Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ukasz ramiona się zazwyczaj same opuszcają po kilku dniowym postoju (taki urok 330) Zazwyczaj startują tylko od dołu. Właśnie gdy się trochę pojeżdzi bez sensu, wówczas coś się ruszy. Czyżby olej na wlocie się rozrzedzał? Mam też wrażenie, że zimny się zapowietrza, nie podając oleju. Tak jakby wtłaczał samo powietrze( sprężyste ramiona) Może na tym łączeniu w bloku.

Balcerek1 filtr był czyszczony i nic. Też tak myślalem, że to może być on tym oporem w przepływie. Jednak to nie on.

GoRAL1 zostaje właśnie ten olej. Ale kiedyś tego nie było. Olej był zmieniany co kilka lat. Dopiero ostatnio taka porażka. Ale w zeszłym roku było spoko. Wiadomo, gęściejszy wolniej idzie, ale nie do tego stopnia. Wiosną wymiana.

Opublikowano

chodziło mi oto żeby dźwignia początkowo była w pozycji opuszczania i niech tak chwile popracuje. W ten sposób się odpowietrza układ więc powinno łatwiej ruszyć po chwili. Co do oleju to w tym roku wymieniałem u siebie i teraz jak zdjąłem podnośnik to strasznie gęsty jest, a temperatura to około 5 stopni. Tylko ja mam osobny zbiornik na olej a tam jest hydrauliczny więc u mnie ma problemu.

Opublikowano

Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł :) Gdy podnośnik przestanie działać, sprawdzę czy pompa pobiera olej. W tym celu zdemontuję pokrywe filtru, wyjmę wkład i sprawdzę ssanie. Spróbuję doprowadzić olej z zewnętrznego żródła do otworu wlotowego. Może jakiś przewód gumowy dopasuję do tego wejścia, a drugi koniec włożę do butelki z olejem. Jeżeli pompa zassie, pozostanie tylko rozdzielacz na drodze oleju. Jeśli ramiona ruszą, znaczy że rozdzielacz też nie blokuje. :) W przypadku braku reakcji podnosnika, powodem może być rozdzielacz.

Zobaczę jak to się potoczy. Jeśli sytuacja się nie zmieni, pewnie tylko taki test mi pozostanie zrobić.

Ukasz masz rację, nie załapałem początkowo tego z tymi cięgnami, położeniem dżwigni :unsure:.

Opublikowano

Jeżeli dawno nie był ściągany to mógł troszkę się "przykleić" kiedyś tez tak miałem. Po upewnieniu się że odkręciłeś wszystkie śruby łącznię z tymi dwoma z tyłu od dołu. Załóż belkę i wejdź na nią powinno pomóc. Jeżeli nie to przecinak i podważasz

Opublikowano

Ja wlewam jakieś 7-8 litrów wtedy jest pod sam wałek podnośnika( używam wyjść do kiprowania itp) jeżeli tylko do podnośnika to 5 litów spokojnie wystarczy

Opublikowano

koledzy mam pytanie gdzie mogę się podłączyć w ciapku aby móc zbadać ciśnienie jaką daje pompa hydrauliczna

 

bo po założeniu pompy do ciapka bez podkładania podkładania ciapek podniósł owijarkę oraz bele kiszonki na 1600 obr. a jak podłożyłem podkładkę jeszcze jedna to teraz ma problem nawet zielona bele sianokiszonki unieść

przed podkładaniem podkładek dźwigał na 800obr a teraz 1600obr i nieraz to mało czego może to być przyczyna nieszczelności w układzie czy co pompa ma wydajność niby 26 litrów przy 1600 obr i tę pokrętło od zaworu bezpieczeństwa co jest przy dźwignie od podnoszenia to powinno być odkręcone czy dokręcone ja ma dokręcone

Opublikowano

to pokrętło nie służy do regulacji ciśnienia a dociążania (tylna pozycja do błotnika dźwignia). Ciśnienie najwygodniej zmierzyć na wyjściu do kiprowania przyczep. Jeżeli nie masz to trzeba będzie wpiąć się w rozdzielacz od góry będziesz miał tam zaślepkę. Najpewniej przesądziłeś z ciśnieniem wywaliło oring w pompie.

Opublikowano

Tak to jest grzebać bez zegarów czyt. na pałę, przestrzegam przed tym każdego, kiedyś znajomy w cyklopie ustawił ciśnienie tak że jak mu zmierzyłem to miał 200bar , jeśli wywaliło o-ring w pompie to teraz pytanie do wiedman1900 jeśli podłożyłeś podkładkę to co później podnosiłeś na tuzie??, też owijarkę i nagle podczas podnoszenia zaczęły się problemy, czy od razu po podłożeniu podkładki był problem??

Opublikowano

Witam... mam mały problem z hydrauliką zarówno w turze jak i podnośniku z tyłu. mianowicie gdy olej jest zimny jeszcze jako tako podnosi (muszą być duże obroty) ale jak się rozgrzeje to lipa.trzeba strasznie gazować żeby cokolwiek drgnęło. latem nie mogę podnieść beli 120 x120 suchej słomy. muszę uwijać mniejsze żeby je móc podnieśc.a o sianie nie wspomnę. co może być nie tak? czy są jakieś magiczne modyfikacje w samej pompie a może rozdzielaczu? proszę o pomoc. pompa jest dwuletnia wzmacniana lecz bardzo szybko zaczeło się właśnie tak dziać

Opublikowano

Przy rozdzielacz z jego lewej strony jest zawór przelewowy zwany też przeciążeniowy .Jest to nakrętka na 24 klucz wykręcasz masz tam spężyne z grzybkiem i tej nakrętce znajdziesz tę podkładki regulacyine ósemki ja wyimowałem je kładłem nakrętke ósemkę i jedną podkładkę na początek spróbuj dołożyć podkładki .Tylko wszystko w granicach rozsądku bo to jest zawór przeciążeniowy .Ja zrobiłem tak u siebie przy mce i u paru kolegów w 330 .Tylko nie przesadzaj z tymi podkładkami bo jak koledze powiedziałem jak to zrobić i przesadził to pękła mu obudowa przy rozdzielaczu

Opublikowano

arosaw100 zacząć to należy od zmierzenia ciśnienia nie od jego podwyższania. Podepnij manometr i sprawdź jakie ciśnienie powinno być około 130. Ponieważ piszesz że na zimnym podnosi a na ciepłym gorzej to prawdopodobnie będzie wina pompy ale najpierw tradycyjnie czyszczenie filtra i kiedy olej zmieniałeś? e

Opublikowano

ukasz. tak masz racie tego typu akcje powino się robić z manometrem ale nie każdy go ma i wie jakie powino być ciśnienie w układzie.zawór przeciążeniowy nie może się otwierać przy ciśnieniu niższym niż 10,8 MPa i temperaturze 50*C i musi przepuszczać cały olej przy 13,5 MPa .i tem. 15*C .jak pisałem wcześniej ja to robiłem były sprawdzany filtr i inne rzeczy i zwykle pomagała regulacia zaworu istotny jest też olej ja używam hipol. tylko takie sprawy się robi uwagą.

Opublikowano

Przy rozdzielacz z jego lewej strony jest zawór przelewowy zwany też przeciążeniowy .Jest to nakrętka na 24 klucz wykręcasz masz tam spężyne z grzybkiem i tej nakrętce znajdziesz tę podkładki regulacyine ósemki ja wyimowałem je kładłem nakrętke ósemkę i jedną podkładkę na początek spróbuj dołożyć podkładki .Tylko wszystko w granicach rozsądku bo to jest zawór przeciążeniowy .Ja zrobiłem tak u siebie przy mce i u paru kolegów w 330 .Tylko nie przesadzaj z tymi podkładkami bo jak koledze powiedziałem jak to zrobić i przesadził to pękła mu obudowa przy rozdzielaczu

 

a może podrzucisz jakieś zdjęcie?

Opublikowano

Mam pytanie do forumowiczów czy nie ma ktoś na sprzedaż zaworu z rodzielacza od 30 chodzi mi o tą srubę co jest z lewej strony na klucz 24 bo u mnie jest ona zerwana a nowego rozdzielacza nie uśmiecha mi sie kupować może ktoś mi pomóc z tym problemem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez asharot
      Jaką polecacie gałkę na kierownicę ze wspomaganiem co by się po tygodniu nie rozleciała. Mam taką na oku https://sprzedajemy.pl/galka-kierownicy-mocowanie-na-ramie-oryginal-ursus-turobin-2-e30984-nr55136949
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v