Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
adrian22    1

Witam :). Mam do was prośbę. chodzi o to ze zamierzam kupić kombajn zbożowy marki Claas a dokładniej Senator. Chcę abyście mi powiedzieli coś tym kombajnie czy go polecacie jakie ma zalety i wady. Interesuje mnie model z sieczkarnią i hedrem o szerokości 3.60. będzie młócił w moim gospodarstwie 6 ha jak i również na usługi ponieważ u mnie w okolicy jest problem z kombajnem. Zainteresował mnie ten kombajn ponieważ młócił u mnie w tym roku i wydajność ma taka jak Bizon lecz mniejsze rozmiary łatwiej by było się nim poruszać po drodze a mieszkam przy drodze krajowej. Jeżeli macie propozycje innych modeli o tej samej wydajności to je podajcie rozważę to. Z góry dziękuję:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldi76    5

miałem senatora przez 10 lat, ogólnie prawie to samo co merkator, te same wady i zalety, moim zdaniem największa zaleta to dostępność częśći oszczędny silnik perkins (chyba że ci się trafił mercedes) a wady: kosa dolnonacinana ze słabym napędem i ogólnie te kombajny mają problem z wałem głównym który czasem się urywa, ale na taki areał wystarczy nawet lepiej polecił bym ci mniejszego merkatora a czwórką sinikiem merkatory są ciut młodsze od senatorów mój był z 68 roku.

Edytowano przez waldi76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nunu85    82

największa zaleta oszczędny silnik perkins (chyba że ci się trafił mercedes)

 

jak sie trafi mercedes to jeszcze lepiej, bo ten silnik wcale wiecej nie pali, a jest przy tym niezniszczalny i debiloodporny.

O ile jest w nim woda i olej, to nie ma bata- nie da sie go zajeździć.

Z reszta popatrz sobie po postach na af.

Wszystkie problemy z silnikami, dotyczą perkinsa (nawet temat od razu pod twoim), a to kopci na obrorach, a to pyrka, a to sie zapowietrza.

Silników merca w tych kombajnach wcale nie jest mniej, a jeszcze nie trafiłem na absolutnie ząden temat, zeby ktokolwiek miał z nim jakis problem.

 

Żeby nie było, nic nie mam do perkinsa, niemniej jakby nie patrzeć, merc jest zecydowanie bardziej trwały.

 

BArdziej bałbym sie kupić kombajn z silnikiem forda, albo deutza, bo to jużby była kompletna loteria.

 

 

a co do kombajnu, to na taki areał, jak trafisz w miare niezajeżdżony, to bedzie służył jeszcze bardzo długo.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian22    1

ten co u mnie kosil w tym roku miał silnik forda i wlasnie remont miał niedawno dwa sezony temu i juz dymi a napewno był dobrze zrobiony bo brat wlasciciela go robil a zna sie na rzeczy ogolniie zadobry ten silnik nie jjest bo cos ciezko pali od zawsze jak mowil operator trzeba go długo krecic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To niech się do tego silnika przyłoży, sprawdzi stan układu paliwowego, luz zaworowy, filtry itd.

Nie ma pojęcia jak stary typ silnika posiada i jak go poustawiał, ale zasady wszędzie są te same i z reguły błędy będą mieć te same objawy, tylko perkink z racji pompy wtryskowej rotorowej ma nieco inaczej. Poczytaj trochę o silniku perkinsa i dowiesz się jak to bywa z remontami. Remont a remont to różnica.

Jako użytkownik kombajnu z forda silnikiem to mogę śmiało napisać, są to zwykłe przeciętne silniki i jeśli dymią to w takich samych przypadkach co inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

@Kristoforn

Tak z ciekawosci:

jak długo masz juz ten kombajn i czy robiłes już coś przy silniku, jeśłi tak to co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,cena uzależniona od jego stanu stan pasów ,sit żaluzjowych,młocarni,łańcuchy podajników łożysk,jaki silnik,itd oraz stan zewnętrzny i jak dalece skorodowany oraz ile sobie gościu ceni :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek09311    0

Witam,

Posiadam Senatora od sześciu lat. Kosztował nas 13tys zł+ jakieś 2-3tyś włożone w części. Silnik mercedesa, kosa 3,60, sieczkarnia i bez kabiny. Co roku staram się coś wymienić, np łańcuchy elewatorów jednego roku, nowa kosa w kolejnym itp. Silnik mercedesa palił mi trochę za dużo ale ustawienie kąta wtrysku pomogło. Pali bez problemu, na żniwa wsadzam do niego mały akumulator z golfa 3 i odpala na dotyk. Założony mam alternator więc nie ma problemu ze zbyt dużym napięciem. Czasami zdarzały się awarie typu padnięte łożysko podajnika pochyłego czy rozpięty łańcuch, wiadomo, sprzęt nowy nie jest. Warto jest wymienić tulejki na targańcu jeżeli są luzy, koszt duży nie jest a jakość cięcia o wiele lepsza. Jedyne czego mi brakuje to czujniki na elewatorach.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian22    1

patrzyłem na ogloszenia i ceny sie wachaja ale tak 15tys w tych granicach jest sporo ofert wiec wiec bede musiał dozbierac jeszcze troche pogadac z tata i moze na nastepny sezon kupie kombajn. jezeli macie jeszcze jakies informacje na temat tego modelu jak dostep z czesciami i ceny oczywiscie z gory dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Wiadomo że jak się chce aby sprzęt dobrze działał to co roku trzeba coś tam wymienić ,poprawić i jakoś doinwestowywać, kolejno coś, bo przecież to są już wiekowe maszyny w dużym stopniu wyeksploatowane ale jednak stal w nich jest jakościowo wiele inna niż w polskich, gdzie bizony z tych roczników dawno poszły na żyletki a CLAAS-y są żywotne maszyny,cóż Niemcy od zawsze stawiali na jakość ;) Pozdrawiam.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Kristoforn

Tak z ciekawosci:

jak długo masz juz ten kombajn i czy robiłes już coś przy silniku, jeśłi tak to co?

 

Claasem ale mercatorem z takim silnikiem pracuję od 8 lat, przy silniku to jedynie regulacja zaworów, wymiana filtrów, wymiana oleju, pasek klinowy no i pompę wody przyszło już zmienić bo luzy miała na łożysku. Należało by już sprawdzić rozpylacze po takim czasie pracy.

Tak z ciekawości, co wywnioskowałeś z tej odpowiedzi?

. Nawiasem pisząc to gdyby te silniki były by tak złe to wcześniejszy Clayson a późniejszy New Hollad w tamtych latach nie bazował by na tej marce. Nawet nie widzę tematów gdzie ludzie mocno rozpisywali by się o l problemach z nimi. To jest naprawdę prosty silnik ale co tam, nawet tu na forum są spece którym silnik z poczciwej c 360 spędza sen z powiek, bo coś tam nie gra i to po remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

patrzyłem na ogloszenia i ceny sie wachaja ale tak 15tys w tych granicach jest sporo ofert wiec wiec bede musiał dozbierac jeszcze troche pogadac z tata i moze na nastepny sezon kupie kombajn.

Ja kupiłem mercatorka za 15tyś z sieczkarnią, heder 3m, silnik perkinsa. Szczerze - nie żałuję zakupu.

są spece którym silnik z poczciwej c 360 spędza sen z powiek, bo coś tam nie gra i to po remoncie.

Ja zawsze powtarzam: jak dbasz, tak masz. 60-tkę mam 32-letnią i jakoś na silnik nie narzekam. To prędzej już na luzujące się śruby zwolnicy... Na perkinsa też nie narzekam, ale jak filtry zapchane, to jak ma się nie zapowietrzyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu23    0

patrz na gumy podsiewacza sporo roboty wymienic silniki perkinsa lubia byc przegrzane potrzymaj go na obrotach dluzej i zwroc uwage na kontrolke cisnienia kiedys go mialem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

patrz na gumy podsiewacza sporo roboty wymienic silniki perkinsa lubia byc przegrzane potrzymaj go na obrotach dluzej i zwroc uwage na kontrolke cisnienia kiedys go mialem

Krzychu23, pisz ze znakami interpunkcyjnymi, bo polska pisownia, to nie hebrajski i tak naprawdę nie wiem, czy sporo roboty, by wymienić silnik, czy gumy podsiewacza, czy te gumy szukać w silniku, czy na tą kontrolkę ciśnienia ma patrzeć tak samo, jak na te gumy i nie wiadomo, czy miałeś silnik, czy kombajn, albo podsiewacz :huh:
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może trochę odkopuję, ale jak założyciel tematu jeszcze nie kupił kombajnu to może się przydać :)

Mam Claasa Consula z szerokością kosy 3.0m, sieczkarnią, kabiną i właśnie z silnikiem Forda (dokładnie Ford 2712e). Mocy nie brakuje :) Pracuje na ok 7ha + usługi. Złego słowa powiedzieć nie można. Zalany płynem, regularna wymiana oleju (pracuje na Turdusie) i wszystko w porządku. Wcale nie trzeba długo kręcić przy rozruchu :) Akumulator 110Ah ok 950-1000A prądu rozruchowego. W razie potrzeby mogę nagrać film. Spalanie także na akceptowalnym poziomie. Może warto wziąć pod uwagę również Consula? :) W razie jakichkolwiek wątpliwości w miarę możliwości służę pomocą :)

 

Pozdawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    347

Panowie a pytanie z innej beczki-jak spuścić wodę z silnika perkinsa w tymże kombajnie(senator)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,korek jest w bloku po lewej stronie,i widoczny na silniku, stojąc przodem do silnika na kombajnie i musisz go wykręcić u mnie jest mosiężny.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wdaniel    52

Jak odkręcisz ten, o którym pisze kolega Wieslaw, to zejdzie i z bloku, a reszta wyleci przez chłodnicę. Po odkręceniu śruby możesz później dopasować tam jakiś kranik ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    347

z bloku raczej nic nie zleci bo blok jest niżej-dziś próbowałem to odkręcić i za chiny ludowe nie mogę..........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez TopAgroPlus
      Witam wie ktoś może od czego są przekaźniki 68 i 67 oraz bezpiecznik b18 wiem że od klimatyzacji ale za co głównie odpowiadają? Kombajn to Claas Dominator 108 Maxi sl.
    • Przez luxik123321123
      Witam mam mały kłopot Celtis 456 2007r. nie wiem gdzie podpiąć 2 przewody elektryczne a boje sie zeby czegoś nie spalić chodzi o jeden gruby przewód z oczkiem 10 sprawdzałem go miernikiem na przejście i wychodzi w trzech pinach w okrągłej kostce spinanej przy kabinie, oraz 3 kable z oczkami 10  spiete razem jeden z nich po przedzwonieniu miernikiem ma przejście na masie jak dotykałem go i sruby przy skrzyni to dzwonił. Ktoś by mi podpowiedział? obydwa te przewody dochodzą obok skrzynki akumulatorowej i nie wiem czy do masy je podpiąć czy do klemy +
    • Przez JaJacek
      Pojawił się błąd 414 i 314 na panelu na słupku. Na desce rozdzielczej pali się żółta kontrolka z błyskawicą i przerywany sygnał dźwiękowy. Brak mocy, nierówne obroty, sam zmienia biegi.
      Niedawno regenerowany był alternator, może to ma coś wspólnego? Akumulator od nowości, czyli ma 10 lat.
      Ciągnik jest po tuningu, miał już ze 4 lata temu wymieniany komputer sterujący, ten co jest na bloku silnika po lewej stronie.
      Ktoś pomoże na szybko????
×