Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

@Elektrotechnik - mówiąc pełne obciążenie miałem na myśli wszystko co na nim mam czyli światła przód+tył, światła stop, kierunkowskazy i szperacz z żarówką H3.

@mateuszs1993 - Ja sie za nic nie gniewam i nie ważne też czy firma czy no name byleby ładował. A co do akumulatora, jak w zime nie jeździsz to starczy jedna 12V. Mój gdyby był ładowany od początku przez alternator to jeszcze ze 3-4 lata by dał radę a już 4 siedzi no ale niestety początkowo "ładowała" go zacierająca się regularnie, gówno warta prądnica - przez co żywotnośc jego skróciła się o mniej więcej połowę. Jeśli da radę jeszcze w przyszłym roku to będzie wszystko ale jeśli będę kupował kolejne to już 2x6V albo przynajmniej "większą" 12V

Opublikowano

Witam słuchajcie zakupiłem alternator Expom kwidzyń do swojej 30stki i mam kurka problem bo sie grzeje jak szalony ciagnik popracowal 15min i altka nie idzie dotknąć.plus na rozrusznik minus na mase dany . nie mam pojęcia co może być od silnika sie nie grzeje bo mocowanie altka temperature ma względna a altek gorący doradzcie coś bo juz nie wiem co myśleć. przewody wszystkie zimne nic po za altkiem sie nie grzeje

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No i ma się grzać. Przepływ prądu powoduje wydzielanie ciepła w uzwojeniach. Naładuj dobrze akumulatory, wyłącz wszystko i uruchom silnik. Daj 1600 obr/min i zobaczy czy się będzie grzał. Jeżeli tak, to do reklamacji. Nie będę już pytał jaki prąd pobierany jest z alternatora, bo pewnie i tak nie masz czym zmierzyć.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak myślałem, był rozładowany akumulator i stąd duży pobór prądu. A tego druciarza nie nazywaj elektrykiem, bo ten alternator może naładować akumulator nawet 300Ah  i więcej. Kiedy wreszcie znikną z rynku usług tacy debile co nie mają pojęcia o tym co robią.

Opublikowano (edytowane)

Jak akumulator nie był rozładowany to nie powinien obciążać alternatora a to robił jeżeli alternator się grzał!

 

Tacy "szpece" będą dopóki klient będzie chciał jak najtaniej i aby działało. Nieraz wykonuję jakąś naprawę i jeden z klientów jest zadowolony jak usterka zostanie usunięta i już nie trzeba nic więcej robić wiązkować przewodów czy zakładać osłony, zaś drugi jest dopiero zadowolony jak wszystko działa i wygląda estetycznie (niekiedy potrafi zauważyć że zostało usunięte jakieś niedociągnięcie które nie miało wpływu na działanie tylko teraz wygląda estetyczniej).

Edytowane przez Sadek
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A najgorsze jest to, że teraz dużo ludzi będzie zakładać mniejsze akumulatory tylko dlatego, że druciarz tak stwierdził. Jakby naładował prostownikiem tego 110 Ah też byłoby dobrze. O ile nie był uszkodzony. Ale żeby to stwierdzić nie wystarczy "wiedza" tego druciarza, jak również jego sprzęt, a właściwie brak sprzętu. Bo gdyby miał sprzęt i wiedzę to dokonując dwóch pomiarów wiedziałby co jest nie tak.

Opublikowano

Wszyscy zmieniają alternator.To czemu u mnie na poczciwej fabrycznej prądnicy ciągnik zawsze odpala i nie mam problemów.Aku ładowałem tylko w zimie i w tamtym sezonie 2 razy ale mają swoje lata 8 9 lat.Ciagnik  odpalam gaszę po 5 lub 6 razy po drogach poruszam się rzadko nie mam dodatkowego oświetlenia tylko te co fabryka dała i nie mam żadnych problemów  a nie którzy zmieniaja na altek bez żadnej jakiejkolwiek przyczyny  i problem jest ale problem jest złego podłączenia najczęściej

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zmieniają dlatego, bo druciarz nie potrafił naprawić prądnicy i zalecił wymianę na alternator. Ja też u siebie nigdy nie miałem problemów z akumulatorami. Na alternatory zmieniłem dlatego, że musiałem dołożyć dodatkowe oświetlenie. A sprawne prądnice z regulatorami leżą na półce.

akumulator jest nowy . jutro zdaje alternator na gwarancje bo w fergusonie tez altek siedzi taki sam taki sam akumulator i nic sie nie dzieje czyli nowy alternator jest do d*py

Ja pytałem czy nie jest uszkodzony, a nie czy jest nowy. Bo jedno nie wynika z drugiego.

Opublikowano

Na dodatkowe oświetlenie czy robota w nocy to fakt prądnica nie wyrobi ale podstawowe światła  i jak sie w polu robi sporo to w zupełności wystarcza. U mnie był też było rozmyślanie na altkiem nawet miałem okazje kupić nowy ale bez kółka bez regulatora 55A dobry wystarczyłby ale nie ma potrzeby.Co raz rzadziej będzie widac c-330 i c-360 na prądnicach

Opublikowano (edytowane)

Zacznij od sprawdzenia wzbudzenia czyli idąc od kontrolki (czy jest sprawna jaka jest moc żarówki) i dalej do złącza na alternatorze sprawdź stan tego połączenia, bo pasek chyba masz dobrze naciągnięty  :P

Nie zaszkodzi jak sprawdzisz wszystkie połączenia przy altku

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/35183-og%C3%B3lne-porady-dotycz%C4%85ce-instalacji-elektrycznych/  w 10 poście masz opisane jak można zdiagnozować usterki alternatora, natomiast kilka postów wcześniej pokazane jest prawidłowe podłączenie alternatora

Edytowane przez Roki212
Gość Profil usunięty
Opublikowano

 Alternator ładuje dopiero powyżej 2 tysięcy obrotów proszę o pomoc

Co to znaczy, że ładuje powyżej 2000 rpm? Gaśnie kontrolka ładowania, czy napięcie wyjściowe wynosi 14,4V w całym zakresie obciążenia?

Opublikowano

Alternator to Jubana podobno Litewski, kontrolna gaśnie jak obroty zwiększ powyżej 2 tys, tak napięcie na 1600obrotów jest 14,4V kontrolka świeci słabiej, na 500obrotach napięcie jest 12V kontrolka świeci mocno,

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sprawdź mostek wzbudzania.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wskazówki? Rozebrać, pomierzyć diody i gotowe. Wszystko jest już napisane na ten temat. Wystarczy poszukać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Można też sprawdzić bez rozbierania, ale nie dysponujesz ani wystarczającą wiedzą, ani sprzętem do tego żeby to zrobić. Pozostaje Ci reklamacja. Tak to jest jak się kupuje wynalazki zamiast sprawdzonego Elmota.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v