Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak byś był kolego z Lubelskiego ,a ciągnik z 90 r to już bym wiedział co go "boli " :D ,kilka miesięcy temu sprzedałem 3p z takimi właśnie objawami jak opisałeś .

 

W moim ciągniku takie objawy pojawiły się po przepracowaniu 5000tyś mtg.,zawiozłem silnik do pewnej firmy która zajmuje się remontami silników ,zapłaciłem 2,800 zł (o paliwie nie wspomnę )i po zamontowaniu silnika było to samo ,jak się rozgrzał silnik to na wolnych obrotach kontrolka od ciśnienia oleju się świeciła :( .Zadzwoniłem do tej firmy co robili silnik i facet powiedział mi że to wina wałka rozrządu -żeby było dobrze to trzeba by coś przetaczać i ogólnie szykować kolejne 3 tysiaki .

 

Powiem ci tak ,zmieniaj olej co 100mtg .,nie jeździj ciągnikiem na niskich obrotach i nic mu nie będzie .Ja z takimi objawami jak opisałeś przepracowałem ciągnikiem 4 lat (ok.1200mtg.)i silnik się nie zatarł :)

 

Dla pewności wlewaj do silnika gęstszy olej ,ja do swojego wlewałem Milwus 15w40 -nie radzę ci jeździć na TURDUSIE

 

Co tu dużo mówić -dałeś się nabrać przy zakupie tego 3 p :( .Jak go oglądałeś przed zakupem to trzeba było rozgrzać silnik ,wykręcić czujnik i wkręcić manometr i wszystko było by jasne ;)

 

@czacha17 Może ty sprzedałeś c-360 3P ruktaf'owi :D :D (śmiech) żartuje oczywiście

Opublikowano (edytowane)

Ten korpus to droższy jest:

 

http://danrol-sklep.pl/pl/p/KORPUS-FILTRA-OLEJU-URSUS-ZETOR-C-4011-931101/496

 

za te pieniądze to założyć mogę od 60 filtr.

 

Więc tak podłożyłem jedną podkładke, na zimnym silniku wtedy 2 bary na wolnych, na wyższych 3-4 i nie spada do 2, chwile pojeździłem i na wolnych obrotach 1 bar, na wyższych wzrasta do jednego, spróbuje jeszcze pokombinować z tymi podkładkami, bo może być faktycznie wina w tym zaworku.

 

Edit: zacząłem od początku, a więc od tego co ruszałem - filtry. Pierwszy filtr kompletnie zatkany, do drugiego ledwo olej docierał. Pompa wręcz musi być niezła, że przez to przeciskała ten olej. Widocznie nowy olej przepłukał kanały i wszystko filtr wychwycił I stopnia. Wszystko leci znowu na noc do benzyny, jedynie zastanawiam się czy nie odkręcić tego korpusu od bloku i też go nie przepłukać.

Edytowane przez drax
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

No jeżeli zaraz po czyszczeniu filtrów jak pisałeś i wymianie oleju, filtry zapakowane na amen, to tam olej chyba był od czasu wyjazdu z fabryki, i nie chcę nawet myśleć co tam jest za syf w silniku.

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Tak wymieniłem olej i filtr, co do brania oleju to jeszcze nie wiem. Z odmy nie dymi, w kolektorze sucho. Silnik puszcza dymek ale nie tragicznie. Jestem z małopolski jak go kupiłem to testowałem go w 3 skibowym pługu to na 3-ce na połowie gazu sobie radził. Nie mam doświadczenia z 360 ewentualnie z 3p ponieważ wcześniej przez 22 lata miałem ruska, którego sam naprawiałem- remonty silnika i skrzyni. W lecie jeździłem 3p sąsiada, który go kupił na wiosnę i mnie naszło bo ruskiem to na 3 skiby 1-ka, blokada, cały gaz i podnośnik. Po Nowym Roku będę zmieniał pompę w silniku i jeżeli się ciśnienie trochę podniesie to dam sobie spokój. A termostat pewnie wymontować?.

Opublikowano (edytowane)

Jednak to nie filtry, wyczyściłem i nadal to samo ;[ pozostaje już chyba tylko nieszczelność w przewodach, uszkodzone te zaworki, albo pompa olejowa ? Co mnie dziwi, to do tego drugiego filtra nie dostaje się w ogóle olej - do tego bliżej kabiny. W ogóle przyznam się, że nie wiem jak ma tam dotrzeć, otwór od w korpusie jest zatkany, a przy górze przy śrubie otwór jest drożny, ale nie wiem czy ta śruba nie zasłania go.

 

Olej jest jednak czysty nie ma strasznego syfu tam.

Edytowane przez drax
Opublikowano (edytowane)

Wcześniej podkładałem podkładki jedynie pod zawór redukcyjny, teraz podłożyłem jeszcze pod zawór przelewowy. Czy w nim powinna być sprężyna taka miękka ? Wręcz w długopisach są mocniejsze niż ta w tym zaworze, czy może wyrobiona już jest ?

 

Ciśnienie na rozgrzanym ciągniku: na max obrotach - 3-3,5 bara, na wolnych obrotach ok. 1, 1-5 bar, trochę za niskie chyba na wolnych obrotach ? Na wysokich chyba nie jest tak źle, skoro instrukcja w nowym ciągniku przewiduje 4 bary na maksymalnych obrotach.

 

Teraz nic nie spada ciśnienie, trzyma normalnie na każdych obrotach, jedynie czy to na wolnych obrotach nie jest za niskie ?

 

Edit: Sorry za 2 posty, ale na innym forum na którym siedzę jak dodaje nowy post zaraz za swoim to je automatycznie scala, zapomniałem się.

Edytowane przez drax
Opublikowano

Ciśnienie masz bardzo dobre. Normalnie powinno sie mieścić w całym zakresie obrotów między 1,5-4,0. Tyle że to tyczy nowego silnika. Nie jedna 60-ka chodzi na wolnych na granicy zapalenia kontrolki latami. Nic mu nie będzie nawet jeśli na wolnych spadnie do załóżmy 0,8. Dla przykładu podam ci mtz na wolnych do 0,8 60-ka na wolnych 1,5 80-ka 0,8 Tak że dobre masz.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zapalać kontrolka to się będzie u Ciebie jak masz 1-1,5 na wolnych, bo czujnik poniżej 1,2 zapala kontrolkę. ;)

Opublikowano

A więc nie ma co panikować ? Jedynie trójnik żęby mieć zawsze zegar na oku i robić swoje ? Zastanawiam się jedynie czy przeróbka filtra na ten od 60 nie poprawiła by trochę tego ciśnienia, jeśli to wina jest tych zaworków, bo wszystko na to wskazuje.

Opublikowano

Ja w swoim 3p termostat wyjolem juz z 5 lat temu i jakos silnik mi nie padl. Tylko ze w miejsce niego wstawilem blaszke przez ktora jest regulowany przeplyw wody bo bez tego to za szybki jest obieg.Ciagnikiem wszystko robie i temperature ma normalna i zima sie nie boje ze termostat mi przymarznie.

Opublikowano

Wyjm termostat, to go zarżniesz w rok. To tak jak byś zimą w piecu nie palił tylko w kożuchu siedział.

 

I kup sobie konia, bo widzę że do sprzętu to jesteś jak hitler dla ludzi.

Czemu tak sądzisz znam takich co do ruska i 4 zakładają

Opublikowano

Termostat to podstawa w silniku diesla. Żadne blaszki, i inne pierdoły tylko sprawny termostat.Gwarantuje zachowanie luzów w silniku na odpowiednim poziomie i jego równomierne zużycie. Proponuje zalać silnik płynem a nie woda i nie martwic się o zamarzanie silnika w zimie.

Opublikowano (edytowane)

Mi po remoncie t-25 8 lat śmigał i jak go sprzedałem to miał na zimno 4 a na ciepło 3 atm.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Wymieniłem pompę olejową na nową i sprawdziłem panewki. Korbowodowe ujdzie, natomiast główne biducha. Ciśnienie się nie zmieniło podobnie się zachowuje jak na starej pompie. A jakby zmienić na olej 20w50, bo niby gęściejszy. A co do hitlera to się nie zgodzę!

Opublikowano

Mogłeś panewki nowe założyć. Tylko główne a szczególności środkowe. Korby raczej nie siadają. Ja też tak miałem i to po remoncie. Zmieniłem pompę i żadnej poprawy. Zrobiłem 1800 MTH i znów remont. Po prostu wał ma za duże luzy.

Opublikowano

Mogłeś panewki nowe założyć. Tylko główne a szczególności środkowe. Korby raczej nie siadają. Ja też tak miałem i to po remoncie. Zmieniłem pompę i żadnej poprawy. Zrobiłem 1800 MTH i znów remont. Po prostu wał ma za duże luzy.

Ale to chyba bez sensu z tymi panewkami bo i tak trzeba prawie cały silnik rozbierać, a ja mam zamiar mieć ten traktor następne 20 lat tak jak ruska. Chce tylko ten sezon przetrzymać, żeby kasę pooddawać. Mam takiego samoroba z uaza z silnikiem VW 1.6d (2 wałki, podnośnik ) + przyczepa z napędem to może na dwa przetrzymam. Chodzi mi o kosiarkę i te cięższe prace polowe(orka radło). Bo jak będę robił remont to bez półśrodków, bo jak się coś zrobi raz a porządnie to będzie na kilka lat.

Opublikowano

witam mam problem pisze ponownie bo pisałem juz 3 razy i nikt nie odp, ale mniejsza z tym . Mam taki problem z moja c 360 jak jest zimny silnik to cisnienie ma 4 atm i kontrolka gasnie odrazu a jak np pojade kosci trawe rotacyjna to po 15 minutach zaczyna sie swieci kontrolka przy 1000 obr , i gdy wrociłem do domu to zakreciłem zegar no zgasiłem traktor na 3 minut i odpialem po załozeniu zagara i pokazało 2 atm a czujnik sie swiecił , wymieniłem 2 inne i jeden kupilem taki lepszy droższy i zaczeło swieci przy obr. 600 . co sie moze dziac

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale te 2 at. pokazało przy jakich obr.?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 93Dominik
      Witam. Mam następujący problem w swoim jelonku. Brak wspomagania kierownicy, wymieniony orbitrol po regeneracji , odpowietrzony cały układ hydrauliczny, nowy olej( poprzedni teaki sam jak nowy HL 46) nowe uszczelniacze na siłowniku wspomagania oraz zrobiony przegląd pompy hydraulicznej. Wszystko na nic jak nie było tak nie ma wspomagania . Na początku nie było w wspomagania w lewo a po kilku dniach nie ma w lewo i w prawo. Prosił bym o pomoc jeśli ktoś miał taki przypadek . Środek żniw a maszyna stoi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v