Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
HAKER    4

Witam mam problem z prostownikiem ponieważ nie znam zasady działania rozruchu w takim prostowniku waży około 20 kg wiec troche mocy maksymalnie daje 150 v ładownia . wiem tylko tyle ze gdy ustawie przy 11,5 v daje 15 Amper mocy i wrasta proporcjonalnie do wzrostu Volt czyli około 14 daje 21 Amper . 

regulacje mam płynną od 0 do 150 v .. 

proszę o pomoc czy z tego prostownika  da sie zrobić urządzenie rozruchowe ??  

nie wiem na jakiej zasadzie miało by to działać np tak ze ustawiam na max prąd czyli 150 v ( i np ze 150 A da ) kręce rozrusznikiem i wtedy na czas rozruchu włączam prostownik ? 

sorki panowie ale jestem zielony :)

mostek prostowniczy mam tylko 50 A wiec pełnej mocy raczej na razie nie uzyskam 

post-4372-0-77429300-1421183477_thumb.jpg

post-4372-0-83318700-1421183493_thumb.jpg

post-4372-0-71101700-1421183510_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Do rozruchu potrzebujesz sporo prądu. Ten prostownik nie nadaje się, bo zapewne transformator ma zbyt cienkie uzwojenia. Poza tym nie powinieneś przekraczać napięcia 14,4V na akumulatorze, jeśli jest on bezobsługowy. Po nastawieniu 14V mógłbyś próbować wspomóc rozruch samochodu, ale gwarancji nie ma, że mostek to wytrzyma. Możesz też wmontować mostek o większym prądzie, lecz będziesz musiał pamiętać o możliwości przegrzania transformatora.

Podsumowując:

Lepiej z tego wynalazku nie robić dopalacza rozruchowego. Jeśli jednak jesteś bardzo uparty i będziesz pamiętał o ograniczeniach tego urządzenia, to możesz sobie nim troszkę pomóc w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

akurat ten transformator ma około 1,5 mm uzwojenia wiec wątpie czy jakaś chinszczyzna ma grubsze a napisane mają 200 A rozruchu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

To zależy jak długo taki transformator ma być obciążany. Przy pracy dorywczej druty mogą być cieńsze, bo całość nie zdąży się nagrzać do temperatury, w której ulegnie uszkodzeniu izolacja uzwojeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość konteno   
Gość konteno

najpierw to wnętrze przydałoby się wyczyścić sprężarką później pw do przyjaciela

płynna regulacja? dałbyś fotkę przedniego panelu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

na przednim panelu nic ciekawego tylko woltomierz do 150 . dwa przełączniki jeden włącza prąd z sieci drugi daję wiekszą moc przykładowo gdy na pierwszym zakresie ustawie 12v to przełącznik przestawie i mam 65 v i pewnie duzo amper ale nie mierzyłem na tym zakresie bo nie mam czym . A od regulacji jest pokrętło i przesuwają sie takie jakby szczotki od alternatora po uzwojeniach od góry . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

To zapomnij o rozruchu. Te szczotki nie wytrzymają prądów. To jest autotransformator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

cos mi sie wydaje ze regulacja jest tylko dla ladowania a jest mozliwosc obejscie tego po przez przełacznik ale musze sie upewnic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest ruski prostownik do ładowania akumulatorów, nie żaden autotransformator. Zapomnij że użyjesz go jako urządzenie rozruchowe. Posiada płynną regulację prądu wyjściowego. O ile dobrze pamiętam, tam powinien być przełącznik zakresów 0-30V i 0-150V. Osobiście jak naprawiam takie prostowniki, to odłączam ten zakres 150V. To jest niezniszczalny sprzęt, ostatnio naprawiałem taki po przejechaniu ciągnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Ok, zapędziłem się z tym autotransformatorem. Forum nie jest poświęcone elektronice, więc chyba taki błąd jest wybaczalny? Co do regulacji - z opisu kolegi wynika, że regulowane jest napięcie.

Zakres 150V może być przydatny, jeśli ktoś zechce ładować jednocześnie 10 akumulatorów 12V lub pięć 24V. :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Forum nie jest poświęcone tylko elektronice, ale ten dział już tak. To, że regulowane jest napięcie nie ma żadnego znaczenia. Jest amperomierz i regulujemy prąd, bo akumulator można traktować jak rezystancję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

dokładnie ja np . ustawiam na prostowniku 11,5 v  co daje około 17 A  i ładuje akumulator 10 godzin ( akumulator 12v 170Ah ) 

wtedy na akumulatorze jest napiecie w granicach 14,4v -14,7v .... podałem tylko przykład ładowania dla tych co myślą ze prostownik musi być ustawiony na 14,5 v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Haker, jakiego miernika używasz do pomiarów?

Akumulator nie jest typowym opornikiem,a regulacja napięcia nie jest regulacją prądu. Wystarczy dołączyć bardziej rozładowany akumulator i prąd oddawany przez prostownik wzrośnie.

Osoby związane z elektroniką lub elektrotechniką, będą to wiedziały, a rolnik niekoniecznie. :)

Edytowano przez a1fe26c2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Multimetr nie z najniższej pułki .  Prąd mierzyłem zwarciowy ;)  i gdy już ustawiłem to napięcie nie przekraczało 14 ,6 v na akumulatorze . Wiec przy takim napięciu akumulator pobiera ile sobie chce prądu , moze np. 8 A a pod koniec 1 A i mniej .. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Akumulator nie jest typowym opornikiem,a regulacja napięcia nie jest regulacją prądu. Wystarczy dołączyć bardziej rozładowany akumulator i prąd oddawany przez prostownik wzrośnie.

A niby jakim cudem? Jak na początku ładowania ustawi się prąd ładowania to nic nie wzrośnie. Będzie rosło napięcie, a prąd będzie spadał. Transformator o tej mocy można traktować jako dość sztywne źródło napięcia. Nikt normalny nie ustawia raz prądu ładowania i nie ładuje tak różnych akumulatorów. Więc nie filozofuj, bo wprowadzasz w błąd. 

dokładnie ja np . ustawiam na prostowniku 11,5 v  co daje około 17 A  i ładuje akumulator 10 godzin ( akumulator 12v 170Ah ) 

wtedy na akumulatorze jest napiecie w granicach 14,4v -14,7v .... podałem tylko przykład ładowania dla tych co myślą ze prostownik musi być ustawiony na 14,5 v

Rób odwrotnie, czyli po prostu podłącz akumulator i ustaw 17A i tak ładuj. Wyjdzie na to samo, a nawet będzie lepiej, bo napięcie nie jest tak istotne jak nieprzekroczenie maksymalnego prądu. A tak w ogóle to tam powinieneś jeszcze mieć woltomierz, nawet widać na zdjęciu miejsce na niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

właśnie tak robie ustawiam na początku 17 A a później tylko zmierzyłem pod koniec ile tam napięcie wynosiło 

a voltomierz to ten prostownik ma tylko amperomierza brak i musze multimetrem mierzyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Dobra, nie będę zadzierał z moderatorem. :) Nie filozofuję i wypraszam sobie tego typu określenia.

Skoro uważasz, że się mylę i o zgrozo wprowadzam innych w błąd, to wyjaśnij wszystkim co napisałem źle? Objaśnij w jaki sposób transformator z odczepami po stronie wtórnej potrafi ograniczyć prąd oddawany do obciążenia? Wyjaśnij również jaki związek ma opór wewnętrzny źródła elektrochemicznego z jego SEM i napięciem?

Wyjaśnij również, jaki to wszystko ma związek z pytaniem postawionym przez autora?

Najlepiej będzie jak ten wątek zostanie zamknięty, bo odpowiedź na pytanie autora już dawno padła.

 

Haker, nie wiem czy masz świadomość tego, że jeśli w tym prostowniku napięcie wyjściowe nie jest wygładzane jakkolwiek, to pomiar prądu miernikiem uniwersalnym jest obarczony sporym błędem. Jeśli jesteś zainteresowany tym jak duże są to wartości, to z przyjemnością przedstawię je tutaj. :)

Edytowano przez a1fe26c2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ano w taki sposób, jeżeli na początku ładowania ustawimy dany prąd (czyli napięcie wyjściowe, które jednak tak naprawdę nas nie interesuje) to ten prąd nie zostanie przekroczony, ponieważ akumulator nie zmniejszy swojej rezystancji w trakcie ładowania. Zmniejszać się będzie różnica napięć między akumulatorem a prostownikiem (co można traktować jako wzrost rezystancji obciążenia) i prąd będzie spadał. Cała sztuka wykonania transformatora do prostownika polega na tym aby tak go nawinąć żeby przy znacznym spadku rezystancji obciążenia pojawił się spadek napięcia na uzwojeniu, który nie dopuści do dużego wzrostu prądu. 

Związku rezystancji wewnętrznej z SEM akumulatora nie będę wyjaśniał, bo nie o to tutaj chodzi. Akumulator można traktować jak rezystancję z punktu widzenia zacisków prostownika, choć oczywiście nią nie jest, bo zachodzą tam bardziej skomplikowane zależności.

Haker, nie wiem czy masz świadomość tego, że jeśli w tym prostowniku napięcie wyjściowe nie jest wygładzane jakkolwiek, to pomiar prądu miernikiem uniwersalnym jest obarczony sporym błędem. Jeśli jesteś zainteresowany tym jak duże są to wartości, to z przyjemnością przedstawię je tutaj. :)

Jak to nie jest? Przecież mierzył przy podłączonym akumulatorze i w ten sposób zmierzył napięcie szczytowe do jakiego naładował się akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Zgrabnie to ująłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alvaroalvaro78    141

Znane są komuś prostowniki z rozruchem marki SIP ? Myślę o SIP Startmaster 1000/120 ?

Edytowano przez alvaroalvaro78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      W tym temacie proszę specjalistów w dziedzinie elektromechaniki o dodawanie informacji i schematów połączeń najczęściej występujących urządzeń elektrycznych w ciagnikach i maszynach. Jest to temat wyłącznie dla użytkowników posiadających dużą wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie, dlatego proszę nie zadawać tutaj pytań. Wszystkie tego typu posty będą usuwane. Chcemy tutaj zgromadzić podstawowe informacje i odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
    • Przez MrJareczek
      Zakupiłem prostownik z rozruchem Booster 340. Chcę nim odpalać mojego c 360 za pomocą funkcji BOOST, czyli wspomagania rozruchu. W instrukcji pisze, że po 5 sekundach sam sie wyłącza, a on już po jakiś 3 wybija bezpiecznik. Pytałem się sprzedawcy, zamawiałem przez internet i odpisał, że spokojnie da rade akumulatorom o mocy 180 Ah. Pomoże ktoś?
    • Przez arcy
      Potrzebuję prostownika z rozruchem do ciągnika ursus c-360/c-330.
      Jaki prąd rozruchu powinno mieć urządzenie?
      Czy 400A wystarczy?
      Czy ktoś może polecić jakąś firmę/model?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj