Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

914 mniej pali a w polu przy orce z mocą wyjdzie podobnie

Opublikowano (edytowane)

Jeśli jesteś fanatykiem ursusa to weź ursusa, ale jeśli cenisz sb można powiedzieć komfort to kup zetora bo jest lepiej wyciszona kabina. To było chyba tak, że z Czech przyjeżdżały silniki a do Czech od nas szły części do tylnego mostu. Ale nie jestem pewien co do tych mostów :D

Edytowane przez Ganiek
Opublikowano

nie jestem miłośnikiem konkretnej marki bo ogląndałem różne mtz82 roenuwki case fahar i doszedłem do wniosku że te dwa modele można kupić w razie awari łatwy dostęp do części i proste w naprawie a że nie miałem styczności z zetorem to wole zasięgnoć opinij zanim wydam kaske więc wole zaśęgnoć porady poczytać opinij od użytkowników niż od sprzedającego bo będzie wiadomo zachwalał wjęc prosze o wjęcej opinij i porad dzięki :)

Opublikowano

Więc ja mam ursusa 912 jestem z niego zadowolony od pierwszego czerwca ubiegłego roku nabiłem mu 300 mth. Pracuje w owijarce, agregacie uprawowym, kosiarce dyskowej, wozie paszowym 7m3 i czasem w bronach i pługu 3 skibowym. Remont miał ok 5 lat temu ostatno z ciekawości 0 luzów na wale wał jest utwardzony. Na wiosnę zrobiłem remont podnośnika włożyłem pompę o wzmocnionej wydajności jestem z niej zadowolony. Części są dosyć tanie ale nie ukrywam napęd by się przydał :P

Opublikowano

moze i łatwiejszy dostęp do części ale marnej jakości, do tego ciągniki bardzo toporne, jak na swoją moc za ciężkie, mało zwinne, silniki bardzo mułowate, plus to wzmacniacz moementu o ile nie jest zaspawany.

Jeździłem zetorkiem 8145 i mam teraz fiata 780, myśle ze spokojnie by obskoczył dookoła tego zetora ;)

Opublikowano

no akurat miałem do czynienia tez z niejedną 9 setką polską i to samo, silnik muł straszny, dajesz gaz a on tak sobie się wkręca, do tego bardzo latwo go zdławić w pracy na polu, przy agregacie albo pługu jak wpadł głębiej to od razu silnik z obrotów schodził masakrycznie ( zeby nie było to nie jest odosobniony przypadek), dla porównania zetor 7211 się nie zadławi a zakopie się pod siebie.

We fiacie mam tak że pług jak spuszcze w ziemie to nie ma szans żeby się zadławił no chyba że pojade bardzo szybko, przy normalnej orce się zakopie po blok ale z obrotów nie zejdzie.

Opublikowano

wiem że inna konstrukcją ale ciągnik słabszy o 15 km a lepiej sobie radził z agregatem 3.3 metra niż ciężki ursus/zetor.

Chodzi mi o to że po prostu te ciągniki są słabe.

Opublikowano

przydałoby się więcej informacji takich jak np. kwota, na jaki areał i do jakich prac. jeżeli to ma być główny ciągnik na jakieś 40 ha to jest jak dla mnie najgorszy wybór z wszystkich możliwych ciągników dostępnych na rynku. awaryjny zero komfortu a o jakości pracy to już nie ma co wspominać. rozejżyj się za starszym mf df czy case mechanicznym o takiej samej mocy to ursusa czy mf w tyle zostawi.

Opublikowano

Ta słabe,C-385 ma 76 km,bierze z palcem w d*pie Fendta 78 km,Urszula z połową zboża d-47,fendt z pustą d-47 i w ciężkiej pracy nie ma polotu do Ursusa,fakt jest może zwinniejszy,mnieszy itp. ale mocy brak...

Opublikowano

na swoim przypadku gdzie mieliśmy zetora 10145 a obecnie df agroprime 4.51 i zetor to jeden wielki szrot i złom który w cale nie chciał iść dusił się tylko a spalanie to już szkoda gadać skrzynia to jeden wielki grzechot.

Opublikowano

no akurat miałem do czynienia tez z niejedną 9 setką polską i to samo, silnik muł straszny, dajesz gaz a on tak sobie się wkręca, do tego bardzo latwo go zdławić w pracy na polu, przy agregacie albo pługu jak wpadł głębiej to od razu silnik z obrotów schodził masakrycznie ( zeby nie było to nie jest odosobniony przypadek), dla porównania zetor 7211 się nie zadławi a zakopie się pod siebie.

We fiacie mam tak że pług jak spuszcze w ziemie to nie ma szans żeby się zadławił no chyba że pojade bardzo szybko, przy normalnej orce się zakopie po blok ale z obrotów nie zejdzie.

 

Zgodzę się z kolegą że 912 to straszny muł ale porównując spalanie z ursusem c 385a jest dużo oszczędniejsza w każdej pracy i to się ceni na plus nowszej serii.

Opublikowano

Witam. Miałem 912 przez kilka ładnych lat i nie powiem o nim ,że to zły ciągnik. Twierdzisz że masz części taniej-ok taniej ale jakiej jakości? Klepane w Indiach w szopie. I teraz wyremontuj taki 912  :blink: . Kupisz w ładnym stanie,dasz 30-35 tyś i masz starą konstrukcję niby z łatwym dostępem do części ale jakiej jakości. Ja się właśnie dlatego go pozbyłem

bo nie miałem czasu na kilka napraw (nieraz śmiesznych ) w sezonie. A za 30 tyś.  da się kupić w miare fajny zachodni ciagnik mocniejszy,oszczędniejszy i bardziej komfortowy w uzytkowaniu.

Opublikowano

wiem że inna konstrukcją ale ciągnik słabszy o 15 km a lepiej sobie radził z agregatem 3.3 metra niż ciężki ursus/zetor.

Chodzi mi o to że po prostu te ciągniki są słabe.

 

daj na przykład c-360 3p i c-330  c-330 podjedzie na przykład z 6 belami na przyczepie bo ty mówisz że sie zdusi to co z tego ale podjedzie to samo z 914  a c-360 3p sie zakopie i tyle co wiem na ten temat        

Ja polecam 914 i 8145

8145 bo jest komfortowy i wytrzymały ostatnio dla mojego sonsiada zapaliła się elektryka ale nic strasznego łatwo dostać części na podlasiu a jak nie to można zamówić ewentualnie :)

914 bo ma takiego mój kolega ma go przy turze i daje mu niezły wycisk   a co do mułłłłowatości B)   to zależy jak kto nim jeździ :D

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v