Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mahle , Ursus , polecam thm bardzo dobra jakość w stosunku do niskiej ceny zestawy thm są godne uwagi .najważniejsze jest zeby wszystko po składać wedlug zasad. pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Zacznijmy od góry silnika.

Tuleje surowe Mahle - Krotoszyn oddaaj do dobrego zakładu wcisną a po 3 dniach zabiorą się do obróbki - gotowe po wciśnięciu dostają kształtu owalnego mozna zmierzyc to dobrym mikromierzem nie polecam.

 

Jeżeli będziesz planował głowicę (nowe zawory ) prowadnice itp musisz opuścić tłoki gdyz czasami po nagrzaniu tłok potrafi lekko udarzać w zawory (dobry zakaład tak spasuje tłoki aby było ok. czyli zeszlifuje tyle z góry tłoka ile zebrali głowicę mozna 0,012 więcej.

Główki korbowodów do roboty (tulejki) + rozwiercanie

Stopki korbowodów do sprawdzenia ewent. do roboty.

 

Blok musisz koniecznie oddać do osiowania robią tuleje w bloku i to także wykonaja. 

 

Wał korbowy jeżeli szlif hm... powinieneś oddać do azotowania 

Panewki tylko z Gdańska drogie ale ok.

 

Dobry komplet uszczelek ,,URSUS" + silikon 

 

Wtryskiwacze do ustawienia 

 

Sam złożysz i będziesz zadowolony pamiętaj o pompie olejowej mój MF 255 miał 10.000 tys godz jak go rozebrałem od początku na Elfie. Skrzynia nie robiona ma teraz 3 tys po remoncie czyli 13.000 

 

Koła rozrządu jak masz dobre nie wymieniaj nikt nie robi już takich jak tamte z URSUSA.

 

Dobre uszczelniacze na wał (koło pasowe) i Tył kiedyś były Corteco nie do zdarcia nie wiem jak teraz ale kup dobre szczególnie tył od sprzęgła.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi już będę wiedział jakiej firmy zestaw wybrać.A tak po za tym to ile motogodzin wytrzymują wasze silniki.Mój wytrzymał 1500 mtg wydaje mi sie że nie tak bardzo dużo ale nie pamiętam jakiej firmy zakładałem zestaw naprawczy.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi już będę wiedział jakiej firmy zestaw wybrać.A tak po za tym to ile motogodzin wytrzymują wasze silniki.Mój wytrzymał 1500 mtg wydaje mi sie że nie tak bardzo dużo ale nie pamiętam jakiej firmy zakładałem zestaw naprawczy.

 

1500 to tyle co nic.

musiałes jakies czesci dosłownie z ołowiu powkładac, zeby sie tak szybko zuzyły.

 

ps

jakie masz objawy zuzycia?

tak z ciekawosci pytam?

Opublikowano

Jeszcze jedno raz zdarzyło mi się nie spuścić wody z silnika w zimę i pękła głowica jednak udało mi się ją pozpawać i wszystko było w porządku a jak przyszedł remąt słyszałem od wielu ludzi że blok ulega skręceniu i nie nadaje się do remątu czy jest to prawda czy jakieś głupoty.

Opublikowano

według mnie malo wytrzymal od poprzedniego remontu , tak z ciekawości spytam jaki luz ustawiles na pierscieniach? bo jeżeli byly za ciasno pasowane z tuleja przyspieszaja zuzywanie sie.

Opublikowano (edytowane)

To moze być wina tej spawanej głowicy

 

U nas   osiowanie czopów szlif wału + panewki 

wprasowanie tulei sórowych  honowanie + tłoki z pierscieniami 

sprawdzenie korbowodów i dopasowanie tulejki + sworzen

głowica 

to  w zakładzie kosztuje około 2200 zł

oczywiscie wszystkie czesci daje zakład

Edytowane przez GoRAL1
Opublikowano

Podepnę się pod temat, poszukuję simeringa o wymiarach 60.2-79.3-9/11 do MF690 ponoć to samo ma ursus 45XX, ale nie mogę takiego namierzyć tym bardziej że

chcę silikonowy? może wy coś wygrzebiecie w necie! w Agromach u mnie nie ma ani w innych sklepach.

W jednym sklepie byłby lekko inny 60.33-79.38-9.73 i nie wiem czy byłby dobry!

Opublikowano

Na co dzień zajmujemy się rożnymi czesciami do maszyn ciężkich,więc z samym zestawem naprawczym takze nie będzie większych problemów,zapraszamy i służymy swoją pomocą:)

Opublikowano

Nie wiem jakim by trzeba być fachowcem, jakiej klasy narzędzia i sprzęt trzeba by mieć, żeby samodzielnie SOLIDNIE wyremontować silnik. Tym bardziej Perkinsa, który - mimo, że jest mniejszy od ursusowskiej starej czwórki - jest o wiele bardziej precyzyjniejszy. I nie znosi bylejakości.

Mój silnik do pierwszego remontu wytrzymał 5800 mth. Po remoncie pracuje już ponad 2700 mth, i nie widzę narazie jakichkolwiek objawów które mogłyby niepokoić. (sprężarka pluje olejem - ale nie była remontowana). Jednak silnik do remontu oddałem do zakładu, nawet przez myśl mi nie przeszło żeby robić to samemu, przy pomocy "kolega kolegi, ale szpec i się zna". Oddałem do Tyczyna - kosztowało sporo, ale i sporo części produkują sami, jeśli uznają że sklepowe nie gwarantują jakości.

Inny problem - jakość części które dziś są dostępne, jest szokująco beznadziejna. Nawet rzekomo tych najlepszych. Niektórych producentów powinno się rozstrzeliwać za dziadostwo. Nawet nie chodzi o cenę, tylko o czas, nerwy i przestoje.

Opublikowano

Perkinsa można samodzielnie naprawić. Jedynie jak w każdym silniku do obróbki oddajemy blok, głowice, wał i korbowody. Jedyną różnica to wciśnięcie i obróbka tulei. Czyli nasz remont ogranicza się do montażu:) Części do Perkinsów są w różnej cenie i różnej jakości. Zestawy naprawcze produkuje Krotoszyn czyli obecne Mahle Polska i tu jakość jest moim zdaniem wysoka. Perkins A3.152 to prosty silnik. Nie ma w nim nic nadzwyczajnego.

Opublikowano

Nie wiem jakim by trzeba być fachowcem, jakiej klasy narzędzia i sprzęt trzeba by mieć, żeby samodzielnie SOLIDNIE wyremontować silnik. Tym bardziej Perkinsa, który - mimo, że jest mniejszy od ursusowskiej starej czwórki - jest o wiele bardziej precyzyjniejszy. I nie znosi bylejakości.

Mój silnik do pierwszego remontu wytrzymał 5800 mth. Po remoncie pracuje już ponad 2700 mth, i nie widzę narazie jakichkolwiek objawów które mogłyby niepokoić. (sprężarka pluje olejem - ale nie była remontowana). Jednak silnik do remontu oddałem do zakładu, nawet przez myśl mi nie przeszło żeby robić to samemu, przy pomocy "kolega kolegi, ale szpec i się zna". Oddałem do Tyczyna - kosztowało sporo, ale i sporo części produkują sami, jeśli uznają że sklepowe nie gwarantują jakości.

Inny problem - jakość części które dziś są dostępne, jest szokująco beznadziejna. Nawet rzekomo tych najlepszych. Niektórych producentów powinno się rozstrzeliwać za dziadostwo. Nawet nie chodzi o cenę, tylko o czas, nerwy i przestoje.

Zdradzisz, jeśli to nie tajemnica ile wyszła Cię ta naprawa?
Opublikowano

Remontowany był silnik łącznie z całym osprzętem (bez sprężarki). Nie pamiętam dokładnie - bo to już było lata temu, ale zapłaciłem chyba 3200... Coś około tego.

Opublikowano

Jeśli poszukujecie częsci do swoich Ursusów to bardzo polecam sklep www.farmexpert.pl . Wiele razy zamawiałem od nich części dla Wujka i był zawsze bardzo zadowolony z ceny jak i szybkości dostawy. Musze przyznać, że mimo małej wiedzy na temat rolnictwa potrafili mi wiele wytłumaczyć.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Witam, ma ktoś może na sprzedaż stabilizatory boczne do ursusa 3512/MF 255?
    • Przez Projekt3D
      Cześć wszystkim! 
      Zajmuję się drukiem 3D i oferuję możliwość wykonania części zamiennych do maszyn rolniczych z wytrzymałego plastiku. Mogę wydrukować m.in.:
       
      osłony i uchwyty drobne elementy mechaniczne zaślepki, pokrywy, adaptery nietypowe części, które trudno znaleźć w sklepach  
      Drukuję z materiałów odpornych na ścieranie i warunki atmosferyczne, takich jak ABS, ASA czy nylon, więc części sprawdzają się w praktyce w gospodarstwie.
      Jeżeli masz część, którą trudno zdobyć lub chcesz przetestować prototyp, mogę ją wydrukować na podstawie wymiarów, zdjęcia lub części oryginalnej.
       
      Zapraszam do kontaktu tutaj lub biuro@projekt3d.com.pl
      🚜🚜🚜

    • Przez T189
      Witam, 
      posiadam szeroką ofertę części zamiennych do ciągników rolniczych polskich, jak i zagranicznych. Oferuje od ręki części takich marek jak Andoria, Złotecki, Rolmus, Morga, Elmot do ciągników polskich a także zagranicznych. Mamy szeroką ofertę do minitraktorów japońskich. 

    • Przez rolnik8712
      Kupię używane ramie lusterka kabinowego (lewego) do ciągnika MTX140 2001
    • Przez Przemek1212
      Witam Drogich użytkowników , zajmuje się wprowadzaniem nowości w firmie produkującej tłumiki , rury 
      Proszę o informacje których elementów brakuje na rynku do zagranicznych marek lub które są w gigantycznych cenach.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam ;) 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v