Polecane posty

gelo400    32

Interesuje jakie opony macie w swoich jeonkach 6310 i podobnych? Bo te co w instrukcji sa podane moim zdaniem są ciut za wąskie i tak naprawde nie wiadomo na jakie wieksze szersze ewentualnie zmienic zeby wszystko grało jak nalezy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Wystarczy obliczyć napędy i możesz dobierać wszystko jak chcesz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo400    32

Zeby olbiczyc trzeba wiedziec co liczyc ;] ktos jakies sugestie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Mierzysz obwód tylnego koła. Dajmy ze ma 4500 cm. Później dzwigasz ciągnik i liczysz na ile obrotów tylnego koła robi przedni koło. Np. Kręcisz 10 razy tylnym kołem, a przednie robi Ci 13 obrotów. Czyli 4500 x 10 = 45000. Dzielimy przez 13 obrotów przedniego koła i wychodzi nam w tym przypadku 3461 cm obwodu przedniej opony :) Jeśli jeszcze ktoś nie rozumie to niech pisze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0
Napisano (edytowany)

To teraz mi powiedz jakie przełożenie ma jd 6310 :) A poza tym spróbuj sobie założyć na tył np. Trelleborga a na przód dajmy Baruma o tych samych rozmiarach jakie mają być. Wtedy się możesz zdziwić :)

Edytowano przez Ecik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przełożenie trzeba zmierzyć sam to napisałeś. Jedna strona ciągnika do góry, włączasz napęd, robisz 10 obrotów tylnym kołem a liczysz ile zrobiło przednie. Dzielisz i masz przełożenia.

Obwód koła trzeba zmierzyć jadąc ciągnikiem po drodze. Bo jest on inny po górze koła a inny gdy koło się toczy. To samo pokonana droga.

Nic się nie zdziwię jak policzę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

Nie musisz mierzyć jadąc ciągnikiem. Wystarczy sprawdzić na stronie producenta. Chodzi o to zeby zwracać uwagę na kupno opon, ponieważ każdy producent ma inny obwód toczenia mimo tego samego rozmiaru opony. Przekonałem się na swojej skórze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dla tego trzeba zmierzyć jaką koło pokonuje drogę tocząc ciągnik. Bo rozmiar podany jest dal koła nieugiętego. Pod ciężarem koło się ugina a tym samym zmienia się droga jaka pokonuje. To trzeba uwzględnić.

Liczyłem to u siebie i jest to ważne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

No ale po to masz obwód toczenia :) to nie jest to samo co obwód koła :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Obwód toczenia jest właśnie ważny a to nie to samo co obwód koła. Bo obwód toczenia wymierza się tocząc koło pod ciężarem ciągnika i ten pomiar uwzględnia jego ugięcie.

To znaczy że jeżeli przeliczysz na podstawie średnicy koła jego obwód to pokona on większą drogę niż to samo koło ugięte pod ciężarem.

A nie wiesz czasem jakie ma kolega od 6310 opony?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecik    0

No własnie o to chodzi. Na stronie producenta opony jest podany obwód toczenia i ciśnienie jakie ma być w oponie. Niestety kolega nie napisał jakie ma papcie w ciągniku i w tym cały problem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Bo gdyby podał rozmiar można by zamiennik poszukać bez kombinowania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    12

Są różne kombincje do skompletowania szerokości i średnic opon.

Wszystko masz w instrucji ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez Sztuk
      Witam szukałem w internecie info pytalem trochę znajomych ale kazdy mowi inaczej. Otóż chodzi o opony na przód do zetora. Mialem 12.4 na 24 i chyba 29 szerokości.. I sie rozsypaly.. Teraz pytanie jakie opony. Takie same czyli kartoflaki 650zl sztuka czy moze juz radialne najtańsze 950 zł sztuka. Ciagnik do wszystkiego pole łąka opornik itp... Jedni polecają radialne drudzy diagonalne... Co najlepiej do tura.. 
       
      Ps te radialne byłyby 32 cm a sa jeszcze 36 ale trochę droższe chyba 1100
    • Przez zetorxxx9
      witam 
      Mam pytanie mam zetora 10145  z przodu mam opony 320 85 24 continental a tył 18.4r34 goodyear do wymiany są mocno spękane . Chcę kupić używki ale nie czy wziąść 460 85 34 czy 520 70 34 czy 520 wejdą na felgę tylnią do zetora  i czy wtedy będzie się też zgrywał przód z tyłem. felga tył WL15. Proszę o podpowiedź
    • Przez PrzemekRol29
      Witam. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, kupiłem Ciągnik Massey Ferguon 6180 Dynashift z 1997 roku z oponami: przód 380 mm szerokości, tył 600mm.
      Czy jest możliwość zmniejszenia szerokości z tyłu opon jak tak to na jakie, interesuje mnie szerokość między 450 - 500, czy przy tym będę musiał zmieniać felgi czy jest opcja zwężania, oraz dodatkowo czy będę musiał zmieniać coś przy oponach z przodu ? Dziękuje za pomoc.
    • Przez Blusik
      Witam czy ktoś może powiedzieć mi z jakiego auta jest ta felga z opona 
      Wiem że felga jest zabezpieczona pierścieniem do okoła. 
      Traktor ma 30-40 lat 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj