Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
fliegl

Czy przyczepa jest pojazdem samochodowym?

Polecane posty

fliegl    4

Jak w temacie,tylko proszę o uzasadnienie.Potrzebne mi to jest do WK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

o ile dobrze kojarzę ustawę prawo o ruchu drogowym to jest tam taka definicja:

pojazd samochodowy - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego.

 

Sprawdź sam.

W definicji pojazdu samochodowego nie ma przyczepy ale jest też i definicja przyczepy.

 

Napisz dokładnie po co Ci to potrzebne. Jeżeli nie publicznie to na priv.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

fliegl    4

Chodzi o to czy warsztat posiadający PKD 45.20 może dokonać zmian konstrukcyjnych w przyczepie i WK to zaakceptuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    994

Jeśli chodzi o ARiMR to np naczepa jest pojazdem samochodowym. Znam przypadek gdzie odrzucono wniosek z programu różnicowanie ponieważ beneficjent prowadził usługi związane z transportem towarów i na rozwinięcie tej działalności chciał kupić naczepę wywrotkę. Wniosek odrzucono ponieważ przedsiębiorcy wykonujący transport drogowy nie mogą ubiegać się o dotację na środki transportu i jak widać dla ARiMR to pewnie i rozrzutnik albo i agregat ciągany będzie środkiem transportu bo ma koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolr2    180

Koledze pewnie chodzi o to że chce zmienić w dowodzie z przyczepy samochodowej na przyczepę rolniczą. Bo na przyczepę rolniczą przegląd kosztuje 60zł na dwa lata a na ciężarową 180zł na rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101
Napisano (edytowany)
Chodzi o to czy warsztat posiadający PKD 45.20 może dokonać zmian konstrukcyjnych w przyczepie i WK to zaakceptuje?
poszło na priv + adres z innego forum gdzie jest to opisane jak ma być zgodnie z przepisami (co nie znaczy że każdy WK to respektuje).

 

Kolego Nikita_Benet pracujesz może w urzędzie przy rejestracji pojazdów,bo miał bym kilka pytań?
Nie. Po prostu tam gdzie robię widzę sporo dowodów rejestracyjnych i czasami doczytuję jak takie kwiatki powstają, poza tym przeszedłem kilka ostrych starć ze swoim WK w których ... osiągnąłem zamierzony cel ;)

Podaj co Cię nurtuje, może będę wiedział lub będę wiedział kogo zapytać.

 

Koledze pewnie chodzi o to że chce zmienić w dowodzie z przyczepy samochodowej na przyczepę rolniczą. Bo na przyczepę rolniczą przegląd kosztuje 60zł na dwa lata a na ciężarową 180zł na rok.

raczej z przyczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową-rolniczą a dalej masz racje.

Od siebie dodam że jeżeli nie ma dopisku rolnicza to:

- UG może wystąpić o zapłatę podatku od środków transportu (pisze się kwit że nie ma się samochodu a przyczepa służy tylko w gosp. rolnym i jest spokój),

- Wojskowa Komenda Uzupełnień o zajęcie przyczepy w razie działań ble ble ble - też wystarcza oświadczenie.

 

Ogólnie jeżeli wiemy że przyczepy samochodowej nie będziemy ciągać samochodem a będzie latać za ciągnikiem to zanim ją zarejestrujemy na siebie zmieniać na ciężarową-rolniczą i mieć święty spokój a nie wymieniać się z urzędami pismami.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    4
Napisano (edytowany)

Ha zmieniać tylko jak?!!!

Jest gdzieś napisane jakie warunki techniczne ma spełniać przyczepa rolnicza?

Udało się to komuś zrobić?

Edytowano przez fliegl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolr2    180

Właśnie nie każdy chce to zmienić byłem na kilku stacjach i nikt nie chciał.Aż dałem sobie spokój bo mi szkoda było dnia i zarejestrowałem tak jak było. Tylko jeszcze w skarbowym 200zł mandat bo o pół roku spóźnienia było i ze wszystkim się nazbierało ze 600zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STIG0013    407

my to przerabialiśmy. Najpierw mechanik potem przegląd potem urząd i kilka stów w plecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    4

Mógł byś to opisać ze szczegółami,głównie chodzi o rolę mechanika co zrobił co napisał w papierze i za co te stówki i kto je wziął?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Mechanik ci nie potrzebny tylko diagnosta ze stacji okręgowej wystawia ci badanie na zaświadczeniu , w przyczepie nic nie trzeba przerabiać

Problem natomiast gdy przyczepa jest typu SAM , takiej przyczepie nie da się zmienić przeznaczenia

 

Ja mam przyczepę sam samowyładowcza i u mnie nie da się zmienić na rolnicza , trzy lata temu próbowałem to załatwić dowiedziałem sie jak wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    184

Właśnie że potrzebny taki który ma warsztat samochodowy z odpowiednim wpisem w działalności gospodarczej.

Z papierem od niego dopiero idziesz do diagnosty a póżniej do starostwa.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101
...Udało się to komuś zrobić?

mi się udało.

Zamiast ciągle pytać to poszukaj w archiwum

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/28094-co-myslicie-o-przyczepach-samochodowych/page__st__100

post 114

 

Każdą się tylko nie każdemu diagnoście się to opłaci.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STIG0013    407

asharot ma rację. A za co stówki ? Za mechanika za przegląd za tablice i wymianę dowodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    4

Jakie zaświadczenie wystawił mechanik i ile za to wziął?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Właśnie że potrzebny taki który ma warsztat samochodowy z odpowiednim wpisem w działalności gospodarczej.

Z papierem od niego dopiero idziesz do diagnosty a póżniej do starostwa.

Mechanik jest potrzebny jeżeli przyczepa miała specjalne przeznaczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

Teraz kombinowaliśmy jak maksymalnie obniżyć koszta świeżo kupowanej przyczepy aby mieć ją jako rolnicza i doszliśmy do takiego czegoś"

 

1. Zakup przyczepy, sprawdzenie czy nr ramy/VIN jest taki jak w DR, sprawdzenie czy jest TZ.

2. dopasowanie do naszego ciągnika (hamulce, światła itp aby działało poprawnie),

3. jak nie ma Tabliczki Znamionowej (TZ) to najpierw ją robimy czyli WK i skierowanie na nabicie TZZ i do OSKP,

4. szukamy zakładu który wystawi oświadczenie o dokonaniu zmian konstrukcyjnych i jak go znajdziemy to ciągniemy do niego przyczepę (jak wystawi kwit bez oglądania to nie musicie ciągnąć-ja musiałem), prawie każdy mechanik-właściciel to może zrobić,

5. znowu jedziemy do WK i chcemy skierowanie na badanie po zmianach konstrukcyjnych, niechętnie mi je wydali,

6. teraz znów OSKP gdzie badanie po zmianach i OBT (tutaj sprawna przyczepa z widocznym numerem ramy/VIN oraz tabliczką znamionową lub Tabliczką Znamionową Zastępczą),

7. z kompletem kwitów czyli starym (jeszcze na sprzedającego) dowodem rejestracyjnym+tablicą rejestracyjną, umową kupna-sprzedaży/fakturą, oświadczeniem zakładu że zrobiono zmiany, dwoma kwitami z OSKP (badanie po zmianach i OBT) oraz wnioskiem o rejestrację (na nas) i opłatami idziemy do pani Kasi/Krysi/Zosi w okienku Wydziału Komunikacji i dokonujemy rejestracji na siebie z jednoczesną zmianą na przyczepę ciężarową-rolniczą.

 

Dlaczego tak? Odchodzi nam koszt wymiany DR przy zmianie na rolniczą i cała zabawa to max 250zł+koszt rejestracji który i tak musielibyśmy ponieść rejestrując przyczepę na siebie.

 

Trzeba pamiętać o US - skarbówka to 14 dni na PCC.

Po Dowód Rejestracyjny do WK jedziemy z aktualną polisą OC.

 

Wiem że w normalnej części naszego kraju idzie znaleźć OSKP i obok położony warsztat należący czasem do jednego właściciela i oni to wszystko za nas zrobią. Niestety mi robili pod górę ;)

 

skróty:

OSKP - Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów

BT - Badanie Techniczne

OBT - okresowe badanie techniczne (tzw potocznie "przegląd")

WK - wydział komunikacji

DR - Dowód Rejestracyjny

PC - pozwolenie czasowe - miękki dowód

nr ramy/VIN - to chyba wiadome ;)

TZ - tabliczka znamionowa

TZZ - tabliczka znamionowa zastępcza

ten zakład co robi zmiany - dobry warsztat lub blacharz który ma w swoim kodzie PKD odpowiednie cyferki - my rolnicy np mamy PKD 0150Z


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STIG0013    407

Mechanik jest potrzebny jeżeli przyczepa miała specjalne przeznaczenie

 

Przyczepa była jako ciężarowa tak powiedzieli w urzędzie tak zrobiliśmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    9

trzy lata temu przerabiałem właśnie taki przypadek (przyczepa 6T ) tylko była przerejestrowywana z ojca na mnie

w ojca dowodzie było bite "uniwersalna ciężarowa" a mi chodziło o w pis rolnicza

pojechałem na stację kontroli pojazdów ale do tej co ma uprawnienia rozszerzone ,tam po sprawdzeniu wszystkiego czyli Nr tabliczki znamionowej , hamulców , nacisku osi świateł ,itd. (tylko musiałem ściągną nadstawi z bortów bo sam dorobiłem i nie miałem atestu ) bez problemu wydał zaświadczenie " uniwersalna ciężarowa - rolnicza "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    3

Dwa lata temu przerabiałem ten temat. Miałem d-46 jako uniwersalna na kołach 20. Założyłem koła 16. Zrobiłem orzeczenie od rzeczoznawcy samochodowego, że przyczepa spełnia warunki przyczepy rolniczej. Z orzeczeniem na stację okręgową. Diagnosta to potwierdził, wydał badanie na 2 lata. Miałem małe problemy w WK. (wielka pani urzędnik) chciała potwierdzenia zmiany konstrukcji przez upoważnioną firmę. Zmiana kół nie jest zmianą konstrukcji. Jest nawet wyrok Sądu (apelacyjnego lub administracyjnego z Lublina), gdzie gościu się odwoływał i sprawę wygrał. Poprosiłem o wydanie decyzji na piśmie. Po około 2 godzinach rozmów telefonicznych urzędniczki miałem dowód rejestracyjny - rolnicza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fliegl    4

W dalszym ciągu nie dowiedziałem się co opisał w dokumencie mechanik potwierdzający że to przyczepa rolnicza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Przerabiałem swoją na rolniczą. Upoważniona firma wystawiła fakturę na przeróbkę z samochodowej na rolniczą która polegała na przerobieniu instalacji hamulcowej na jednoobwodową, przystosowanie instalacji pneumatycznej i elektrycznej do podłączenia drugiej przyczepy, zmianę kół na balonowe a w WK domagali się jeszcze haka z tyłu. Był widoczny na zdjęciach w dokumentacji i po sprawie. Wszystko z załatwieniem faktury, przeglądem i WK zajęło mi trzy godziny.

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×