Zaloguj się, aby obserwować  
michasko

MF-Ładowanie akumulatora po odpaleniu

Polecane posty

michasko    1

Możecie mi wytłumaczyć czemu ma służyć przegazowanie ciągnika, po odpaleniu, do 1500obr silnika żebym miał ładowanie? wg mnie to trochę nienormalne;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Nie wiem o jaki ci ciągnik chodzi bo do 1500obr to dość dużo ale chodzi tu o to żeby się alternator wzbudził i zaczoł ładować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

Nie wiem kto takie głupoty wymyślił. Jesli alternator i połaczenia sa sprawne kontrolka powinna zgasnąc na wolnych obrotach, może po krótkiem czasie. Co do ładowania samego akumulatora zaczynaja w nim zachodzić odpowiednie reakcje chemiczne po jakims czasie tak więc jazda na krótkich odcinkach nie służy naładowaniu akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Belarusik    2

Wogóle niezdrowo jest dla ciągnika jak jest zimny a daje się mu w rure,olej nawet się troszeczke nie rozgrzał u mnie w internationalu gdy odpalam go to kontrolka po 10s od uruchomienia silnika wyłącza się na wolnych obrotach.


Wyznaje jedna zasade taką że nie ma zasad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

Na wolnych obrotach akumulator sie tez ładuje, a jak ktoś chce szybciej to da gazu wtedy pasek szybciej się kreci i szybciej kreci sie alternator i szybciej gasnie kontrolka i sie laduje


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matias93    0

Może szczotki w alternatoże już się kończą i trzeba dać wyższe obroty żeby sie wzubdził:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

MF3070. Myślałem że te typy tak mają. Poza tym jak nie ma ładowania, to nie działa EHR itp. szczotki były wymieniane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

Moze pasek się ślizgać np czy zregulatorem napiecia cos nie tak najlepiej zgłos sie z tym do elektryka weźmie miernik i sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

To sprawdź połączenia , przeczyść styki ewentualnie zaproś elektryka ,tylko takiego "kumatego".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Na wolnych obrotach akumulator sie tez ładuje, a jak ktoś chce szybciej to da gazu wtedy pasek szybciej się kreci i szybciej kreci sie alternator i szybciej gasnie kontrolka i sie laduje

 

Troche jesteś w błędzie zgadza się gdy jest prądnica to ona ładuje na wolnych obrotach mniej prądu a jak dodasz gazu to więcej ładuje co zresztą widać po kontrolce ale gdy jest alternator to do puki się nie wzbudzi to nie ładuje a jak się wzbudzi to generuje więcej prądu nisz prądnica na tych samych stosunkowo niskich obrotach

 

jak dopiero przy 1500obr się wzbudza to może sprawdź szczotki ewentualnie diody od wzbudzenia czy wszystko z nimi w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

nie jestem pewien, ale chyba ktoś na tym forum pisał że też tak ma w swoim MF, że to jakieś zabezpieczenie czy coś. Zaznaczam że wystarczy przegazować raz po odpaleniu, a później już ładuje cały czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pestus123    4

W c 330 też tak miałem, ale tam jest prądnica po przeczyszczeniu jej całej kontrolka gasnie po ok 500 obr a przed czyszczeniem to ok 1800 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1483

Może ktos mial tak samo źle jak w tym przypadku przed czym miało by to być zabezpieczenie, to że ludzie głupoty wypisują to nie znaczy że tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    27

Mój MF tez tak ma i @Nasil90 tez ale nie az do 1500 obr/min tylko mniej moze ok 1000 moze troche ponad nie zwracałem na to dokładnie uwagi bo ten typ tak ma chyba i dopiero po przegazowaniu delikatnym kontrolka zgasnie i EHR zacznie działac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Mój 3065 też ma tak że jak nie prze gazuję trochę to się kontrolka jara, ja jak odpalę to czekam aż się rozgrzeje i dopiero daje troszkę gazu. A czy macie tak że jak zgaśnie kontrolka i zacznie działać ehr to nie możecie go od razu opuścić tylko musicie przełącznik do góry na podnoszenie i dopiero można opuszczać, kiedyś czytałem że parę osób tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że kontrolka się świeci po odpaleniu przez chwile i po zwiększeniu obr to normalne, gdy MF-y były nowe to pewnie to nie występowało ciągniki mają już prawie 20 lat i ich alternatory są przeważnie oryginalne, dlatego nie ma co się dziwić.Przy odpalaniu MF-a jeszcze nie zaświeca mi się kontrolka ale rozrusznik już regenerowałem.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszmw    0

ja mam mf-a 3680 i też tak sie dzieje po odpaleniu świeci kontrolka ładowania.czekam chwilke zeby troche olej sie wszedzie ruszył i wtedy dodaje gazu 1000 obrotów.pozatym u mnie musi zgasnąc jeszcze jedna kontrolka od oleju i wtedy wszystko działa podejrzewam ze musi olej w skrzyni ruszyc a jest go duzo i potrzeba małej chwili na to.. uwaga w niektórych przypadkach ehr moze nie działac nawet po zgasnięciu kontrolki , alternator moze ladowac niewystarczająco mocno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lexion430    0

jak myslicie po odpaleniu ciągnika wyciągając akumulator będzie alternator wyrabiał???

bo z tego co wiem minimalnie muszą być włączone światła aby mógł byc obieg napięcia i z doświadczenia moge powiedziec ze da rade nie wiem jak u was z tym wychodziło czy próbowaliście


człowiek z zapałem na przyszłość gospodarowania wielkoobszarowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robigal    0

Tak ma być i nic z tym nie kombinujcie.

Jest to zabezpieczenie cewek elektrozaworów przed przegrzaniem i spaleniem gdy by się zapomniało wyłączyć zasilania wyłącznikiem głównym.

Po odpaleniu po lekkiej przegazówce kontrolka od ładowania gaśnie i dopiera działa EHR i pozostałe sterowanie elektrozaworami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj