Skocz do zawartości
kamilekw1221

Problem z rewersem ares 550

Polecane posty

Witam. Zwracam się do was z prośbą... Chodzi o to że gdy zmieniam kierunek rewersem wyskakuje konrolka taka jak pod spodem,zaczyna migać i załącza się bzęczyk i nie wiem co może być przyczyną :/ proszę o pilną pomoc w tej sprawie

post-64125-0-63063800-1380569189_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    5

A nie masz problemu ze sprzęgłem? Na moje oko masz problem z elektryką sterującą skrzynią biegów. Być może nawet uszkodzony przełącznik rewersu. Obawiam się że bez komputera się nie obędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie masz problemu ze sprzęgłem? Na moje oko masz problem z elektryką sterującą skrzynią biegów. Być może nawet uszkodzony przełącznik rewersu. Obawiam się że bez komputera się nie obędzie.

 

 

 

Ale mnie nastraszyłeś. ;// Cała elektronika działa poprawnie,tylko ten rewers... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AgroTuning    5

Spokojnie, po prostu komputer łapie błędy i prawdopodobnie źle interpretuje sygnały z przełącznika rewersu. Dlatego właśnie świeci się ta kontrolka. Np: Jak ruszasz ze sprzęgła i nie odpuścisz do końca po pewnym czasie też zacznie mrugać informując że coś jest nie tak.

Może się okaże po podłączeniu komputera że tylko trzeba skalibrować rewers ale z doświadczenia wiem że w takich przypadkach raczej coś jest do wymiany. Ja miałem takie objawy że szarpał przy ruszaniu ze sprzęgła i rewers przestał działać, okazało się że to potencjometr sprzęgła jest uszkodzony. Po wymianie i kalibracji jest ok. Dodatkowo poprawiłem kalibrację rewersu bo nierówno ruszał to tyłu względem ruszania do przodu.

 

Jeśli nie masz dobrych speców od elektroniki rolniczej to raczej serwis Claas'a się kłania. Moja naprawa zamknęła się w 1000 zł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ci bardzo za informacje ;) będę próbował szukać jakiegoś speca żeby to zrobić,oby to nic poważnego bo nawet jeszcze 10mth nim nie zrobiłem.. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Czytałeś to; http://www.agrofoto.pl/forum/topic/61943-renaul-ares-556-rz-roszyfrowanie-kontrolek-na-tablicy/ w poście 15 jest tłumaczenie i wynika z tego że masz problemy ze zmianą kierunku przód/tył , być może któryś elektrozawór się przycina i słabo przełącza. Czasami wystarczy rozebrać elektrozawór i go wyczyścić i będzie dobrze, nie raz użytkownicy szczególnie MF-ów pisali że to pomaga a skrzynia i sprzęgło są takie same jak w MF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    5

Czytałeś to; http://www.agrofoto....lek-na-tablicy/ w poście 15 jest tłumaczenie i wynika z tego że masz problemy ze zmianą kierunku przód/tył , być może któryś elektrozawór się przycina i słabo przełącza. Czasami wystarczy rozebrać elektrozawór i go wyczyścić i będzie dobrze, nie raz użytkownicy szczególnie MF-ów pisali że to pomaga a skrzynia i sprzęgło są takie same jak w MF.

 

A czy przyczyna czysto mechaniczna jaką jest zapchanie elektrozaworu zasygnalizuje ta kontrolka o której jest mowa w pierwszym poście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Może tak może nie kto to wie? Poza tym zawór nie jest zapchany( nie działał by wcale) tylko może nieprawidłowo działa, np; ciężko chodzi lub nie otwiera się całkowicie, ale to są tylko moje przypuszczenia które warto wykluczyć przed ściąganiem serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    5

No właśnie ja wiem że nie będzie :) Przerabiałem to u siebie i bez diagnozy komputerowej szkoda kasy i czasu na rozbieranie wszystkiego. Jeśli ktoś bez pojęcia zabierze się za elektrozawory lub inne podzespoły to mogą być jeszcze większe kłopoty.

 

Ta kontrolka pokazuje ewidentne błędy komunikacji elektronicznej rewersu, być może są uszkodzone elektrozawory ale upewnij się najpierw co rozbierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że problem występuje przy zmianie kierunku do tyłu(czyli gdy jadę do przodu wszystko jest ok,zmieniam na wsteczny/ruszam do tyłu-pojawia się problem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Przerabiałem to u siebie i bez diagnozy komputerowej szkoda kasy i czasu na rozbieranie wszystkiego.

 

Co to znaczy rozbieranie wszystkiego??? masz na myśli rozebranie ciągnika do ostatniej śrubki, niby to przerabiałeś a rady dajesz ogólnikowe i mętne jak woda w oczyszczalni.

 

@kamilekw1221 spróbuj zamienić wtyczki na zaworach od rewersu,wtedy włączając do przodu powinien jechać do tyłu i jak błąd będzie dalej to wina zaworu. Jak włączysz do tyłu ( będzie jechał do przodu) i problem będzie nadal to znaczy że kłopoty z elektroniką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    5

Chyba nie czytałeś moich postów... Jeśli szukasz uszkodzenia mechanicznego to powodzenia :) Łapy uje**ne po łokcie i tak komputer będzie niezbędny. Ale wybacz, być może mam do czynienia z geniuszem diagnozy usterek w Aresach :) Jeśli tak to powinieneś wiedzieć co oznacza ta kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

No tak ostatnio jestem trochę przywalony problemami i trochę zgubiłem wątek ale wróciłem do twojego 4 postu i ok, choć z niego wynika że przyczyną jednak była usterka mech. (uszkodzenie potencjometra ) a nie centralka chociaż przy okazji zrobiłeś korekcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroTuning    5

Już rozumiem skąd nieporozumienie. Uszkodzenie potencjometru lub jak kolega pisze przełącznika rewersu jest uszkodzeniem mechanicznym ale również elektrycznym co najprościej zdiagnozować po przez komputer. Od tego bym zaczynał. Jeśli elektryka jest ok wtedy idziemy dalej w mechanikę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wsiadam przedwczoraj w ciągnik,a tam ani śladu po awarii,wszystko działa porawnie,nic nie wyskakuje,nic nie bzęczy,jeżdżę do przodu,do tyłu i wszystko jest ok. Więc nie wiem co to za problem był,ale samo mu przeszło to znaczy że to nic poważnego ;) Dziękuję wam za podpowiedzi i wskazówki,które na przyszłość na pewno zapamiętam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

 

Co to znaczy rozbieranie wszystkiego??? masz na myśli rozebranie ciągnika do ostatniej śrubki, niby to przerabiałeś a rady dajesz ogólnikowe i mętne jak woda w oczyszczalni.

 

@kamilekw1221 spróbuj zamienić wtyczki na zaworach od rewersu,wtedy włączając do przodu powinien jechać do tyłu i jak błąd będzie dalej to wina zaworu. Jak włączysz do tyłu ( będzie jechał do przodu) i problem będzie nadal to znaczy że kłopoty z elektroniką.

Kolego możesz powiedzieć które to są wtyczki? Dzisiaj u mnie ciągnik odmówił posłuszeństwa, te same objawy co u kolegi @kamilekw1221

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zasimex
      Koledzy,
       
      mam pytanie - kupiłem niedawno Aresa 550RZ i mam słaby akumulator. Chciałbym go wymienić.
      Na chwilę obecną mam aku 50Ah 1000A.
       
      http://allegro.pl/akumulator-optima-red-12v-50ah-1000a-agm-rtc-4-2-i6681456781.html
       
      czy taki akumulator jest odpowiedni do tego ciągnika? Czy lepiej poszukać o większej pojemności?
      Jakie macie Wy? I jak się sprawdzają?
    • Przez Mateusz-06
      Cześć . Od kilku miesięcy poszukuję ciągnika marki Renault a konkretnie model Ares 710 . Mam do was pytanie na co wrócić uwagę przy zakupie tego ciągnika . Jakie są typowe usterki tego modelu . Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez michalkowalski115
      Witam.
      Czasami miałem problem z odpalaniem mojej Renówki, tzn gdy chciałem uruchomić ciągnik pojawiało się charakterystyczne cykanie w rozruszniku, czasami załapał i odpalił a czasami musiałem siedzieć 15 minut żeby odpalił. Pożyczyłem od sąsiada akumulator, prawie nowy ale jest to samo, wymieniłem elektromagnes na nowy, rozrusznik sprawdzony u mechanika, wszystko w porządku. Bezpieczniki wszystkie dobre, prąd tam na rozruszniku 12V, na aku również. Teraz mam pytanie, czy w tym kabelku, który idzie do elektromagnesu (załącznik) powinno być napięcie 12 V? Ponieważ mierzyłem i podczas odpalania jest tam 0.1 V czasami mniej. 

    • Przez kaj18
      Ostatnio WOM pracował 2 lata temu przy rozrzutniku bez zarzutu. 
      Dziś podpięty pod rozsiewacz po włączeniu (wszystkie ustawienia 540/1000/eco) pracuje chwilę(średnio ok 20sek), kontrolka WOM zaczyna migać i WOM zatrzymuje się powoli. Okresy pracy są różne - szybciej wyłączy się po zwiększeniu obrotów. Wyświetlacz na panelu pokazuje obroty w czasie pracy. 
      Późną jesienią pojawił się problem z pracą skrzyni biegów (wyskakuje błąd elektroniki i ciągnik sam przełącza biegi, nie pracuje wyświetlacz pracy skrzyni biegów), co najprawdopodobniej jest związane z wyświetlaczem pracy skrzyni na słupku prawym(wyłączenie wyświetlacza opornikiem-kostką przy nim likwiduje wszelkie błędy - skrzynia chodzi bez zarzutu)po 10-30 min pracy wyświetlacz się włącza i ciągnik pracuje prawidłowo.Piszę o tym bo może ma to związek - w instrukcji napisano,że AUTO5 może wyłączyć WOM powyżej 1900 obrotów przy trybie ECO).Serwis był, stwierdził uszkodzenie modułu silnika (wykazuje nieprawidłową temp płynu)- bez objawów w pracy ciągnika. 
      Po sezonie zauważyłem że okolica filtrów hydrauliki/skrzyni jest obklejona kurzem, stwierdziłem lekki wyciek oleju z redukcji wkręconej prawdopodobnie w rozdzielacz (ok10 cm przed "dużym"filtrem). Nigdy nie zauważyłem wcześniej mocniejszego wycieku/plamy, ale też nie był włączany WOM. Dziś po kilkunastu próbach włączania WOM i odstawieniu ciągnika na plac pokazała się solidna plama (30cm)oleju od tą okolicą.Czy taki ubytek oleju może powodować spadki ciśnienia=wyłączenie wom? 
      Wyjąłem i włożyłem przyłącza elektryczne okolicy wycieku, nic się nie zmieniło. 
      Czy mogę spróbować przełączyć kostki, żeby np. uruchomić WOM włącznikiem od blokady mechanizmu różnicowego?To bezpieczne? 
      Proszę o pomoc, może w Pn trochę przymrozi i będzie szansa zasilić uprawy. 

      Edytowany:po odłączeniu czujnika obrotów WOM wałek kręci przez ok 2-3 min, w czasie pracy kontrolka świeci przez 2-3 sek. potem miga (najczęściej4-krotnie) po czym znów świeci i tak kilkanaście cykli po czym się wyłącza. Obroty WOMu gdy kontrolka miga nie zmniejszają się (przynajmniej nie jest to widoczne w liczniku obrotów tarcz rozsiewacza.W czasie pracy WOMu wyciek z okolicy prawej, redukcji w którą wkręcony jest kolanko->metalowy przewód jest spory(kropla na sek)
    • Przez drozd96
      Witam, mam problem z rozłączaniem przedniego napędu w nowym nabytku Renault Ares 815RZ Full Power Shift. Na komputerze wszystko działa jak należy, ikonka po naciśnięciu guzika pojawia się i znika, lecz napęd cały czas chodzi. Elektrozawór był sprawdzany i jest sprawny, lecz cały czas dopływa do niego prąd. Po odjeciu prądu napęd dalej działa. Proszę o poradę co robić, czy spuszczać olej i sprawdzać co się dzieje pod spodem? Czy może być problem tego typu że rozłącza się on automatycznie powyżej jakiejś prędkości? Ponieważ obok ikonki jest napis AUTO, lecz prędkościomierz nie działa i może dlatego może go nie rozłącza, gdyz nie ma informacji odnosnie prędkosci? 
×