Skocz do zawartości

Polecane posty

zbyszekk12    0

Czy ktos spotkał się z takim zjawiskiem ,piszczenie filtru narasta razem z obrotami.30-stka jest po kapitalnym pompa oleju nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1458

U mnie w 330 też piszczy , w szkolnym też nie zawsze tylko czasem ale czy to napewno filtr? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekk12    0
U mnie w 330 też piszczy , w szkolnym też nie zawsze tylko czasem ale czy to napewno filtr? ;)

Jestem pewien że to filtr oleju.Dziwięk wydobywa sie z niego ,z poczatku mysilałem że to zawór zwrotny był w nim uszkodzony wymieniłem filtr na nowy i to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

quercus    6

U mnie żadne piszczenie nie występuje. A na pewno dochodzi z filtra a nie z jego okolic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekk12    0

Na 100% z niego,powiem że po położeniu dłoni na nim czuc drżenie.Musze zmierzyć ciśnienie ,może pompa oleju miała fabrycznie żle ustawione cisnienie i filtr nie wytrzymuje i brzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Za ten dźwięk odpowiada zawóry przeciążeniowy zabezpieczający filtr przed rozerwaniem, jest to normalne w silnikach które "trzymają" fabryczne ciśnienie, w c-330 dzwięk ten powinien pojawiać się od średniego zakresu obrotów. Możesz zmierzyć ciśnienie oleju bo często jest za wysokie po kapitalce i założeniu nowej pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekk12    0
Za ten dźwięk odpowiada zawóry przeciążeniowy zabezpieczający filtr przed rozerwaniem, jest to normalne w silnikach które "trzymają" fabryczne ciśnienie, w c-330 dzwięk ten powinien pojawiać się od średniego zakresu obrotów. Możesz zmierzyć ciśnienie oleju bo często jest za wysokie po kapitalce i założeniu nowej pompy.

To ma sens,bo silniku jest wszystko nowe łacznie z wałem korbowym.Czyli jeżeli cisnienie bedzie powyzej 5 atm.to trzeba regulowac pompe.A może ktoś wie ile obrotów trzeba wykonać śrubą regulacyjną pompy na 1 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

tylko powiedz jeszcze ile masz już mth ,może poczekaj trochę niech panewki sie wyrobią ,a i od jakich obrotów świszcze (u mnie stara 330 przy ok 1800-2000 obr)

Ciśnienie możesz zmierzyć wkręcając zegar w miejsce czujnika ,sam taki kupiłem od zdajsie ciężkich urusów +0,5 m przewodu+złączka ok 40 zł ,a i mnie ciśnienie jeszcze wynosi max 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

@zbyszekk12 ciśnienie możesz obniżyć na zaworze przy pompie oleju skracając sprężynkę dociskającą tłoczek, który pełni rolę regulatora ciśnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roborolnik    3

umnie wystepuje taki swist ale tylko podczas odpalania ciagnika gdy dopiero powstaje cisnienie oleju, to dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekk12    0
tylko powiedz jeszcze ile masz już mth ,może poczekaj trochę niech panewki sie wyrobią ,a i od jakich obrotów świszcze (u mnie stara 330 przy ok 1800-2000 obr)

Ciśnienie możesz zmierzyć wkręcając zegar w miejsce czujnika ,sam taki kupiłem od zdajsie ciężkich urusów +0,5 m przewodu+złączka ok 40 zł ,a i mnie ciśnienie jeszcze wynosi max 4

mth. mam sporo po generalnym bedzie juz 200.Swiszcze od 1800 obr. pózniej gdy zacznie to nawet przy małych obrotach tylko z mniejsza częstotliwością.ciśnienia jeszcze nie mieżyłem jak kupie zegar to sie odezwę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekk12    0
umnie wystepuje taki swist ale tylko podczas odpalania ciagnika gdy dopiero powstaje cisnienie oleju, to dobrze?

Według mnie szaleje ci ciśnienie, przyjmując ze filtr daje znać przy dużym ciśnieniu .Zmierz go od momentu odpalenia silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Ja mam c330 i też mi filtr świszcze od 1989roku kiedy ją kupiłem.

Nic się nie dzieje przez tyle lat i nie ma się czym martwić .

C330 ma wydajną pompę olejową i dobrze bo silniki są trwałe.

c-328 ma już o połowę mnie wydajną pompę .

Kupiłem ją używaną i chodzi do dziś ,wał nieruszany tuleje raz wymieniane po zakupie bo jedna była pęknięta.rok 1982

To chyba wada konstrukcyjna za mały filtr w stosunku do wydajności pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patrick345    130

U mnie filtr stuka na wolnych obrotach z taką prękością jak silnik pracuje. Nie wiem czy coś jest nie tak czy tylko zawory stukają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

Mam C330 z 1969 więc filtr jest na bączku i siateczką do czyszczenia. Niestety z siateczki już nie wiele zostało a niedługo zbieram się za wymianę oleum. Teraz pytanko takie nie chcę przerabiać tego na filtry standardowe, poprostu chcę by to było w orginale, czy dopasuję od jakiegoś innego traktoru wkład tego filtra? (niestety w sklepach twierdzą że to już nie występuje) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spróbuj zadzwonić do firmy zajmującej się produkcją filtrów. Zadaj im pytanie czy nie dało by się czegoś takiego zrobić. Jeśli nie da rady to poszukaj po ogłoszeniach, może ktoś chce sprzedać C-330 z tym filtrem oleju na części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

No dobra, zmiana na nowy typ. Ale ja chciałem zostać przy tym archaicznym coby za bardzo nie zmieniać jego stylu narazie. Stąd moje pytanie od czego podejdzie lub gdzie zakupić nowy do ciapka. Pozdrawiam

 

P.S. No chyba że zmienie na nowy typ a stare graty zostawie dla potomnych w odmentach garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Coś mi się wydaje, że mam nówkę w garażu. Ciapka nie ma kilkanaście lat a filtr leży. Porozmawiam z ojcem , bo to on go kupował(kiedyś)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2
Coś mi się wydaje, że mam nówkę w garażu. Ciapka nie ma kilkanaście lat a filtr leży. Porozmawiam z ojcem , bo to on go kupował(kiedyś)

 

Jak by był i był na sprzedaż to proszę info na PW o cenie i namioarach na konto. Pozdrawiam

 

a nie próbowałeś dobrać od innego np 360 (a raczej 4011) ??

 

No właśnie dlatego się dopytuje od czego podpasować/dorobić. Gdyby w sklepach miali normalnie dostępne i nie marudzili że "coś tam, coś tam". To pewno bym nie musiał pytać.

 

Po świętach jak już opchnę choinki to trzeba będzie za oleum się zabrać, więc pewno na sam początek roku będę kminił co i jak. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Czesc.

Z ciekawosci przeszukalem na szybko katalogi

-fitrona http://www.filtron.pl/pl/

-PZL Sedziszow http://www.wf-sedziszow.pl/katalog_online/...x.php?typ=27756

 

No i nie widac nic po za tym nowego typu do oleju.

 

Mozesz sam przeszukac w jakis innych pozycjach tych katalogow, Nie wiem, moze zetor albo inne marki. Majac wymiary oryginalnego to moze akurat trafisz na taki.

 

Dla pocieszenia powiem ci ze mam taki sam problem przy silniku Andoria 9KM 1 tlokowym. Czasami takie chodzily w opryskiwaczych. Jest to model 1CA90.

http://files.myopera.com/karola44-81/album...GE0BAHZMKNE.jpg

Troche go widac na ramie.

 

ZA chiny ludowe nie idzie do niego dostac filtra oleju. Szukalem jaki ma symbol. Wszystkie katalogi do tego silnika podaja jedynie filterek do paliwa. Ale od poczatku jezdzi to z filtrami dwustopniowymi od autosana. Oleju natomiast juz 4 razy byl myty i jakos musi sobie radzic.

 

 

Wstawiamy tylko linki do obrazków. @quercus :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

No dobra, Zaczynam się skłaniać ku zmianie podstawy i zapodaniu 1 razowego filtra. Tutaj pojawia się moje kolejne pytanko: Co z czójnikiem ciśnienia oleju? Trzeba nowy czy do nowej obudowy da się wkręcić stary? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopo    0

Czujnik ciśnienia oleju zostaje ten sam, tylko aby go wkręcić musisz zastosować redukcje ze starego typu i wkrecasz do nowego typu podstawki, zakup jeszcze uszczelke pod przystawke i 4 śruby do przykręcenia podstawki bo te od starego typu nie podejdą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej10    2

A ta redukcjia to poprostu chydrauliczna zwykła czy coś specjalnego? (przyzwyczaiłem się już że wszystko co robię (ale to w Mondeo) jest robione na orginałach i na dodatek według numerów nadwozia dobierane więc mam ciut niedociągnięcia w temacie traktorów) O uszczelce i śrubach to wiedziałem. Pozdrawiam

 

P.S. Dzięki za zainteresowanie tematem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×