radek269

Ursus C-360 woda w oleju

Polecane posty

kposy    1

ok postaram sie odezwac...ale wiem chyba o jaki klej chodzi ( takie 2 tubki - jedna z czarnym klejem a druga z bialym i to sie miesza )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelJD    17

Zmień uszczelki pod głowicą, zkręć zalej wodą i zostaw bez oleju, po nocy zaobserwuj czy nie ma plamy wody. Jak będzie plama wody(kałuża) to masz pęknięty cylinder(ja tak miałem) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Zaczeła się rozmowa o kleju... Ale chce dodać że ta nieszczelność jest niewielka więc nie jestem pewien czy można coś szybko zaobserwować

czy dopiero gdy się rozgrzewa to się gdzieś rozczelnia. Kolega mnie poprawiał że głowica jest jedna a nie cztery- a jednak... Chce też przypomieć że nieszczelność zaczeła się po tym remoncie a podczas remontu były kontrolowane tuleje i nie było śladów na nich żadnych. wiem jaka jest kolejność dokręcania szpilek głowicy gdy jest jedna ale tu są cztery i mam związku z tym pytanie czy przykręca się je razem z kolektorami które są dokręcone czy śroby łączące kolektory z głowicami powinny być poluzowane bo ten mechanik co mi ją robił to nie luzował ich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1

no co Wy mowicie? glowice w c360 są 4 - na kazdy cylinder jedna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturos21    6
Zmień uszczelki pod głowicą, zkręć zalej wodą i zostaw bez oleju, po nocy zaobserwuj czy nie ma plamy wody. Jak będzie plama wody(kałuża) to masz pęknięty cylinder(ja tak miałem) :(

zgadzam się z toba ja tez mam 355 i miałem peknieta tuleje i woda dostawała sie do oleju nie wierze że peknał blok zrób tak jak mówi kolega ja tez tak sprawdzałem i okazało sie ze na 1 tuleji od strony chłodnicy była peknieta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1
Jeden kolega mnie poprawiał że 1 a nie 4

Pierwsze słysze...na kazdy cylinder jest 1 głowica ...czyli ogłólem 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

fakt jedna głowica jest w c 360 z silnikiem perkinsa a w standardowych są cztery ktoś nie wie a gada. Kolego a robi cię kasza w oleju. U mnie jak zalaliśmy c 355 płynem to wyżarło miejsce w bloku gdzie przychodzą oringi między tuleją a blokiem i płyn uciekał dobrze że był płyn nie woda bo jak by się zrobiła kasza to silnik by się zatar a tak płyn tylko rozrzedziło olej, ale jak założyliśmy nowe tuleje z oringami to teran nie ucieka tylko już go płynem nie zalewamy musi jeździć na wodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

kasza? hmmm Taki korzuch widziałęm, taką piane- nie wiem jak to nazwać. Płynu nie lałęm. Koledzy piszą że bym spuścił olej i wlał wode i zostawił na jakiś czas to zacznie kapać z misy woda, ok ale ja widze że ten przerciek jest w chwili pracy a nie postojuale zrobie jak piszecie. Kolego rafał 13113 czyli jeśli jest taka kasza to 100% że to woda nie? bo pisali że może to ropa ale wtedy olej ma inną konsystencje. Ja też nie obstawiam że to blok- pocieszam sie. ja rozumiem gdy by mi woda zamarzłą ale...

 

 

Jestem wdzięczny że wypowiadacie się na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roborolnik    5

umnie podobny problem tyle ze w ciapku, uszczelka jest jednak cala wiec obstawiam ze pekla tuleja albo glowica.

zdjelem glowice zalalem woda blok i jutro zobacze czy woda ukaze sie w misce olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

jeśli jest kasza to na 100% woda bo jak jest ropa to olej staje się rzadszy i zacznie tracić ciśnienie ale kaszy na pewno nie będzie a woda nie koniecznie musi uciekać na zgaszonym zależy jaka jest nieszczelność może robić się przeciek dopiero kiedy ciągnik się rozgrzeje i materiał zacznie pracować ale możesz spróbować zalać go wodą i poczekać trochę, a odpalać bym ci nie radził jak masz zamiast oleju kaszę bo możesz go zatrzeć. Ale tak szczerze to trochę mi nie pasuje żeby to była uszczelka pod głowicą bo zazwyczaj jak pójdzie uszczelka to rzuca gazy do kanału wodnego i w wodzie robi się straszna maź a woda w uszczelce nie bardzo ma jak przejść bo przecież ona nie płynie pod zbyt wielkim ciśnieniem i raczej ciężko jest żeby przerwała uszczelkę jak było wszystko dobrze skręcone. Moim zdaniem to albo któraś głowica albo uszczelnienie między tuleją a blokiem, chyba że był przegrzany to mogła pęknąć któraś tuleja tylko wtedy zazwyczaj też idą pierwsze gazy do wody a nie woda do oleju chyba że pękła poniżej komory spalania to tak ale to mniej spotykane. szkoda że woda ucieka ci tylko na zapalonym bo jak wy uciekała na zgaszonym to można by nalać wody do pełna i sprawdzić do jakiego poziomu ucieknie czy będzie to na poziomie głowic czy bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Żeby wyciągnąć tuleje to trzeba ją od dołu wybijać czyli wał musze wyjmować a co za tym idzie wyjąć silnik. Wału bym nie chciał ruszać bo juest tam wszystko super a ciśnienie oleju na niskich obrotach wynosi 4. Zrobie tą próbe z wodą- (jeśli się pokaże wogule) zdejme głowice i jeśli nie będzie widać żeby uszczelka była uszkodzona to oddam głowice do szpeca bo i tak miałęm w planach ich regeneracje- gościu ma dobre oko i wypatrzy każdą ryse. a jeśli jej nie znajdzie to przejebane. powyciągam tuleje i założe po ich oględzinach nowe oringi. dobra, zaras sposzczam olej. Ja jej zmeniłem olej kolego rafal13113 bo na tym co był w silniku to nie wolno było jej zapalać. ale widze że i ten powoli traci kolor i robi się siwy.

 

:(:(:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do wyciągnięcia tulei nie trzeba wyjmować wału, tym bardziej całego silnika.Wystarczy odkręcić korbowody i wyjąć tłok do góry.Ja bym zaczął jednak od sprawdzenia korków w głowicach. Często wywali je mróz (mimo spuszczenia wody trochę zostaje nad nimi i na wiosnę mamy wodę w oleju), u nas zrobiło tak 2 razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Dobrze wiedzieć. Kolego Mariusz x a w których miejscach są te korki bo wogule nie wiedziałem że są takie pomiędzy kanałem wodnym a tym którym wraca olej. Ale skoro są to gdzie? Ale przypominam że w niewielkich ilościach woda przedostaje się do oleju, może tylko się któryś korek przesuną albo rdza się wzieła za niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Korki (zaślepki- metalowe krążki wielkości 5 zł) są od spodu głowicy od strony kolektora wodnego. Zaślepiają one otwór w głowicy, jak mróz je wysadzi to przebijają uszczelkę pod głowicą i woda spływa do miski. Jak ściągniesz głowice to będziesz wiedział co jest grane :( .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1

Weźcie mi cos jeszcze poradźcie jak dac sobie rade z peknietym blokiem!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

wszystko tylko nie spawać, jeśli nie klej to jakiś silikon np. szklarski- albo coś na podobe są takie tylko nie pamiętam nazwy ale za tube płaci się 30zł tylko szczelina musiała by być spora by mógł ładnie w nią wpłynąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1

dlaczego nie spawac? wedlug mnie to tam jest takie cisnienie ze zaden silikon nie wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

kposy jak masz szczelinę 1 cm to ten blok won ,a z dwóch stron czy z jednej i w którym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dlaczego nie spawac? wedlug mnie to tam jest takie cisnienie ze zaden silikon nie wytrzyma

hehe to jak kiedys ci pekni blok to sproboj spawac i zobaczysz co bedzie sie dzialo ja wiem z doswiadczenia ze wszystko aby nie spawac teraz sa kleje i bedzie dobrze a jak bedziesz spawac to bedzie dalej pekac blok w innych miejscach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1

ja mam malutkie pekniecie i to jest w starej bmw, ktora sobie jezdze po polach... sprobuje klejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    144

sylikon szklarski to zostawmy dla szklarzy bo nawet nazwa na to wskazuje a blok albo spawać albo kleić zależy czy trzeba zaspawać dziure czy uzupełnić ubytek spowodowany odpryskiem, tylko jak spawać to nie samemu bo to nie jest zwykła stal i można tylko spie..... sprawę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek269    0

Inaczej pracuje spaw a inaczej blok bo ma inną rozszerzalność termiczną. Naprawde żadko kiedy spaw trzymai nic się nie dzieje- przerabiałem ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1

w sumie masz radek racje...bede próbował klejem

Ps: dzieki za rady:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wituś    1

Mój mechanik poleca klej "SPAW NA ZIMNO" ja pokleiłem tym zwolnice i jest ok a mechanik raz kleił blok w 16 i tez mówił że trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj