Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam .opiszę swój problem zaczeło mi ciec paliwo spod wtrysku podczas orki  ( nie jakoś mocno ale było widac bąble jak idą)po tym zaczeło coś stukać od 1200obr w górę  i mrugneła mi kontrolka od oleju ale  że zostały uwrocia więc dokończyłem orkę, na drugi dzień wymieniona podkładka jest suchutko i czujnik oleju  nic nie stuka wiec jadę bronować i jak złapał temp znowu zaczęło stukać i co ciekawe na wolnych obr podświeca kontrolka oleju , czyli spadło ciśnienie może jakięś podpowiedzi bo roboty masę a niema jak, podejrzewam gniazdo zaworowe że może stukać  ale co z olejem

Opublikowano

Z olejem miałem podobnie a winna była pompa oleju. Możesz określić gdzie to stuka i jak stuka  czy w głowicy bo mogą to być zbyt duże luzy zaworowe potem może to być sworzeń w tłoku lub na panewce i to by wyjaśniło spadek ciśnienia oleju. 

Opublikowano

luzu na zaworach nie ma sprężyny  wyglądają na całe osłuchiwałem silnik i wychodzi stukanie od strony wydechu stąd przypuszczam gniazdo( głowice po rem, jakieś 500mtg) co do oleju to myślę że pompa pada wkręciłem wiosną w nią  nowy zawór bo też kontrolka mrugała (wymieniałem uszczelkę pod misą bo nie lubie jak coś wycieka) i widzę że na wiele to nie pomogło ,  będę miał zegar to się zobaczy jakie cisnienie trzyma

Opublikowano

dzis ściągnąłem misę i co mnóstwo kawałków mosiądzu cienkie kawałki jeden 2cm dł szer ok 3mm  j jakby spod tokarki do tego w oleju są opiłki tego  wygląda jakby z brokatem panewki główne zdjąłem są dość porysowane  ( i chyba będzie szlif na moje oko) na korbowodowych   a odkreciłem tylko czwartą panewka jak i wał w idealnym stanie skąd się to dziadostwo wzieło nie mam pojęcia , jutro szukam dalej no chyba że macie jakieś pomysły :(  silnik jak do tej pory był ok musiałem go mocno przydusić by puścił leciutki dymek ( nie dym) oleju brał ok 0,5l od wymiany do wymiany zero wycieków

Opublikowano

na razie nie mam czasu na rozbiórkę , ale chyba to będzie tulejka z korbowodu i stąd przenosiło stukanie na głowicę  i te opiłki, tak czy owak czeka mnie szlif nowa pompa, i mnóstwo roboty bo trzeba rozkręcic do ostatniej śrubki i wszystko dokładnie umyć , muszę popytac ile biorą za taką robotę , bo może nie warto w domu się bawić

Opublikowano

Panowie problem rozwiązany. Przyczyną był za wysoki tłok porostu walił w głowice tłok poszedł na tokarkę i wszystko wróciło do normy traktor chodzi aż milo. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi;)

Opublikowano

Witam Panowie mam ten sam problem tylko z silnikiem Ursusa 1614 objawy identyczne,stuka tylko pod obciążeniem i przy wysokich obrotach z tym ze silnik jest nieruszany tzn nie było żadnego  poważnego remontu.Ostatnio wymieniłem wszystkie końcówki wtryskiwaczy i sprawdzałem luz zaworowy,stuki pozostały.Ogólnie silnik jest w dobrej kondycji ciśnienie na rozgrzanym silniku nie spada poniżej 4 nie dymi i ma moc.Co stuka?

Opublikowano

Balcerek potrafisz po mistrzowsku z największym prawdopodobieństwem odpowiedzieć,normalnie podziwiam:).tez tak miałem w c360 tylko ze podobne do stukow,moze byc jeszcze opornie powoli chodzący zawór

Opublikowano

Tez właśnie stawiam na zawór przyciera się w prowadnicy  i nie wraca spowrotem samoczynnie tylko tłok mu pomaga ;P Skończą się prace polowe to zdejmę głowicę i zobaczymy.

Opublikowano (edytowane)

Balcerek potrafisz po mistrzowsku z największym prawdopodobieństwem odpowiedzieć,normalnie podziwiam:).tez tak miałem w c360 tylko ze podobne do stukow,moze byc jeszcze opornie powoli chodzący zawór

Bardzo dziwne stwierdzenie że tylko zacinał ci się zawór pod obciążeniem.Jak tak to radzę sprawdzić kont wtrysku bo się ostro głowice grzeją a druga spawa to wyczyść laskę popychacza bo nie dostaję smarowania i przez 18 lat zmagań z tymi silnikami to zdarzały się zacinające zawory w nowych głowicach lub po regeneracji a nie w starych no chyba że nie było smarowania.Napisałem pierwsze stwierdzenia może też być obracająca się tulejka w korbowodzie pęknięta sprężyna na zaworze tylko puka cały czas  a w ursusie 914 trafił mi się pęknięty tłok i też walił pod obciążeniem

Edytowane przez balcerek1
Opublikowano

Witam.
Pożyczyłem dziś C-360 od sąsiada żeby zabronować pole, po przejechaniu dosłownie 5 minut ciągnik zaczął dymić, słabnąć i coś zaczęło w nim strzelać, no to jak najszybciej go zgasiłem.. zajrzałem do chłodnicy a tam zero wody, okazało się, że sąsiad spuścił wodę i zapomniał mi powiedzieć. Po kilku godzinach jak ostygł nalałem wody i odpaliłem aby zjechać do domu (800m), ale nadal w nim strzela, trochę mniej niż zaraz po zapaleniu, lecz nadal strzela.. Macie jakieś pomysły ci to może być? Pierwsze co przyszło mi do głowy to to, że panewkę obróciło, ale chciałbym żebyście się wypowiedzieli w tym temacie

Opublikowano

Wątpię ze to obrócona panewka,jeżeli było ciśnienie i smarowanie to na pewno nie to.Wg mnie najprawdopodobniej pękły pierścienie na którymś tłoku,lub tuleja.

Opublikowano (edytowane)

zgadza się MF... heh pech nie zły,zawsze sam sprawdzam wodę czy olej,zawsze to byl obowiązek kierowcy,rowniez przejechalem około 5 min bez grama wody.efekt:popękane pierścienie i przytarte tloki...po 4 latach od generalnego remontuz

Edytowane przez karol210
Opublikowano

Witajcie,

 

Zastanawiam się co może być przyczyną regularnego stuku w silniku na wolnych obrotach, który najbardziej slyszalny jest w kabinie, natomiast na zewnątrz slychac jedynie zaklocenia jego regularnej pracy. DodaDodam ze w czasie pracy silnika kolo pasowe pracuje równo, wciśnięcie sprzegla nie powoduje przesuwania się kola w plaszczyznie poziomej. Jedyne co zauwazylem to przewód doprowadzający paliwo z baku do pompki zasilającej regularnie faluje wraz z tymi stukami.

 

Macie jakieś pomysly? Dodam ze traktor odpala od jednego obrotu i ma moc.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przewód paliwa ma falować, bo to pompa membranowa. Jednak jeżeli wyraźnie nim szarpie, to sprawdź pompkę, szczególnie zaworki i napęd pompki. Jednak wątpię żeby to miało związek z pompą, bo jest napędzana bezpośrednio od wałka rozrządu i tam za bardzo nie ma co stukać.

Opublikowano

Powoli rozglądaj się za wałem korbowym, taki jest objaw jak wał pęka, do końca chodzi super, stuka w kabinie, jakby na skrzyni, potem pęka i po robocie, ja tak dokładnie miałem,  a może już jest pęknięty, znajomy na pękniętym obrobił jesień.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez goorall_88
      Dzień dobry, 
      Mam problem z ciagnikiem mccormick mc 135 power6. Cały czas świeci się pomarańczowa kontrolka tuż obok głównego wykrzyknika ostrzegawczego. Z francuskiej instrukcji przetłumaczyłem że to coś w rodzaju "uruchomienie na zimno". Ciągnik pracował kilka godzin i silnik raczej się zagrzał. Mrozu też brak. 
      Dodatkowo też z rurki odchodzacej od silnika z lewej strony z dołu cały czas wydastaje się dość gęsta para. Brak w niej oleju. Nie jest też to dym. Czy to może być jakoś powiązane? 
      Ciągnik posiada też zmianę biegów w przyciskach ("sekwencja" ?). Liczba na dźwigni cały czas miga. Czy to normalne? 
      Dodam że ciągnik pracuje normalnie. Nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nie brakuje mu mocy. 

    • Przez pulek227
      Witam
      Mamy taki problem z odpaleniem ciągnika mianowicie po przekreceniu kluczyka kontrolki się zapalają po chwili gasną i jak chce zakręcić rozrusznikiem to nic się nie dzieje. Dopiero jak przypadkowo bujnalem kabina to trochę zakręcil.
      I wygląda to tak że jak przechyle troche kabinę to kręci i pali normalnie a jak kabina jest normalnie to po przeleceniu kluczyka nic się nie dzieje 
    • Przez mchojecky
      Witam. Składałem wniosek w sprawie dofinansowania małych gospodarstw. Zostało rozpatrzone pozytywnie i teraz szukam sprzętu do mojego Ursusa C-360. Chodzi o belownicę. Budżet wynosi do 60 tysięcy złotych. Jaką belownicę polecacie do tego ciągnika? Proszę o pomoc i określenie cech, które są ważne u belownic. 
      Pozdrawiam 
    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v