Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.moje pytanie jest takie jakie oringi kupić jaki rozmiar, do przyczepy d35 (dwie strony wywrot) potrzebuje wymiary do szybkiej wymiany bo przyczepa ciągle potrzebna a poza tym przed malowaniem.

Opublikowano

Czy ty wiesz co to jest o-ring? Na pewno nie:)

Nie ma w siłowniku oringów tylko są specjalne uszczelniacze np. typu U ( to nie jest oring).

Nie uszczelnia się siłownika zaczynając od zakupu uszczelniaczy tylko na początek określa się jego stan. Jeśli powierzchnie nie wymagają szlifowania to kupuje się standardowe uszczelniacze ( jeśli są głębokie rysy to takie uszczelnienie pomoże na bardzo krótki czas). Do tych przyczep dostaniesz niemal w każdym sklepie z częściami do maszyn rolniczych gotowe zestawy.

Opublikowano

Musiał bym zrobić, ale tonie problem.  Daj maila.

Ona jest na jeden wąż,  podnoszę bez problemu, ma regulowany uchwyt  na śrubach, co przykręca się do ramy przyczepy, można ustawić wysokość, siłownik wysuwa się z   20 cm. Z powrotem sama wraca, pewnie sprężyna jest w środku i ściąga siłownik do zera.

Na stornie Wieltona nie ma pokazanej tej stopy, jest lewarek, mi ją dorzucili niby gratis.

THX

Ciekawe rozwiązanie, jednak na sprężynie.

Mnie zastanawia te które jest w przyczepie pronar http://pronar.pl/produkt/przyczepa-pronar-t679-2/

Tak abym po podpięciu hydrauliki mógł pełną przyczepę podnieść/opuścić do wysokości zaczepu w ciągniku.

Opublikowano

w d 47 są uszczelniacze oringi a nie jakieś U w d 35 to nie mam pojęcia co siedzi.

Nie masz racji, W D 47 i pewnie D55  są  U  niektórzy nazywają manżektami, ale są też oryngi  na dole w nakrętce i pod główką. D 35 są  oryngi. Robiłem  w obu   siłowniki

 Co do tej stopy to mam ją 140 cm od główki zaczepu. Na opuszczonym siłowniku zaczep jest 33 cm od ziemi, na podniesionym na maxa 72 cm.

Nie wiem czy jakiegoś zaworu odcinającego nie ma w środku, bo jak odczepię podniesioną to po podpięciu węża muszę  lekko podnieść bo inaczej nie opadnie nic. Jakby był jakiś zawór co odcina i blokuję olej.

Opublikowano (edytowane)

Nie masz racji. Robiłem siłwnik w d47 kilka dni temu i są tam uszczelniacze/oringi czy jak to nazywacie najzwyczajniejsze. Oring czyli uszczelniacz w kształcie O z filcu pod nim uszczelniacz i na tym się kończy, a i jest jeszcze tam ze 3 segery :D 

a i nie widzi mi sie jak w siłowniku mogą być uszczelniacze w kształcie U. Co z tą powierzchnią co jest u góry??? ona trze metal o metal???? w siłwnikach to raczej coś w kształcie O a nie U. 

Edytowane przez BomV
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Niedawno kupiłem przyczepę Autosan D-35m w niezbyt dobrym stanie i chciałbym wyspawać do niej nową ramę kipra.

 

Zrobiłem rysunek jakich materiałów chciałbym użyć.

 

Proszę o opinie, czy takie coś byłoby odpowiednie czy powinienem zastosować inne materiały

 

post-156769-0-83142800-1438255549_thumb.png

Edytowane przez motorman93
Opublikowano

to już piszę swoje uwagi:

zamiast profila zamkniętego 60x80 na główną ramę dałbym ceówkę hutniczą 100, gdzieś czytałem że jest mniej podatna na pęknięcia, w dodatku 60x80x4 to trochę mało na ramę główną

a poza tym na boczną belkę do której będą mocowane zawiasy dałbym coś niższego niż 80mm, szwagier przy przyczepie samoróbce ma dany na bok ceownik 100 i przy opuszczeniu burty wali nią w ten ceownik, i pękają po pewnym czasie zawiasy-jeśli planujesz dolne otwieranie to zapomnij o tej uwadze, bo w niczym nie będzie to przeszkadzać

poza tym reszta wg. mnie jest ok

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v