Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to sprawdź w końcu ten rozrusznik zamiast pisać kolejne posty.

Opublikowano

jakie bezpieczniki do nowej instalacji ? 8 A będą ?

 

Kolego troszkę pomyśl jakie będziesz miał obciążenie na danym bezpieczniku i zastosuj odpowiedni np. obciążenie 100W / 12V = 8,33A i najbliższy w górę w płytkowy  to 10 A a w "tradycyjnym" to pewnie 16A.

Opublikowano (edytowane)

Są i topikowe 10A, wiem bo mam
A co do kolegi @Nightmare zobacz czy masz w rozruszniku tulejki bo może wirnik za***prza po stojanie. Mój rozrusznik miał czasami tak samo a po wymianie tulejek i szczotek to i ciszej chodzi i szybciej się kręci

Edytowane przez kamil927
Opublikowano

Siemka,

otóż chciałbym podłączyć czujnik luzu biegów , szukałem dużo w internecie ale słabo mi to poszło , może wie ktoś jak to podłączyć ?

i inne pytanie z innej beczki takie coś występowało w c330 czy c330M > ?

Opublikowano (edytowane)

W  C330M , czujnik  jest  wpięty  szeregowo w  obwód elektrowłącznika  przy rozruszniku [ten  cienki  kabelek]

jak  masz  luz  - masz  przejście  ,  nie  masz  luzu  nie  masz  przejścia  

 

 

Tyle  że  to  nie  do końca  czujnik  luzu  , jeśli  to  wepniesz  zapalisz  tylko  na biegu  N , dzwignia  na  środku  miedzy  terenowymi  a  szosowymi 

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Teraz ja zadam pytanie z innej beczki koledze DANDYS - po co Ci to podłączać skoro po tygodniu max miesiącu będziesz to przeklinał i zlikwidujesz to rozwiązanie ? Rozumiem sens tego gdy występują osoby nie powołane do odpalania ciągnika czyli dzieci to wtedy owszem mimo że wejdzie na ten ciągnik i będzie szarpał za klamkę to nie zapali czy na biegu czy na tym luzie lewo-prawo jeśli można to tak nazwać. Dla niektórych może to wydawać się "fajnym bajerem" ale dla zwykłego operatora tego ciągnika będzie denerwujące bo gdy zgasi ciągnik żeby dajmy na to przepiąć maszynę a zajmie mu to ze 2-3 min to potem żeby odpalić musi szukać tego luzu między polowymi a szosowymi.

Opublikowano

Witam Wszystkich Forumowiczów :)

 

Ostatnio zająłem się troszkę Ursusem teścia ponieważ sam zacząłem również nim jeździć. Mechanicznie nie jest zły ale pierwsze co mi się rzuciło do naprawy (a jestem na tym punkcie uczulony) to instalacja elektryczna. Żyje swoim własnym życiem :) 

 

Problemy:

1. Muszę wymienić łącznik przewodów do lamp tylnych i kierunkowskazów na błotnikach kół tylnych.

2. Lampy przednie w ogóle nie świecą tak jak powinny, po pomiarach miernikiem to na żarówki podawane jest napięcie tylko 6V. Pozycyjne świecą normalnie ale światło drogowe jest tylko w jednej lampie. Zauważyłem, że jako światło mijania świecą włókna świateł potocznie mówiąc długich ale podawane jest napięcie jak wcześniej wspominałem 6V. Tak chyba nie może być prawda? Co jest przyczyną tego błędu?

3. Kierunkowskazy w ogóle nie mrugają, wina przerywacza czy przełącznika kierunku? Jaki najlepiej kupić?

4. Ciągle świeci lampka ładowania akumulatorów, prądnicę sprawdziłem działa i zakupiłem nowy regulator. Ale jak to nie pomoże to co będzie przyczyną braku ładowania?

5. Czasem mam chyba problem ze stacyjką, ponieważ kilkukrotnie muszą nią przekręcić aby się zapaliły światła. Czy to wina stacyjki czy może gdzie indziej leży problem?

6. Zaopatrujecie się w jakimś sprawdzonym sklepie internetowym? Proszę o podanie linków :) 

 

Jeżeli źle umieściłem swój post to z góry przepraszam i proszę moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce. 

Szukałem również powitalni aby się grzecznie z wszystkimi przywitać niestety nie znalazłem. 

 

Pojęcie o elektryce mam, lutować itp rzeczy też potrafię, ale proszę o cenne rady i informację abym nie musiał błądzić we mgle :)  zaskoczeniem dla mnie było że pojazd jest "plusem" a nie "masą"  :P

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania, Pozdrawiam!

Opublikowano

Nowe konektory zakup. Bo te stare pewnie sie urwią zaraz. Najczesciej przy konektorach ucieka napiecie. lub czasem stacyjce. Najlepsze rozwiązanie to zakup alternatora. Jesli przy lampach masz 6v to musisz
Wczesniej przed lampami sprawdzic napiecie a jak tam tez 6 to jeszcze wczesniej, Bo gdzies ucieka.
Przerywacz zwykły da rade. Lecz lepszy elektroniczny.
Nowa wiązka to szajs.
Stacyjke kup nową. Mozna ją rozbierac ale szkoda roboty na taki cos. Wydrukuj schemat i jakos dojdziesz. Konektory nowe i przewody oblutuj przed zakuciem.
Przerywacz sprawdz tak. Odlacz stary (dwa przewody ) i zewrzyj ze soba przewody. Zarowki jak bedą swocic to do wymiany przerywacz

Opublikowano

Kolego volvo1150 masz rację źle wytłumaczyłem o tych kierunkach. Prostuje: świecą cały czas mrugnięcie jest w ogóle nie widoczne. Sprawdziłem miernikiem napięcie dochodzi do żarówek:-)

Kolego asharot uważam że nie muszę kupować całej wiązki, szkoda kasy a dostęp do przewodów mam duży więc na upartego zrobię ją sam od podstaw w oparciu o schemat :-)

Kolego zetores masz rację posprawdzam gdzie to napięcie ucieka (niestety dopiero w weekend będę miał okazję). Jak wspominałem wcześniej przerywacz podaje napięcie ale nie mruga. Wspominasz o elektronicznym i nawet znalazłem na forum jak polecacie takie urządzenie z fiata 126p czy używki są mocno zajechane czy spokojnie można takiego szukać?
Dodatkowo chciałem zapytać gdzie można kupić sprężynę od czujnika stopu? Czy trzeba kupić cały czujnik/włącznik?
Traktor również posiada jeden zegar jedyne co tam działa to lampki kontrolne od ładowania i kierunku jak można go wykręcić aby nic nie połamać? Da się go rozebrać?

Pozdrawiam Chester :-)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolego asharot uważam że nie muszę kupować całej wiązki, szkoda kasy a dostęp do przewodów mam duży więc na upartego zrobię ją sam od podstaw w oparciu o schemat :-)

Czyli Twój cały pierwszy post traci na znaczeniu. Zrób nową instalację, nowa stacyjka, nowy przerywacz. Nie będziesz musiał wtedy szukać gdzie jest usterka. Poza tym reanimowanie instalacji w tak starym ciągniku mija się z celem, bo co chwila będzie coś wyskakiwać. Aha , omijaj grene z daleka. To market z tandetną chińszczyzną. 

Opublikowano (edytowane)

Ja kupuje w tradycyjnym sklepie bo idzie zobaczyć przed zakupem i ewentualnie zrezygnować jak coś nie pasuje.

Jeśli masz dostęp do kabelków to sciągamy schemat i robimy od podstaw pamiętając o odpowiednich przekrojach ale puki co można poratować to co się ma, sprawdź połączenia przy prądnicy i regulatorze.

Kupno alternatora jak niektórym się wydaje nie pomoże jak instalacja licha (mam prądnice i odpowiednio ustawiony regulator  podładować do pełna na zime i na wiosne , uzupełniać poziom elektrolitu wodą destylowaną i daje rade)

Załóż wyłącznik masy i go zainstaluj przy aku  z prawej strony bo stacyjka to za mało, sprawdź czy dobre są połączenia na klemach czy nie zaśniedziałe w razie potrzeby wyczyścić i wazeliną posmarować

Zrób sobie coś do sprawdzania czy masz napięcie (żarówka jeden kabelek zakończony krokodylkiem do masy , drugi zakończony sztywnym drutem)

Też mam c-328 i robiłem instalacje z doskoku zgodnie ze schematem z tą różnicą że prąd płynący do elektromagnesu i świec żarowych nie przepływa przez stacyjke (efekt jest taki że stacyjka nie grzeje się i dłużej wytrzyma a wada to to że możemy odpalić bez kluczyka), po pracy napięcie wyłączam wyłącznikiem masy. 

Edytowane przez MasterRoj
Opublikowano

Elektryka ogarnięta przewody które były podejrzane od razu wymieniłem, również stacyjka wymieniona :-)
I napotkałem problem A dokładnie mówiąc z przerywaczem kierunkowskazów. Oryginalnie mam taki do którego podłącza się tylko 2 przewody A kupiłem w kształcie walca z trzema wyjsciami (+ L P) proszę Was o pomoc jak to teraz podłączyć do instalacji elektrycznej aby to działało?
Z góry dzięki i pozdrawiam :-)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

+ zasilanie, L do włącznika. Tylko, że za długo to on nie podziała.

Opublikowano

Dlaczego nie podziała? Aż takie badziewie?

Napisałeś że + to zasilanie ale mam podpiąć masę czy 12v? Ja mam 12v na obudowie to mogę normalnie go dokręcić do obudowy?

Jeśli masz  +  na masę  to  żarówki mają  +  z  masy jak  dasz  masę  na  przerywacz  to  chyba  nie  zadziała  ... 

piszesz  że  masz  pojęcie  o elektryce ...   a  w tak prostej instalacji się  gubisz? coś  kiepskie masz  to pojęcie ...  :P

Opublikowano

Nie mam schematu takiego przerywacza dlatego nie wiem czy jak go przykrece do obudowy czy on właśnie nie potrzebuję na swoją obudowę masy :-)
Pojęcie mam ale nie powiedziałem że wiem wszystko :-P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez brzozak2
      http://www.deutz-fahr.de/deutsch/agritechnika/agroplus.php
      Czy wiadomo już cos wiecej o tej serii ciagnikow??
      ceny, wyposazenie, moce i inne parametry
    • Przez ZF9641
      Podzielcie się jakiej wysokości opłaty wprowadzają wasze gminy za wywóz śmieci i w jaki sposób będą ją naliczać.W mojej gminie w tej chwili mamy umowy po 25 zł miesięcznie za kosz 120litrów.Od lipca przyszłego roku wchodzi miesięczna opłata około 15 zł od osoby na miesiąc.W wieloosobowych rodzinach będzie to znaczący koszt.Drenaż naszych kieszeni nie zna granic
    • Przez Xeon
      Witam,
      Planuję postawić oborę (uwięzową) na 30-36 krów dojnych. Obecnie posiadam starą oborę, w której trzymam 10 krów dojnych.
      Obecną oborę chcę przerobić na dojarnię. Oborę chciałem tak usytuować, aby móc połączyć ze starą częścią, przeznaczoną na dojarnię.
      Załączam szkic sytuacyjny rozmieszczenia budynków z zaznaczoną oborą (na pomarańczowo i niebiesko)

       
      Co do samej obory, to interesuje mnie coś takiego (bez dojarni): http://www.agroprojekty.pl/upload/projekty/b48d20ef511cd7ab09284a7477a29033.jpg
      Jednak w żaden sposób nie pasuje, żeby zmieścić je zaznaczonych miejscach.
      Uważam, że 15,6m szerokości to za dużo. Wg. mnie można by ją zwęzić do 14,5 - 14,8m jednak nadal nie upchnę jej w zamierzonych miejscach.
       
       
      Poradźcie proszę co i gdzie można zmienić, aby miało to ręce i nogi?
      Oczywiście są to na razie wstępne przymiarki.
       
      Dzięki
    • Przez Tomek260294
      Witam, potrzebuję pomocy, mam kompletny zanik prądu na całym kombajnie(żadnej reakcji, akumlator w porządku). Ostatnie przygotowania do żniw, pozostało mi tylko podłączenie halogena oświecającego rurę wysypową, (dziś nie sprawdzałem ale prawdopodobnie jest H3 o zbyt dużej mocy bo jak podłaczyłem halogen to 2 razy spaliłem bezpiecznik, podłączając bezpośrednio bez przekażników, ale powinno wytrzymać), spróbowałem się więc podłączyć pod zapalniczkę i wszystko zgasło, kontrolki się nie odzywają, nie ma wcale prądu... miał ktoś taką przygodę>?? może stacyjka się spaliła>?? dodam, że już wcześniej nie łączyła, nie miałem światła drogowego(prawego) poruszałem wsówkami(od kabli lamp drogowych) przy stacyjce i działało wszystko ok, teraz znów był ten sam problem...

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v