Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Spytam tu nie będę robił nowego tematu.
Sytuacja następująca - ojciec założył akumulator plusem na masę podczas gdy mam alternator. Z uszkodzeń zewnętrznych totalne stopienie izolacji przewodu alternator - rozrusznik i pytam znających się czy mogły wystąpić uszkodzenia wewnątrz alternatora lub uszkodzenie regulatora napięcia w tym przypadku bo szkoda byłoby go bo mam go raptem parę miesięcy a braknie mojej ręki i od razu takie rzeczy się dzieją

Edytowane przez kamil927
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Uszkodzenia wystąpiły na pewno. Mostek prostowniczy nadaje się na złom. Koszt wymiany mostka przewyższa koszt alternatora na złomie. Regulator mógł przeżyć. 

Opublikowano

Witam.

(Z góry informuję że nie znam się zbytnio na elektryce i jest to mój pierwszy post na forum) 

 

1.) Chciałbym się was poradzić jak podłączyć alternator Stel-Power  w c-330?  Dodam iż prąd który wychodzi na śrubie ma 14v. (czyli prawdopodobnie nie ma wbudowanego regulatora). Aktualnie mam Alternator podpięty pod regulator napięcia i z regulatora prąd przechodi na stacyjkę. Niewiem czy to jest prawidłowe podłączenie.

2.) Alternator na starcie silnika zaczyna ładować dopiero przy dużych obrotach. Po zgaśnięciu kontrolki  ładuję normalnie... Niewiem dlaczego tak się dzieje, alternator powinen ładowac przy starcie na małych obrotach.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź jakiej mocy masz żarówkę w kontrolce powinna mieć nie mniej jak 4W oraz spawdź czy pasek się nie ślizga

Co do reszty było wiele razy na forum i sa podobne tematy

Edytowane przez Roki212
Opublikowano

@Roki212 Pasek  ma dopiero 2 miesiące. Kontorlka pokazuję ładowanie prawidłowo ponieważ stan ładowania sprawdzałem na kilka sposobów, nawet bezpośrednio voltomierzem do Śruby (B+)

Opublikowano

A czemu kontrolka ma pokazywać nieprawidłowo? Pytanie było ile watową masz tam żarówkę...

Jak będziesz miał 2 W to własnie będzie wzbudzał się przy większych obrotach a przy 4 W przy mniejszych...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Farmer330: ten alternator ma wbudowany regulator. Podłącz tak jak to się powinno robić, czyli D+ do kontrolki, a B+ do rozrusznika i będzie działać. A na początek wstaw zdjęcia tego alternatora, ale nie z internetu, tylko jak to wygląda na ciągniku. W przeciwnym wypadku zamknę temat.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podłącz tak jak napisałem wcześniej. I tak jak kolega wyżej radzi 6mm2 wystarczy. Podłącz bezpośrednio do śruby na rozruszniku i będzie działać. Chociaż widzę, że instalacja jest w opłakanym stanie i podejrzewam, że mogą wystąpić problemy.

Opublikowano

3438324200_1301154129.jpg

 

Podlaczylem alternator do c 330 w ten sam sposob jak na zdjeciu, alternator pochodzi od golf III z wbudowanym regulatorem. lampka kontrolki pali sie zawsze czy traktor odpalony czy zgaszony. Ładowanie mierzylem pokazuje 12,5 wiec nie laduje, w czesniej w golfie alternator dzialal, jaka moze byc przyczyna?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Złe podłączenie, uszkodzenie instalacji, uszkodzony alternator itp. Jakbyś najpierw poszukał, to byś wiedział co zrobić. W dziale "Elektryka" w temacie z poradami jest sposób sprawdzania alternatora. Natomiast drugi temat mówi o tym, że pytając o przyczynę należy podać wyniki pomiarów. A Tobie nawet nie chce się ruszyć żeby cokolwiek zrobić poza napisaniem posta i oczekiwaniem na rozwiązanie.

Opublikowano

Witam, odświeżam temat, gdyż zostałem tu przeniesiony przez moderatora, z mojego tematu, który został zamknięty.

A więc planuję zakupić nowy alternator do ursusa c 330, na oku mam dwa alternatory jeden z firmy Agtech (14V 45 A) , czytałem o nim i ludzie niby go polecają i drugi z firmy GMP (14V 45A) , dzisiaj byłem w sklepie rolniczym i sprzedawca mówił, że mają alternator z firmy GMP, moje pytanie brzmi do was, który alternator lepiej wziąć, który byłby lepszy, może ktoś z was przeprowadzał remont swojej trzydziestki i pomoże mi w wybraniu alternatora ? Alternator ma być dopasowany do akumulatorów Centra agri plus 2 x 6V 165 Ah. Alternatory mają tyle samo V jak i A, jeśli ktoś się zna niech doradzi, który lepiej wziąć. Linki do alternatorów pod spodem :

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

 

http://allegro.pl/alternator-ursus-c-330-gmp-nowy-i5053960285.html

http://allegro.pl/alternator-ursus-c-330-330-14v-45a-9515382-agtech-i5081025273.html

Opublikowano (edytowane)

Już sam nie wiem, które najlepiej brać, 70 A to nie za dużo przypadkiem do akumulatorów 2 x 6V 165 Ah ?

Sprzedawca w sklepie mówił, że mają alternator GMP 14V 45 A i, że to akurat do takich akumulatorów. Za 230 zł, a na allegro jest za 160, to tez nie rozumiem różnicy ceny, a również z firmy GMP, taki sam alternator..

 

Edytowane przez xUrsusekc330x
Opublikowano

Było kupić zwykły od cinqecento ja taki mam i Pomiana, ładuje elegancko, mam w wszystkich ciągnikach, nawet w mtz, ja też wychodzę z założenia że nie ma co nieraz w złopm się pchać, ale kupno takiego alternatoro podróbki wiesz jak się może skończyć, a w cinquecento masz polski alternator, 55A i mam w mtz 4 halogeny na dachu + reszta świateł i amperomierz pokazuje że jeszcze doładowuje na + akumulatory, a dorobienie mocowania to też błahostka 

Opublikowano (edytowane)

Moja porada: dorwij taki http://img08.olx.pl/images_tablicapl/130140279_1_644x461_alternator-do-poloneza-70a-alternator-polonez-radom.jpg, i załóż go tak jak ja. W mocowanie prądnicy pasuje i jedyną kwestią dorabiania był uchwyt napinacza. W tej rurce widocznej jest pręt M10 i na nim dwie zakrętki żeby całość była sztywniejsza. A napinacz tak jak widać ale mój nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem bo nieraz drążek przy większym wychyleniu osi lubi przywalić w ten napinacz także możesz zrobić lepszy no i przede wszystkim nie kupuj tych chinoli bo zaraz będziesz wypytywał czemu nie ładuje a taki będzie działał i ew. części masz w sklepach motoryzacyjnych a do tamtego sam Bóg pewnie nie wie gdzie szukać :D

post-38104-0-19636700-1425071344_thumb.jpg

Edytowane przez kamil927

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v