Skocz do zawartości
xmatixxx

Ustawienie zapłonu mtz

Polecane posty

xmatixxx    0

Witam wie ktoś morze jak ustawic zapłon w mtz 84r.Mam taki problem ze od rozrusznika niechce zapalic a na zaciag wustarczy mu 1 metr i pali bez problemu i ten problem wystepuje naewt gdy jest zagrzany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Skoro na zaciąg pali bez problemu to napewno nie trzeba kąta wtrysku ustawiać. Raczej to jest zbyt wolny rozrusznik(może mieć zwarcie) albo zużyta juz pompa wtryskowa i od rozrusznika nie daje wtrysku(odkręć przewody i sprawdź czy jest wtrysk) a najlepiej daj pompę do sprawdzenia u specjalistów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Przy rozrządzie lepiej nic ni ruszaj, bo to na pewno nie jest on winny. tak jak napisał poprzednik. Najpierw sprawdź rozrusznik, a najlepiej załóż z innego albo załóż mu drugi akumulator i na 24 spróbuj.

Ja raz zapłon ruszyłem bo mi pompę źle wyregulowali i miałem za bardzo stuk detoniczny na silniku. To później co się nakombinowałem żeby go z powrotem ustawić. Z 5 razy dzwoniłem do Pronara i nie potrafili mi pomóc. Po paru serwisach dzwoniłem to powiedzieli że najlepiej na słuch bo i oni tak robią.Wreszcie sobie dałem spokój i na słuch ustawiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

xmatixxx    0

Rozrusznik mam nowy kreci jak głupi ale jeśli chodzi o zapłon to już za późno bo próbuje go ustawić i na razie bez rezultatu ale przy jednym z ustawień rozrządu ciągnik zapalił i zgasł i tak za każdym razem,jutro znowu będę walczył zobaczę co z tego wyjdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Z prawej strony w obudowe sprzęgła jest wkręcony kołek. Odkręć go i włóż trzpieniem w ten sam otwór, obracaj wałem aż wpadnie w pierwszą dziure w kole zamachowym. Jest jeszcze jeden dalej ale to górny martwy punkt i nie interesuje cię to. Odkręć przewód z pierwszego wtryskiwacz. Potem odkręć pokrywkę przed pompę, dwie śruby zębatki i kręć tak by w tek pierwszej sekcji drgnęło paliwo. Skręć do kupy i tyle. Tak to wygląda w uproszczeniu. Nie zapomnij wyjąć trzpienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Aha czyli jak ten trzczpien w obudowie sprzegła wpadnie o otwór to odkrecam ta pokrywke z przodu pompy te dwie sruby i krece pompa az wyjdzie w pierwszej sekcji paliwo i jak tam bedzie skrecam do kupy tak mam to zrobic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Tak. Pamiętaj że w wale są dwa otwory. Kręcąc silnikiem w prawo ma wpaść w pierwszy. Reszta jak powiedziałeś sam. I nie słuchaj bzdur że tego lepiej nie ruszać bo coś tam. Teoretycznie to powinno się to kontrolować co 1000 mth a przynajmniej raz na pare lat sprawdzić żeby skorygować kąt wtrysku paliwa z zużyciem elementów rozrządu.

 

 

 

 

I pamiętaj że czy pompą czy silnikiem zawsze kręcimy w prawo patrząc na niego od strony chłodnicy.

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

a jezeli chodzi o ten trzczpien to jest taka szpilka na klucz 17, a w prawa strone to znaczy ze jakbym stana za ciagnikiem to krece w prawo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Tak. Taka szpilka wkręcona w blache koło korka wlewu oleju. Nie za ciągnikiem tylko przed. Patrząc na niego stojąc przed przednimi kołami zawsze kręcisz w prawo. W tą strone w którą obraca się pracujący silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

no i ustawiłem tak jak pisałes ale dalej od kluczyka nie pali tak jak powinien i wydaje mi sie ze teraz słysze klekotanie na sekcjach w pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Pompa powinna cykać tyle że samo ustawienie kąta wtrysku nie ma wpływu na to jaki wydaje dzwięk. Możliwe że silnik idzie inaczej i po prostu to słyszysz.. Powodów kiepskiego zapalania może być więcej. Zawory, wtryski, kompresja. Musisz po kolei wykluczać możliwości.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

Wiec teraz robiłem kapitalke silnika i zawory były ustawiane wtryski dawałem do sprawdzenia wiec to chyba jest wporzadku a jest taka mozliwosc ze jest to wina pompy bo powiem tyle ze ten kłopot z odpalaniem mam juz od paru lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xmatixxx    0

To bede musiał pompe zawiesc do sprawdzenia i sie okaze. Ale mam jeszcze takie pytanie jak zapłon przyszpieszam to wtedy ciagnik zapala od kluczyka pusci czarny dym i odrazu gasnie czy to jest normalne przy przyszpieszniu zapłonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    357

panowie problem !!! Mam mtz 82 i nową pompę rozdzielaczową od T-40 lub LTZa, i wydaje mi się że coś z tym zapłonem jest nie tak jak być powinno pompa została założona dokładnie tak samo jak poprzednia, a ciągnik odpala na dotyk (dosłownie, mechanik mówił że jak tak odpala to nic nie ruszać) ciągnik ma moc jak cholera ale wydaje  mi si e mułowaty i jak ma ciężko to dymi na czarno, a przed remontem silnika nie dymił wogóle, i na obudowie pompy są otwory z ,,nutami'' i można popuścić i pchnąć pompę do silnika albo od i czy to zmieni szybkość zapłonu? 

 

I mam jeszcze jeden problem morze nie w tym temacie ale morze znajdzie się ktoś kto soię na tym zna:  mam po remoncie 50 mtg, i nowa pompa, i nie wchodzi na większe obroty silnik niż 2000 a zaraz po odpaleniu jak był na dotarciu wkręcał się na 2400 obr/min regulatora obr nie chce rusza c bo poblombowane a pompa jak co wróci na gwarancji ;)

 

http://rolnex.pl/czesci-do-ciagnikow/120-pompa-wtryskowa-ltz-oryginal.html

 

i czy tą pompę zalewa się olejem czy sama się smaruję???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Ustawienia i smarowanie tej pompy masz na takiej samej zasadzie jak w T25.

Na samym dole pompy masz spust oleju, nieco nad nim korek kontrolny, a na gorze, ten dziwny korek obok sekcji to wlew.

Wlewasz az pokaze sie korkiem kontrolnym.

 

Co do ustawienia zaplonu, to poprobuj, moim zdaniem jest opozniony i spalanie nastepuje w wydechu a nie w cylindrach, przez to kopci. Sprobuj go przyspieszyc na tych otworach fasolkowych, tylko obawiam sie, zy to nie z malo. Byc moze bedziesz musial na kole rozrzadu o otworek przesunac tarcze. (jest wiele opisow na forum jak to zrobic.) Przestawiaj, az zacznie agresywniej wchodzic na obroty, to i moment obrotowy wzrosnie i obroty max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    357

ja miałem przedtem te z tAKĄ pompe i niczym nie była zalana, a t a zalałem jak mówiłeś i zrobiła się pełna ropy i regulator fiksował spóściłem to i chodził normalnie korkiem wyrównawczym, nowa pompa 50 mtg i już nie chodzi ruskie ustrojstwo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    357

znowu problem mam, kupiłem nową pompę i się skończyła i wysyłam ją na gwarancje, założyłem starom pompę  (poprzedni na niej chodził dobrze sam odpalał etc mam założone i wyregulowane nowe wtryskiwacze) i czy przy zakładaniu starej pompy mogłem źle ustawić zapłon???  nic nie odkręcałem przy rozrządzie tego koła zębatego gdzie szukać przyczyny??? cały dzień próbowałem go odpalić i z rozrusznika i na zaciąg lekko zaczyna dymić na biało ale nie chce zapuścić, pompka zasilająca też jest ok, jak odpowietrzałem to popuściłem każdy przewód przy wtryskiwaczu i ropa wyskakuje, CZY jak pompę zakładałem i żeby wypust na pompie zgrał się z zębatką kręciłem silnikiem to mogło się coś przestawić bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny  :(  Chyba że jest jest źle odpowietrzony, ale skoro z rurek wtryskiwaczy ropa leci to już sam nie wiem, jak dałem mu trochę STARTERU to coś zaczął chwytać ale zaraz przestał, coś ewidentnie nie pasuje, a poprzednio palił dosłownie na dotyk już żałuję że wogóle zmieniałem pompe....

 

z góry dzięki za pomoc  :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    251

Jeśli na poprzedniej pompie palił OK, a po założeniu tej mimo odpowietrzenia tylko kopci na biało, to znaczy, że problem jest z pompą. Biały dymek oznacza, że podawane jest paliwo, ale się nie spala.

Jeśli nie ruszałeś nic od strony rozrządu, tylko wyciągnąłeś jedną pompę i założyłeś drugą, to teoretycznie nic się nie zmieniło. Piszę teoretycznie, bo trafiałem już sprzęgiełka w pompie z wycięciem na klin obrócone o 180 stopni. Jeszcze nie udało mi się namierzyć, od czego taki typ. Podobno od DET-a. Z wyglądu jest identyczne jak w MTZ, ma tylko przestawiony klin na wałku pompy o 180 stopni.

Jak zakładałeś tą "nową" pompę to ustawiłeś kąt wtrysku i zapalał OK ? Starą pompę wymieniałeś , bo nie palił.

Możesz próbować ustawić ponownie kąt wtrysku albo czekać na powrót pompy z naprawy gwarancyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Czarny dym to oznaka niespalonego paliwa, biały czy szary jeżeli chodzi o układ paliwowy to oznaka źle ustawionego kata wtrysku. Kąt wtrysku teoretycznie powinno się ustawiać po każdym jej demontażu a już kategorycznie przy zmianę jednej na druga. To praktycznie graniczy z cudem żeby trafić dwie takie same pompy do których nie trzeba ustawiać kąta wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    357

to jak ustawić ten kąt? na tych nutach czy fasolkach jak zwał pompę do przodu ciągnika lub od? czy bo ja wolę na zębatce nie ruszać bo poprzednio nie było nic ruszane tylko pompę pchnąłem do ciągnika i zaczął trochę agresywniej pracować chyba że jutro spróbuję pompę pociągnąć do siebie ale czy to wystarczy, kurde było dobrze a teraz gimela że nawet nie chce silnik zaskoczyć a wiecie może jak odpowietrzyć tą pompę taka jak w władimircu tyle że 4 sekcje

 

pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Z prawej strony silnika pod filtrem powietrza jest wkręcony kołek. Odkręcasz przewód wysokiego ciśnienia z pierwszego wtryskiwacza, dajesz gaz na max i kręcisz silnikiem aż w króćcu drgnie paliwo. Wtedy obracasz kołek, wkładasz go w ten sam otwór i szukasz otworu w kole zamachowym. jak wejdzie to odkręcasz pokrywkę na trzy śruby pod kompresorem, potem dwie z zębatki. Na ośkę pompy zakładasz klucz i kręcisz aż w pierwszej sekcji drgnie paliwo. W tej pozycji szukasz otworów w zębatce do których pasuje gwint w flanszy pompy i skręcasz wszystko do kupy. Tyle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    357

Dzięki seweryn20 zapłon ustawiony, ale jak ten ciągnik chodzi!!!! Ryk i rytmiczne brzmienie jak z Białoruskiej fabryki, B)  przedtem miałem obroty max 2300obr/min teraz mam 2600obr/min zero dymku  to oznacza że przez pewien czas zapłon był źle ustawiony..  :blink:

 

jeszcze raz dzięki  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NewBravo82    3

www.youtube.com/watch?v=DFDnU1a_sFY              34minuta jest pokazane  jak ustawić zapłon , tylko że po rusku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro956    0

witam mam problem z moim mtz z 1990 roku gdyz mam w kole zamachowym tylko jedna dziure i nie wiem jak ustawic zaplon,bo mialem zle ustawiony a jak ustawilem tak jak wyzej jest napisane to teraz nie chce mi odpalic prosze o szybka pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×