Skocz do zawartości
damianXXL

siłownik hydr. dwustronny problem

Polecane posty

damianXXL    17

Witam.

Panowie mam mały problem, przy podnoszeniu wewnątrz siłownika przepuszcza olej a jak dam na max w góre to wywali olej przez otwór. Urządzenie nie jest cięzkie bo jest to pług do sniegu. Zdemontowałem go z ramy i nie wiem jak sie dostać do srodka, w górnej czesci siłownika przy tłoku(wokół oringa) są 3 małe wgłebienia, próbowałem to podważać i nic to nie daje. A rozkręcany nie jest bo na obudowie nie widać nc do rozkręcania. Jak mam sie za to zabrac?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

często od wewnętrznej strony obudowy są pierścienie zabezpieczające

a te otwory to może na klucze imbusowe- chociaż zakładam że byś to zauważył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Własnie to nie imbus. To coś takiego jak półksieżyc (tak to wygląda) mały płaski srubokręt w te wciecia wchodzi. Pierscieni tez nie widzę nigdzie. Szperam po internetach i nic nie moge znaleść na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damianXXL    17

Dajcie mi 10min.... zaraz cyknę


Tak to wygląda. Nic do odkrecania nie widac


Próbowałem w tych wcięciach podwazac i nic 

post-65714-0-62948400-1418311832_thumb.jpg

post-65714-0-01079700-1418311852_thumb.jpg

post-65714-0-98467500-1418311865_thumb.jpg

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Wyczyść dobrze boki. Albo jest rozbierana druga strona siłownika albo ta. Nie widać jako tako żadnych pierścieni wydaje mi się że jest rozkręcane.  A musi być bo tłok ma większą średnicę niż tłoczysko więc coś musi być demontowalne co po odkręceniu da wewnętrzną średnice otworu taką jak cylinder.

Te trzy slady to mi raczej na zagniecenia wygląda celowe żeby unieruchomić zgarniacz. to ten pierścionek uszczelniający na około tłoczyska. 

Jeśli się okaże że jest rozkręcany to może się bez palnika nie obejść. Często jest to osadzane na kleju. Nie trzeba rozgrzewać mocno.

 

Głowica przez którą przechodzi tłoczysko jest dość gruba bo w niej są pakiety uszczelniające które maja najmniej 20 mm wysokości.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Od dołu tj dolna częsc wokół jest oblane spawem i nie wydaje mi sie ze ktoś to zrobił w stodole bo jest ładnie zalane i pokryte farbą.

 

A te małe wcinki wokół sa lekko wygiete w strone tłoczyska. Idę jeszcze popatrze wokół cylindra i przeczyszcze te naciecia które są wokoł ... Musze wymienić uszczelnienie w srodku bo strasznie leje a narazie mam podłaczenie tylko na jedną sekcje do podnoszenia, olej który sie nazbiera wewnątrz wywali górą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Sprawdź dokładnie bo według mnie odkręca się ta głowicę.  Podłącz sobie oba węże. Przydaje się jak olej zimny pomóc opuścić a i docisnąć czasem pług pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Kij narazie z przewodem.

 

Czy jest możliwość ze moze byc nierozbieralny? Dziwne to bo dolna część przy otworze jest zalana spawem. Może od tyłu składane w fabryce i tak to zrobione ze nie da sie rozebrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Na pewno da się rozebrać. Ja mam przy pługu siłownik i dolna część też spawana. Zazwyczaj górna jest odkręcana. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Przy glowicy nic nie widać zeby dało sie to wykręcić. Wewnątrz przez otwór widać pierscień z kolnierzem, domyslam sie ze tam siedzi uszczelniacz tłoka i to jest wieksze od zgarniacza zanieczyszczen wiec nie da sie to wyjąc przez gore


Tak jak widać na foto są te małe 3 wciecia i okrągłe wciecie to napewno zgarniacz w kolnierzu metalowym... Próbowałem kluczami dużymi "żabami" i nic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Wewnątrz jest pakiet. pakiet jest włożony w większej średnicy przetoczenie i nie jest zabezpieczony żadnym segerem. czasami jest od strony tłoka wbita tulejka która blokuje pakiet. Ale żeby to wyjąc i tak trzeba odkręcić tą głowiczkę. Kombinuj bo na pewno jest zdejmowana.

 

Tak łatwo tego nie odkręcisz i jak pisałem bez palnika pewnie się nie obędzie. Skręcone na kleju. Wystarczy trochę podgrzać i klej puszcza.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Wewnatrz jest. Widać otworem i jest wiekszej srednicy o tego zgarniacza brudu. Jutro w imadło to wkręce i zobacze czy ruszy cos a jak nie to podjade na BAZE moze oni cos poradza. Bede próbował i palnikiem w ostateczności. Nie spale nic w srodku? Wiadomo nie do czerwoności ale nie chce uszkodzić drugiego uszczelniacza.

 

A jest możliwość ze moglby byc nierozbieralny??

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    47

Czy to jest jednostronnego działania ? Jeśli tak , to nurnik bez tłoka , a zabezpieczenie zdejmuje się przez otwór króćca .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

No dzieki za porade. w tytule tematu napisałem dwustronny i widać na foto górny otwór króćca wiec jest i dolny a zabezpieczenie musiałoby byc male bo otwór to M16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    106

Wyczyść go i zobacz, czy nie ma gdzieś śladu gdzie mógłby być rozkręcany na dwie części. Może był rozbieralny u dołu, ale ktoś zaspawał bo gwint nie trzymał. U góry raczej jest nierozbieralny bo widać, że króciec jest przyspawany bardzo wysoko i nie ma za wiele miejsca na gwint. Może dasz radę zrobić zdjęcie drugiej strony tego siłownika (tam gdzie jest zaspawany).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    59

Więcej niż pewne że "góra" się wykręca.

 

Daj fotkę z boku z przybliżeniem na  odcinek od króćca w stronę tłoczyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Ostatnie dwa doł.

Nawet nie ma zadnych numerów na siłowniku zebym mógł określic jakiej jest produkcji. Wiem ze z jakiegos kombajnu do buraków pochodzi 


Czysciłem to jak widać, lałem fosolem zeby dobrze przeżarło brud i za cholere nie widać zeby to było skręcone do kupy

post-65714-0-44436200-1418320794_thumb.jpg

post-65714-0-25663300-1418320804_thumb.jpg

post-65714-0-54442100-1418320813_thumb.jpg

post-65714-0-58946100-1418320826_thumb.jpg

post-65714-0-25577800-1418320836_thumb.jpg

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Górne przyłącze jest wysoko bo w nim idzie kanalik w dół a samo tłoczysko zaczyna się niżej. Palnikiem się nie przejmuj. Nie trzeba grzać aż do spalenia pakietów które i tak masz do wymiany. Po odkręceniu góry uszczelniona powinna być zwykłym oringiem. Nawet gdyby to był jednostronny siłownik to góra musi być demontowalna. Na tłoczysku jest wtedy zabezpieczenie przed wypadnięciem tłoczyska seger lub większa średnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Jutro spróbuje to rozebrać. Potraktuje to też palnikiem jeśli sie nie da na zimno. Czekam moze jeszcze ktoś coś pomoze w tym temacie


Schmotzer- chyba znalazłem od czego to moze pochodzić. Niemieckie tak mi sie wydaje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Byłem dziś u znajomego z tym silownikiem i też nie wie jak rozebrać. Być może trzeba ciąć tu gdzie sprawne bo innej opcji nie ma. Ma taka kombajn z tego typu silownikami i sa tej samej budowy. Dał mi jednostronny jeśli dobry będzie to kupię a jak nie to kupię przewód i wkrece do mojego dwustronnego i olej będzie szedł bezpośrednio w skrzynie przelewka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Możesz rozciąć. Ogólnie to miejsce gdzie siłownik można skrócić, zmienić mocowanie i ciort wie co jeszcze. Natnij spawy i rozbierz od drugiej strony.

Ale na bank coś jest rozkręcane bo ja osobiście nie spotkałem jeszcze jednorazówki.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

zazwyczaj jest jakaś możliwość rozebrać bez cięcia, jeden facet u znajomego ślusarza opowiadał jak w zakładzie zajmującym się regeneracją siłowników rozcięli mu a potem dopiero dowiedzieli się że jednak jest rozbieralny bez drastycznych metod (specjaliści :blink: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    17

Byłem dziś u drugiego znajomego. Padł mu siłownik (lał) pojechał z nim tak jak kolega wyzej pisze do specjalistów i powiedzieli ze trzeba ciąc zeby sie dostać do srodka. Wrócił, uzył dwóch srubokrętów, przez otwór króćca wypiął zabezpieczenie i odrazu sie rozpadł w dwie częsci. Nie chciałbym ciąc bo fajny siłownik, mocny. Musi sie dac jakos rozebrać bez cięcia i nacinania.

 

Założyłem ten jednostronny, poki co trzyma i zero wycieków tylko właśnie sie huśta cały pług jak heder w bizonie... 


seweryn20 nie wiem czy ciecie coś mi mi da, a jak dostane sie do tych uszczelnień w środku? Moze trzeba bedzie ciąć ucho przy tłoku zeby go wyjąc całkiem i dostac sie do uszczelniaczy? Sam nw


 

Edytowano przez damianXXL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Dostaniesz się bo wysuniesz tłoczysko od tyłka strony. Ale osobiście uważam że da się rozebrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×