Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, chciałbym założyć siłowniki wspomagające hydraulike podnoszenia tylniego TUZ-a do Belarusa 82 z roku 1997. Problem sie pjawił już na samym początku mianowicie nigdzie nie znalazłem informacji gdzie takie siłowniki można kupić. Na allegro znalazłem wprawdzie cały gotowy komplet za około 2 tyś zł - moim zdaniem to jest lekka przesada, ale też znalazłem coś innego:  http://allegro.pl/silownik-wspomagania-c-50-c50-jumz-mtz-belarus-i4773015148.html - tylko czy to jest siłownik do wspomgania hydrauliki podnoszenia czy siłownik do wspomagania kierownicy? Czy ewentualnie jakiś inny siłownik bedzie pasował? Z góry dziękuje za odpowiedzi.

post-143709-0-42707600-1416296140_thumb.jpg

Edytowane przez waldek0093
Opublikowano

No właśnie. Siłownik wspomagania układu kierowniczego ma średnicę tłoczyska 50 mm i skok 200 mm. 

Spytam z ciekawości dla czego chcesz założyć siłownik wspomagający?

 

Chce założyć do Belarusa 82 siłownik wspomagający do TUZ-a tylniego i rozchodzi mi sie o to czy bedzie pasował (w pierwszym poście napisałem w czym jest problem).

Opublikowano (edytowane)

No nie napisałeś dla czego chcesz założyć. 

Sprawa do sprawdzenie jest prosta. Zaznacz na ramieniu podnośnika miejsce gdzie ma być zamocowany, podnieś podnośnik do góry na maź i opuść. Zmierz drogę jaką pokona zaznaczony punkt. Taki siłownik pomocniczy  ma mieć skok. Może być deko więcej żeby mać unios opierał się na głównym.

Jeśli uda się dopasować do skoku ramienia podnośnika siłownik z fotki to zakładając dwa zyskujesz dodatkową połowę powierzchni z siłownika głównego na jaką działa ciśnienie oleju. 

Teoretycznie jest to równoznaczne z założeniem jednego o średnicy 150 mm.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

No nie napisałeś dla czego chcesz założyć. 

Sprawa do sprawdzenie jest prosta. Zaznacz na ramieniu podnośnika miejsce gdzie ma być zamocowany, podnieś podnośnik do góry na maź i opuść. Zmierz drogę jaką pokona zaznaczony punkt. Taki siłownik pomocniczy  ma mieć skok. Może być deko więcej żeby mać unios opierał się na głównym.

Jeśli uda się dopasować do skoku ramienia podnośnika siłownik z fotki to zakładając dwa zyskujesz dodatkową połowę powierzchni z siłownika głównego na jaką działa ciśnienie oleju. 

Teoretycznie jest to równoznaczne z założeniem jednego o średnicy 150 mm.

 

Ok, dzięki, ja sobie to wszystko pomierze i napisze co mi wyszło + zdjecia.

A chce założyć ponieważ instalacja hydrauliczna mi sie po jakimś czasie przegrzewa tzn. jak załoze agregat powyżej tony i pracuje na krótkich odcinkach pola który wymaga czestego podnoszenia (kliny itp.) to po pewnym czasie już nie podnosi i czała cieżko chodzi (dzieje sie to rzadko ale jednak).

Do takiego wspomagani stosują siłowniki jednostronnego działania (bynajmniej taki jest w gotowym zestawie) i też się rozglądam za takim.

 

Rozumiem, rozglądam sie też za takim ale ciężko coś znaleść.

Opublikowano

To nie taniej zacząć od wymiany oleju hydraulicznego na HL 100? lub wymiany siłownika na C110 , Takie proste modyfikacje spokojnie pozwolą na uniesienie więcej niż tonę,a może jeszcze należy przesunąć bolce ukośnic  w na dolnych laszach, to też podniesie siłę udźwigu.

Opublikowano

Chyba orginalnie ma siłownik C110. Zmiana siłownika moze nic nie dać, a dodatkowe siłowniki zawsze coś pomogą. Problem nie jest w udźwigu tylko w przegrzewającym sie układzie po 2 godzinach pracy no krotkich polach (najwyraźniej pompa ma za ciezko).

Opublikowano (edytowane)

Za dwa siłowniki jeśli będą pasować takie jak dał linka zabuli około 400-500 zeta. Za 110-kę trzeba dać najmniej 650 zeta. 

Siłownik 100 ma powierzchnie nacisku oleju 78 cm/2 minus tłoczysko jakieś 7 cm/2 czyli 71 cm/2,  siłownik 110 już 94 cm/2. minus tłoczysko 7 cm/2 daje 87 cm/2

A dwa wspomagające o średnicy 50 mm dokładają dodatkowe 38 cm/2. Czyli zdecydowanie więcej niż droższa alternatywa siłownika 110 cm. Do tego odciążasz mocowanie głównego siłownika do mosty, odciążasz ucho mocowania siłownika do osi ramion które lubi się skrzywić do tego przy maksymalnym uniesieniu pracuje pod kątem osłabiającym możliwość udźwigu podnośnika.. 

Krótko mówiąc jeden wspomagający daje już większą korzyść niż 110-ka.

 

jesli grzeje ci się teraz olej to i siłownik nie pomoże tym bardziej że będzie tego oleju potrzeba więcej żeby podnieść. Znajdź przyczynę grzania się oleju lub powód czemu tak traci swoje właściwości. Może nie jest taki jak powinien.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Chyba  :D To masz siłownik C100 . I jak pisał @seweryn20 dołożeniem siłowników nie wyeliminujesz przyczyny grzania się oleju, bo do ceny siłowników dolicz cenę węży,złączek, wykonanie elementów mocowania siłowników i wyjdzie to samo co zakup C110 , A wtedy wymienisz olej na HL100 przestawisz wieszaki,i uzyskasz zadowalające Cię podnoszenie.

 

Opublikowano (edytowane)

Wymiary dla siłownika - opuszczony 41 cm, a podniesiony 58 cm. O to zdjęcia:
post-143709-0-55750500-1416324169_thumb.jpg
post-143709-0-11187900-1416324269_thumb.jpg
post-143709-0-02932300-1416324617_thumb.jpg
Od czegoś trzeba zacząć, wole ajpierw siłowniki dołożyć a potem jak nie bedzie działać to dalej coś innego.
Kilka lat temu miałem mtza 82 z 1992 roku i tam dopiero była masakra z grzaniem sie hydrauliki, cały rodzielacz co chwile ciekł, a cylinder podnoszenia ramion był miejszczy od tego co mam w belarusie 82.

Edytowane przez waldek0093
Opublikowano

"Wymiary dla siłownika" ale skąd do skąd mierzyłeś? 

Jeśli przy ramionach to dwa o skoku 200 mm by starczyły. Nawet widzę masz przy tylnym moście uszy na które są zakładane. 

Koszt nawet jeśli wyjdzie ten sam to ilość zalet dwóch wspomagających bije na łeb  zalety 110-ki.

Opublikowano

"Wymiary dla siłownika" ale skąd do skąd mierzyłeś? 

Jeśli przy ramionach to dwa o skoku 200 mm by starczyły. Nawet widzę masz przy tylnym moście uszy na które są zakładane. 

Koszt nawet jeśli wyjdzie ten sam to ilość zalet dwóch wspomagających bije na łeb  zalety 110-ki.

 

"Wymiary dla siłownika" brałem od środka uszów na tylnim moście, a drógi brałem od środka podnośnika ramion (trzeba było przyspawać uchwyt).

 

Znalazłem przed chwilą troche tańsze siłowniki ale za to dłuższe i troche szersze http://allegro.pl/cylinder-silownik-do-wspomagania-c-385-c385-914-i4812122912.html

I teraz pytanie czy by można założyć teoretycznie siłownik tylnich uszów na moście do mocowania ramienia podnośnika a ciegłem podnośnika i czy podnośnik spełniał by swoją role? (cieżko mi to poisać o co mi sie rozchodzi, ale na załącniku widać już cały problem)

post-143709-0-46348900-1416329134_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

http://www.szolnoky.hu/articles.php?article_id=2

 

Chodzi ci o to żeby siłownik założyć na dole na ośkę na której są już założone ramiona podnośnika?

 

 

Jeśli chcesz założyć na uszy które zaznaczyłeś na foto to jest to najlepsza miejsce.

Zresztą masz film.

https://www.facebook.com/video.php?v=100198923483570&set=vb.493917117319773&type=2&theater

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Tam na dole po prostu mam dwie ośki na romiona Jedno co zaznaczyłem, a dróge tam gdzie są ramiona przymocowane wiec dolny koniec siłownika zamontuje na te górne mocowanie od ramion, a góre siłownika uszy które zaznaczyłem tylko pomierze i zamówie odpowiedni siłownik. Dzięki za rady wszystkim.

Opublikowano

"Wymiary dla siłownika" brałem od środka uszów na tylnim moście, a drógi brałem od środka podnośnika ramion (trzeba było przyspawać uchwyt).

 

Znalazłem przed chwilą troche tańsze siłowniki ale za to dłuższe i troche szersze http://allegro.pl/cylinder-silownik-do-wspomagania-c-385-c385-914-i4812122912.html

I teraz pytanie czy by można założyć teoretycznie siłownik tylnich uszów na moście do mocowania ramienia podnośnika a ciegłem podnośnika i czy podnośnik spełniał by swoją role? (cieżko mi to poisać o co mi sie rozchodzi, ale na załącniku widać już cały problem)

attachicon.gifDSCF2475b.jpg

 

Można śmiało tak zakładać w to miejsce siłownik zakłada sie na ten dodatkowy sworzeń do ramion w moście a u góry do tego sworznia co podnosi prowadnice od haka. Osobiście koledze tak zrobiłem i bajka jest tylko że dolny uchwyt tokarz dorabiał pod siłownik i jest na nakrętke z zawleczką. Założyliśmy od c-385 wspomagajacy ale jest za długi i ramiona nie opadaja do końca już ale jak do agregatu czy pługa nie przeszkadza  

Opublikowano

tez mam problem w 82 z grzaniem sie oleju przy ciezkich sprzetach, wyczytalem dzis tu na forum ze jeden z uzytkownikow wymienial wszystkie elementy hydrauliki i pomogy dopiero silowniki wspomagajace, bede zakladal.

Opublikowano

Witam wszystkich. Odgrzebie troszkę temat.
Właśnie mam zamiar zakupić to wspomaganie. Cały zestaw to przegięcie, ale jest możliwość zakupienia osobno. Górne mocowania siłowników do ramion sobie dorobie gdyż prawie 300zł za jeden to też wiadomo co.
Pytanie jest apropo siłowników: czy kupić jakieś za 130zł c50 które są na allegro i w sklepach po 130zł około tylko z tego co się dowiedziałem są to hinduskie, czy lepiej już zapłacić więcej za hydrosile czyli coś w granicach 300zł. Ale ale spotkałem się z określeniem ze sa tez oryginalne białoruskie, tylko nie było nazwy producenta. Wie ktoś coś na ten temat czy to tylko sciema i to też jest hydrosila. Jak ktoś to ma założone to proszę o zdjęcia górnego mocowania tłoka gdyż mocowanie na górnym swozniu jest zbyt daleko dla skoku 200mm. Gdzieś w połowie długości ramiona muszę dorobić uchwyt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bny
      Witam
      Zakupiłem Koparkę budowlaną Białoruś i mam problem.
      Podczas kopania, po kilku cyklach pracy osprzętem koparkowym, wywala uszczelkę pod główną pompą, która znajduje się od strony zbiornika oleju.
      Czy ktoś się spotkał z takim problemem, bądź ma pomysł co może być powodem?
      Pozdrawiam
      Andrzej
       
    • Przez grzech9931
      Witam,
      Mam problem z hydrauliką w ciągniku John Deere 4050. Po powrocie z pola, na drugi dzień nie działa hydraulika (ramiona, przedni tuz i zewnętrzne gniazda oraz wspomaganie). Zostały wymienione filtry oraz olej. 
      Ciągnik jak postoi dłuższy czas to po odpaleniu słabo ale delikatnie podniesie. Ale po opuszczeniu już drugi raz nie daje rady. Tak jakby brakowało oleju...
      Co mogę zrobić? ;(
    • Przez lukasztusin123
      Witam.
      Valtra Valmet 8150, gdzie zamontowana jest pompa, która odpowiada za ciśnienie oleju w skrzyni biegów?  Czy ta sama pompa odpowiada za skrzynię biegów, oraz za całą resztę hydrauliki w traktorze? (wspomaganie, podnośnik itd.)
    • Przez Suchorski_15
      Witam, mam pytanie odnośnie ładowarki teleskopowej jcb 526-55 kupiliśmy ja okolo roku temu I od początku był Z nią problem, 
      Jeden z nich to właśnie hydraulika. Chodzi o to że gdy naladujemy pełną łyżkę (2.20m) np obornikiem to ma ciężko podnieść, lecz gdy wychylimy trochę łyche do wysypu odrazu podnosi Z lzejszymi ladunkami nie ma problemu. 
       
      Drugi problem jest taki że gdy uruchomimy skręt na wszystkie koła I chwilę pojezdzimy to skręty się zacinaja w sensie ze tylne koła są skręcone w prawo A przednie na wprost I trzeba od nowa je regulować co może przyczyna tych problemów? Pozdrawiam
    • Przez raszpl
      Witam, mam problem z MF 3060, a mianowicie chodzi o cisnienie oleju. Od jakiegos czasu zaświeca mi sie kontrolka " cisnienia oleju" a co za tym idzie, przedni napęd sam sie włącza. Robi sie tak podczas zdjecia nogi z gazu. Obawiam sie że czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej. Przyczyną zapewne była duza ilosc opiłków metalu która pojawila sie z hamulcow w ktorych wytarly sie okladziny i co za tym idzie metal ocieral o metal. Mógłby mi ktos dać jakies rady, wskazowki co sprawdzić zeby upewnic sie cos mu dolega albo co mnie czeka z jego przyszłością?
      Z góry dzieki za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v