Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może banalne pytanie ale nie dla mnie:D. Jak są siłowniki np. 125 /100/80 o co chodzi, co ta cyfra oznacza szerokość/średnicę.wysuw? Bo chcę kupić kilka części do siłownika pneumatycznego w przyczepie ale nie wiem jaki to model.

Z góry dziękuję za odpowiedzi:)

Opublikowano (edytowane)

Drodzy użytkownicy wczoraj podłączyłem zawór od pneumatyki dwu obwodowej HZS-4 pod jeden obwód. Powiem tak działa idealnie, płynnie nie wyczuwam opóźnienia.

 

100_1945j5zip.jpg

 

 

 

Dostałem taką kartkę wraz z zakupionym zaworem HZS-4:

 

img00566s8z.jpg

Edytowane przez DK94
Opublikowano

Mowa jest o pneumatycznych.

Te wymiary to jest średnica tych siłowników

Na chłopski rozum duży siłownik na przedniej osi a mały na tylnej.

Czy ma ktoś założone siłowniki w przyczepie typu d46/7 oba 125tki?

Opublikowano (edytowane)

Witam

Będę robił niedużą przyczepę na bele i mam zamiar założyć hamulce pneumatyczne ale nie wiem jak się do tego zabrać i co jest mi potrzebne.

Siłownik mam ale nie wiem czy dobry ponieważ nieużywany już kilkanaście lat.

Zbiornik powietrza mam od c 330 ale czy mi będzie pasował?

wiem że musi być jeszcze jakiś zawór mam zamiar kupić to :http://tablica.pl/of...html#b44e1e35fc .

Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne oprócz przewodów?

Czy można założyć taki przewód jak jest w kompresorach?Czy lepiej jakiś inny?

Pozdrawiam

Edytowane przez Mf255fan
Opublikowano

Czym różni się jednoobwodowy od dwuobwodowego?Będzie chodziła z mf 255 i czasem ursusem c330.Więc lepszy będzie jedno czy dwu?Do jedno obwodowego nada się taki zawór jaki podałem?

Opublikowano (edytowane)

Więc szkoda ci kasy na dwuobwodowy. Potrzebujesz zawór sterujący jakieś 150 zeta średnio, zawór regulacji zdaje się koło 80 zeta, butla i przewody. i siłowniki oczywiście. Prosta sprawa spokojnie znajdziesz to wszystko na necie łącznie ze sposobem podłączenia.

Hamulce dwuobwodowe są podłączone do ciągnika dwoma przewodami. jeden zasila przyczepę w powietrze w każdym momencie a drugi jest sterujący.

Jednoobwodowe to jeden przewód hamulcowy podłączony do ciągnika który gdy nie hamujesz nabija powietrze do butli przyczepy a w czasie hamowania steruje hamulcami przyczepu przerywając nabijanie butli przyczepu.

ujmując to w proste słowa.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Zawór dwuobwodowy działa bez problemów z instalacją jednoobwodową, osobiście nie wyczuwam prawie wcale opóźnienia między hamulcem ciągnika a przyczepy. Zaślepiasz w zaworze dwuobwodowym tylko wejście pod czarnym grzybkiem. naprzeciwko wyjścia na regulator siły hamowania. Zobacz temat http://www.agrofoto.pl/forum/topic/55080-hzs-2-czy-hzs-4/#entry1161062

Edytowane przez DK94
Opublikowano (edytowane)

Niech mi ktoś wypisze liste co potrzebuje bo nikt nie napisał dokładnie co muszę mieć.

I jaką złączke na przewód?

Edytowane przez Mf255fan
Opublikowano

Taką jak potrzebujesz.

 

Człowieku wykaż trochę własnej inicjatywy, przepisz listę zakupów co Ci koledzy podali pójdź do sklepu rolniczego kup do wszystko a do tego niech Ci dobiorą złączki króćce wtyk opaski, a w domu wszystko sobie poskładasz.

Opublikowano

Koledzy piszą tylko o jednej części zaworze sterującym a skąd ja mogę wiedzieć czy coś jeszcze trzeba jak nawet nie mam gdzie tego podpatrzyć ,chciałem większość części kupić na allegro stąd moje pytania, ale chyba będę musiał się pofatygować do sklepu -_-

Opublikowano (edytowane)

Więc tak uszczelki wewnętrzne i zewnętrzne do końcówek i nypli, być może trójnik jeżeli robisz na obie osie, złącze pneumatyczne twarde, zawór sterujący HZS-2 lub HZS-4, regulator siły hamowania, zbiornik powietrza, przewody wytrzymujące minimum 6 bar, cylinder hamulcowy na przednią oś 125 i ewentualnie dodatkowo na tylną oś 80. Wszystko na gwinty M22x1,5 Tyle od strony pneumatycznej, myślę, że posiadasz osie od jakiejś przyczepy która miała hamulce.

 

tu masz schemat podłączenia http://instrukcja.pl/i/przyczepa_autosan_d_732_instrukcja_obslugo_naprawcza (strona 15)

Edytowane przez DK94
Opublikowano

Wielkie dzięki kolego DK94 ,teraz wiem konkretnie co kupić.A przyczepka jest jednoosiowa więc wystarczy siłownik(cylinder) 80 czy 125.

Mam nieużywany z rozrzutnika polskiego 2 osie sprubuje go reanimować , może się nada.

Opublikowano

Na to pytanie odpowiem ale moja odpowiedź może być błędna gdyż nigdy nie przyglądałem się hamulcom w przyczepach jednoosiowych. Zasada jest taka w przyczepie dwuosiowej która nie obciąża pojazdu ciągnącego z przodu powinien być ten 125 a z tyłu 80 gdyż podczas hamowania na oś przednią działa największa siła. Według mojego rozumowania w przypadku jednoosiowej która obciąża pojazd ciągnący oś przyczepy zachowuje się tak samo jak w przyczepie dwu osiowej oś tylna, czyli niema takiego obciążenia i wystarcza siłownik 80.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v