Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Trochę stary temat, ale dodam swoje trzy grosze, że osobiście myślę nad filtrem z zetora (mokrym) z 7211 itp.Mój jest od fabryki, ale jakoś to filtrowanie już nie za bardzo ma dokładne, bo kiedy bym nie ściągał kolektora to zawsze jest w środku brudu pełno.Niby wszystko szczelne, drożne i oleju nie za dużo, a skądś się to bierze.Silnik już jest i tak nie za cudowny, więc się tym nie przejmuję, ale jak by zrobił remont, to pasuje dać filtr nowy i może właśnie taki by był lepszy, niż te niby fabryczne, które teraz robią z bibułki.Kolega kupił swego czasu, niby brodnica itd. a po niedługim czasie popękał w kilku miejscach i trzeba było migomatem spawać, taka lipa.Ten zetorowski ma tą samą zasadę działania, ale widzi mi się porządniejszy, no i ma przezroczysty zbiornik na kurz, jak ten ze zdjęcia.Oczywiście jest odpowiednio droższy.

Edytowane przez Marioboss
Opublikowano

bo mokre filtry nie nadaja sie do turbo ? Proste

filtry mokre nie nadają się do turbo?

Mam zetora 10145, ma turbo i ma filtr mokry jak wiele ursusów i zetorów.

Filtr mokry jest lepszy o ile się dba o niego a papierowy jest wygodniejszy ale dużo droższe użytkowanie.

Opublikowano

Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego pisze tutaj. Moje pytanie polega na tym czy można ząłożyć do Ursus C-4011 filtr od zetora i czy pasuje i czy silnik będzie miał więcej powietrza niż na oryginalnym. Pozdrawiuam

Opublikowano

Elektrotechnik chodzi mi o to bo w moim Ursus C-4011 jest oryginał z dużymi ,,dziurami" dopływu powietrza a te oryginały z Ursus C-360 to mają takie małe te siateczki że aż szok i trach że za mało powietrza będzie wpuszczać a tym bardziej silnik będzie miał ciężej we wciąganiu tego powietrza.

 

izydor6280 no właśnie nie dopisałem :lol:  Chciałem od jakiegoś zetora 5211 lub 7211 o ile dobrze wiem to są podobne ale pewien nie jestem.

Opublikowano

A czemu ma nie pasować  jest przykręcany na górę śrubą motylkową oraz średnica otworu jest taka sama,jak chcesz zwiększyć ilość powietrza to filtr powietrza mało ci da musisz zmienić kolektor dolotowy jak w zetorze i jedynie będzie może mniej trochę kopcił  i moim zdaniem  to bezsensu dobra c-360 i tak zakopci przy rozpędzaniu  i dobrze się nawet wkręca  ale twoja decyzja

Opublikowano

U mnie Ursus C-4011 (dokładnie) nie kopci silnik był remontowany 3 lata temu i nie radziłbym panu lukbold krytykować mocy u mnie w Ursusie nie brakuje ponieważ pracuje z 3-skibowym pługiem w górach i to nie małych i byle dalej służył a filtr powietrza chcę wymieniać nie w celu zwiększenia mocy tylko z powodu zniszczonej miski olejowej w filtrze a oryginalny dolot powietrza jest dla mnie zabójczo mały i uważam że silnik może mieć problemy z zaciąganiem powietrza patrząc z tego punktu jak sobie zatkasz do połowy nos to też ciężej Ci nabrać powietrza a propo kopcenia to nie kopci specjalnie, ponieważ jak dla mnie diesel musi trochę przy rozpędzie pokopcić jakimś dymkiem nie czarnymi chmurami ale dymkiem bo jak już nabierze prędkości to idzie chyba że się góra zdarzy to trzeba wziąć zredukować na dwójkę i dalej idzie orka jakby co na głębokość 30 cm. Pozdrawiam i bardzo dziękuję za odpowiedzi a najbardziej izydor62 ponieważ najbardziej mi pomógł a także Adi96.

Opublikowano

Dzięki a na pewno bedzie to pasowało do oryginału ?

 

bez przeróbek się raczej nie obejdzie, bo chyba cała obudowa jest zespawana w całość, więc będziesz musiał odciąć górę i wspawać odpowiednią rurę

Opublikowano

odgrzewam :mellow:

 

 

silnik ma lżej ciągnąć powietrze

 

bo mokre filtry nie nadaja sie do turbo

 

no brawo -_-

Opublikowano

Już lepiej kupić od zetora 7211, też jest olejowy, a wykonanie raczej lepsze, niż te nowe polmo. Kolega to raz kupił, parę lat temu, dał ponad 200 i za jakiś czas, się badziewie zaczęło sypać. Tzn. popękała obudowa, bo blacha bibułka. Nie wiem, jak dzisiaj robią, ale pewnie nie lepiej. Z zetorowskim będzie trochę kombinacji z węzami itd. ale ma lepiej wykonany zbiornik na pył itd. Ja tam się pozbyłem olejowego i założyłem suchy filtr z samochodu żuk/lublin z silnikiem andoria 4C90 i jestem zadowolony. W dużym zapyleniu, wystarczy wydmuchać nawet co 2 dni, ale on i tak się aż tak nie zapycha, bo ma jeszcze w środku dodatkową osłonę wokół samego wkładu. Dla przezornych, mogę poradzić zamontowanie wstępnego filtra, takiego właśnie z zetora, ze zbiornikiem na pył. To jest chyba właśnie tzw "cyklon"  który w c-360 też występuje, ale jest wbudowany w filtr.Obudowa filtru z lublina, ma sporo większą średnicę wylotu powietrza, niż rury w c-360, więc konieczna jest redukcja. Ale to tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że nie będzie występowało jakiekolwiek dławienie silnika. Przetestowałem to od wiosny w każdych warunkach i działa. Może tu kiedyś wrzucę fotkę.

  • Like 1
Opublikowano

Dzięki za info. MI właśnie się blaszka urwała i nie mam jak skręcić góry ze środkiem oraz pękła blacha filtrze wstępnym, ale to chyba chińczyk jest. Też myślałem nad tym od zetora ale czytałem że też nie jest za cudowny. Możesz wstawić zdjęcie na AF, bo jestem ciekawy jak to wygląda i jest połączone. A odczułeś jakąś różnice z przesiadki z mokrego na suchy filtr? 

Opublikowano

Tzn. żeby chodził lepiej, lub gorzej, to nie odczułem. Jedyna różnica może być w czystości układu dolotowego, czego nie sprawdzałem. Na starym filtrze, w kolektorze dolotowym, była zawsze piękna mieszanka oleju i kurzu i zawsze sobie myślałem, co to za filtracja, gdzie powietrze przechodzi przez jakieś tam metalowe siatki, co cięższe, ma tonąć w oleju, a reszta radośnie idzie do silnika. Czyściłem to regularnie, ale efekt był zawsze taki sam. Ktoś powie, że suchy filtr, to gorsze rozwiązanie, bo trzeba czyścić regularnie wkład i też go wymieniać, ale koszt tego wkładu, to ok. 20pln, drogo, nie? W nowych ciągnikach, to wszędzie widzę suche filtry, jakoś olejowych nie dają. Pewnie, że to dochód dla producenta, bo wkłady trzeba zmieniać, ale raczej zdrowsze rozwiązanie dla silnika. Warto by tu jeszcze wstawić taki sygnalizator zapchania filtra, jaki widziałem w zetorach, czyli taki śmieszny wskaźnik, z kolorowymi polami, zamontowany między filtrem, a silnikiem. Zrobię zdjęcie, to wstawię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v