Skocz do zawartości
News
wojtek35

który ciągnik wybrać ursus 914 czy zetor 8145

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wojtek35    0

mam dylemat może kto podpowie co kupić URSUS 914 czy ZETOR 8145 przeważnie potrzebny do orki w ciężkiej glebie za porady z góry dźękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

914 mniej pali a w polu przy orce z mocą wyjdzie podobnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IGL    32

Jak może mniej palić jak mają te same silniki.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romek6340    203

Jeżeli nie rozważasz innych marek, to bierz ten, który będzie w lepszym stanie technicznym. Tak to praktycznie się niczym nie różnią. Z tym, że jest więcej Zetorów z lepszą kabiną.


Sprzedam Kombajn Bizon Z056, 1989 r. Szczegóły PW

Zapraszam na stronę:

https://www.facebook.com/strazospbrzeziny/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ganiek    2

Jeśli jesteś fanatykiem ursusa to weź ursusa, ale jeśli cenisz sb można powiedzieć komfort to kup zetora bo jest lepiej wyciszona kabina. To było chyba tak, że z Czech przyjeżdżały silniki a do Czech od nas szły części do tylnego mostu. Ale nie jestem pewien co do tych mostów :D

Edytowano przez Ganiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek35    0

nie jestem miłośnikiem konkretnej marki bo ogląndałem różne mtz82 roenuwki case fahar i doszedłem do wniosku że te dwa modele można kupić w razie awari łatwy dostęp do części i proste w naprawie a że nie miałem styczności z zetorem to wole zasięgnoć opinij zanim wydam kaske więc wole zaśęgnoć porady poczytać opinij od użytkowników niż od sprzedającego bo będzie wiadomo zachwalał wjęc prosze o wjęcej opinij i porad dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ganiek    2

Więc ja mam ursusa 912 jestem z niego zadowolony od pierwszego czerwca ubiegłego roku nabiłem mu 300 mth. Pracuje w owijarce, agregacie uprawowym, kosiarce dyskowej, wozie paszowym 7m3 i czasem w bronach i pługu 3 skibowym. Remont miał ok 5 lat temu ostatno z ciekawości 0 luzów na wale wał jest utwardzony. Na wiosnę zrobiłem remont podnośnika włożyłem pompę o wzmocnionej wydajności jestem z niej zadowolony. Części są dosyć tanie ale nie ukrywam napęd by się przydał :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1014

obojętnie co.... to ta sam konstrukcja... różnić się może jedynie kabiną i wyposażeniem... weź to co będzie w lepszym stanie... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ganiek    2

ale dobra będzie w dobrym stanie lakierniczym i co a jaki silnik i podnośnik po lakierze nie oceni tak samo z przednim napędem :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad004    7

to jest to samo tylko zetor komfort ma większy musisz sam zdecydować który jest w lepszym stanie i który bardziej ci odpowiada


Valtra-Power Partner

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    88

moze i łatwiejszy dostęp do części ale marnej jakości, do tego ciągniki bardzo toporne, jak na swoją moc za ciężkie, mało zwinne, silniki bardzo mułowate, plus to wzmacniacz moementu o ile nie jest zaspawany.

Jeździłem zetorkiem 8145 i mam teraz fiata 780, myśle ze spokojnie by obskoczył dookoła tego zetora ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    88

no akurat miałem do czynienia tez z niejedną 9 setką polską i to samo, silnik muł straszny, dajesz gaz a on tak sobie się wkręca, do tego bardzo latwo go zdławić w pracy na polu, przy agregacie albo pługu jak wpadł głębiej to od razu silnik z obrotów schodził masakrycznie ( zeby nie było to nie jest odosobniony przypadek), dla porównania zetor 7211 się nie zadławi a zakopie się pod siebie.

We fiacie mam tak że pług jak spuszcze w ziemie to nie ma szans żeby się zadławił no chyba że pojade bardzo szybko, przy normalnej orce się zakopie po blok ale z obrotów nie zejdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1014

ale zetor 7211 to jest całkiem inna konstrukcja i nie ma co go porównywać do 914 , 7211 można porównywac z 360...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

przydałoby się więcej informacji takich jak np. kwota, na jaki areał i do jakich prac. jeżeli to ma być główny ciągnik na jakieś 40 ha to jest jak dla mnie najgorszy wybór z wszystkich możliwych ciągników dostępnych na rynku. awaryjny zero komfortu a o jakości pracy to już nie ma co wspominać. rozejżyj się za starszym mf df czy case mechanicznym o takiej samej mocy to ursusa czy mf w tyle zostawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroSlask    76

Ta słabe,C-385 ma 76 km,bierze z palcem w d*pie Fendta 78 km,Urszula z połową zboża d-47,fendt z pustą d-47 i w ciężkiej pracy nie ma polotu do Ursusa,fakt jest może zwinniejszy,mnieszy itp. ale mocy brak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

na swoim przypadku gdzie mieliśmy zetora 10145 a obecnie df agroprime 4.51 i zetor to jeden wielki szrot i złom który w cale nie chciał iść dusił się tylko a spalanie to już szkoda gadać skrzynia to jeden wielki grzechot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek35    0

wielkość areału 20 h co do ceny to myślałem tak do 35 tys może być i taniszy do remontu silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Burn001    16

no akurat miałem do czynienia tez z niejedną 9 setką polską i to samo, silnik muł straszny, dajesz gaz a on tak sobie się wkręca, do tego bardzo latwo go zdławić w pracy na polu, przy agregacie albo pługu jak wpadł głębiej to od razu silnik z obrotów schodził masakrycznie ( zeby nie było to nie jest odosobniony przypadek), dla porównania zetor 7211 się nie zadławi a zakopie się pod siebie.

We fiacie mam tak że pług jak spuszcze w ziemie to nie ma szans żeby się zadławił no chyba że pojade bardzo szybko, przy normalnej orce się zakopie po blok ale z obrotów nie zejdzie.

 

Zgodzę się z kolegą że 912 to straszny muł ale porównując spalanie z ursusem c 385a jest dużo oszczędniejsza w każdej pracy i to się ceni na plus nowszej serii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
diuk1975    0

Witam. Miałem 912 przez kilka ładnych lat i nie powiem o nim ,że to zły ciągnik. Twierdzisz że masz części taniej-ok taniej ale jakiej jakości? Klepane w Indiach w szopie. I teraz wyremontuj taki 912  :blink: . Kupisz w ładnym stanie,dasz 30-35 tyś i masz starą konstrukcję niby z łatwym dostępem do części ale jakiej jakości. Ja się właśnie dlatego go pozbyłem

bo nie miałem czasu na kilka napraw (nieraz śmiesznych ) w sezonie. A za 30 tyś.  da się kupić w miare fajny zachodni ciagnik mocniejszy,oszczędniejszy i bardziej komfortowy w uzytkowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
URSUS16    251

Lepiej MF 690 ale nic ciekawego nie widze na olx. Moze renówke albo mf 30xx. Do tych 35 bys dolozyl z 5 tys i znajdziesz cos fajnego tylko trzeba pojeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiem że inna konstrukcją ale ciągnik słabszy o 15 km a lepiej sobie radził z agregatem 3.3 metra niż ciężki ursus/zetor.

Chodzi mi o to że po prostu te ciągniki są słabe.

 

daj na przykład c-360 3p i c-330  c-330 podjedzie na przykład z 6 belami na przyczepie bo ty mówisz że sie zdusi to co z tego ale podjedzie to samo z 914  a c-360 3p sie zakopie i tyle co wiem na ten temat        

Ja polecam 914 i 8145

8145 bo jest komfortowy i wytrzymały ostatnio dla mojego sonsiada zapaliła się elektryka ale nic strasznego łatwo dostać części na podlasiu a jak nie to można zamówić ewentualnie :)

914 bo ma takiego mój kolega ma go przy turze i daje mu niezły wycisk   a co do mułłłłowatości B)   to zależy jak kto nim jeździ :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MarcinKa
      Witam,idzie na sprzedaż nasza zmodyfikowana 60-tka.
      Poprzedniego roku w sumie dobrze ,że jeszcze była bo park maszynowy nie do końca pasował do nowego ciągnika,jeszcze trochę popracowała.Teraz już są maszyny do nowego a pielęgnację zrobi najmniejszy na podwórku.Czas sprzedać.
      Tak więc:
      -silnik zetor 4 cyl 7011,powiedziałbym żyleta,ma moc bardzo dobrze pali ,olej mu nie smakuje  i co najważniejsze ,naprawdę nie wiem dlaczego wszyscy psioczą ,że dużo palą ,ja byłem mile zaskoczony spalaniem a chodził i w obrotowym pługu jak i a aktywnym agregacie.Oliwa 15W40.
      -napęd przedni na oponach 11.5-15.3 Mitas(tak chcieliśmy,przód nie "wyrczy" do góry tylko ładnie opada maska na dół)Opony nie starte nic,oczywiście nie popękane itp.Aha tylne też można powiedzieć nowe.
      Napęd załączany dźwignią z boku.Napędy są zgrane bardzo dobrze,wg wyliczeń przód ok 5% jak dobrze pamiętam szybciej idzie Po pracy w polu z napędem kilka wysprzęgleń bądź przejazd do tyłu i lekko się odłącza.Zero wycieków. Oczywiście wspomaganie jest. Dla wymagających jest orbitrol Danfossa nie turcja czy china.Kupowałem nowy.Siłownik też nowy brałem.
      -biegi są "w podłodze" ja tak wolałem niż wajcha w desce.Sprzęgło zakładane było podczas montażu silnika nowe i jest zetorowskie.
      -mała modyfikacja blokady mostu,już nie trzeba deptać na ten "pedalik" piętą jak głupi aż oczy wyłażą
      -podnośnik jest na "tip-top" maszyna podniesiona nie opada nic,a za sprawą mocniejszej(wydajniejszej) pompy na wolnych obrotach podnosi bardzo szybko,haki cbm są.W skrzyni Hipol 6 tak więc nie ma bidy jak już.
      Elektryka działa,wskaźniki chodzą mtg się nabijają choć już któryś tam zegar jest z kolei....taki urok ich chyba.
      Aha ,jedyne co pasowałoby zrobić to odświeżenie lakieru trochę maska przyblakła a na błotnikach zrobiłem zaprawki bo w paru miejscach lakier odszedł.Ale spokojnie nie ma tragedii ani bąbli rdzy.
      Ciągnik jest u nas dobre kilkanaście lat ,nie jest miną. 
      Ogłoszenie póki co jest tylko tutaj,nie wystawiłem jeszcze na znanych portalach.Zdjęcia wysyłam na mail ale muszę zrobić aktualne.Decyzyjną osobą jest mój ojciec i to do Niego dam tel.
      Mała uwaga,nie jesteśmy serwisem i nie udzielamy informacji 24h jak dobrać przedni napęd żeby było dobrze robić ,więc proszę o telef konkretnie w sprawie a nie infolinia.
      W miarę możliwości i czasu odpowiem na PW jakby ktoś pisał.
      Aha,najważniejsze cena myślę że okolice 25tyś.  Handlarzykom za 1/4 ceny dziękuję.  Nabijaczom postów w temacie również.
      Tel : 601 892 pięć dwa siedem. Smsów ojciec nie odbiera
       
                            
       
       
    • Przez Raptus15
      witam mam problem nie mogę dostać grzałki płynu chłodniczego do bloku traktor c-385  z roku 1978 . Grzałke się montuje   w broku nad pompą wtryskową  tylko jest taki problem  ze srednica osadzenia jest 40mm    może ktoś posiada taką grzałke  albo ktoś wie jak  zamontować inaczej ?? wszędzie są montowane na dwie śruby  i osadzenie posiadają 50 mm. Pomocy ! zdj podglądowe  
    • Przez Juziak
      Witam  Panowie jak wymienić tarczki związane ze sprzęgłem  wałka Zetor 8145 ?
    • Przez radosław1977
      WITAM  WSZYSTKICH  CHCIAŁBYM SIE  DOWIEDZIEĆ   JAK  NAJWIĘCEJ         O  MODELU  CIĄGNIKA  ZETOR 8641 
    • Przez pawcio018
      Witam wszystkich proszę o pomoc.posiadam zetor 9540 z 3 biegowa skrzynia problem polega na tym  że obudowa tej skrzyni jest peknieta i po pierwsze nowego korpusu nie mogę dostać  używanej skrzyni też nie ma.moja obudowa nie nadaje sie do spawania.może ktoś pomoże może ktoś posiada na sprzedaż skrzynie do tego modelu może być 4 biegowa skrzynia może być do remontu spawania lub nawet peknieta.szukam czego kolwiek byle by miało na sobie nr 10 191 001 lub 78 121 001 jestem gotów zapłacić dobre pieniadze moj tel 782290180
×