Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zabieram się niedługo za robienie nowej ramy dolnej do d47. I mam dylemat. Chciałbym użyć do tego 2 cewników c100. Położyć jeden na drugim tylko jeden C do zewnatrz a drugi do wewnątrz. Tylko że ten dolny będzie krótszy bo on dojdzie tak plus minus do kołowrotu a ten górny będzie od początku do końca. I teraz zadaje sobie pytanie czy C 100 wytrzyma na tym krótkim odcinku gdzie będzie dany pojedynczo bo o resztę nie ma się co bać. 

Opublikowano

To już lepiej na górę c120 a na dokładkę c80, zawsze to trochę grubszy materiał nad obrotnica

Co nie zmienia faktu że już i to chyba pytałeś i polecali ci dac po całości c160, i ja też bym tak zrobił

Opublikowano

Pytałem tak pytałem pod zdjęciem, ale chcę się dowiedzieć od większej ilości osób, co o tym sądzą. C 160 to trochę za dużo bo nie chce zbędnie przyczepy podnosić dlatego taka kombinacja z dokładka, to jest raz a dwa to też to że to nie będzie przyczepa 20t tylko dalej 4.5t. Paka nominał tylko burty 60cm i tak to raczej zostanie. A jeszcze taka sprawa z tym że cowniki będą odwrotnie położone względem siebie więc myślę że to jeszcze  lepsze będzie przy przyczepie z jednym siłownikiem, i będzie lepiej znosić obciążenia przy kiprowaniu na nierównym terenie itp.

 

I jeszcze jedno pytanie. Co wspawać na końcu  profil grubo ścienny czy zwykła rura na której będą na końcach przyspawane kule do wywrotu. 

Opublikowano

Dawaj 160 i na nic sie nie patrz. Zobacz u mnie  w galerii jest taka zrobiona na 160 i jest super, a oryginalnie D 47 na środku ramy ma 200 a przód 120. Tylko przedłuż do przodu i zamknij kołowrót, ja tego nie zrobiłem i to mój błąd. 

Rura będzie lepsza. 

Opublikowano
6 minut temu, tomek73 napisał:

Dawaj 160 i na nic sie nie patrz. Zobacz u mnie  w galerii jest taka zrobiona na 160 i jest super,

 

Widzę ,że nie wzmocniłeś przedniego wózka pod obrotnicą . Szczególnie podatna jest tylna poprzeczka , a przy takiej skrzyni ładunkowej to tylko kwestia czasu jak wózek będzie zaczepiał o ramę . Dlatego lepiej zastosować niższy ceownik , lub wyciąć z przodu.

Opublikowano

Wózek jest wzmocniony ale w środku, są porobione 2 zastrzały z tyłu do przodu profila 80x60 nie powinno sie wygiąć  do drugie  ona jest teraz bardzo rzadko używana zwłaszcza do ciężarów, od tego są Wieltony 12 t na ramie koło 300 mm . Nawet HL 8011 nie chce brać do ciężarów bo może pełnej ziemi nie wykiprować. 

Opublikowano

O i proszę widzę drugi problem. Zewnątrz 160 wewnątrz poprzeczki w oryginale chyba 100 albo 120 są. Czyli na głównym legarze mam kilka cm luźne co jak kolega wyżej pisze może kiedyś z czasem zachaczac. U mnie będzie to jedyna przyczepa w gospodarstwie i będzie sporo używana ale myślę że z głową, bo i tak dysponuje potężnymi 52KM w postaci c 360. 😂

Opublikowano

przy c160 nic się nie zmieni bo tyle masz na podstawie resoru tylnego
pchaj taką i się nie zastanawiaj, tylko wyciąg to na przód i zrób kratę pod obrotnicę jak wspomniał kolega wyżej
w przednim wózku też możesz wymieniać tylną ceówkę, bo albo masz już w nieciekawym stanie albo będziesz miał

Opublikowano

Ale środkowe poprzeczki pod siłownik masz 200 mm,  ja pod 160 zwężałem je na końcach. Wycinałem kliny i spawałem. Dlatego myśle ze 160 będzie najbardziej uniwersalnym wymiarem, na środku poprzeczki muszą być zwężane a końcowe zostaje z 2-4 cm. 

Opublikowano

Dobra chyba zrobię tak jak mówicie c160 hutniczy i być może wyjdzie mniej zabawy z tym wszystkim. Wydłużone do przodu będzie i połączone prosta poprzeczka a nie taka zagięta. Wózek będzie do prawie całej przeróbki bo tylna poprzeczka ma już wstawiony płaskownik drut żebrowany i kto wie co tam jeszcze. Wszystko do wycięcia i zrobienia z głową na nowo. Jeśli macie dla mnie jakieś porady co do tej ramy to panowie teraz albo nigdy 😂😂

Opublikowano

Tym co ma większą moc. MIGMAG to musisz mieć porządny sprzęt, drut min. 1,2 i czyste miejsca do spawania ( nie wspominając o braku przeciągów i mobilności samego urządzenia ).

MMA to mobilne i tańsze urządzenie , znacznie mniej wrażliwe na zanieczyszczenia, łatwa zmiana średnicy elektrody ( cieńsze/grubsze elementy ). Oczywiście wymaga większej wprawy, trzeba usuwać żużel itp.

Ja robię tak - blachy i cieńsze elementy spawanie MAG, grubsze jak ramy MMA.

  • Like 1
Opublikowano
Dnia 13.02.2020 o 09:12, Morion napisał:

To są farby na powierzchnie zgrubnie oczyszczone z rdzy - skorodowane. Powierzchnie piaskowane najlepiej zabezpieczyć czymś lepszym : poliuretan , epoxyd .

  • Thanks 1
Opublikowano

Na razie zakupiłem same podkłady. Z malowaniem czekam na ocieplenie. Mowa o dolnej ramię która właśnie wróciła z piaskowania.  Za całą w raz z felgami zapłaciłem 350 zł. A przy okazji odnowy odnalazł się numer ramy, którego wcześniej nie było szans znaleźć, że względu na dużą ilość powłok malarskich.

IMG_20200227_085057.jpg

Opublikowano
Dnia 13.02.2020 o 09:12, Morion napisał:

Corina to lipa. Próbowałem malować na oczyszczoną szczotką rdze, na świeży metal lekko zrudziały, nawet na 100% oczyszczony i zawsze po nie długim czasie wyłaziła rdza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v