Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam kilka pytań jak wam sie sprawują te silniki ? nie narzekacie na brak mocy i ciężki rozruch zimą ? ja mam taki problem ze gdy spadnie temperatura poniżej 5 stopni to juz zaczyna sie problem z uruchomieniem na dobrym akumulatorze trzeba kręcić z 15 sekund a poniżej zera to już i 5 takich prób trzeba wykonać ... przy - 10  juz mozna sobie odpuścić albo sie męczyć z pół godziny z przerwami .... 

przy odpalaniu wydobywa sie z tłumika biały dym ale nie może długo załapać ... dodam ze silnik ma mało mocy w przedziale od 800 obr do 1500 i przy tych obrotach w ogóle nie kopci dopiero powyżej 1600 leci taki szaro ciemny dym ale lekko kopci . co to moze być ? silnik chodzi jakby na trzech tłokach na jałowych obrotach sie tego nie odczuwa ale na wyższych już tak ...

dodam ze świeca płomieniowa nie działa silnik od nowości  ma 350 mtg wiec ledwo co sie dotarł 

silnik ma 81 km a odczuwam ze ma nie wicej jak 70 ...

oczywiście od zawsze taki był myślałem ze jak sie dotrze będzie lepiej ale jest tylko gorzej 

 

proszę o pomoc bo nie mam pojęcia ze co sie zabrać .

post-4372-0-22784000-1418398855_thumb.jpg

Opublikowano

Z paleniem ruski mają różnie ale trzeba raczej założyć że w zimie mają ciężko. Mój też i nawet świeca daje marny efekt. Za to podgrzewacz płynu działa rewelacyjnie. 

Ogólnie powinieneś wyregulować cały silnik. Zawory, kąt wtrysku (jeśli jest za wczesny to ciągnik może gorzej palić a moment przesuwa się w wyższe obroty.

Osobiście wydaje mi się że ten ciągnik od nowości masz rozregulowany i to od prostych zaworów do wtryskiwaczy czy nawet pompy wtryskowej. Eliminuj najprostsze rzeczy nie wymagające na razie wkładu finansowego.

Opublikowano

miałem podobny problem z zapalaniem kopcił na biało przy zapalaniu i musiałem długo kręcić rozrusznikiem nim odpalił.Przyczyną były rozregulowane zawory,teraz przy -5 nawet nie podłanczam grzałki i chodzi.

Opublikowano

Co się tu dowiaduję, że "Rusek "ciężko pali jak jest zimno? Czy przypadkiem powodem nie jest nie zbyt duży stopień sprężania o którym się niedawno dowiedziałem. Trochę mi to pasuje do mojej wiedzy,( niewiedzy) o którą była sprzeczka w innym temacie gdzie twierdziłem że (mówiąc w skrócie) silnik o małym stopniu sprężania ciężko pali jak jest zimno.

Sorry @HAKER że się wcinam temat, nie którzy wiedzą o co chodzi, jest to moja pierwsza i prawdopodobnie ostatnia  wypowiedź na temat tego sprzętu. Zaciekawił mnie powód montażu Czeskiej pompy w tym sprzęcie. 

Opublikowano (edytowane)

He he bo mieszanka ulega zapłonowi w połowie drogi do GMP tak prężą ruski. Ale oni tak mają... Kiedyś do beczki 500l zrobiłem wejście na sprężarkę, podpinałem i paliwo do kombajnu w parę minut nalałem, sąsiad jak to zobaczył ( właściciel jumza i mtz-a) to uciekał jak porażony, i krzyczał " Ty idioto, nie wiesz że ropa zapala się samoczynnie pod ciśnieniem!"  :wacko: Ruskom nie wiara, jak potem mtz wszedł mu na obroty godne piły łańcuchowej to tylko szczęście że miał nóż w cięgniku i przewód paliwowy przeciął.... Także barometr przy turbo to podstawa, bez tego w pole ani rusz , a babka dobrze mu mówiła żeby w taką pogodę orać nie jechał

Edytowane przez pawel885
Opublikowano (edytowane)

No widzisz jeszcze mało wiesz. Ciężko palą taki mają urok i tyle.

Pompa zmienili tak samo jak zaostrzyli normy emisji spalin. Ruska pompa jest lepsza. Potem zresztą rusy zaczęli montować swoje całkiem nowe pompy.  

Jesteś ptaszyna typowym przykładem człowieka który urażony szuka sprzeczki o byle bzdurę wtrącając wątki kompletnie nie związane z tematem. 

Kolega już wie co ma zrobić i twoje mądrości są tutaj nie potrzebne chyba że masz coś konkretnego w temacie do powiedzenia. 

 

 

 

Biały lub szary dym to również oznaka źle ustawionego kąta wtrysku.  Tyle że tutaj trzeba liczyć się z tym że rozregulowane jest wszystko. Ustaw silnik i zobaczysz co się zmieni. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

dokładnie , nie ma co wróżyć że coś padnięte, na początek dobrze go ustawić, luzy , kąt wtrysku sprawdzić , ewentualnie skorygować , głowicę dokręcić, w książce jest napisane co trzeba zrobić po pierwszych 50 MTG, chyba że Ci dali po rusku , a nie znasz i nie rozszyfrujesz , to na necie na pewno znajdziesz instrukcję po polsku , nawet od pronara, motor jest ten sam , osługa praktycznie identyczna. A jak to z naszymi sąsiadami, zapije , a potem na montowni może coś przeoczyć, lub ma gorszy dzień.

Opublikowano

Dzięki panowie za rady na dzień dzisiejszy ustawione zawory  (4 sztuki były za ciasno ... praktycznie podwieszone wiec kompresja była słaba ) po regulacji zapalił od obrotu wałem przy 5 stopniach zobaczymy jak bedzie dalej przy wiekszych mrozach ... pozostaje tylko jeszcze sprawdzić czy mocy przybyło ale to wkrótce w czasie pracy sie zobaczy . 

 

Opublikowano

Sprawdź kat wtrysku paliwa. To dosłownie godzinka roboty a też jest ważne. ma wpływ na odpalanie i położenie największego momentu obrotowego  w zakresie obrotów silnika.

Wtryskiwacze tak na szybkiego czy w ogóle rozpylają możesz sprawdzić sam przykręcając na przewodach wysokiego ciśnienia koło pompy. Nie powie ci to przy jakim ciśnieniu się otwierają ale jak rozpylają. Też ważna sporawa. 

Opublikowano

Uziu92 o których końcówkach mówisz o tych starych co są po 20 zł ? bo do tej pompy motorpal są inne wtryski , rurki do wtryskiwaczy są wkręcone od góry a dołem idzie przelew czyli odwrotnie jak w mtz starych no i cena końcówki też wieksza bo ok 90 zł sztuka.

Opublikowano (edytowane)

jak na razie tylko ustawione zawory jutro dokładnie sprawdze w pracy ale ogólnie wielka poprawa w zapalaniu i czuć tą kompresje ... lepiej sie wkręca . a z tym kątem wtrysku to troche nie ogarniam tematu wiec jak będzie poprawa w mocy to tak zostanie . 

ogólnie wcześniej dużo palił bo wiadomo jak to  bez kompresji .. zobaczymy jak teraz to wyjdzie 

Edytowane przez HAKER
Opublikowano

Wszystko fajnie dzisiaj chciałem ustawić kąt wtrysku no i pojawił sie problem bo jest chyba troche inaczej jak w starych mtz .... ja sie za to zabrać ? sa trzy śruby z nakrętkami ...

post-4372-0-89096600-1418818284_thumb.jpg

Opublikowano

Dokładnie. Śruby są w fasolkowych otworach. Popuszczasz śruby a kręcąc za nakrętkę osią pompy w lewo przyśpieszasz a w prawo opóźniasz kąt wtrysku paliwa. 

Jeśli masz koło zamachowe zablokowane kołkiem możesz te trzy śruby wykręcić całkiem. Kręcisz wtedy za nakrętkę wałkiem pompy w prawo pełny obrót i gdy drgnie paliwo w pierwszym króćcu wkręcasz śrubki, dokręcasz i tyle.

Opublikowano

kąt sprawdzony  i odpowiednio ustawiony ... widać silnik składali na oko bo był  opóźniony wtrysk ... po krótkiej jeździe silnik jest bardziej elastyczny i lepiej sie wkręca zobaczymy jak z zapalaniem w mroźne dni   ... mam nadzieje ze bedzie lepiej 

Opublikowano (edytowane)

Panowie dałem niedawno wtryskiwacze do ustawienia i są teraz jak nowe jednak nie dało to znaczącej poprawy w mocy wiec zdecydowałem sie na regulacje pompy ...  i męczę się juz od kilku godzin jak ją wymontować odkręciłem tą środkową śrubę ale nie posiadam takiego ściągacza żeby wypchnąć oś pompy wtryskowej ( jest na klinie ) a może wykręcić cały ten kołnierz z trybem ?? 

ale boje sie że śruby sie urwią sa bardzo długie i na 14stke klucz i nie idze ich odkręcić . 

prosze o pomoc jutro chciałbym zawieść pompe do sprawdzenia 

Edytowane przez HAKER

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez Krzysiek2794
      Witam, ludzie pomóżcie mam problem z moim Jumz'em. Niedawno kupiłem jumza chyba przerobionego z koparki, nie znam jego przeszłosci,na rolniczy.Mianowicie mam problem z hydraulika, nie wiem czy ktoś maczał juz tam "paluchy" ale nie mam sekcji pływającej do orki, w żadnej z 3 dźwigni. Mam pytanko czy jak wymienie rozdzielacz na taki z sekcją pływającą to musze jeszcze coś przerabiać? Prosze o pomoc.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v