Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :). Mam do was prośbę. chodzi o to ze zamierzam kupić kombajn zbożowy marki Claas a dokładniej Senator. Chcę abyście mi powiedzieli coś tym kombajnie czy go polecacie jakie ma zalety i wady. Interesuje mnie model z sieczkarnią i hedrem o szerokości 3.60. będzie młócił w moim gospodarstwie 6 ha jak i również na usługi ponieważ u mnie w okolicy jest problem z kombajnem. Zainteresował mnie ten kombajn ponieważ młócił u mnie w tym roku i wydajność ma taka jak Bizon lecz mniejsze rozmiary łatwiej by było się nim poruszać po drodze a mieszkam przy drodze krajowej. Jeżeli macie propozycje innych modeli o tej samej wydajności to je podajcie rozważę to. Z góry dziękuję:)

Opublikowano (edytowane)

miałem senatora przez 10 lat, ogólnie prawie to samo co merkator, te same wady i zalety, moim zdaniem największa zaleta to dostępność częśći oszczędny silnik perkins (chyba że ci się trafił mercedes) a wady: kosa dolnonacinana ze słabym napędem i ogólnie te kombajny mają problem z wałem głównym który czasem się urywa, ale na taki areał wystarczy nawet lepiej polecił bym ci mniejszego merkatora a czwórką sinikiem merkatory są ciut młodsze od senatorów mój był z 68 roku.

Edytowane przez waldi76
Opublikowano (edytowane)

największa zaleta oszczędny silnik perkins (chyba że ci się trafił mercedes)

 

jak sie trafi mercedes to jeszcze lepiej, bo ten silnik wcale wiecej nie pali, a jest przy tym niezniszczalny i debiloodporny.

O ile jest w nim woda i olej, to nie ma bata- nie da sie go zajeździć.

Z reszta popatrz sobie po postach na af.

Wszystkie problemy z silnikami, dotyczą perkinsa (nawet temat od razu pod twoim), a to kopci na obrorach, a to pyrka, a to sie zapowietrza.

Silników merca w tych kombajnach wcale nie jest mniej, a jeszcze nie trafiłem na absolutnie ząden temat, zeby ktokolwiek miał z nim jakis problem.

 

Żeby nie było, nic nie mam do perkinsa, niemniej jakby nie patrzeć, merc jest zecydowanie bardziej trwały.

 

BArdziej bałbym sie kupić kombajn z silnikiem forda, albo deutza, bo to jużby była kompletna loteria.

 

 

a co do kombajnu, to na taki areał, jak trafisz w miare niezajeżdżony, to bedzie służył jeszcze bardzo długo.

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

ten co u mnie kosil w tym roku miał silnik forda i wlasnie remont miał niedawno dwa sezony temu i juz dymi a napewno był dobrze zrobiony bo brat wlasciciela go robil a zna sie na rzeczy ogolniie zadobry ten silnik nie jjest bo cos ciezko pali od zawsze jak mowil operator trzeba go długo krecic

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To niech się do tego silnika przyłoży, sprawdzi stan układu paliwowego, luz zaworowy, filtry itd.

Nie ma pojęcia jak stary typ silnika posiada i jak go poustawiał, ale zasady wszędzie są te same i z reguły błędy będą mieć te same objawy, tylko perkink z racji pompy wtryskowej rotorowej ma nieco inaczej. Poczytaj trochę o silniku perkinsa i dowiesz się jak to bywa z remontami. Remont a remont to różnica.

Jako użytkownik kombajnu z forda silnikiem to mogę śmiało napisać, są to zwykłe przeciętne silniki i jeśli dymią to w takich samych przypadkach co inne

Opublikowano

Witam,cena uzależniona od jego stanu stan pasów ,sit żaluzjowych,młocarni,łańcuchy podajników łożysk,jaki silnik,itd oraz stan zewnętrzny i jak dalece skorodowany oraz ile sobie gościu ceni :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

Posiadam Senatora od sześciu lat. Kosztował nas 13tys zł+ jakieś 2-3tyś włożone w części. Silnik mercedesa, kosa 3,60, sieczkarnia i bez kabiny. Co roku staram się coś wymienić, np łańcuchy elewatorów jednego roku, nowa kosa w kolejnym itp. Silnik mercedesa palił mi trochę za dużo ale ustawienie kąta wtrysku pomogło. Pali bez problemu, na żniwa wsadzam do niego mały akumulator z golfa 3 i odpala na dotyk. Założony mam alternator więc nie ma problemu ze zbyt dużym napięciem. Czasami zdarzały się awarie typu padnięte łożysko podajnika pochyłego czy rozpięty łańcuch, wiadomo, sprzęt nowy nie jest. Warto jest wymienić tulejki na targańcu jeżeli są luzy, koszt duży nie jest a jakość cięcia o wiele lepsza. Jedyne czego mi brakuje to czujniki na elewatorach.

pozdrawiam

Opublikowano

patrzyłem na ogloszenia i ceny sie wachaja ale tak 15tys w tych granicach jest sporo ofert wiec wiec bede musiał dozbierac jeszcze troche pogadac z tata i moze na nastepny sezon kupie kombajn. jezeli macie jeszcze jakies informacje na temat tego modelu jak dostep z czesciami i ceny oczywiscie z gory dziekuje

Opublikowano (edytowane)

Wiadomo że jak się chce aby sprzęt dobrze działał to co roku trzeba coś tam wymienić ,poprawić i jakoś doinwestowywać, kolejno coś, bo przecież to są już wiekowe maszyny w dużym stopniu wyeksploatowane ale jednak stal w nich jest jakościowo wiele inna niż w polskich, gdzie bizony z tych roczników dawno poszły na żyletki a CLAAS-y są żywotne maszyny,cóż Niemcy od zawsze stawiali na jakość ;) Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Kristoforn

Tak z ciekawosci:

jak długo masz juz ten kombajn i czy robiłes już coś przy silniku, jeśłi tak to co?

 

Claasem ale mercatorem z takim silnikiem pracuję od 8 lat, przy silniku to jedynie regulacja zaworów, wymiana filtrów, wymiana oleju, pasek klinowy no i pompę wody przyszło już zmienić bo luzy miała na łożysku. Należało by już sprawdzić rozpylacze po takim czasie pracy.

Tak z ciekawości, co wywnioskowałeś z tej odpowiedzi?

. Nawiasem pisząc to gdyby te silniki były by tak złe to wcześniejszy Clayson a późniejszy New Hollad w tamtych latach nie bazował by na tej marce. Nawet nie widzę tematów gdzie ludzie mocno rozpisywali by się o l problemach z nimi. To jest naprawdę prosty silnik ale co tam, nawet tu na forum są spece którym silnik z poczciwej c 360 spędza sen z powiek, bo coś tam nie gra i to po remoncie.

Opublikowano

patrzyłem na ogloszenia i ceny sie wachaja ale tak 15tys w tych granicach jest sporo ofert wiec wiec bede musiał dozbierac jeszcze troche pogadac z tata i moze na nastepny sezon kupie kombajn.

Ja kupiłem mercatorka za 15tyś z sieczkarnią, heder 3m, silnik perkinsa. Szczerze - nie żałuję zakupu.

są spece którym silnik z poczciwej c 360 spędza sen z powiek, bo coś tam nie gra i to po remoncie.

Ja zawsze powtarzam: jak dbasz, tak masz. 60-tkę mam 32-letnią i jakoś na silnik nie narzekam. To prędzej już na luzujące się śruby zwolnicy... Na perkinsa też nie narzekam, ale jak filtry zapchane, to jak ma się nie zapowietrzyć?
Opublikowano

patrz na gumy podsiewacza sporo roboty wymienic silniki perkinsa lubia byc przegrzane potrzymaj go na obrotach dluzej i zwroc uwage na kontrolke cisnienia kiedys go mialem

Krzychu23, pisz ze znakami interpunkcyjnymi, bo polska pisownia, to nie hebrajski i tak naprawdę nie wiem, czy sporo roboty, by wymienić silnik, czy gumy podsiewacza, czy te gumy szukać w silniku, czy na tą kontrolkę ciśnienia ma patrzeć tak samo, jak na te gumy i nie wiadomo, czy miałeś silnik, czy kombajn, albo podsiewacz :huh:
  • Like 1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może trochę odkopuję, ale jak założyciel tematu jeszcze nie kupił kombajnu to może się przydać :)

Mam Claasa Consula z szerokością kosy 3.0m, sieczkarnią, kabiną i właśnie z silnikiem Forda (dokładnie Ford 2712e). Mocy nie brakuje :) Pracuje na ok 7ha + usługi. Złego słowa powiedzieć nie można. Zalany płynem, regularna wymiana oleju (pracuje na Turdusie) i wszystko w porządku. Wcale nie trzeba długo kręcić przy rozruchu :) Akumulator 110Ah ok 950-1000A prądu rozruchowego. W razie potrzeby mogę nagrać film. Spalanie także na akceptowalnym poziomie. Może warto wziąć pod uwagę również Consula? :) W razie jakichkolwiek wątpliwości w miarę możliwości służę pomocą :)

 

Pozdawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam,korek jest w bloku po lewej stronie,i widoczny na silniku, stojąc przodem do silnika na kombajnie i musisz go wykręcić u mnie jest mosiężny.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

Jak odkręcisz ten, o którym pisze kolega Wieslaw, to zejdzie i z bloku, a reszta wyleci przez chłodnicę. Po odkręceniu śruby możesz później dopasować tam jakiś kranik ^^

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez artur04c
      Witam, Mam Claasa Airiona 640 i zauważyłem ze sam z siebie kręci się wałek odbioru mocy z tyłu choć jest wyłączony, jak go zahamuje to niby stoi ale po czasie lub po ponownym uruchomieniu silnika znów się kręci. Sytuacja jest wredna bo jak jadę z opryskiwaczem to mi zaczyna wałek kręcić i podczas transportu wiadomo co sie dzieje. Jakieś porady ? 
    • Przez POLAKPl
      Witam, potrzebuję instrukcji napraw claas ares 816 po polsku. Czy może ktoś tako posiada? 
    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v