Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolega ma zamiar kupić ciągnik około 100KM w cenie do 160 - 170 tysięcy złotych. Ciągnik musi byś nowy.

Myśli nad:

Ursus 9014h - 10014h

Zetor Proxima 90 - 100

Jaki ciągnik wybrać? Co polecacie w tej cenie?

Opublikowano

myśle, że w tej ceie zmieści się też nh td5 95 albo case farmall95a...a z tych wymienionych przez ciebie wybrał bym zetora...sam zastanawiam się własnie nad zetorem albo nh td/farmall a

Opublikowano

Większość obecnie produkowanych ciągników to składaki. Ważne, że z markowych podzespołów aby dostęp później do tego był w razie awarii. Zetor przed paru laty też był na skraju upadku i nikt go nie chciał, a teraz ludzie polecają jakoś. Żeby się firma utrzymała to ktoś musi kupować. Jak każdy będzie miał takie podejście to kiepsko będzie... Ważne, że nasze (nie wnikajmy w szczegóły), więc niech się rozwija.

Ten 11054 ciekawie się prezentuje tylko jeszcze strasznie mało ich jest ale warto by mu się lepiej przyjrzeć.

Opublikowano

oczywiście że lepszy zetor. dzisiejszy ursus to klocki lego.i niewiadomo co morze za pare lat jak ta cała warfama upadnie.

W czym niby lepszy? Katalogowe dane mówią inaczej trochę. Nawet jak upadnie to co z tego? 60- tek już dawno nie robią, starego ursusa już nie ma a w sklepach pułki aż się uginają od części...

Opublikowano

Proxima 90 120090 zł netto

Proxima 100 124050 zł netto

Proxima Plus 90 129800 zł netto

Proxima Plus 100 136230 zł netto

Proxima Power 90 137350 zł netto

Proxima Power 100 142350 zł netto

URSUS

9014H 92 KM 127700 netto

10014H 102 KM 133290 netto

Dodatkowo

Szersze ogumienie: przód: 380/70 R24, tył: 480/70 R34 2200 zł netto

Obciążniki tylne 4x80 kg 2600 zł netto

Przedni TUZ 6500 zł netto

 

URSUS 11054 - ciągnik w wersji podstawowej 143 000zł(netto)

Klimatyzacja 5 550zł (n)

3-sekcyjny rozdzielacz hydrauliki zewn. 1 530zł (n)

Szerokie ogumienie: przód 420/70 R24, tył: 520/70 R34 2 580zł(n)

Obciążniki przednie 170 kg 950zł(n)

6 Obciążniki przednie 260 kg 1 400

Opublikowano

W czym niby lepszy? Katalogowe dane mówią inaczej trochę. Nawet jak upadnie to co z tego? 60- tek już dawno nie robią, starego ursusa już nie ma a w sklepach pułki aż się uginają od części...

Może i się uginają ale produkcja części do nowych ursusów w razie upadku warfamy będzie mało rozpowszechniona więc i cena szału nie zrobi a zetor jako marka ttttrrrwwwaaa i raczej trwać będzie .

Może upadek warfamy to zbyt dużo powiedziane ale różnie bywa szczególnie w polsce bo to dziki i dziwny kraj jest .Tutaj lubi się zmieniać reguły podczas trwania gry i wtedy nikt nic na to nie poradzi.

Opublikowano

@kuzaj żebyś się nie zdziwił.Ja widzę że Ty to jesteś ekonomista,prorok i wiesz co będzie z polskim przemysłem ciągnikowym :) No ja nie wiedziałem że my tu mamy takich fachowców! :) Ursus już wie co zrobić aby wygonić zetora z polskiego rynku.My będziemy się tylko przyglądać :)

Opublikowano

Trzeba kupować polskie bo inaczej będziemy musieli wyjechać do innych krajów szukając złamanego grosza na chleb. Jak tak wszyscy zaczną wszystko kupować wszystkich tylko aby nie polskie to za co będziem żyć. Ursus da pracę praca da pieniądz za który pracownik zajdzie do osiedlowego sklepu i kupi mięso z pobliskiej masarni do której POLSCY rolnicy sprzedają żywiec. A jak będzie na zasiłku to pójdzie do hipermarketu ZAGRANICZNEJ sieci i kupi parówkę z odpadów co powinno iść na karmę dla psów. I kto na tym skorzysta? GERMANIEC I RESZTA KONKURENCJI.

Opublikowano

Nawet jeśli Ursus padnie to chyba nie padnie producent podzespołów do Ursusa czyli Carraro i perkins , taż że nie ma sie co bać. No i trzeba przestać sie zachłystywać zachodnim sprzętem a nasz opluwać, z takim podejściem to niedługo bedziemy żebrać pod Niemieckimi i Angielskimi kościołami.

  • Like 1
Opublikowano

Nie musi to być Zetor czy Ursus. Dobrze by było się zmieścić w 160 tysiącach.

Właśnie się tak zastanawia nad tymi dwoma.

Może to być inna marka ale czy zmieści się w zakresie finansowym i 100KM mocy.

Opublikowano

Masz w okolicy jakiegoś jakiegoś dilera ciągników ? Bo to też jest ważne, nawet w tych co się nie psują trzeba oleje wymienić .

Co do zetora i ursusa to różnie mówią jedni chwalą inni odradzają więc sam najlepiej usiądź z kumplem poczytajcie , podyskutujcie i coś wybierzecie na swoje potrzeby .

Opublikowano

Ważne też są parametry tych ciągników. Zwykłej Proximy nie polecam, bo ma tyle biegów, co 60-tka, więc trochę mało jak na dzisiejsze standardy. Opcjonalnie jest jednak skrzynia 12/12, podobnie jak w serii H Ursusa. Ta skrzynia moim zdanie jest dobra do TUR-a. Wersja Plus ma wzmacniacz momentu co jest dużym atutem - w tej konfiguracji jest to skrzynia 8/8 właśnie ze wzmacniaczem - co daje 16/16. Wersja Power ma skrzynię 12/12 + wzmacniacz = 24/24. Rewers jest tu elektrohydrauliczny - to jest do tura skrzynia idealna. Oczywiście jeśli ktoś nie boi się elektroniki, która może (nie musi) pochłaniać fundusze, nerwy i czas <_<. Seria H Ursusa jest podobna do zwykłej Proximy ze skrzynią 12/12, choć Ursus w tym zestawieniu jest lepszy.

No i 11054. Nadal prosta, mechaniczna skrzynia 24/24. Nowa 4-słupkowa kabina, przyzwoity wybór opcji. Co ciekawe to to, że wszystkie Proxy mają mechanicznie sterowany podnośnik, choć skrzynie biegów są e-h, a Ursus 11054 ma mech. skrzynię, ale ma EHR. Trochę to na opak... Ursus ma wydajniejszą hydraulikę, trochę mocniejszy podnośnik, wszystko jest firmowe :). Osobiście uważam, że to jest świetny zestaw do TUR-a dla tych, co nie chcą nadmiaru elektroniki w napędzie.

Na koniec trzeba jeszcze wspomnieć o silnikach - Ursus zawsze z Perkinsem - oszczędne i dobrze znane silniki. Zetor z własnymi motorami - szału nie ma, ale i tragedii też nie. Tu lepiej jednak wypada opcja Ursusa.

NH jeszcze kilka miesięcy temu bym polecił, ale teraz nie jestem pewien co do tych maszyn (tyczy się to też Case-ów). Znajomy pracuje w serwisie NH i ponoć jakość ostatnio spadła :ph34r:.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

oczywiście że lepszy zetor. dzisiejszy ursus to klocki lego.i niewiadomo co morze za pare lat jak ta cała warfama upadnie.

 

Argumentacja powalająca.

Mam pytanie a jakimi ty sie klockami lego wozisz?

Po twoim zdaniu sądzę że zagranicznymi 20 letnimi ciągnikami z wypierdzianymi fotelami przez Niemców.

Bo przecież zachodnie uzywane jest lepsze niż nowe polskie.

Przecież jest lepiej wspierać zachodni/południowy kapitał niż narodowy.

  • Like 1
Opublikowano

Argumentacja powalająca.

Mam pytanie a jakimi ty sie klockami lego wozisz?

Po twoim zdaniu sądzę że zagranicznymi 20 letnimi ciągnikami z wypierdzianymi fotelami przez Niemców.

Bo przecież zachodnie uzywane jest lepsze niż nowe polskie.

Przecież jest lepiej wspierać zachodni/południowy kapitał niż narodowy.

 

Człowiek całe życie robi,haruje zbiera te 100 tyś żeby kupić ten nowy wymarzony ciągnik .w dzisiejszych czasach nikt nie patrzy na to czy to jest nasze czy wasze, ważne aby sie nie psuło. co z tego że kupie polski ciągnik? dam zarobić polakom ? a ja zostane z takim bublem i bede sie głowił co jest nie tak z tym ciągnikem i całe życie bede sobie pluł w twarz że takie gówno kupiłem. Nie oszukujmy dzisiejszy ursus to sidła.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Człowiek całe życie robi,haruje zbiera te 100 tyś żeby kupić ten nowy wymarzony ciągnik .w dzisiejszych czasach nikt nie patrzy na to czy to jest nasze czy wasze, ważne aby sienie psuło. co z tego że kupie polski ciągnik? dam zarobić polakom ? a ja zostane z takim bublem i bede sie głowił co jest nie tak z tym ciągnikem i całe życie bede sobie pluł w twarz że takie gówno kupiłem. Nie oszukujmy dzisiejszy ursus to sidła.

 

 

po tej 13 przy nicku mogę wnioskować iż nie masz nic pojęcia o maszynach i życiu.

Nawet jak jesteś dorosły to sądzą że nie masz styczności z motoryzacją rolniczą?

Bubel człowieku opamiętaj się jaki bubel.

Wymień mi nazwy firm które produkują ten bubel do tych ciągników co?

Pewnie ci chodzi o silnik firmy PERKINS przecież to jest bubel i mało znacząca firma z tym przemyśle.

Albo wiem chodzi ci pewnie też o firmę CARRARO przecież to też bubel.

Kabina 4 słupkowa to tez gówno bo to polska firma robiła.

Abo o polską firmę alman która wyposażyłaten cały ciągnik w elektronikę.

Mam wymieniać dalej.Firmy które wyprodukowały opony , odlewnię która odlałą ten ciagnik?

Nazwiska ludzi którzy za złożenie tego ciągnika mogli nakarmić swoje rodziny?

Powiem Ci tyle!

Byłem dziś oglądałem wąchałem dotykałem i słyszałemtego ursusa.

Widząc go byłem dumny że to URSUS który prezentuje sobą marke i jakość.

Więcej nie będę dyskutował z nikim bo nie będę na marno ostrzył język bo tych prl-owsich poglądów i tak u siebie ich nie zmienicie,

Chcecie to pchajcie 200,000 w 10-15 letni wypierdziany niemiecki ciągnik niż nowy polski.

Temat kropka.

Niedługo ukaże sie krótki filmik na moim koncie na youtube.

Wrzucę kilka zdjęć i filmik z odpalania 11054 i sam dźwięk i zdjęcia z rozrzutnika prasy ursusa 10014h i owijarki samozaładowczej.

 

 

 

O to link jak by ktoś chciał oglądnąć.

Edytowane przez 82sylwek82
Opublikowano (edytowane)

?

Edytowane przez mieszko-123
Opublikowano (edytowane)

Ja nie wiem co ludzie widzą w tych Zetorach.Przecież to jest na podobnych częściach co nowe Ursusy i do tego chyba droższe jest.Jak jeszcze były nowe Zetory na starych silnikach to może i dobre to było,a teraz to podobne jakościowo do Ursusa jest.Ja bym się bardziej skłaniał do najnowszych modeli Ursusa z serią C włącznie.Co do serii H to podobno nie jest najlepsza,ale już ją wycofali z produkcji i można tylko używaną kupić.

Edytowane przez Kozok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v