Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wreszcie ktoś konkretnie napisał.Jeszcze jedno pytanie,chyba ostatnie.

Na jaką sumę miałeś fakturę od firmy która dostosowała przyczepę do wymogów rolniczych?

Opublikowano

Dwa lata temu przerabiałem ten temat. Miałem d-46 jako uniwersalna na kołach 20. Założyłem koła 16. Zrobiłem orzeczenie od rzeczoznawcy samochodowego, że przyczepa spełnia warunki przyczepy rolniczej. Z orzeczeniem na stację okręgową. Diagnosta to potwierdził, wydał badanie na 2 lata. Miałem małe problemy w WK. (wielka pani urzędnik) chciała potwierdzenia zmiany konstrukcji przez upoważnioną firmę. Zmiana kół nie jest zmianą konstrukcji. Jest nawet wyrok Sądu (apelacyjnego lub administracyjnego z Lublina), gdzie gościu się odwoływał i sprawę wygrał. Poprosiłem o wydanie decyzji na piśmie. Po około 2 godzinach rozmów telefonicznych urzędniczki miałem dowód rejestracyjny - rolnicza.

bo te potwierdzenie zmian jest potrzebne wg przepisów do zrobienia zmian konstrukcyjnych.

Jak dobrze poczytacie np forum norcom znajdziecie wpisy że każda przyczepa ciężarowa spełnia wymagania ciężarowej-rolniczej ;)

Zmiana kół, instalacji elektrycznej, pneumatycznej nie jest zmianą powodującą zmianę rodzaju pojazdu.

 

 

Czy można ciągać samochodem ciężarowym przyczepę cieżarową rolniczą.
ciągnąć można ale mandat pewny jak ktoś wypatrzy w dowodzie wpis.
Opublikowano

Na norcom.pl piszą tacy sami ludzie jak tutaj i też mogą wszystko napisać.Masz na to jakiś przepis że każda przyczepa ciężarowa spełnia wymogi przyczepy ciężarowo-rolniczej czy tylko powtarzasz co tam jest napisane?

Opublikowano

chcesz jakieś rozporządzenie czy ustawę? Nie ma takowej.

Natomiast jak popatrzysz na przyczepy stricte rolnicze (zapis w DR ciężarowa-rolnicza) to jej raczej za samochodem byś nie puścił bo cześć z nich nie jest przystosowana do większych prędkości.

Natomiast każda przyczepa która fabrycznie wyszła jako ciężarowa wytrzyma każdą pracę z ciągnikiem bo wszystkie elementy są przystosowane do wyższych obciążeń i prędkości.

Pomijam przyczepy np d47 bo one i samochodówki i rolnicze.

Pomijam też wymogi rejestracyjne czyli jakie ma mieć światła bo to zależało od roku produkcji/dopuszczenia do ruchu czy rejestracji.

Pomijam też twory które powstały dzięki twórczości Wydziałów Komunikacji jak np przyczepa typu D46 fabrycznie samochodowa ale gdzieś po drodze wymiany kilku dowodów znika literka A, rolnik gubi tabliczkę znamionową a ktoś potem określa to jako rolniczą ;)

Wyposażenie też pominę.

 

Co do norcomu - tak jak i na każdym forum piszą różni ludzie, tam są też i diagności i pracownicy Wydziału Komunikacji jak też i inne grupy zawodowe.

PS: Wiesz np kim ja jestem z zawodu teraz?

Opublikowano

Kolego jak masz tyle doczynienia z dowodami rejestracyjnymi to jak czytać taki wpis:

przycz.sam.sp

-czy to jest przyczepa samochodowa specjalizowana ?

-czy przyczepa samowyładowcza specjalizowana ?

Opublikowano

Dziś dostałem namiary na OSKP w mojej okolicy,więc zadzwoniłem w celu rozpoznania tematu zmiany ciężarowej na rolniczą i co usłyszałem

,jest Pan rolnikiem to proszę taki kwit mi dostarczyć a ja wystawię potrzebne pismo o zmianę,przecież ma pan gospodarstw i ciągnikiem będzie ciągana. przyczepa musi się pojawić w stacji" Dalej tłumaczę dla gościa że to za proste aby było możliwe,że WK wymaga homologacji i mnóstwa kwitów "Panie przyjedź pan na stacje a się pan przekonasz" jestem w szoku że to takie proste co Wy na to.

Opublikowano

Coś podobnego jak to czego dotyczył wyrok co kolega podał link.Nie zmieniasz konstrukcji tylko rodzaj użytkowania.

Generalnie do WK powinieneś dostarczyć dokument z przedsiębiorstwa (z odpowiednim PKD) co przystosowała przyczepę do holowania za ciągnikiem.

Jedź i daj znać czy się udało.

Opublikowano

bo jest to proste o ile diagności nie robią pod górę.

Popatrzcie po galerii AF.pl jest tam jakaś samochodówka dmc 18ton chyba i też autor zdjęcia pisze że ma w DR wpisane rolnicza.

 

@S-Piotr - jeżeli przedsiębiorca dokonujący zmian i OSKP są w rękach jednego właściciela lub diagnosta ma dobrego kolegę co wystawi mu "kwit" to praktycznie całość idzie załatwić przy jednej wizycie przyczepy na stacji kontroli pojazdów ot co.

 

@asharot - miałeś do mnie jakąś sprawę - napisz na priv o co biega. Co do tego wpisu w DR - przy zmianach konstrukcyjnych przekształcając w rolniczą nie wiem czy ma on znaczenie.

Opublikowano

Wszystko zależy od dobrej woli diagnosty. Mój na okręgowej polecił mi takie rozwiązanie poprzez rzeczoznawcę. Natomiast mam kolegę w innym powiecie któremu diagnosta okręgowy sam przekwalifikował na rolnicze.

Opublikowano (edytowane)

Rzeczoznawca tu jest jak najmniej potrzebny,ustawa wyraźnie mówi co ma być.

 

 

Podstawa prawna: art. 78 ust. 2 w związku z art. 66 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.). § 14 ust. 1 pkt 5, ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322 z późn. zm.).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. "Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego z tytułu zmiany" (BOI-32).
     
  2. Załączniki:
    • dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie,

    • zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego potwierdzające, że dokonane zmiany są zgodne z przepisami określającymi warunki techniczne pojazdów,

    • karta pojazdu - jeżeli była wydana,

    • dowód rejestracyjny pojazdu.

[*]Do wglądu:

  • polisa OC,
     
  • dokument tożsamości właściciela,
     
  • pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika.

Edytowane przez asharot
Opublikowano (edytowane)

i warto robić zmiany po tym jak skończy się przegląd bo za jednym ciągnięciem przyczepy zrobi diagnosta badanie po zmianach oraz OBT z nowym TNBT (2lata) ;)

A jak ma jeszcze aktualny przegląd to wbije "zgodnie z DR" i jedno miejsce w DR tracimy w pewnym sensie ;)

 

 

PS:

dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu wykonane zostały przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie,...

i ten dokument jest fajny bo w nim nie ma napisane co zostało zmienione ;)

Edytowane przez Nikita_Bennet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pacio
      Witam,
      Jestem zainteresowany tą przyczepą. Zauważyłem ze nie ma obrotnicy , dyszel idzie bezpośrednio do osi.
      Czy to jest jakaś wada , jak to się ma w praktyce ?
      Link do ogłoszenia:
      https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-ruska-wywrotka-CID757-IDybBtt.html#29c7c012de;promoted
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez Mariusz998
      Witam,
      Czy ktoś posiada przyczepę hakową.
      Zastanawiam się nad zakupem.
      Chciałbym poznać opinię na temat tego typu przyczep.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v