Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
U mnie w 330 też piszczy , w szkolnym też nie zawsze tylko czasem ale czy to napewno filtr? ;)

Jestem pewien że to filtr oleju.Dziwięk wydobywa sie z niego ,z poczatku mysilałem że to zawór zwrotny był w nim uszkodzony wymieniłem filtr na nowy i to samo.

Opublikowano

Na 100% z niego,powiem że po położeniu dłoni na nim czuc drżenie.Musze zmierzyć ciśnienie ,może pompa oleju miała fabrycznie żle ustawione cisnienie i filtr nie wytrzymuje i brzeczy.

Opublikowano

Za ten dźwięk odpowiada zawóry przeciążeniowy zabezpieczający filtr przed rozerwaniem, jest to normalne w silnikach które "trzymają" fabryczne ciśnienie, w c-330 dzwięk ten powinien pojawiać się od średniego zakresu obrotów. Możesz zmierzyć ciśnienie oleju bo często jest za wysokie po kapitalce i założeniu nowej pompy.

Opublikowano
Za ten dźwięk odpowiada zawóry przeciążeniowy zabezpieczający filtr przed rozerwaniem, jest to normalne w silnikach które "trzymają" fabryczne ciśnienie, w c-330 dzwięk ten powinien pojawiać się od średniego zakresu obrotów. Możesz zmierzyć ciśnienie oleju bo często jest za wysokie po kapitalce i założeniu nowej pompy.

To ma sens,bo silniku jest wszystko nowe łacznie z wałem korbowym.Czyli jeżeli cisnienie bedzie powyzej 5 atm.to trzeba regulowac pompe.A może ktoś wie ile obrotów trzeba wykonać śrubą regulacyjną pompy na 1 atm.

Opublikowano

tylko powiedz jeszcze ile masz już mth ,może poczekaj trochę niech panewki sie wyrobią ,a i od jakich obrotów świszcze (u mnie stara 330 przy ok 1800-2000 obr)

Ciśnienie możesz zmierzyć wkręcając zegar w miejsce czujnika ,sam taki kupiłem od zdajsie ciężkich urusów +0,5 m przewodu+złączka ok 40 zł ,a i mnie ciśnienie jeszcze wynosi max 4

Opublikowano

@zbyszekk12 ciśnienie możesz obniżyć na zaworze przy pompie oleju skracając sprężynkę dociskającą tłoczek, który pełni rolę regulatora ciśnienia.

Opublikowano
tylko powiedz jeszcze ile masz już mth ,może poczekaj trochę niech panewki sie wyrobią ,a i od jakich obrotów świszcze (u mnie stara 330 przy ok 1800-2000 obr)

Ciśnienie możesz zmierzyć wkręcając zegar w miejsce czujnika ,sam taki kupiłem od zdajsie ciężkich urusów +0,5 m przewodu+złączka ok 40 zł ,a i mnie ciśnienie jeszcze wynosi max 4

mth. mam sporo po generalnym bedzie juz 200.Swiszcze od 1800 obr. pózniej gdy zacznie to nawet przy małych obrotach tylko z mniejsza częstotliwością.ciśnienia jeszcze nie mieżyłem jak kupie zegar to sie odezwę

Opublikowano
umnie wystepuje taki swist ale tylko podczas odpalania ciagnika gdy dopiero powstaje cisnienie oleju, to dobrze?

Według mnie szaleje ci ciśnienie, przyjmując ze filtr daje znać przy dużym ciśnieniu .Zmierz go od momentu odpalenia silnika

Opublikowano

Ja mam c330 i też mi filtr świszcze od 1989roku kiedy ją kupiłem.

Nic się nie dzieje przez tyle lat i nie ma się czym martwić .

C330 ma wydajną pompę olejową i dobrze bo silniki są trwałe.

c-328 ma już o połowę mnie wydajną pompę .

Kupiłem ją używaną i chodzi do dziś ,wał nieruszany tuleje raz wymieniane po zakupie bo jedna była pęknięta.rok 1982

To chyba wada konstrukcyjna za mały filtr w stosunku do wydajności pompy

Opublikowano

Mam C330 z 1969 więc filtr jest na bączku i siateczką do czyszczenia. Niestety z siateczki już nie wiele zostało a niedługo zbieram się za wymianę oleum. Teraz pytanko takie nie chcę przerabiać tego na filtry standardowe, poprostu chcę by to było w orginale, czy dopasuję od jakiegoś innego traktoru wkład tego filtra? (niestety w sklepach twierdzą że to już nie występuje) Pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Spróbuj zadzwonić do firmy zajmującej się produkcją filtrów. Zadaj im pytanie czy nie dało by się czegoś takiego zrobić. Jeśli nie da rady to poszukaj po ogłoszeniach, może ktoś chce sprzedać C-330 z tym filtrem oleju na części.

Opublikowano

No dobra, zmiana na nowy typ. Ale ja chciałem zostać przy tym archaicznym coby za bardzo nie zmieniać jego stylu narazie. Stąd moje pytanie od czego podejdzie lub gdzie zakupić nowy do ciapka. Pozdrawiam

 

P.S. No chyba że zmienie na nowy typ a stare graty zostawie dla potomnych w odmentach garażu.

Opublikowano
Coś mi się wydaje, że mam nówkę w garażu. Ciapka nie ma kilkanaście lat a filtr leży. Porozmawiam z ojcem , bo to on go kupował(kiedyś)

 

Jak by był i był na sprzedaż to proszę info na PW o cenie i namioarach na konto. Pozdrawiam

 

a nie próbowałeś dobrać od innego np 360 (a raczej 4011) ??

 

No właśnie dlatego się dopytuje od czego podpasować/dorobić. Gdyby w sklepach miali normalnie dostępne i nie marudzili że "coś tam, coś tam". To pewno bym nie musiał pytać.

 

Po świętach jak już opchnę choinki to trzeba będzie za oleum się zabrać, więc pewno na sam początek roku będę kminił co i jak. Pozdrawiam

Opublikowano

Czesc.

Z ciekawosci przeszukalem na szybko katalogi

-fitrona http://www.filtron.pl/pl/

-PZL Sedziszow http://www.wf-sedziszow.pl/katalog_online/...x.php?typ=27756

 

No i nie widac nic po za tym nowego typu do oleju.

 

Mozesz sam przeszukac w jakis innych pozycjach tych katalogow, Nie wiem, moze zetor albo inne marki. Majac wymiary oryginalnego to moze akurat trafisz na taki.

 

Dla pocieszenia powiem ci ze mam taki sam problem przy silniku Andoria 9KM 1 tlokowym. Czasami takie chodzily w opryskiwaczych. Jest to model 1CA90.

http://files.myopera.com/karola44-81/album...GE0BAHZMKNE.jpg

Troche go widac na ramie.

 

ZA chiny ludowe nie idzie do niego dostac filtra oleju. Szukalem jaki ma symbol. Wszystkie katalogi do tego silnika podaja jedynie filterek do paliwa. Ale od poczatku jezdzi to z filtrami dwustopniowymi od autosana. Oleju natomiast juz 4 razy byl myty i jakos musi sobie radzic.

 

 

Wstawiamy tylko linki do obrazków. @quercus :)

Opublikowano

No dobra, Zaczynam się skłaniać ku zmianie podstawy i zapodaniu 1 razowego filtra. Tutaj pojawia się moje kolejne pytanko: Co z czójnikiem ciśnienia oleju? Trzeba nowy czy do nowej obudowy da się wkręcić stary? Pozdrawiam

Opublikowano

Czujnik ciśnienia oleju zostaje ten sam, tylko aby go wkręcić musisz zastosować redukcje ze starego typu i wkrecasz do nowego typu podstawki, zakup jeszcze uszczelke pod przystawke i 4 śruby do przykręcenia podstawki bo te od starego typu nie podejdą.

Opublikowano

A ta redukcjia to poprostu chydrauliczna zwykła czy coś specjalnego? (przyzwyczaiłem się już że wszystko co robię (ale to w Mondeo) jest robione na orginałach i na dodatek według numerów nadwozia dobierane więc mam ciut niedociągnięcia w temacie traktorów) O uszczelce i śrubach to wiedziałem. Pozdrawiam

 

P.S. Dzięki za zainteresowanie tematem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krystianoo92
      Witam kupiłem nie dawno John deere 6920s  i gdy robię coś na górach dość dużych to zaczyna pokazywać komunikat o niskim ciśnieniu oleju przekładniowego.
       
      Może ktoś spotkał się z czymś takim?
    • Przez Nightdevil
      Witam 
       MF3070

      Zwiększa mi się stan oleju w silniku... pompka zasilająca zmieniona , świeca płomieniowa także 
      czy kolejny krok wyjęcie pompy i regeneracja (dosyć droga)  czy jakieś jeszcze opcje są ? 
      po dniu pracy olej na miarce zwiększył sie od minimum do 1cm ponad MAX, ciagnik nie dymi , nie odczułem zmiany siły .
    • Przez antoniekek
      Witajcie, postawiłem na noc  ciagnik Renault  651 na delikatnym spadzie terenu. Przodem niżej.
      Rano pod ciągnikiem była plama oleju, kapie po zawleczce za misą olejowa tak jakby pod  sprzęgłem, tak jak na zdjęciach. Pierwszy raz widzę tam olej. Jakieś pomysły jaka może być przyczyna wycieku? Po przestawieniu ciągnika na równy teren kąpanie ustało.


    • Przez center
      Hey,
      Kto mi podpowie skąd ten wyciek w zetorze 7211?  czy to olej czy płyn ? pod ciągnikiem na kapane.  Ubywa mi płynu hamulcowego ale prawy cylinderek nowy i przewód reszta sucho, lewy przewód suchy... Pod spodem  prawa strona skrzyni mokra i spód. miedzy mostem a skrzynią.. z góry dekiel suchy, tylko dołek  przy dźwigniach terenowe szosowe mokry. Czy może to cieknąć z dźwigienek bo jest na nich luz ?
       
      Pozdrawiam!




    • Przez kamil5421
      Witam. Potrzebuje informacji ile Oleju wchodzi do silnika w Ciągniku Claas Ares 836 z 2005r . silnik Jonh Deere  model 6068
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v