Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, może ktoś podpowiedzieć, czy pociągając za dźwignię którą normalnie popycha siłownik powinienem czuć napinająca się sprężynę, która przyciąga do siebie szczęki, a po puszczeniu tej dźwigni powinna sama odskoczyć w pierwotne położenie? Zabieram się za hamulce nieużywane ze 20 lat. Zdemontowalem siłownik i próbuję rozruszać te wszystkie dźwignie od rozpieraków i nawet zaczęły chodzić ale nie czuję żadnej sprężyny która miałaby spowodować wypchnięcie powietrza z siłowników i powrócenie dźwigni w wyjściowe położenie. Chodzi o przyczepę D732

Opublikowano
4 godziny temu, asharot napisał:

Przez tyle lat to już sworznie w kołach się zapiekły.

Sworznie na których obracają się szczęki, tak? Czyli będę musiał dostać się do środka... Jak zdejmę koło to bęben po prostu ściągnę czy jeszcze muszę coś rozbierać?

Opublikowano
6 godzin temu, derek2223 napisał:

Sworznie na których obracają się szczęki, tak? Czyli będę musiał dostać się do środka... Jak zdejmę koło to bęben po prostu ściągnę czy jeszcze muszę coś rozbierać?

Jeżeli 20 lat nie używane to raczej nie ma potrzeby tam zaglądać , oczywiście możesz zajrzeć co się kryje pod bębnem . Najlepiej zacznij od osi przedniej i użyj hamulca postojowego , aby sprawdzić na podniesionym kole jak hamuje dane koło. Często , nawet z fabryki hamulce wymagały regulacji -przestawienia dźwigni na wielowypuście. Jeżeli już zamierzasz zajrzeć do hamulców to najlepiej zdemontuj sam bęben, bo przy ściąganiu piasty można uszkodzić uszczelniacz , oraz  będziesz miał z nim zabawę przy montażu . Bęben ma 4 otwory gwintowane ,pomocne przy jego ściągnięciu ( na końcu śruby zeszlifować gwint). Siła sprężyn szczęk jest niewystarczająca aby pokonać opory tarcia rozpieraków dlatego często montowane są sprężyny ściągające przy dźwigniach ( przy siłowniku). To że nie odczuwasz oporu przy rozpieraniu szczęk może wynikać ze zbyt małego ruchu lub właśnie potrzeby regulacji. Oczywiście to są moje wnioski na odległość.

  • Thanks 1
Opublikowano

Ale te dodatkowe sprężyny przy siłowniku to rozumiem nie było rozwiązanie fabryczne, tak? 

Najpierw chyba spróbuję zajrzeć do jednego bębna zobaczę jak wyglądają szczęki i bęben żeby mieć pogląd w jakim to wszystko jest stanie. Przyczepa nie jest u nas od nowości, miała 12 lat jak ją kupiliśmy więc może się okazać, że np. okładzin już nie ma...

Po za tym ten brak powrotu dźwigni ( chociaż żeby trochę odbijała) to chyba spory problem i należałoby sprawdzić tę sprężynę przy szczękach no i to co pisał ktoś wcześniej że może szczęki  są zatarte na sworzniach i żadna sprężyna ich nie ściśnie, a to już sprawdzę chyba tylko poprzez ściągnięcia bębna.

Opublikowano

gdyby mnie interesowała tylko hydraulika to bym założył tylko pod nią ;)

21 godzin temu, Morion napisał:

Pany czy warto przekładać układ hamulcowy z czeskiego ładowacza UNHZ500 do przyczepy? 

jak ma być używany w przyczepie to oczywiście że warto

  • Thanks 1
Opublikowano

muszę jutro ją dokładnie pomierzyć i zobaczyć ale wątpię aby podeszła w d44 jest inny bęben wogóle jest problem z częściami np że szpilkami do kół ale dzięki

Opublikowano

Nie zapominajcie, że wg. polskiego prawa układ hamulcowy przyczepy ma być tak skonstruowany aby w razie wypięcia przyczepy samoczynnie hamował. Dlatego nie przejdzie przeglądu przyczepa z samymi hamulcami hydraulicznym ( bez jakiś kombinacji z zaworem i akumulatorem ). Dlatego najłatwiej przerobić na tego typu siłowniki, choć jazda z tym układem jest niezgodna z przepisami ( tzn. można ciągnąć tyle ile ma ciągnik w homologacji dla przyczep bez hamulca )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v