Skocz do zawartości

Polecane posty

MrJareczek    0

Zakupiłem prostownik z rozruchem Booster 340. Chcę nim odpalać mojego c 360 za pomocą funkcji BOOST, czyli wspomagania rozruchu. W instrukcji pisze, że po 5 sekundach sam sie wyłącza, a on już po jakiś 3 wybija bezpiecznik. Pytałem się sprzedawcy, zamawiałem przez internet i odpisał, że spokojnie da rade akumulatorom o mocy 180 Ah. Pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tą zabawką to możesz napędzać wiatraczek w upalne dni a nie uiżywać do rozruchu. nikt ci nie pomoże w tym przypadku bo niby jak .po prostu zapotrzebowanie na energię masz dużo większą jak możliwości tego urządzenia. tak dla porównania posiadam urządzenie do rozruchu 12-24V 350A przeciążenie 400A w czasie 1godz. pobór z sieci 6,5 KW waga urządzenia około 150kg.ciągnik o rozruchu 24V odpalam bez akumulatorów.

Po drugie to sam napisałeś że kupiłeś prostownik a nie urządzenie do rozruchu.

Edytowano przez mercedes250d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

jak się domyślam i sama nazwa mówi 340 to maksymalny prąd wytworzony przez to urządzenie. Rozrusznik zaś potrzebuje dużo więcej, stąd wybijanie bezpiecznika... takim urządzeniem możesz zapalać na rozruchu ale tylko pomocniczo z naładowanym akumulatorem. Jest to przydatne gdyż akumulator w warunkach zimowych traci też prąd rozruchu. To znaczy, jak aku ma prąd rozruchu np. 800 amper to zimą spada ta sprawność i w takim przypadku możesz dołożyć parę amper z urządzenia które kupiłeś.

jak już kupować na całkowicie rozładowany aku to

http://allegro.pl/okruch-rozruch-starter-dynamic-620-telwin-brodnica-i2098422014.html

ja takim przyrządem podłączam się do rozrusznika bezpośrednio aby uniknąć spadku na kablach ale czasem nawet z takim rozruchem trzeba poczekać kilka minut aby aku się wzbudził..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrJareczek    0
Napisano (edytowany)
http://www.elsin.pl/...&products_id=41 nazwa urządzenia to prostownik urządzenie rozruchowe, a to tak jakby nic nie dawało jak włączam BOOST. Powinno przecież z akumulatorami widać różnice w kręceniu, przynajmniej tak myśle. Przy C 330 nawet kopało. Sądzę, że może być mała przyczyna tego, że w 360 wszystko zamarznięte. Stał 4 dni przy mrozie od -10 w dzień do -30 w nocy. Czuć nawet przy lewarku skrzyni biegów, że ciężko chodzi. Zastanawiam sie nad podgrzaniem całego ciągnika, a potem rozruchem. Edytowano przez MrJareczek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

to kupiłeś dobry prostownik.. to urządzenie ma prąd rozruchu 120 amper. to tyle co nie jeden samochód ma alternator a są nawet takie że mają 150 amper ładowania w samochodach osobowych a widziałem alternator co ma prąd ładowania 160 i 180amper.

jeśli masz miernik napięcia to sprawdź ile volt jest na aku w czasie zapalania i tak samo na rozruszniku.. i jeszcze możesz sprawdzić za elektromagnesem(druga śruba na elektromagnesie). będziesz widział ile warte są kable i styki.. ja już parę latek temu wyposażyłem się w kable rozruchowe takie prawdziwe..

http://allegro.pl/kable-przewody-rozruchowe-2x50mm2-6000a-tir-pomoc-i2078259131.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Człowiek z tej aukcji niezłe bajki pisze o tych przewodach. "Nie ma na ziemi takiego urządzenia, które by je zniszczyło". Otóż jest. Przy prądzie 10A/mm2 przewody będą gorące, a przy 20 A/mm2 wyparują po 20 sekundach. Daje to prąd około 1000A. Czyli wystarczy zrobić zwarcie na dobrym akumulatorze i po przewodach. Co do problemu autora, to najpierw doprowadź do porządku układ rozruchu (akumulatory, przewody, rozrusznik, stacyjka), naładuj akumulatory i dopiero próbuj rozruchu wspomagając tym wynalazkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrJareczek    0

Ok dzisiaj mi się udało. Faktycznie dobrze wspomaga rozruch, ale przy w miare dobrych aku. Dzięki wszystkim za wypowiedzenie się. Po prostu przeliczyłem możliwości tego urządzenia :) Pozdrawiam i dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450
Napisano (edytowany)

Wiadomo są to urządzenia do wspomagania rozruchu ale akumulator musi w miarę "kręcić" .

 

Przewody na pewno nie są niezniszczalne, ale dla przykładu przewody zasilające w kombajnie Bizon mają przekrój 70 mm2, zaś instrukcja obsługi silnika 6C107 oraz 6CT107 podaję przekrój przewodu 70 mm2 z urządzeniem do rozruchu w niskich temperaturach zaś 50 mm2 z podłączeniem świecy płomieniowej.

 

Ale nie ma co porównywać z takimi: http://allegro.pl/li...%C5%BC%C2%A0%3E 50 mm2 to już nie jest tak źle.

 

Mam przewody 16 mm2 i już kilka razy pomogły a te z linku powyższego nie dawały rady, zastanawia mię jeszcze nieraz czy mimo grubego przewodu zaciski są w stanie przekazać prąd tak aby wykorzystać przekrój przewodu.

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam serdecznie panowie.... Do dziś z moim władkeim już od dłuższego czasu nie było problemu aż do dziś ! Chciałem go odpalić podczas kręcenia rozrusznikiem (rozrusznik oryginalny ) usłyszałem jakieś takie 2 pstryknięcia tak jak by coś się przepalało traktor nie odpalił za pierwszym kręceniem więc dałem mu chwile odpoczynku i chciałem spróbować jeszcze raz a tu nie miła niespodzianka żaróweczka od masy od razu zgasła jak tylko kluczykiem przekręciłem masa ginie nawet gdy próbuje włączyć światła przy każdym chodź by minimalnym po boże prądu od razu masa ginie. Wykluczyłem przepalony włącznik masy lub poluzowany ponieważ założyłem drugi i to samo nawet jak kabel od akumulatora i ten drugi cienki co idzie pod ten włącznik masy dotykałem do blach i próbowałem go odpalić włączyć światła od razu żaróweczka gasła i zero prądu ;[ Nie mam pojęcia skąd doszło to dziwne strzelenie nie było one jakieś bardzo głośnie ale dające się do usłyszenia. Panowie ciągnik potrzebny natychmiast. Błagam pomóżcie. Liczę na waszą szybką pomoc Kuba12345
    • Przez kuba063
      Witam. Jako że kupiłem bardzo zmeczone C385 mam pare pytań. Oryginalnie był tam zamontowany Magneton z osobnym regulatorem i miejscem na 4 przewody. Chciałbym kupić jakis zamiennik i najlepiej z wbudowanym regulatorem. Chciałbym tez założyc tylko kontrolke zamiast amperomierza. Czy moglibyscie cos polecic i wytłumaczyć mi jak prosto podłączyć taki alternator? Chodzi o to żeby tylko ładował i założyć kontrolkę. Proszę o szybką odpowiedź, pozdrawiam.
    • Przez renaultceres95x
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy można odpalić Renault 106-54 na każdym biegu, a dokładnie czy jest jakiś czujnik który trzeba zmostkować. Jak do tej pory biegi jak i rewers muszą być "na luzie" aby odpalił. Pozdrawiam
    • Przez adiksutil16
      Witam. Mam taki problem że nie potrafię odpalic po dłuższym postoju swojego 6 garowego perkinsa. Jak próbuje pąpować pompką to zaraz się zaworek odzywa na filtrze cały filtr ma paliwo i z tamtąd nie schodzi. Schodzi na odcinku wtryskiwacze-pompa i nie wiem czy nie pompa-filtr paliwa. Żeby odpalić muszę odkręcać przewody zasilające od wtrysków, pokręcić aż się paliwo pokaże i dopiero wtedy zakręcam przewody i odpala, a i kombajn później kopci troche na niebiesko jakby miał za dużo paliwa. Miał ktoś taki kłopot?
    • Przez Yakuza94
      Witam. Mam problem z Pronarem82A. Polega to na tym, że traktor odpalił dziś normalnie i podjechałem podczepić grabiarkę i gdy już wszystko porobiłem, wsiadam i nie chce zapalić, akumulatory siadają... Wcześniej też miałem takie przypadki i nie obeszło się do ponownego ładowania akumulatorów. Po naładowaniu chodzi kilka dni i znowu to samo. Myślałem że są zużyte już i wymiana na nowe nic nie pomogła. Nie wiem w czym może być problem. Na zaciąg odpala i chodzi już normalnie, lecz jak zgaszę ciągnik to znowu nic...
×