Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

opony sa bardzo dobre nie mialy kiedy sie zedrzec kabina to wydatego cos kolo 3,200 pln a o malowanie sie nie martwie bo znajomy ma warsztat blacharsko-lakierniczy wiec tyle co za material i dobre dwie flaszeczki 0,7 bo 0,7 jest dobre na dwoch jak jeden nie pije ;) czyli koszt całkowity to by bylo tak:

buda 3,200pln

pompa 400pln

hamulce 50pln

silnik 1000pln

aku 500pln (czy mozna zalozyc jeden 12V)

rozrusznik i alternator 700pln

i wydatki nie uniknione 1000pln (zakladam ze nie wszystko wymienilem)

farba 200pln

mechanik (do ugadania)

7000pln całosc plus mechanik czyli w 8000pln bym sie mogl zamknac ???

 

sory za post pod postem ale komp mi sie zwiesil i niewiedzialem czy wrzuci i napisalem drugi :D jak ktos moze niech usunie ten ugóry

Opublikowano

Alternator 200 zł

zestaw naprawczy okolo 300 zl już taki w miare

Pompa podnośni9ka 190 zł

akumulator 12 V 110 Ah okolo 300 zł

a rozrusznik to napewno szczotki i jak coś to przetoczyć komutator wirnika

ale mi to koszty

jakbyś sam sobie zrobił

to w 4 tyś sie zmieścisz jak nic

A kabine to juz kupisz za 2200 i to fajna kabine ;)

Opublikowano

Witam panowie mam pytanie otóż posiadam C-330 po kapitalnym remoncie. Prawe wszystkie części były zakupione jeszcze w sklepie który na stanie ma oryginalne części Ursusowskie co jest rzadkością. I dziś przyjechał do mnie znajomy swoja C-330 o piec lat młodszą i remontowana ponad rok temu u tego samego mechanika. I postanowilem sie nia przejechac i az sie wpieniłem. Ponieważ :

 

*kierownica dwa razy ciężej mi chodzi niż u niego a mam raz większe ciśnienie w kolach (2 atmosfery) z ciekawości podniosłem przod zeby sprawdzic luzy na tulejkach osi i lozyskach ale nie znalazłem prawie żadnego

*hamulce --- po rozpędzeniu się na 6 i wciśnięciu hamulca kola staja u niego na asfalcie

* biegi chodzą prawie jak w maluchu co jest niemożliwością a u mnie trzeba niekiedy 2 rękami wsadzać bieg

* oraz silnik ciszej pracuje ale to może przez tłumik choć wyglądają tak samo

 

Doznałem szoku, i wcale nie przesadzam !!!!

 

Czy konstrukcje 30 zmieniła się w pierwszych latach produkcji??? Co może być przyczyna takiej różnicy dodam ze jeżeli chodzi o układ kierowniczy i hamulce to nie zauważyłem zbyt dużej różnicy u siebie po remoncie

Opublikowano

MOim zdanie hamulce powinno daćsie podciągną, z silnikiem toraczej Ci sue wydaje a reszte mozesz miec juz wyksploatowana. Z tego co wiem to na poczatku byla produkowana c-328 potem mieszanka c-328 z c-330 a na koniec c-330 a produkcjie zamyka c-330m. Jaka masz beleke do przedniego zawieszenie okrągłą czy inna ???

Opublikowano

W modelach z okrągłą przednią osią kierownica przeważnie ciężko chodzi, w "M-kach" nawet jedną ręką można kręcić. Być może śruby na przekładni kierowniczej służące do regulacji są za mocno dokręcone i blokują półksiężyce (co się zdarza).

Hamulce to kwestia regulacji i naprawy.

Lekkość "wchodzenia" biegów świadczy o dużym zużyciu skrzyni (jeździłem kiedyś ciapkiem, gdzie niektóre biegi dosłownie same chodziły, bez używania najmniejszej siły).

 

I jeszcze jedno, ta po remoncie jest już dotarta. :D

Opublikowano

Oba ciągniki są identyczne, okrągłe osi. Tak się zastanawiam jeszcze zmienić przednie kola bo mam nowe opony które są dość szerokie i maja 4 paski bieżnika a u niego są 2 wąskie i jeden szeroki.

 

Raczej reszty nie mam wyeksploatowanej ponieważ ciągnik od remontu ma zrobione 42 motogodziny :D

 

Zastanawiam sie czy sprężynki które zostały założone ze śrutami (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) pod lewarkiem gdzie sa wodziki czy nie sa za mocne

Opublikowano

z całym szacunkiem....

nie ma się co denerwowac , nie znajdziesz dwóch identycznych 330 :D

przy chamulcach odepnij sobie ciegielko od sterowania chamulcami pneumatycznymi- sporo lżej .

spróbuj poluzowac troszke przeciwnakretki w kolumnie kierowniczej ,

wajcha od biegów moze miec wyrobioną koncowke spróbuj zamienic od 330 kolegi na chwile ,

 

ciapek ciapkowi NIE= :)

Opublikowano

Hamulce w 330 nigdy nie były za dobre. To wiem bo w naszej trzydziestce też słabo chodziły dopóki tata ich nienadspawał(troszkę się polepszyły ).Kiedyś jeździłem 330 z roku coś około 68 - 72 i też odczułem tą różnicę. Biegi jak nóż w masło :D (chociaż w mojej trzydziestce jedną ręką zmieniam).No kierownica mi dość lekko chodzi, a mam okrągła oś. Moja trzydziestka jest z roku 1979.

Opublikowano

tak jak mowicie ciapek ciapkowi nie rowny :) Mielismy kiedys do prasy pozyczona 30 od sasiada i tam begi trzeba wrzucac 2 rekami bo tak ciezko wchodza a u nas to 1 reka i leciutko :D

 

Pozdrawiam:Wacek21

Opublikowano

Witam ja ma ursusa c 330 z 72r a kolega ma ursusa c 330m z 86r w M ma osi kwadratową i nie da się niekiedy dwoma rękami skręcić a u mnie to jak bym miał wspomaganie jedną ręką kieruje tak sam jest ze skrzynią u mnie wchodzą lekko u niego 2 ręce i niekiedy 4 nie wchodzi

Opublikowano

z tego co wiem to c-330 produkowana była od 1972 roku. wczesniej była c-328.

 

różnica w jezdzie może byc spowodowana (tak jak mówią przedmówcy) zużyciem części (dobrym ułożeniem, lub dotarciem)

 

Jesli robiłeś remont to na pewno nie zmieniłeś 100% czesci tylko te najbardziej zużyte, a te nowe muszą sioę teraz dopracować do pozostałych

Opublikowano
Witam ja ma ursusa c 330 z 72r a kolega ma ursusa c 330m z 86r w M ma osi kwadratową i nie da się niekiedy dwoma rękami skręcić a u mnie to jak bym miał wspomaganie jedną ręką kieruje tak sam jest ze skrzynią u mnie wchodzą lekko u niego 2 ręce i niekiedy 4 nie wchodzi

Ja mam Ursus'a C-330M i nie narzekam na to ze ciężko się kreci kierownica(to zależy kto ile ma siły ja tam na pewno tyle nie mam) ale skrzynia biegów lekko wchodzi...

Opublikowano

Okrągłe osie były montowane w c-328 a nie w c-330.Sąsiad miał taka oś ale wymienił ja na kwadratową i teraz ma 100 proc. c 330.A co róznicy w kierowaniu obiema 30stkami to popieram wypowiedzi poprzedników ciapek ciapkowi nigdy nie jest równy.Jednak niekombinował bym nic przy kolumnie kierowniczej ponieważ kilkanascie lat temu mój ojciec tez 'kombinował' (chociaz jest bardzo dobrym mechanikiem) i po pewnym czasie w c 360 odkkręciła mu się kolumna :P (dobrze że zdąrzył staniąć bo miał 8ton szlaki na przyczepie i było z górki :) i powoli dojechał do domu ale kolumne przykrecił palcami i dociskał jedną nogą) a w skrzyżowanie wchodził na 3 razy. :) :) :)

Opublikowano

Ludzie, co to za pierdoły? Tysiąc znawców się znajdzie, a każdy jeden lepsze pierdoły. Żadna, ale to żadna C-328 i C-325 nie miała okrągłej osi. Została ona wprowadzona razem z modelem C-330, czyli w 1967 roku. Do 1979 roku ją montowano. Później płaską do końca produkcji C-330/M, który miał miejsce w 1993 roku. Końcowe modele C-330M oraz wersje eksportowe miewały fabrycznie montowaną przekładnię ślimakową rodem z C-360. Reszta zwykła z dwoma wycinkami kół talerzowych. Co do kręcenia to wystarczy smarowanie zwrotnic dobrym smarem, 2bar ciśnienia w ogumieniu, wystarczająca ilość oleju w kolumnie kierowniczej i znośny luz. A ten ojciec to niezły mechanik rzeczywiście musi być, że mu się kolumna odkręciła... :P Tak w ogóle to pewnie kolejna bajka, bo ciekawe że nie widział, że jest luz i cieknącego oleju też nie zauważył. :)

Opublikowano

Co do mojego ojca to nie mam "ale" w sprawach mechaniki :P .Jest dobrym mechanikiem a jedyne czego się nie podejmuje z tej dziedziny to ustawianie zaworów.Niejeden ciągnik na wsi został przez niego uruchomiony i jeździ do dziś bez problemów.A co do tej kolumny to w c 360 jest to że kolumna jest chwycona na 4 śruby a nie na 6 jak w c 330.Obecnie w mojej c 330 kolumna się nigdy nie odkręciła bo fabryka dała tam 6 śrub a nie 4 jak w 60ce. :) I nieraz słyszało się ze w pgr-ach bądź w skr-ach tak się działo w c 360(nie mam na myśli okolic mojej miejscowości) :) a co do osi to c 325 i 328 miały od początku płaskie osie i nawet były takie "uchwyty, rurki" wzdłuż silnika (pooglądaj sobie foty i poczytaj o c 325, 328 i 330).tylko musi to być orginał c328 a nie model c328 z silnikiem z c330 bo w silnikach z c330 pasuje tylko i wyłącznie płaska os. :) Bo jak pisze w jednym ogłoszeniu c 328 c 330 i kolo pisze że częściowo przerobiony na 30stkę (i jest już płaska os) to znaczy że silnik włożony jest z org.30stki a stary z 28 wyjęty :)

Opublikowano

No i jeszcze mnie będzie wmawiał coś, co jest w 100% nie prawdziwe. Znam wszystkie zmiany produkcyjne tych ciągników od wyjścia C-325 do C-330M, ale Ty wiesz lepiej - OK. Może ktoś inny potwierdzi moją wersję. C-325 i C-328 miały oś bez zmiennego rozstawu przykręcaną na 4 śruby do bloku i dwa wzmocnienia na jedno na stronę. Ogólnie to był jeden wielki niewypał. Jeżeli się chcesz kłócić jaka oś pasuje do C-330 czy 28 to mam dla Ciebie pewną informację. Blok w tych ciągnikach(330 i 328) różnił się fabrycznie wlewem oleju, panewkami, tulejkami wałka rozrządu i trochę klawiaturą. Mocowanie pasuje idealnie czy na tą najstarszą oś po okrągła i płaską. Kwestia wytrzymałości. Jak założysz oś od C-330 okrągłą czy płaską to będzie ona założona na 4 śruby, bo pozostałe 2 są w misie olejowej. Jak ktoś chce to musi zmienić rzeczoną miskę olejową, obudowę koła zamachowego i koło zamachowe od C-330 bądź stare przetoczyć.

Opublikowano

Z tą kolumną trzymana noga to cos w rodzaju opowieści ludowych przekazywanych z pokolenia na pokolenie jak to się dawniej jexdziło. Jak kiera ciezko chodzi to przód przesmarować trzeba uwage nalezy zwrócić na to jak chodzą sworznie drążków nawet luzy nie mają tu nic do rzeczy. Hamulce sie podciąga, co do silnika no cóż tu może byc wiele przyczyn.

Opublikowano
poszukaj na wiki

Najmniej rzetelne źródło informacji :P Tekst po wstawieniu jest sprawdzany powierzchniowo, czy nie ma wulgaryzmów błędów ort i składniowych i czy tekst jest zrozumiały, dane techniczne to akurat najmniej pewny fakt na tej stronie :)

Opublikowano

Jedna osoba która wie cos o c328 i c330 :P .30 miała inna oś od 25 i 28.W 28 była oś taka "cienka" w rodzaju szyny a w 30 była os płaska(na górze półokrągła)!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez Pawel197890
      Panowie co może być przyczyną pulsacyjnego hamowania w Ursus c 385.po wciśnięciu pedału koło blokuje i puszcza tak jak ABS w samochodzie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v