Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy takim remoncie to powinno sie jednak szlifować wał i osiować blok zwłaszcza że wszystko jest rozebrane i raczej nie zakłada sie nowych panewek na wyrobiony wał bo to i tak nic nie daje a potem sa takie problemy.

Opublikowano

Podejrzewam że ci uszczelkę wywaliło na rurce z pompy do bloku,albo rurka pękła.Ściągnij miskę i sprawdź.Jak nic nie znajdziesz to zmień pompę [załóż starą] albo sprawdź zawór przelewowy.

Opublikowano

Na 100% przyczyna tkwi w panewkach i wale.Miałem ten sam problem z moim ursusem. (założyłem nowe panewki na nie szlifowany wał i po rozgrzaniu oleju ciśnienie spadało do 0).

Opublikowano

Witam !!!

 

Otóż tak jak w tytue tematu jest małe ciśnienie oleju B) :) , kjedy silnik się dobrze rozgrzeje to przy niskich obrobach świeci się kontrolka od ciśnienia oleju a wskaźnik pokazuje 0 a na zimnym pokazuje 5,5 :) Dodam jeszcze, że (około 40 mth) był robiony remont slika (w tym były wymieiane panewki) Niedawno Wymieniłem olej na 15W 40 Turdus oraz pompe oleju i nie pomogło :) , acha zapomiał bym, jeszcze wyrzuciłem termostat

 

Jak myślicie co może być tego przyczyą?

 

Może ktoś z Was miał już taki przypadek?

 

Z góry dzięki za pomoc

 

nie chcę Cię zmartwić , ale miałem dokładnie takie same objawy po remoncie swojego 3p tyle że kontrolka zaczeła mrugać po 10 mth :) przyczyną było złożenie wału z panewkami przez mechanika z jakimiś nieczystościami (opiłki , syfy rózne) wał grzał się nadmiernie bo miał zbyt duże opory toczenia na panewkach i ciśnienie spadało :)

ale u ciebie nie musi być to samo :) sprawdz na początek czujnik ciśnienia oleju :) możliwe tez ze pompa olejowa w skutek remontu i opiłków w misce olejowej je "zaciągneła" i się wyrobiła ale to chyba żadkie zjawisko .

 

powodzenia i obyś nie musiał go remontowac 2gi raz tak jak ja ...

 

P.S. a jak docierałes silnik po remoncie ?

Opublikowano

teoretycznie da się ustawiać ciśnienie poprzez podkładanie podkładek pod sprężynę zaworu ale to takie chybitrafiu a prędzej chybiu. Jak kupisz nową pompę olejową to w komplecie dostajesz zawór.

Opublikowano

Mam pytanie czy często wysiadaja czujnik cisnienia. W sobotę miałem takie zdarzenie podczas orki zapaliła mi się kontrolka smarowania w 3p. Nie mrugała tylko zapaliła, nie ważne jakie obroty. Myślałem że silnik szlak trafił wyjechałem szybko z bruźnt, wyłączyłem posprawdzałem czy nie ma przecieków, stan oleju w silniku, płynu w chłodnicy. Olej jast płyn jest. Po parunastu minutach góra pół godziny odpalam wszystko wpożądku. Poorałem ze dwie godziny i znowu to samo. Czy może ktoś miał taki przypadek. Ja obstawiam walnięty czujnik ciśnienia, niestety nie dysponuję ciśnieniomierzem aby sprawdzić rzeczywiste ciśnienie.

Opublikowano

Czasami się zdarza, że wysiądzie.

 

Co do tego silnika...hms skoro wał był ok, nie brudzony i nie myty to się raczej nie zabrudził. Wał po szlifie lub zakupie trzeba zawsze dokładnie wymyć sobie, bo ciśnienie zniknie po kilku mth.

 

Spróbuj zmienić zegar od ciśnieniomierza, tak dla pewności.

 

Nie prawdą jest, że nie zakłada się nowych panewek na stary wał. Bloku nie trzeba też osiować skoro jest dobry i wał po złożeniu się lekko ręką obraca. Po co to robić skoro robi to wykwalifikowany mechanik, który może to zrobić. Komu się chce czyścić potem cały blok i wał...skoro te elementy są dobre. Z własnego doświadczenia wiem, że czasem ciężko jest doczyścić szczególnie wał.

 

Jeśli robił to dobry mechanik i zmierzył wszystko dokładnie, stwierdził, że wał nie odbiega od wymiaru panewek to można zakładać. Co innego jak robił to ktoś na oko, pogładził palcem i powiedział może być...wtedy może być problem. Panewki trzeba skręcić w korbach, zmierzyć wał i zmierzyć średnicówką otwór w korbie z panewkami. Porównać i proste B).

Powiem tak, widziałem już wiele różnych wałów, ale nie tak, żeby zaraz ciśnienie wynosiło 0. Przeważnie utrzymuje się na 0,5 jak wał jest lichy. Może jest jakaś nieszczelność na rurkach, pompie... Poluzowane czopy główne, lub nie masz założonego pierścienia dystansującego... nie mogę sobie przypomnieć fachowej nazwy tych pierścieni...a już mam oporowego B).

Opublikowano

kurcze mam to samo,

ciagnik mamy od nie dawna, jak sie odpali lekko pyknie niebieskawy dym ale w 3 sekundy nic, mozna lagowac i zero dymu, z radlami to samo jak juz przydusi cos tam zadymi ale tak to git.

jak odpalimy silnik pochodzi zeby sie lekko rozgrzal powiedzmy jadac 1800rpm cisnienie jest jakies 7MPa nawet na wolnych obrotach jakies 4,5.

po koszeniu na górkach jakies 30a trawy na wolnych obrotach swieci kontrolka oleju, cisnienie spada do 1-1,5 - jak sie jedzie to wzrosnie do 3,5 -4 jak za bardzo nie rozgrzany jeszcze, jak sie ostro silnik dogrzalo to przy 1800 pokazuje jakies 3MPa.

olej nowy zalany nic nie pomoglo, pompa kupiona czeka na wymiane, jak nie to chyba szlif pozostaje?

Ktos ma jakies sugestie??

Opublikowano

No 3p w sumie powinno mieć smarowanie dobre, żeby dobrze dosmarować klawiaturę.

 

Powiem tak, gadałem jeszcze z ojcem no i czujniki w 3p są ustawiane różnie, czasem zdarzały się ustawione na 0,8 atmosfery, a czasem na 1,2. Także jak świeci kontrolka, a na manometrze, na rozgrzanym silniku jest około 1 atmosfery to jest dobrze. Nie ma co grzebać. Wymienić czujnik można, bo z czasem właśnie powiększa się u nich tolerancja i kontrolka wcześniej świeci. Także zanim nakupicie stos części, warto spytać.

 

Co do wału w którym ciśnienie jest na zimnym silniku dobre, a na ciepłym spada prawie do 0...trzeba sprawdzić pompę oleju na rozgrzanym silniku, samą pompę. Wbić trzeba się manometrem w rurkę czy jak tam jest. Jeśli pompa będzie zdrowo dawać ciśnienie to można przypuszczać, że zawór bezpieczeństwa się zaciął, lub wał był kupiony nieutwardzony i się zużył. Mieliśmy takie przypadki, podróby siadały po 50 mth. Trzeba sumiennie pomierzyć ciśnienia, na dobrym manometrze.

Opublikowano

c-360 witam mam podobny problem tylko kupiłem go 2 lata temu na początku jak go odpalę to wszytko ładnie i pięknie cienienie oleju dochodzi do 4,5 bara po godzince spada mi do zera cienienie ale nadal chodzi silnik ale wspomnę że jak by były upały powyżej 20 stopni około to potrafi stanąć silnik ale po jakimś czasie mogę dalej robić w polu wystarczy godzinka i wszytko jest ok

Opublikowano

To wał do wymiany pewnie... staje ciągnik i dalej nim robisz zamiast naprawić? Ciekawe.

Zacierasz silnik na wale, potem stygnie i robi się luz i znowu jedziesz...

Robisz sobie sam problem...koszty. Przegrzejesz blok i będziesz musiał osiować.

Opublikowano

Może ktoś podpowiedzieć gdzie i jaki czujnik ciśnienia oleju zastosować do 3P? Nie bardzo mam zaufanie do kontrolek, dobrze byłoby wiedzieć jakie ma faktycznie ciśnienie oleju. Jeszcze jedno pytanie- na jakim poziomie macie ustawione u siebie wolne obroty?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 93Dominik
      Witam. Mam następujący problem w swoim jelonku. Brak wspomagania kierownicy, wymieniony orbitrol po regeneracji , odpowietrzony cały układ hydrauliczny, nowy olej( poprzedni teaki sam jak nowy HL 46) nowe uszczelniacze na siłowniku wspomagania oraz zrobiony przegląd pompy hydraulicznej. Wszystko na nic jak nie było tak nie ma wspomagania . Na początku nie było w wspomagania w lewo a po kilku dniach nie ma w lewo i w prawo. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał taki przypadek . Środek żniw a maszyna stoi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v