Skocz do zawartości
RoRo

jaka farba do malowania maszyn

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
RoRo    3

Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    200

Na pług kup sobie czerwony RAL3020

Farby kupujemy w sklepach z lakierami lub na Allegro.

1 litr akrylu na pług 3 skibowy wystarczy,koszt około 70zł.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Ja to miniuje pędzlem, a dopiero farbę pistoletem, ja malowałem chyba olejno-ftalową nie pamiętam też nazwy firmy. I nie powiem na moich pługach, tu się zawadzi, tam się otrze ale farba się nie zdziera ;)


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RoRo    3

A jaki pistolet do malowania uzywacie do tych farb?? bo jest ich kilka rodzajów :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomek1994    3

Jakie farby proponujecie na malowanie kopaczki do ziemniakow Z-609, pługa UG 2 skibowego ,bron 3 polowych i kultywatora Unia Grudziądz 14 łap ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    200

Kopaczka-jasno niebieski z jasno żółtymi osłonami

Pług-czerwony albo jasno zielony

Brony-rama na czerwono brony na czarno

Kultywator-czerwony lub jasno zielony i koniecznie czarne łapy. :)


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielek24    2

kurcze 70 zł na pług,nie szkoda kasy?ja c360 pomalowałem zwykłą emalia półpołysk po 14zł za puszkę 1litr i tez sie trzyma :) puszka żółtej,czarnej i czerwonej 3x14=42 cała c360 :) efekt w galerii.kup taka i będziesz zadowolony,troche rozpuszczalnika i przez pistolet idzie git.takie drogie farby to na samochód a nie na maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    291

Kopaczka-jasno niebieski z jasno żółtymi osłonami

Pług-czerwony albo jasno zielony

Brony-rama na czerwono brony na czarno

Kultywator-czerwony lub jasno zielony i koniecznie czarne łapy. :)

Kultywator koniecznie rama żółto-zielony i czarne łapy :) Wczoraj skończyłem remont kultywatora i dałem taki lakier. Jutro zrobię próbę więc parę fotek tez strzele :)


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

kurcze 70 zł na pług,nie szkoda kasy?ja c360 pomalowałem zwykłą emalia półpołysk po 14zł za puszkę 1litr i tez sie trzyma :) puszka żółtej,czarnej i czerwonej 3x14=42 cała c360 :) efekt w galerii.kup taka i będziesz zadowolony,troche rozpuszczalnika i przez pistolet idzie git.takie drogie farby to na samochód a nie na maszyny

Ja różnież maluje śnieżką wszystkie maszyny, najlepiej "idzie" pistoletem nie trzeba rozcieńczalników, robie tak że najpierw dokładne mycie kurcherem wyschnie w słońcu ze 2 godz i jadę pistoletem, efekt taki że sąsiad się obraził bo całe podwórze nowych maszyn mam tylko jaja sobie z niego robie że to odmalowane ha ha ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

No może i farba za 15zł wystarczy, ale tylko po żeby pomalować, a nie żeby to jakoś wyglądało. Po roku zwykła olejna wyblaknie na bank.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

to samo miałem napisać czego nikt o autorenolaku nie wspomniał farba bardzo dobra i nie blaknie w przeciwieństwie do śnieżki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

No ja też zapomniałem napisać. Autorenolak to bardzo dobra farba, sto razy lepsza, od zwykłej olejnej. U nas C-330 jest pomalowany już ponad 10 lat temu i do tej pory lakier nie wygląda źle. Wiadomo stracił trochę połysk, ale nie wyblakł tak jak olejna. Koszt renolaku wynosi coś ok. 40zł za litr, więc nie jest drogi a na pewno dobry.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    12

Tylko nie zapomnij o podkładzinie jeśli będzie to bezpośrednio na metal ja osobiście polecam okrętówkę a na to jakiś chlorokauczuk mam tak kilka maszyn pomalowanych i jest bardzo dobrze . A koszt to jakieś 25zł za litr ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    305

okrętówka hmm miałem taką na T25 chrpowate i gdziep odkład takowy dany nei ma połuysku.. Terazzeszlifuje to, walne normalnym antykorem i wtedy nawierzchniowa. Zostało mi jeszcze oryginalnej :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Tak, bo robi się taka 'pajęczynka', nawet jak energicznie się pędzlem maluje to takie coś się robi :)

A co do malowania maszyn to ja polecam Autorenolak/Renolak- widziałem kilkuletnią powłokę na ciągniku i wyglądała rewelacyjnie, sam pomalowałem moją przyczepę tą farbą [w galerii zdjęcia].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    305

co? Chlorokauczuktraci połysk od pistoletu? :) Mi się nie zdarzyło i pajęczyna też nie. Ale musi być bardzo rzadka farba jak olej jadalny tak rocieńczona i 2 warstwy kładziesz. Świeci sie jak fura po pastowaniu :)


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

U mnie też pistoletem malują i jakoś pajęczyna się nie robi chyba że mocno gorąco jest to raz się zdarzyło ale więcej rozpuszczalnika i było ok. A matowienie to też po kilku latach dopiero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Ja mam największe zaufanie do farb ŚNIEŻKA. Zawsze gdy coś maluje to wybieram właśnie farby tej marki i nigdy mnie nie zawiodły.

Z tych tańszych farb, to dobra jest farba chlorokauczukowa, pomalowałem nią pług, już chyba z 3 lata temu, i trzyma się bardzo dobrze, nie blaknie za bardzo, a na pewno mniej niż zwykła olejna.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LeonOr    1

A może ktoś wie jaką farbą malowane są ciągniki?

 

Ktoś mi mówił, że emalia i wygrzewane w piecu, bo chciałem 2812 odremontować coś w stylu oryginał.

 

A te oryginalne lakiery to jednak dużo mogą znieść a i rdza tak się nie czepia. Rok temu przyczepkę pomalowałem farbą cud hameraida (młotkowa, prosto na rdzę), do żywej blach starą farbę zdarłem, oczyściłem, odtłuściłem, dwie warstwy pędzlem położyłem. Efekt jest taki, że teraz słychać jak rdza mi przyczepkę wpi.....

 

Mam suszarnie do tytoniu więc i wygrzać tak w 100 stopniach mogę, ale czym malować?


KUBOTA M6040 2 sezony zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    200

Jak ty hamaraitem malujesz przyczepę to oryginału z tego nie zrobisz,

o farbach na tym forum to jest co dwudziesty post.

Fabryczne lakiery to są całkiem inne nie dostępne na rynku,to co możesz kupić to już tylko lakiery tzw.renowacyjne.

Kup lakier samochodowy i pomaluj bez żadnego wygrzewania,tylko nie na mrozie.

Hammerite bezpośrednio na rdzę jak sama nazwa mówi jest na rdzę,jak wyczyściłeś do gołej blachy to ma prawo nie trzymać.

Surową blechę trzeba najpierw zagruntować farbą podkładową.

Moim zdaniem farby tego typu nadawają się tylko do galanterii ogrodowej,są mało odporne na sól drogową.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez szyszka
      prosze o pomoc w celu dobrania farby na pomalowanie ciagnika , chodzi o ten zolty orginalny jkolor :lol:
    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez JANCZAK1176
      Witam. Dla chcących zrobić sobie użądlenie do bielenia obór (chodzi 5 lat)


    • Przez Przemek15
      Czy może mi ktoś wyjaśnić parę rzeczy z tym związanych, bo miałem przyjemność orać, ale nie miałem przyjemności ustawiać pługa. Coś nie coś o tym wiem, ale różne źródła różnie podają o różnych regulacjach. Do czego właściwie służy i czym jest regulacja szerokości pierwszej skiby? W Agromechanice napisali, że dostosowuje się ją do rozstawu tylnych kół ciągnika. W RPT piszą, że: "...regulacji pirwszej skiby dokonujemy w drugim przejeździe. Pierwszy korpus powinien nieco nadkładać, aby wyrównać powierzchnię z poprzednim przejazdem". Piszą też, że ma to związek ze ściaganiem pługa, albo, że ma to wpływ na równomierną szerokość pozostałych skib. W starszych pługach zagonowych ramowych zawieszanych mamy w stojaku oś wykorbioną, która podobno służy do regulacji właśnie pierwszej skiby a zarazem punktu pociągowego (w obracalnych jednobelkowych te ustawienia dokonuje się razem lub oddzielnie śrubą rzymską albo siłownikiem). Ale przecież za pomocą tej os wykorbionej za pomocą korbki nie zmieniamy w rzeczywistości szerokości tylko pierszej skiby, ale wszystkich jednocześnie zmieniając przy tym jakby kąt natarcia lemiszy. I inne źródłą podają, że zmiana tej szerokości powinna być następstwem zmiany głebokości orki tak, aby był zachowany jednakowy stosunek szer. do gł. korpusu. Im głebiej tym szerzej i na odwrót. Na zimę znowu lepiej zostawić glebę w ostrej skibie (wysztorcowaną), czyli głęboko i wąsko. Zupełnie innym zagadnieniem jest regulacja szerokości roboczej pługa, która w starszych pługach nie występuje. Może być mech. skokowa albo hydrauliczna płynna i co ciekawe zmiana tej szerokości nie zmienia kąta natarcia lemiesza. Bodajże chodzi o zasadę czworoboku przegubowego. Jeszcze innym zagadnieniem jest zmiana szerokości orki poprzez odejmowanie i dokładanie korpusów. Belka w takim przypadku musi mieć budowę kołnierzową, czy jak kto woli teleskopową, aby po odjęciu od tyłu korpusu nie wystawałą "pusta" belka. W Agromechanice jeszcze bardziej motają, bo piszą, że ustawia się szerokość orki przy pomcy dwóch regulacjI
      -poprzecznej, czyli ustawienia szer. pierszej skiby
      -podłużnej, czyli ustawienia pługa po takim kątem, aby uzyskać nominalną szerokość pługa i optymalny nacisk płozu na ściankę bruzdową
      Po pierwsze jak może być coś takiego jak podłużna reg. szer. orki? A potem piszą, że pożadana jest też możliwość regulacji szerokości orki. To już mamy jakieś trzy regulacje szerokści orki. I jak tu się nie zgubić?
      I jak to jest jest z tą regulacją głębokości w nowszych pługach obracalnych? Bo piszą, że ustawiamy za pomocą kółka kopiującego, a to jakaś bzdura, bo obecnie stosuje się regulację siłową a nie kółko, chyba, że pług przyczepiany, ale te zostawmy, bo jeszcze większy mętlik będzie. Regulacja siłowa czy pozyzycyjna wyklucza kółko kopiujące na pewno, a jak ktoś chce pracować za pomocą regulacji kopiującej (kółka) to musi ustawić podnośnik na dociążąnie (regulację ciśnieniową), czyli podnoszenie pod mocno zmniejszonym ciśnieniem tak aby nie dało rady podnieść pługa od ziemi (wiadomo wtedy tracimy dociążanie tylnej osi masą pługa). Jeszcze inną regulacją jest w nowszych pługach przesuwanie wzdłużne pługa tak, aby wychylić pierwszy koprus poza rozstaw kół ciągnika i wtedy obydwa koła jadą po caliźnia. Co to daje tylko praktycznie? O poziomowaniu nie wspominam, bo jest dla mnie zrozumiałe, ale prosiłbyłbym Was o jakieś uporządkowanie tego, ewentualne poprawienie i wyjaśnienie co kiedy w jakich pługach (z wyjątkiem przyczepianych) i w jaki sposób oraz po co. Chodzi mnie głównie o pługi zawieszane zagonowe (starego typu bez reg. szer. rob.) oraz jednobelkowe obracalne zawieszane.
    • Przez tomb2
      Poszukuje w trbie pilnym sybole lakierów do C-360 Głównie chodzi mi o zółty ktorym malowane były blachy. Jakby ktoś miał jeszcze symbol siwego (blok silnika) i kremowego (felgi) Będe bardzo wdzięczny.
      Pozdrawiam
×