Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmień uszczelki pod głowicą, zkręć zalej wodą i zostaw bez oleju, po nocy zaobserwuj czy nie ma plamy wody. Jak będzie plama wody(kałuża) to masz pęknięty cylinder(ja tak miałem) :P

Opublikowano

Zaczeła się rozmowa o kleju... Ale chce dodać że ta nieszczelność jest niewielka więc nie jestem pewien czy można coś szybko zaobserwować

czy dopiero gdy się rozgrzewa to się gdzieś rozczelnia. Kolega mnie poprawiał że głowica jest jedna a nie cztery- a jednak... Chce też przypomieć że nieszczelność zaczeła się po tym remoncie a podczas remontu były kontrolowane tuleje i nie było śladów na nich żadnych. wiem jaka jest kolejność dokręcania szpilek głowicy gdy jest jedna ale tu są cztery i mam związku z tym pytanie czy przykręca się je razem z kolektorami które są dokręcone czy śroby łączące kolektory z głowicami powinny być poluzowane bo ten mechanik co mi ją robił to nie luzował ich.

Opublikowano
Zmień uszczelki pod głowicą, zkręć zalej wodą i zostaw bez oleju, po nocy zaobserwuj czy nie ma plamy wody. Jak będzie plama wody(kałuża) to masz pęknięty cylinder(ja tak miałem) :(

zgadzam się z toba ja tez mam 355 i miałem peknieta tuleje i woda dostawała sie do oleju nie wierze że peknał blok zrób tak jak mówi kolega ja tez tak sprawdzałem i okazało sie ze na 1 tuleji od strony chłodnicy była peknieta

Opublikowano

fakt jedna głowica jest w c 360 z silnikiem perkinsa a w standardowych są cztery ktoś nie wie a gada. Kolego a robi cię kasza w oleju. U mnie jak zalaliśmy c 355 płynem to wyżarło miejsce w bloku gdzie przychodzą oringi między tuleją a blokiem i płyn uciekał dobrze że był płyn nie woda bo jak by się zrobiła kasza to silnik by się zatar a tak płyn tylko rozrzedziło olej, ale jak założyliśmy nowe tuleje z oringami to teran nie ucieka tylko już go płynem nie zalewamy musi jeździć na wodzie.

Opublikowano

kasza? hmmm Taki korzuch widziałęm, taką piane- nie wiem jak to nazwać. Płynu nie lałęm. Koledzy piszą że bym spuścił olej i wlał wode i zostawił na jakiś czas to zacznie kapać z misy woda, ok ale ja widze że ten przerciek jest w chwili pracy a nie postojuale zrobie jak piszecie. Kolego rafał 13113 czyli jeśli jest taka kasza to 100% że to woda nie? bo pisali że może to ropa ale wtedy olej ma inną konsystencje. Ja też nie obstawiam że to blok- pocieszam sie. ja rozumiem gdy by mi woda zamarzłą ale...

 

 

Jestem wdzięczny że wypowiadacie się na ten temat.

Opublikowano

umnie podobny problem tyle ze w ciapku, uszczelka jest jednak cala wiec obstawiam ze pekla tuleja albo glowica.

zdjelem glowice zalalem woda blok i jutro zobacze czy woda ukaze sie w misce olejowej.

Opublikowano

jeśli jest kasza to na 100% woda bo jak jest ropa to olej staje się rzadszy i zacznie tracić ciśnienie ale kaszy na pewno nie będzie a woda nie koniecznie musi uciekać na zgaszonym zależy jaka jest nieszczelność może robić się przeciek dopiero kiedy ciągnik się rozgrzeje i materiał zacznie pracować ale możesz spróbować zalać go wodą i poczekać trochę, a odpalać bym ci nie radził jak masz zamiast oleju kaszę bo możesz go zatrzeć. Ale tak szczerze to trochę mi nie pasuje żeby to była uszczelka pod głowicą bo zazwyczaj jak pójdzie uszczelka to rzuca gazy do kanału wodnego i w wodzie robi się straszna maź a woda w uszczelce nie bardzo ma jak przejść bo przecież ona nie płynie pod zbyt wielkim ciśnieniem i raczej ciężko jest żeby przerwała uszczelkę jak było wszystko dobrze skręcone. Moim zdaniem to albo któraś głowica albo uszczelnienie między tuleją a blokiem, chyba że był przegrzany to mogła pęknąć któraś tuleja tylko wtedy zazwyczaj też idą pierwsze gazy do wody a nie woda do oleju chyba że pękła poniżej komory spalania to tak ale to mniej spotykane. szkoda że woda ucieka ci tylko na zapalonym bo jak wy uciekała na zgaszonym to można by nalać wody do pełna i sprawdzić do jakiego poziomu ucieknie czy będzie to na poziomie głowic czy bloku.

Opublikowano

Żeby wyciągnąć tuleje to trzeba ją od dołu wybijać czyli wał musze wyjmować a co za tym idzie wyjąć silnik. Wału bym nie chciał ruszać bo juest tam wszystko super a ciśnienie oleju na niskich obrotach wynosi 4. Zrobie tą próbe z wodą- (jeśli się pokaże wogule) zdejme głowice i jeśli nie będzie widać żeby uszczelka była uszkodzona to oddam głowice do szpeca bo i tak miałęm w planach ich regeneracje- gościu ma dobre oko i wypatrzy każdą ryse. a jeśli jej nie znajdzie to przejebane. powyciągam tuleje i założe po ich oględzinach nowe oringi. dobra, zaras sposzczam olej. Ja jej zmeniłem olej kolego rafal13113 bo na tym co był w silniku to nie wolno było jej zapalać. ale widze że i ten powoli traci kolor i robi się siwy.

 

:(:(:(

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do wyciągnięcia tulei nie trzeba wyjmować wału, tym bardziej całego silnika.Wystarczy odkręcić korbowody i wyjąć tłok do góry.Ja bym zaczął jednak od sprawdzenia korków w głowicach. Często wywali je mróz (mimo spuszczenia wody trochę zostaje nad nimi i na wiosnę mamy wodę w oleju), u nas zrobiło tak 2 razy.

Opublikowano

Dobrze wiedzieć. Kolego Mariusz x a w których miejscach są te korki bo wogule nie wiedziałem że są takie pomiędzy kanałem wodnym a tym którym wraca olej. Ale skoro są to gdzie? Ale przypominam że w niewielkich ilościach woda przedostaje się do oleju, może tylko się któryś korek przesuną albo rdza się wzieła za niego.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Korki (zaślepki- metalowe krążki wielkości 5 zł) są od spodu głowicy od strony kolektora wodnego. Zaślepiają one otwór w głowicy, jak mróz je wysadzi to przebijają uszczelkę pod głowicą i woda spływa do miski. Jak ściągniesz głowice to będziesz wiedział co jest grane :( .

Opublikowano

wszystko tylko nie spawać, jeśli nie klej to jakiś silikon np. szklarski- albo coś na podobe są takie tylko nie pamiętam nazwy ale za tube płaci się 30zł tylko szczelina musiała by być spora by mógł ładnie w nią wpłynąć.

Opublikowano
dlaczego nie spawac? wedlug mnie to tam jest takie cisnienie ze zaden silikon nie wytrzyma

hehe to jak kiedys ci pekni blok to sproboj spawac i zobaczysz co bedzie sie dzialo ja wiem z doswiadczenia ze wszystko aby nie spawac teraz sa kleje i bedzie dobrze a jak bedziesz spawac to bedzie dalej pekac blok w innych miejscach

Opublikowano

sylikon szklarski to zostawmy dla szklarzy bo nawet nazwa na to wskazuje a blok albo spawać albo kleić zależy czy trzeba zaspawać dziure czy uzupełnić ubytek spowodowany odpryskiem, tylko jak spawać to nie samemu bo to nie jest zwykła stal i można tylko spie..... sprawę

Opublikowano

Inaczej pracuje spaw a inaczej blok bo ma inną rozszerzalność termiczną. Naprawde żadko kiedy spaw trzymai nic się nie dzieje- przerabiałem ten temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v