Skocz do zawartości

[połączone]Co lepsze? C-360 czy C-360 3P


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Widzę tutaj brak znajomości podstawowych zasad fizyki oraz budowy i działania silnika, jeden cylinder, 5 koni i 25 Nm więcej dostępnych od wyższych obrotów nie czyni tego ciągnika bóg wie jak mocniejszego od 3p. Z taką logiką to daleko nie zajedziecie...

Edytowane przez bears
Opublikowano

witam.. czytam z ciekawością wasze forum i tak na ten temat. Sam posiadam 3p z 1986r i c 330 z 1980r. Wszystko od nowości u mnie.. Perkins przepracowane 11tys mtg a c330 6 tys mtg. Areał 26ha. Ziemia klasa II i III, glina górki.. Do sedna polecam 3p. Oszczędny, zrywny. Tylko trzeba o niego dbać.. Z początkowej nie wiedzy eksplatacji w 3p urwały się dwa wały. Teraz ma trzeci ( 18 lat do dziś). Spokojnie uciągnie pług 3 skibowy. Tylko że jak górki trzeba redukować bieg do 2 . Perkinsa trzeba trzymać na wysokich obrotach bo tak na niskich obrotach tak się dusi, dymi i spada z obrotów (poniżej 1500). Dobry do transportu. Najwięcej ciągnąłem nim 14 t (8t pszenicy i 6 pszenżyta). Rocznie robię nim około 300mtg. Orka nie orka nawet u sąsiada pomaga obrabiać.

No w końcu, idealnie to opisałeś, mógłbym coś dodać, ale chyba nie ma co.

 

A dla tych którzy zażarcie będą się kłucić który ciągnik lepszy (oba mają zalety i wady ale dla mnie akurat 3p wygrywa) polecam zetora 3 lub 4 gary starej serii, można takiego dostać nawet taniej niż niektóre ursusy.

Opublikowano

Nie bardzo chcę w to wierzyć ponieważ 5718 i C360 ma bardzo zbliżony silnik ( taką samą pojemność ). Moc wg. różnych źródeł też podobna. Zakładam oczywiście lepsze wykonanie Zetora ale z tym lataniem to chyba sam poleciałeś:) C360 w dobrej kondycji i ten zetor będą porównywalne mocą.

Opublikowano

Zetor ma lepszy moment obrotowy,bije na łeb tym c360

 

1 Nm więcej to rzeczywiście zaskakująca wartość która "bije na łeb" C360. Polecam się nie wypowiadać jak nie masz pojęcia.

Opublikowano

Jasne nie patrz w tabele tylko wg. swojego "widzi mi się". Śmieszni jesteście próbując udowodnić że 4KM i 1Nm robi wielką różnicę. Jeśli chodzi o silniki to są praktycznie identyczne jednostki. To że zetor ma lepszy uciąg ( kabina, obciążniki, opony itd ) można dyskutować ale nie że silnik słaby

Opublikowano

Ja stwierdzam fakty,a wy probujecie wmawiac swoje racje za wszelką cenę,forum jest do wyrażania swoich opinii a nie wmawiania komuś za wszelką cenę swoich racji,szanuj opinie innych,dla mnie między tymi ciagnikami jest ogromna różnica i tyle,zdania nie zmienię przez osobę anonimowa ;) pozdrawiam;)

Opublikowano

Nie bardzo chcę w to wierzyć ponieważ 5718 i C360 ma bardzo zbliżony silnik ( taką samą pojemność ). Moc wg. różnych źródeł też podobna. Zakładam oczywiście lepsze wykonanie Zetora ale z tym lataniem to chyba sam poleciałeś :) C360 w dobrej kondycji i ten zetor będą porównywalne mocą.

 

 

Tak się składa, że "mam" C360 z silnikiem zetora 5211. Nawet te 3 cylindry są mocniejsze niż 4 ursusa. Moc wg katalogu jest taka sama, ale różnica jest odczuwalna. Może wynikać to z faktu, że ursus nie ma tyle koni co powinien, a zetor prawdopodobnie tak. I nie jest to żadne gdybanie, bo ciągnik jest w gospodarstwie od nowości (1978 rok) i do 2013 był standardowym C360. O zużyciu paliwa nawet nie będę pisał, bo przecież wszyscy "znaffcy" wiedzą, że zetory dużo palą.

Opublikowano

Jasne nie patrz w tabele tylko wg. swojego "widzi mi się". Śmieszni jesteście próbując udowodnić że 4KM i 1Nm robi wielką różnicę. Jeśli chodzi o silniki to są praktycznie identyczne jednostki. To że zetor ma lepszy uciąg ( kabina, obciążniki, opony itd ) można dyskutować ale nie że silnik słaby

Lipne wykonanie i tyle, kto wie ile to ma mocy i ile traci . Pamiętam jak kiedyś niedaleko rolnik miał 55 albo 60-tkę exportową, w orkanie przy cięciu słomy w żniwa polskie 60-tki stękały i co rusz się gotowały a ta chodziła, a katalogowo moc ta sama

Opublikowano

Jasne nie patrz w tabele tylko wg. swojego "widzi mi się". Śmieszni jesteście próbując udowodnić że 4KM i 1Nm robi wielką różnicę. Jeśli chodzi o silniki to są praktycznie identyczne jednostki. To że zetor ma lepszy uciąg ( kabina, obciążniki, opony itd ) można dyskutować ale nie że silnik słaby

Szkoda że ludzie bardziej wieżą w cuda niż w prawa fizyki, stąd te "dwa razy" mocniejsze c360 od 3P czy zetor który "bije na łeb" swoim 1 Nm więcej C360 co jest wyczuwalne w praktyce!  Większą rolę czy to pomiędzy C360 a 3p czy C360 a Zetorem odgrywają opony, obciążenie, stan silnika, pogoda, jakość ziemi i kilkanaście innych zależności niż to że Zetor ma kilka koni więcej od C360 czy to że C360 jest o "niebo" mocniejsza od 3P według "widzi mi się" kierowców prowadzących zajeżdżony ciągnik składany w stodole za pomocą młotka, przecinaka i metrówki.

Opublikowano

Czytając co niektórych fanatyków to naprawdę nie połapiesz się  co silniejsze - 3P słaby bo ma 3 gary, 60-tka lepsza bo ma 4 ale kryje się przy 3 cylindrowym zetorze 5211  :lol: Ciągniki tej samej klasy, ze względu na spalanie i uniwersalność 3P bije je na głowę i w skali roku naprawdę zostanie sporo złotówek w kieszeni a w polu przy zdrowych silnikach praktycznie bez różnicy, może jak by miały skrzynie minimum 32 biegi to by coś tam odczuł te różnice kilku koni czy Nm

Opublikowano (edytowane)

Różnice są na pewno jakieś są nawet pomiędzy 60-tkami. Wiadome że nie były to najlepiej wykonane ciągniki ale bez przesady.

Praktyka a brak obiektywnej oceny czy porównania to zupełnie coś innego. Zetor 5211 ma zupełnie inny silnik niż 5718. Co do wyższości 3 cyl nad 4 w praktycznie tym samym silniku to pozwolicie że przemilczę. Zetor jest zdecydowanie lepiej wykonany, ma lepsze dociążenie tylnych kół i dodając opony radialne mamy już lepszy uciąg. 

PS. Nie zamierzam nikomu udowodniać swoich racji, opisuję fakty nie spostrzeżenia. Nie mam zamiaru nikogo pouczać ani obrażać. Znam oba te silniki i nie mogę odnaleźć na tyle poważnych różnic aby stwierdzić tą kolosalną różnicę.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Raczej w jednym cylindrze więcej jest cały widz a nie w mocy.  Cztery suwy pracy napierające na wał w mniejszych odstępach niż 3 są odczuwalne praktycznie w każdym silniku czy samochodowym czy rolniczym. Nie ma co polemizować że na korzyść czterocylindrowego.  

A nie obrażając nikogo trzycylindrowy zetor to też zdechlok.

Opublikowano

Chyba nie wszyscy zrozumieli. C360 ma tylko silnik z 5211, reszta została oryginalna, więc nie ma mowy o wadze, obciążnikach, tylnym moście. W przeciwieństwie do teoretyków mam okazję sprawdzić ten sam ciągnik z różnymi silnikami i chyba mam możliwość zweryfikowania różnic w praktyce.

 

Jeżeli ktoś chce porównywać oryginalne 5211 do C360 to też za bardzo nie ma co porównywać, bo C360 nawet nie podniesie maszyn które dźwignie 5211.

 

Oczywiście, że 4 cylindry są lepsze niż 3. Tylko te 4 z C360 jak i reszta ciągnika to niedoróbka. C360 są popularne, ale to nie jest to czym fabryka mogłaby się poszczycić - napisał wierny użytkownik C360. 


A nie obrażając nikogo trzycylindrowy zetor to też zdechlok.

 

Demonem mocy nie jest, ale w takim razie co napisać o 4 garowej C360?

Opublikowano

jak ktoś komu pękły 2 wały korbowe w 3p może napisać że to dobry ciągnik, jakby mi w jakimś ciągniku tak się zrobiło, to nawet bym się nie zastanawiał tylko od razu wymieniał na coś innego.

Opublikowano

Chyba nie wszyscy zrozumieli. C360 ma tylko silnik z 5211, reszta została oryginalna, więc nie ma mowy o wadze, obciążnikach, tylnym moście. W przeciwieństwie do teoretyków mam okazję sprawdzić ten sam ciągnik z różnymi silnikami i chyba mam możliwość zweryfikowania różnic w praktyce.

 

Jeżeli ktoś chce porównywać oryginalne 5211 do C360 to też za bardzo nie ma co porównywać, bo C360 nawet nie podniesie maszyn które dźwignie 5211.

 

Oczywiście, że 4 cylindry są lepsze niż 3. Tylko te 4 z C360 jak i reszta ciągnika to niedoróbka. C360 są popularne, ale to nie jest to czym fabryka mogłaby się poszczycić - napisał wierny użytkownik C360. 

 

Demonem mocy nie jest, ale w takim razie co napisać o 4 garowej C360?

Zajeździłeś oryginalny silnik i po wymianie na sprawny od zetora czujesz większą moc to wcale się nie dziwię, porównaj dwa silniki w bdb stanie i dopiero się wypowiadaj... 

Opublikowano

Mam ten silnik w MF 255 ponad 8 tyś mtg bez remontu ( co prawda najlepsze lata ma już za sobą ). Mój jest na angolskich podzespołach a pierwsze wersje C360-3p miały całe oryginalne silniki Perkinsa z wysp.

Dużo można pisać i przepychać się który jaki i w ogóle. Po jednym z remontów w ciągniku którego dawno się pozbyliśmy (C355) był przeprowadzony remont na oryginalnych podzespołach z zetora ( części silnika i przekładnia główna ). Wyciszył się tylny most ( koła skośne zamiast prostych - swoją drogą to co za idiota je tam zaadoptował jak 330 mogła mieć skośne to co im odbiło w C360?), silnik bez emocji - jak dobrze zrobiony to nie było różnicy czy na częściach zetorowskich czy ursusa. Dlatego nie wiem skąd u was takie różnice w mocy. Układ wtryskowy też można założyć z zetora i co to da?

W domu już dawno mam Perkinsy, jeden w MF255 ( wg. mnie idealny jako pomocniczy ) oraz 80KM do cięższej pracy. Możecie wierzyć lub nie ale przy porównywalnym spalaniu różnica w mocy jest na tyle duża że mogę pociągnąć jeden korpus więcej w pługu, agregat uprawowy 3m, gruber 2,2m, czy 2 x d47. Co oczywiście wiąże się z mniejszym spalaniem na areał oraz szybciej wykonaną pracą. To jest już różnica ale nie pomiędzy C360 i 5718 na praktycznie tym samym silniku.

Opublikowano

jak ktoś komu pękły 2 wały korbowe w 3p może napisać że to dobry ciągnik, jakby mi w jakimś ciągniku tak się zrobiło, to nawet bym się nie zastanawiał tylko od razu wymieniał na coś innego.

 

Nie wiem czy wiesz ale wały się również urywają w C360 w C330 czy w ruskim T-25 i same z siebie się nie ukrywają tylko najczęściej przez głupotę kierowcy i brak podstawowych umiejętności jazdy ciągnikiem rolniczym.

 

Po jednym z remontów w ciągniku którego dawno się pozbyliśmy (C355) był przeprowadzony remont na oryginalnych podzespołach z zetora ( części silnika i przekładnia główna ). Wyciszył się tylny most ( koła skośne zamiast prostych - swoją drogą to co za idiota je tam zaadoptował jak 330 mogła mieć skośne to co im odbiło w C360?),

 

W C360 również koło talerzowe ma zęby skośne, nie wiem gdzie widziałeś tam zęby proste...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v