/- wow te hattaty mają wygląd pod maską jest prawie identyczny jak w C380- ale w sumie tylko sprężarka powietrza taka sama jest, napewno Hattat bierze od jakiegoś polskiego producenta pneumatyki i pozostałe komponenty też.

 

Ale na szczęście kabina i wnętrze jest unikalne...mam nadzieję że nie ma tam  żadnej tabliczki znamionowej z napisem "Yaris", "Verim" albo innego tureckiego producenta bo u nas w Polsce to mamy wielu producentów produkujących kabiny czterosłupkowe i napewno te kabiny są polskie.

 

Ursus C360- Nie no silnik Sonaliki to będzie miał swietny!

 

http://www.sonalika.com/pages/productDetail.asp?ptype=Indian%20Models&cat=9&scat=12&id=10

 

Widać, że licencja Zetora musi być dobra...Tylko szkoda, że koledzy z Indii do silnika wolnossącego dodali Turbinę z intercoolerem a dla układu wtryskowego z pompą rzędową zwiększyli ciśnienie wtrysku z 170 do 250bar...no cóż spełnione  normy spalin z 3zero  na 3A muszą być...ale napewno ten sam silnik po takich zmianach będzie też trwały...w końcu części od Zetora są łatwo dostępne.

Pozdrawiam kolegów fachofcuf wspierających polski przemysł! :)

 

-Hattat ma układ napędowy Hema, a Ursus c-350 ma transmisję Carraro. Seria C Hattata jest nową serią Valtry A. Hattat produkuje Valtry serii A, te mniejsze. Jak Valtra wprowadziła nowe modele, to i Hattat te ciągniki wprowadził pod swoją marką.

-Ursusy mają silniki Perkinsa, podobnie Hattaty, stąd podobieństwa.

-Kabiny Ursusa są jego produktem - 100%.

-Żeby spełnić normy spalin trzeba było wstawić turbinę do silnika i zwiększyć ciśnienie wtrysku. Faktycznie części mogą być łatwo dostępne i tanie.

 

Opublikowano

Hattat jest główny udziałowcem Ursusa i tak naprawdę Abdullah Akkuș jest dyrektorem naczelnym i on tam trzyma ręke na kasie. Poczytajcie sobie o zarządzie:

 

http://ursus.com.pl/Wladze-firmy

 

Możecie sobie mówić, że Ursus jest Polski ale fakty mówią co innego.

 

Jeśli chodzi o konstrukcje to nie ekonomiczne jest wymyślać coś jak nową linię C ciągników skoro można mieć gotowe rozwiązania od głównego udziałowca.

 

Tak samo nieekonomiczne jest produkować coś w Polsce jak można mieć 99% produktu z Turcji gdzie wielu producentów produkuje tam bo koszty produkcji są mniejsze a przykładem są kabiny New Holland, John deere, Case  wykonywane w  Yaris-Turcja.

 


Oczywiście mówiąc słowo "Ursus" mam na myśli ciągniki Ursus, bo reszta maszyn rolniczych- nie protestuję że są polskie.

Opublikowano (edytowane)

Abdullah Akkuș jest członkiem zarządu, a nie prezesem, czy właścicielem Ursusa. Do tego w zarządzie jest też pan, który pracował w firmie Sipma, ale to nie znaczy, że Sipma ma coś wspólnego z Ursusem. Samym prezesem jest Zarajczyk, a do jego ojca należy Pol-Mot Holding - większościowy udziałowiec Ursusa. http://ursus.com.pl/Akcjonariat , http://www.polmot.pl/zarzad-struktura,41.html

Ciągnik Ursus C-350 jest zbudowany na transmisji Carraro - nie Hema jak Hattaty. Do tego wprowadzono go długo przed serią C Hattata, które niedawno weszły do produkcji.

Edytowane przez XMK13
Opublikowano

I weź tu komuś dogodzić... Najpierw źle bo tureckie czy chińskie pochodzenie, a nie polskie. Udowodnisz co innego, wyjaśnisz nieścisłości to wraz nie dobrze bo powinno tureckie czy jakie tam jeszcze,a nie polskie bo taniej by było.

Opublikowano

Abdullah Akkuș jest też dyrektorem generalnym, czyli napewno ma duży wpływ na spółkę, a do tego jeszcze do 2014 równocześnie był dyrektorem generalnym tureckiego producenta ciągników firmy Basak tractor, więc coś jest tu do rzeczy.

 

S

 

Opublikowano

I weź tu komuś dogodzić... Najpierw źle bo tureckie czy chińskie pochodzenie, a nie polskie. Udowodnisz co innego, wyjaśnisz nieścisłości to wraz nie dobrze bo powinno tureckie czy jakie tam jeszcze,a nie polskie bo taniej by było.

 

No sory bardzo ale nikt nie mówił że polskie jest be.

 

Z powodu zbyt dużego udziału Hatata w Ursusie, śmiem twierdzić, że te ciągniki nie mają dużo związanego z Polskim przemysłem, prócz logo.

  Mogą one być składane w Lublinie ale podejrzewam, że większość komponentów takich jak chłodnice, pneumatyka, czy nawet kabina (która może być zaprojektowana w Polsce ale wciąż produkowana za granicą, bo taniej)to są sprowadzane zza granicy.

Oczywiście każde z tych twierdzeń może być przez każdego obalone, dlatego też polecam obejrzeć któryś z ciągników z serii C i policzyć ilość komponentów z napisem "Made in Turkey" na ciągniku.

 

Mam nadzieję że niektórzy zanim uznają się za fanów jakiejś marki albo będą na ślepo wykrzykiwać, że coś jest Made in Poland to spojrzą krytycznie na produkt i sprubóją pomyśleć troche ile jest w tym prawdy zamiast ślepo wierzyć propagandzie marketingowej, że jak coś ma nazwę C360 to jest potomek tej prawdziwej 60tki.

Opublikowano

Za czasów warszawskich Ursus kupował kabiny od polskiego producenta (Koja). Dlaczego teraz mieliby ciągnąć je z Turcji? Tabliczka znamionowa kabiny podaje Ursusa jako producenta.

https://www.facebook.com/URSUS.1893/photos/pcb.812679928745843/812675875412915/?type=1&theater

Do tego szyby są firmy Glaspo - to jest polska firma. Prawy panel kabiny został zmieniony i błotniki też, więc muszą mieć możliwość wprowadzenia zmiany w każdym momencie - a to jest mało możliwe przy produkcji przez inną firmę.

Elektroniczny panel sterowania oświetleniem i deska rozdzielcza (zegary) są firmy Eltem - firma z Lublina.

Tak więc wygląda na to, że ta kabina jest made in Poland.

Opublikowano (edytowane)

Powiem tak dawno decyzja o Ursusie jest już podjęta więc poco poruszać ten temat Ursus jest tylko składany z Hattatu i tylko Pol-mot Holding decyduje co jest dobre a co nie a nie żaden hattat. Po drugie skoro Pol-mot ma ponad 50 % udziałów to drugim co do wielkości udziałowcem jest właściciel w tym przypadku P. Zarajczyk do tego dochodzi jeszcze przecież teraz mWealth Management S.A. a 2 akcjonariuszy jest wpisanych jako pozostali więc to jest P. Zarajczyk I jakiś tajemniczy gość który ma najmniej do gadania.

 

 

Piotr_20155

Jesteś  świeżo zarejestrowanym użytkownikiem i robisz zamęt i zamieszanie bo na ten temat był już poruszany wcześniej i z tego co wynikło to ursus zakupuje tylko części od hattatu.

 

I przeczytaj dokładnie sobie

Jak jest podane

 

W skład Zarządu URSUS S.A. wchodzą:

Karol Zarajczyk - Prezes Zarządu
Abdullah Akkuș - Członek Zarządu
Jan Andrzej Wielgus - Członek Zarządu
Wojciech Zachorowski - Członek Zarządu
Marek Włodarczyk - Członek Zarządu

 

Abdullah Akkuș jest tylko członkiem zarządu.

 

A oto źródło:

 

http://ursus.com.pl/Wladze-firmy

Edytowane przez Graham
Opublikowano

Nawet Ursus na swojej stronie na fb publikował zdjęcia z linii produkcyjnej kabin no i hataty maja przekładnie hema a Ursusy carraro, a silnik ten sam bo perkins to co w tym dziwnego?

Opublikowano (edytowane)

Ursus nic swojego nie produkuje poza kilkoma duperelami a resztę tylko składa do siebie. Nie podniecajcie się tak. Nie ważne czy będą części z Hemy czy Carraro albo Perkins czy Deutz. Co bardziej im się opłaci to zastosują. Pan Zarajczyk nie ma żadnego doświadczenia w branży motoryzacyjnej czy maszynowej - jest typowym ekonomistą i umie liczyć.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Ursus nic swojego nie produkuje poza kilkoma duperelami a resztę tylko składa do siebie. Nie podniecajcie się tak. Nie ważne czy będą części z Hemy czy Carraro albo Perkins czy Deutz. Co bardziej im się opłaci to zastosują. Pan Zarajczyk nie ma żadnego doświadczenia w branży motoryzacyjnej czy maszynowej - jest typowym ekonomistą i umie liczyć.

A co mieli od razu wprowadzić swoje silniki i skrzynie? Przynajmniej kabiny swoje maja i starają się o skonstruowanie swojej skrzyni i nikt tu się nie podnieca tylko mnie osobiście denerwuje, że wszystko jest złe i najlepiej to wszyscy narzekajmy tylko to wtedy będzie super. Ciekawe jak by na twoje płody rolne wszyscy narzekali i nie miał byś ich gdzie sprzedać to jak byś wtedy śpiewał i czy tak Czeska reklama Polskich produktów by ci się podobała?

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Nooo muszę przyznać, że mój przedmówca ma rację. Doskonałe porównanie sytuacji. Mnie również bardzo, ale to bardzo denerwuje takie narzekanie. Ludzie ja to po tylu latach jestem w końcu dumny z tej marki. Jeszcze kilka lat (sądzę, że 5 starczy), a URSUS wypchnie z rankingu z***ra, tylko niech da konkurencyjną cenę i lepsze, bardziej trwałe podzespoły. 

 

Do czego to doszło! Biało czerwony Z*tor z orzełkiem! sretor.jpg

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
  • Like 1
Opublikowano

Widać, że te Zetory idą na polski rynek. Poza tym w Majorach montowane są kabiny "Koja".

Opublikowano

Rozumiem Case-y w barwach flagi USA, ale tego nie rozumiem. Przecież Zetory są czeskie, więc malowanie ich w polskie barwy to raczej zły pomysł.

Ale kolorystyka ładna :)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

No kurde muszę przyznać ze ładny... , ale to jest chore! Jeszcze POLSKI ORZEŁ NA SZYBIE od drzwi!

 

Skoro majory mają polskie kabiny to są to większe składaki od URSUSA C-380. Nas przynajmniej stać na NASZE kabiny a ich nie :P

Edytowane przez Adrian_URSUS_1999
  • Like 1
Opublikowano

Tylko że Major od początku ich produkcji miał swoje silniki. Te specjalne modele z białym dachem mają być w spzedaży od maja z okazji 20-lecia spółki Zetor Polska.

Opublikowano

Dobra, wróćmy do tematu o Ursusie. Podobno jeszcze w tym roku ma zostać zaprezentowana nowa C-330. Słyszeliście coś o tym ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v