Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Piaskowania raczej nie będzie tylko wyczyszczę jak tylko będę mógł i będzie musiało wystarczyć

Opublikowano

Jestem w trakcie remontu przyczepy d-47 (hamulce,, burty oswietlenie itp ) Z racji tego ze u nas jest pełno zielonych przyczep mysle swoja pomalowac na wzór przyczep Wieltona tzn żółte burty reszta czarna. Jak myslicie jak to bedzie wyglądało? I jaka polecacie zółta farbe do burt? I jak to ejst z tymi utwardzaczami bo nigdy tego nie stosowalem.

Opublikowano

Na Wieltona fajnie wygląda, albo czerwona rama i jasno zielone boki. A utwardzacz dodaje się do akrylu, ale jak będziesz kupował to w sklepie Ci wszystko powiedzą. Do zwykłej olejnej raczej nie ma sensu dodawanie utwardzacza, choć mogę się mylić.

Opublikowano

Czy sa jakies komplety naprawcze do siłownikow pneumatycznych w przyczepie d-47. Czy tylko ja mam tak ze przedni silownik jest wiekszy a tylni mniejszy czy wszystkieprzyczepy tak maja?

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie,

przeglądałem forum ale nie znalazłem informacji na temat doświadczeń z farbą "Alkyton".

Czy ktoś z Was malował taką farbą maszyny rolnicze?

Kolory ral 3020 i 6001 Waszym zdaniem będą ładne prezentowały się na przyczepie d46?

Opublikowano

Z mojego doświadczenia to farby bezpośrednio na rdzę nadawają się tylko do malowania płotów a nie do motoryzacji.

Zresztą po co kupować tak drogą farbę gdzie 1litr kosztuje 70zł jak za tą cenę można mieć porządny lakier akrylowy.

Do 3020 pasuje 6029.

Opublikowano

farby bezpośrednio na rdzę nadawają się tylko do malowania płotów a nie do motoryzacji.

Znajomy sprzedawca mówił, że do elementów bardzo mocno zardzewiałych lepiej użyć wcześniej Alkyton Primer+.

Bardzo polecał tego producenta, jeśli chce się osiągnąć dobry stosunek ceny do jakości.

Na stronie http://www.alkyton.pl/ też wypisują jej zalety:

- doskonale wypełniają nierówności podłoża, np. skorodowane powierzchnie - po malowaniu znów są gładkie

- można nimi malować w temperaturze od 5 st C.

- wysoka wydajność - ponad 10 m² z 1 litra farby

- dzięki dużej zawartości pigmentów farby Alkyton doskonale kryją malowane podłoże już po jednokrotnym malowaniu

- kolory w systemie RAL zapewniają wysoką powtarzalność oraz zgodność z kolorami farb innych producentów

- uzyskana powłoka jest trwale elastyczna, odporna na zmiany temperatury i mechaniczne urazy; farba nie "odpryskuje" po uderzeniu

- w większości przypadków dla odnowienia wystarczy jednokrotne malowanie

- producent gwarantuje do 10 lat ochrony przed rdzą

Jednakże wolałbym usłyszeć opinię od kogoś, kto lakierował farbami Alkyton.

 

Zresztą po co kupować tak drogą farbę gdzie 1litr kosztuje 70zł jak za tą cenę można mieć porządny lakier akrylowy.

W zaprzyjaźnionej hurtowni dostałem cenę 30 zł/0,75 l.

Do akrylu dojdzie jeszcze koszt utwardzacza więc przy dużej powierzchni koszt będzie dużo wyższy.

 

Do 3020 pasuje 6029.

Problem w tym, że dostępne kolory czerwone i zielone to:

- 3000, 3020

- 6001, 6005

Jakie zestawienie będzie najlepsze według Was na przyczepę?

Opublikowano

Remontuję właśnie przyczepę autosan d47 i chcę przerobić podwójne burty tylko nie wiem jak rozwiązać kwestię wywrotu. Potrzebuję aby przyczepa miała wywrot na 3 strony a na chwilę obecną mam wywrot albo na boki lub do tyłu ale jest bardzo dużo zamieszania ze zmianą. Czy ktoś ma jakiś sprawdzony patent ?

Opublikowano

nie chodzi o przekładanie bolców tylko jak rozwiązać kwestię burt by mieć możliwość wywrotu na 3 strony. Przy jednej burcie nie ma problemu ale przy podwójnych trzeba je jakoś górą spiąć i nigdzie nie mogę podejrzeć jak to zrobić tak by dalej móc korzystać z 3stronnego wywrotu bo większość patentów opiera się na zrezygnowaniu z wywrotu w tył lub na boki

Opublikowano

Niekoniecznie, tylna burta musi być na stałei z nadstawką otwierana dołem a zawias na górze albo kula ,lub krzyżak od WOM poza tym klamry normalnie na burtach tak jak są dotychczas i dodatkowo sprzęg pionowo na burcie bocznej aby się nie rozginała przy wywrocie do tyłu ,ale rozwiązanie z konicami jest dużo lepsze.

Opublikowano

Właśnie tak napisałeś że nie wiedziałem o co pytasz, o burtach nic nie wspomniałeś, tylko o wywrot.

Ja miałem że tylną burtę normalnie się otwierało, ale nakładka nie otwierała się nic, musiała by być zamocowana na kule, zamiast na bolce .Ale lewa nakładka była przykręcona bo burty, srubą m8 i jak chciałem otworzyć lewą burtę to musiałem ją odkręcić, a dlatego była przykręcona, bo jak kiprowałem na prawą stronę to nakładki spadały mi z tyłu.

Opublikowano

Witam Panowie.Korzystając z tego tematu, chciałbym się spytać (czy osłona bębna hamulcowego przyczepy d'35 i d'47 są takie same?) Posiadam d'35 a w większości sklepów opis jest jako d'47. Wydawało mi się,że są takie same. Zadzwoniłem do sklepu i pan powiedział , że nie. Pomóżcie.

Pozdrawiam .

Opublikowano (edytowane)

Zależy czy D35 ma stary typ czy nowy typ bębnów, wyślij zdjęcia. D 35 miały takie i takie, stary to tak jak w D44, D34 a nowy jak w D47, pod nowy typ podejdą balonówki itp.

 

 

edit na tym zdjęciu dobrze widać http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/77632-przyczepy-d44-i-d46/ przyczepa z przodu ma stary typ a przyczepa z tyłu ma nowy typ, w D35 bywały takie i takie.

Edytowane przez DK94

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v