Skocz do zawartości
Macin2

Sprężarka powietrza

Polecane posty

Macin2    0

Sorki ze zakładam nowy temat ale czy w starszych modelach D 240 były spręzarki smarowane rozbryzgowo czy w gre wchodzi tylko smarowanie ciśnieniowe weżykiem od magistrali olejowej?kupiłem taki kompresor ale w tym dekielku w ogóle nie ma otworu na przewod ciśnieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    247

A czy na pewno kupiłeś sprężarkę od D-240 ? Były wersje smarowane rozbryzgowo, montowane do skrzyni biegów w MTZ 50/550

 

Coś takiego:

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQIzcYJxLBCYmEC2qruRKnC81_0EdWBkb-OJZt7awYW_x5nzf-TGg

 

A może kupiłeś coś takiego ? http://obrazki.elektroda.net/49_1276635768.jpg

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Panowie w moim 552 nie pracuje sprężarka na 9 biegu. Przy każdym innym ładnie i szybko nabija powietrza do układu a jak w skoczę na szosę to wskazówka manometru ani drgnie. Na postoju również nabija.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Czyzby sprezarka byla napedzana kolem 3 i 9 biegu?

Tam jest nieco skomplikwanie, bo po wrzuceniu 9 kolo to szerokie lapie tylko koncami zebow za kolo, ktore jest pod nim na walku posrednim, moze u Ciebie kolo 3/9 jest wyrobione i juz nie napedza tego dolnego? Ale to powinna Ci juz 3 wyskakiwac, a 9 ciezko wylaczyc....

Zdejmij przystawke ze skrzyni, obojetnie z ktorej strony i zobacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Czyli masz zużyte łożysko między wałkami sprzęgłowym, a zdawczym, i poddarty któryś tryb, albo pośredni albo od 3/9 lub luźna jest nakrętka na wałku pośrednim i tryby się rozjeżdżają.

U mnie też 4 wyskakiwała, bo nie było już kulek w tym łożysku.

Jak tylko otworzysz skrzynie z boku, to na pewno zobaczysz, że po wrzuceniu 9 ten szeroki tryb nie zazębia się już z pośrednim, a przy wyłączaniu zaczepia o niego, przez co masz trudności z wyłączeniem tego biegu. Wałek pośredni nie będzie wtedy napędzany i nie będzie się kręcić sprężarka.

 

PS. Daj znać co zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Zwal przystawke napedu, i wrzucaj biegi, mozesz podniesc kolo tylne i sprawdzic w ruchu, przez gore jest gorzej, a z boku widac ladnie:) Kola zebate na dolnym walku powinny byc prawie wszystkie na sztywno, sprawdz koniecznie lozysko w polowie gornego walka.

 

Jeslki mozesz, to daj fotki jak sie zazebiaja tryby po wrzuceniu 9

Edytowano przez zbyszekbrzuze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A poczekam z tym do remontu skrzyni który miał nastąpić w lutym ale jakoś nie było czasu. Ciężko się za to zabrać ale w końcu nadejdzie taki moment. Nie wiem tylko czy uda się przed jesienią bo mam jeszcze przyczepę w remoncie i tak ruski czekał na swoją kolejkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Sorki ze zakładam nowy temat ale czy w starszych modelach D 240 były spręzarki smarowane rozbryzgowo czy w gre wchodzi tylko smarowanie ciśnieniowe weżykiem od magistrali olejowej?kupiłem taki kompresor ale w tym dekielku w ogóle nie ma otworu na przewod ciśnieniowy

 

Ponawiam swoje zapytanie ,czy ma ktoś w swoim mtz taką 'unikalną' sprężarkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Zapal ciągnik bez sprężarki i zobaczysz czy olej jest rozbryzgiwany przez zębatkę rozrządu. Mogę ci powiedzieć że na pewno więc i kompresor będzie smarowane. Ale możesz odkręcić pokrywkę i sprawdzić czy wał jest z kanałem olejowym. Jeśli tak to dorób otwór z gwintem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

 

Ponawiam swoje zapytanie ,czy ma ktoś w swoim mtz taką 'unikalną' sprężarkę?

 

 

U mnie jest tylko przystawka po niej. MTZ 550 87r.

To było w MTZ idących na zachód z silnikami 65 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bagnet poziomu mam z drugiej strony tam gdzie zwykła 82 ma zaraz wlew. U mnie to miejsce jest zaślepione. Mój to jest w ogóle jakaś ruska kombinacja. Na bloku jest D-240, głowica jest wirowa, sprężarka jak w 50. Ale od 50 jakby był nieco silniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Źle doczytałem, chodziło Ci o silnik, a ja myślałem, że o co innego. To jest MTZ82, czy inaczej na nim napisali?

Blok silnika będzie d24o, ale liczy się napis na tabliczce, bo sa co najmniej 3 rodzaje tego silnika, jeden np ma 65KM, inny 70

Miarka, to chyba zawsze jest z prawej strony. To nie masz w miejscu sprężarki silnikowej takiej płaskiej płyty, a wlewu jak w T25? foto poproszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To jest 552 w tej chwili nie wiem co pisze na tabliczce. Myślicie że jest szansa wpasować (zamiast wlewu tak jak u mnie) sprężarkę? Wlew zamocować po prawej stronie patrzyłem są w bloku nagwintowane otwory tylko zaślepkę trzeba wyciągnąć.

 

P.S Co do silnika to jest komora wirowa jak w 50 ale też każdy tłok ma swoją komorę (tłoki jak w 82)

Edytowano przez new_profil_luki21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Obudowe rozrzadu bys musial wymienic, bo widze ze inna.

Nie myslales o zmianie glowicy? W tej chwili masz slaba kompresje i niska moc, ale ta dyskusja to w innym temacie.... Tylko te swiece niezastapione na zime ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Myślałem, bardziej o takim rozwiązaniu w wersji silnikowej 74HP

Słabo może widać, ale mają prostokątny dekiel zamiast sprężarki na silniku:

post-10681-0-82221200-1399067934_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak się przyglądałem i nie widzę konieczności wymiany tej obudowy. Sprężarka to osobna bajka jak dla mnie. A choćby nawet coś nie pasowało na otwory to zawsze jakąś flanszę można dorobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Specjalnie dla Ciebie włożyłem aparat do wnętrza skrzyni.

post-10681-0-29628900-1400135962_thumb.jpg

Tak zazębiają się koła po włączeniu 9. biegu. To na dole przekazuje napęd do sprężarki

Jak widać ledwie łapie. U Ciebie już nie łapie i dlatego nie pompuje i czasami będzie blokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×