Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie nie chciałem tego głośno mówić ale ten młotkowy gdzieś mi chodził po głowie bo dziadek miał C360 i pamiętam jak go odbierał z Ursusa. I właśnie gdzieś mi to tak utkwiło i ten srebrny młotkowy kolor mam w pamięci. 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 11.05.2018 o 23:33, daroo9876 napisał:

Czy ktoś wie jaki to kolor lakieru wg RAL lub palety autorenolaka? Najbliższy temu jest chyba RAL 7046. Lakier jest orginalny na 3p z 89 roku.

 Ponawiam pytanie. Jaki to może być kolor z palety RAL albo jaki jest mu najbliższy?, jakoś ciężko coś znaleźć w internecie, wszyscy  malują czy polecają szary 7004 ale chciałbym pomalować kolorem zbliżonym do oryginału jak na zdjęciach

Tutaj jest filmik na którym gościu ze wzornikiem stwierdza że najlepszy jest 7040, co wy na to? czemu tak mało osób odnawia ciągnik na taki właśnie kolor?

https://youtu.be/NSzzNI10Sns?t=991

 

chodzi mi o ten kolor taki szaro niebieskawy, nie wiem czemu zdjęć nie widać z cytowanego postu

Wygrzebałem gdzieś w garażu jakąś resztkę ral 7046 i muszę powiedzieć że to jest chyba to

Edytowane przez mlody28
Opublikowano (edytowane)
Dnia 18.09.2022 o 16:38, Adi96 napisał:

7046 to ja mam w Galerii pomalowany rozrzutnik i to nie jest to.7040 wygląda tak

Widziałem właśnie wcześniej Twój rozrzutnik i mi się wydaje że to jest właśnie ten kolor. Zrobię jutro zdjęcie przedniej osi i wrzucę tutaj. 7040 wydaje się ok, ale na filmiku czy zdjęciu to też tak ciężko stwierdzić czy to jest to, wiele zależy od tego jaki kamera/aparat ustawi balans bieli, wtedy jest on albo bardziej albo mniej niebieski (popatrz na 39 sekunde filmu gdzie kolor robi się zupełnie inny, wygląda jak ral 7004). A pomarańcz jaki to jest na filmie? Wiesz może jaki był oryginalny ral tych pomarańczowych 60-tek? albo jaki najbliższy.

 

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

Na który ci podesłałem ten na YT to na masce jest F-208 i on jest najbliżej oryginałowi.Inaczej on trochę się prezentuje na żywo.O kolor który pytasz widzialem ale jaki RAL najbliżej to nie wiem.Wszyscy malują f-208 bo większość miała pomalowana oryginalnie.Po latach ten f-208 wygląda jak oryginał.Fakt monitor czy ekran i jak robione zrobione zdjęcie ma znaczenie.

Opublikowano (edytowane)

Taka jest pogoda dzisiaj że te kolory szare też wszystkie wyglądają podobnie, ale jak słońce przyświeci to nie mają ze sobą nic wspólnego, no ale wrzucę zdjęcie.

W czerwonym kółku zaznaczyłem gdzie było pryśnięte sprayem RAL 7046. I być może nie jest to 100% to ale trzeba też wziąć pod uwagę że oryginalny lakier ma 42 lata.

Z kolei dla porównania ten dołożony element podnóżka ma kolor ral 7004

Czyli rozumiem że Ty tez miałeś oryginalnie taki kolor niebieskawy i uważasz że ral 7040 jest mu najbliższy?

_MG_0036_edited.jpg

_MG_0036_edited.jpg

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

Ral 7040 najbardziej mi się podoba,ale miałem raczej bardziej jasny,musiałbym wymontować lewarek zmiany biegów bo tam dól nie był malowany i porównać.Zgadzam się z toba że 7046 tutaj jest bliżej,dobrze bylo by wziąć wzornik i spróbować dobrać.U mnie ten 7046 jest jakoś ciemniejszy,ale gdybyś tym walnął myślę że było by git.

 

Opublikowano

Dzięki za opinię. Ja się też jeszcze zastanowię, bo mi ten oryginalny kolor i ten 7046 średnio się podoba, a prawdę mówiąc reszta bloku jest taka jakby jaśniejsza. Mamy ten ciągnik od nowości, był raz malowany (25 lat temu) i zawsze mi się wydawało że malowane były tylko blachy bez bloku ale jak tak patrzę to wszędzie jakieś inne odcienie tych szarych kolorów. Może różnie to wyblakło, albo w fabryce tak malowali...

  • Thanks 1
Opublikowano

No nic to zamówię 3l. Na maskę musi wystarczyć, a z błotnikami się zobaczy 😅. Tak przy okazji wie ktoś może jak to jest z tym autorenolakiem? Na forum widziałem post w tym albo ubiegłym roku to malowali jeszcze tym lakierem(f-208), a byłem w piątek w lokalnym sklepie z lakierami to powiedzieli, że autorenolak już nie do kupienia, a tym bardziej w tym kolorze.  Tym czasem w internecie z tego co widziałem można spokojnie dostać. Jakieś stare zapasy sprzedają czy w lokalnym sklepie mają złe informację?

Opublikowano
Cześć
Chciałbym zasięgnąć Waszej fachowej wiedzy na temat techniki jakiej powinienem użyć. Postaram się na początku krótko opisać problem. W związku ze zmianą kabiny która jest już razem z błotnikami tylnymi, chciałbym odświeżyć blacharkę w ciągniku, tak aby wszystko było pod kolor. Blachy są w bardzo ładnym stanie, zero rdzy. Są miejsce gdzie są poprzycierane do gołej blachy ale rdzy na nich nie ma. W tym momencie pomalowane są jedną warstwą farby akrylowej (jest to jeszcze oryginalna farba). Malowane były pistoletem, nie żadnym wałkiem czy pędzlem także nic nie odłazi. Nie chciałbym rwać tej farby do gołej blachy bo to tylko nie potrzebna robota, zresztą ktoś kto to malował przede mną, robił to bardzo oszczędnie ponieważ w wielu miejscach farba prześwituje. Na pewno całość będzie matowana papierem ściernym. Finalnie na całość pójdzie oczywiście farba akrylowa tylko mam ogromny problem z podkładem. Kompletnie nie wiem jaki zastosować? Od razu dodam że nie będę używał żadnej szpachlówki ani nic ponieważ blachy są naprawdę ładne jak na ciągnik. Co byście zastosowali na moim miejscu? Podkład epoksydowy? Podobno nie wolno go kłaść na stare powłoki. Kładzie się go co do zasady na gołą blachę. Podkład akrylowy? Już bardziej pasuje ale jak wspomniałem, mam miejsca, nie jakieś duże, gdzie widać gołą blachę. Po rozszlifowaniu będą to takie punkty ze 3 x 3cm. A podobno podkładu akrylowego nie wolno kłaść na gołą blachę. No i weź człowieku bądź mądry. Z jednej strony to tylko ciągnik ale z drugiej nie chcę aby mi to później złaziło. Myślicie żeby porobić takie łaty z podkładu epoksydowego tam gdzie jest goła blacha, przeszlifować i dopiero podkład akrylowy? Czy kłaść od razu na całość jakiś podkład? Tylko właśnie, jaki ... 
Opublikowano (edytowane)

Czemu niby nie można? Podkład epoksydowy dobrze izoluje i nie powinien powodować np podnoszenia się materiału. Możesz zastosować też zwykły podkład samochodowy akrylowy dwuskładnikowy z utwardzaczem. Też się sprawdzi, będzie lepiej wypełniał różne dołeczki itd... 

Edytowane przez Zibifarmer
Opublikowano

No właśnie zakupiłem pierwotnie podkład epoksydowy bo wydawał mi się najrozsądniejszy ale lakiernik z którym rozmawiałem powiedział mi że podkładów epoksydowych nie wolno kłaść na stare powłoki choć zupełnie nie rozumiem dlaczego. Twierdzi że to podkład stosowany na gołą blachę w celu jej zabezpieczenia. 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, dariusz86 napisał:

No właśnie zakupiłem pierwotnie podkład epoksydowy bo wydawał mi się najrozsądniejszy ale lakiernik z którym rozmawiałem powiedział mi że podkładów epoksydowych nie wolno kłaść na stare powłoki choć zupełnie nie rozumiem dlaczego. Twierdzi że to podkład stosowany na gołą blachę w celu jej zabezpieczenia. 

Ja stosowałem i tak i tak i nie było problemu. 

Tak czy inaczej. Osobiście lakierowalem zwykle podkładem akrylowym i trzyma się już sporo lat, nic nie rdzewieje. Ważne by był dwuskładnikowy. 

Edytowane przez Zibifarmer
Opublikowano

Nie no jasne, malowane będzie pistoletem i zarówno podkład epoksydowy jak i akrylowy, mam z utwardzaczem. A czy akrylowy można kłaść na gołą blachę? Chodzi mi o te miejsca gdzie właśnie mi ta blacha prześwituje. 

Opublikowano
50 minut temu, dariusz86 napisał:

Nie no jasne, malowane będzie pistoletem i zarówno podkład epoksydowy jak i akrylowy, mam z utwardzaczem. A czy akrylowy można kłaść na gołą blachę? Chodzi mi o te miejsca gdzie właśnie mi ta blacha prześwituje. 

Można. 

  • Like 1
Opublikowano
9 godzin temu, Zibifarmer napisał:

Można. 

Na handel  ;)

Szpachle i podkład akrylowy są higroskopijne- ,, piją wodę". Jak pójdą bezpośrednio na gołą blachę, to z czasem pojawi się na niej rdza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez JANCZAK1176
      Witam. Dla chcących zrobić sobie użądlenie do bielenia obór (chodzi 5 lat)


    • Przez czaro
      Witam. Nie jest obeznany w rodzajach farb dlatego chciałbym zapytać jaką farbę i dodatki do niej wybrać do felg? Ciągnik pracuje dużo w oborniku więc farba musi być odporna na niekorzystne warunki Planuje wypiaskować felgi, odtłuścić no i co dalej zarzucić na te felgi?
    • Przez Agrar
      Witam wszystkich Serdecznie
      Jest do odświeżenia zgrabiarka 7 gwiazdowa i jeśli mam się za to zabrać to tylko porządnie w związku z tym mam do tego kilka pytań.
       
      Po pierwsze lakier (czerwony, żółty i biały) gdzie znajdę i pod jakim kodem mogę rozpoznać odpowiedni odcień tychże kolorów pasujących do marki PÖTTINGER ??
      Po drugie, każdy na pewno wie jak wygląda i jakich rozmiarów jest zgrabiarka 7 gwiazdowa zatem ile bym potrzebował koloru:
      czerwonego aby pokryć dyszel, ramę nośną, belkę roboczą, listwę nastawną, skrzynie wydźwigu  białego na cały wieszak czyli ramie nastawcze, łańcuch, widełki kierujące i kierownice opuszczania/podnoszenia kół grabiących żółtego na tarcze koła grabiącego, obręcz koła grabiącego,  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v