Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

włącznik przedniego napędu znajduje się w niewygodnym miejscu bo po prawej stronie kierownicy z boku deski rozdzielczej. Przedni napęd nie rozłacza się automatycznie np przy osiągnięciu 14km/h więc trzeba pamiętać o rozłaczaniu jego żeby nie uszkodzić przedniego mostu. tylko dwie prędkości wom 540 1000. Według mnie lepszym rozwiązaniem Byłby ciągnik np steyr 4110profi który generuje moc 112km a z doładowaniem coś około 137km a spalanie duzo nizsze no i skrzynia biegów 50 a nie 40 tak jak w Kubocie

Opublikowano

Kubota jest dobra Czareczek dostał po prostu bubla na swoje podwórko inaczej wyjaśnić się tego nie da, u nas chodzi dobrze jak na razie jest problem z serwisem i to jest duży minus kuboty - niezorganizowany serwis. Dobra jest zwrotność tego traktora ;)

Opublikowano (edytowane)

No tak, traktor kupujemy tylko ze względu na dobrą zwrotność.

Temat dotyczy Kuboty 135 i spośród wielu użytkowników, którzy tylko siedzieli w ciągniku na pokazach lub targach i słuchali z zapartym tchem co to pan handlowiec ma im do przekazania, zachęcam do zapoznania się z kilkoma postami np.

http://www.agrofoto....0-wal-cambella/

lub

http://www.agrofoto....kubota-m135gxs/

Czy ciągnik posiadający 140 KM

Masę 4870 kg bez obciążników

82,5 l/min wydajność hydrauliki,

WOM 540/1000 bez możliwości trybu Eko

Ciasną kabinę, bez miejsca dla pasażera jest ciągnikiem dobrym?

Wg Kuboty jest to idealny ciągnik na europejskie gospodarstwa. Sorry, ale jakoś nie widzę tego ciągnika w 5 skibowym obrotowym pługu, a mniej więcej taką średnią moc zaleca większość producentów maszyn.

No coś tu jednak jest nie tak, chyba że ktoś lubi wydawać ok 220 000 netto na ciągnik o parametrach Zetora Proximy Plus....

Edytowane przez Benito
Opublikowano

Użytkownik wstawiający zdjęcie z pierwszego linku. Na tym polu orząc pługiem o 32 cm szerszym, głębiej bez wału osiągnoł 15l/ha. Orząc kubotą to samo pole pługiem węższym, płycej z wałem spalił 18l/ha. @czareczek85 tez pisał o wysokim zużyciu paliwa tego modelu. W końcu testy na hamowni też to potwierdzają. Zeby ten silonik jeszcze mocny był. Na hamowni wypada słabo względem danych katalogowych.

 

,http://www.services.art.admin.ch/traktor/d/tt2013d.html

 

Jeśli ktoś chce wydać ponad 220 tys a to i wszystkie inne wady mu nie przeszkadzają tylko dla tego, że ciągnik jest japoński to jaki problem. Każdy robi co uważa.

Opublikowano

u nas na glinie pług ustawiony 4x5* orze na szerokość 2,10m spalanie wychodzi 15l Mamy zwykłą kubote m135gx jak na razie złe opinie sypią się na m135gxs więc to jest trochę podejrzane

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/481439-kubota-m135-gx-kverneland-440-wal-cambella/ - tutaj ciąga wał cambella który swoim ciężarem robi jakby za dodatkową skibe więc spalanie wyszło według mnie ok

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/460871-kubota-m135gxs/ - tutaj kubota jest bez tylnich błotników i jest symbol m135gxs co oznacza amortyzację przedniej osi.

 

Kubota spala trochę paliwa w transporcie ale w polu przy pługu czy talerzówce spalanie jest ok przynajmniej tak jest u nas

Opublikowano

http://www.services.art.admin.ch/traktor/d/tt2013d.html

 

Większość ciągników z tej strony ma moc zmierzoną w zasadzie pokrywającą się z deklarowaną. Czasami wychodzą różnice kilku KM zwłaszcza na boost. Zakładam więc,że przy pomocy wom zmierzono moc silnika uwzględniając straty. Coś ala hamownia podwoziowa dla aut, która uwzględnia straty napędu i pokazuje rzeczywistą moc silnika. Jedynie kubota odstaje o ponad 20 KM w dół. W rpt zmierzyli moc na wom, która wyniosła 110 KM. Uwzględniając straty moc na silniku wynosiła około 120 KM. To by mniej więcej pokrywało się z tym co zmierzyli szwajcarzy. Wniosek ten model powinien nazywać się 120 GX.

Opublikowano

Nic mi w tym ciągniku nie pasuje, ani nic mnie w tej marce nie rusza. Byłem na pokazie, to odniosłem wrażenie jakby ten ciągnik miał o wiele mniej KM. Niewygodna kabina, wykonanie pachnące chinami (sorry), słaba pompa, 4 cylindy (wolałbym 6), filtr cząstek (wolałbym adblue). Nie widzę tego ciągnika ani w agregacie uprawowo siewnym aktywnym ani w dużej 4 pługu na pełną szerokość i głębokość. Tak jak ktoś wspomniał powyżej - wyglada to na konkurenta co najwyżej Zetora.

Opublikowano

włącznik przedniego napędu znajduje się w niewygodnym miejscu bo po prawej stronie kierownicy z boku deski rozdzielczej. Przedni napęd nie rozłacza się automatycznie np przy osiągnięciu 14km/h więc trzeba pamiętać o rozłaczaniu jego żeby nie uszkodzić przedniego mostu. tylko dwie prędkości wom 540 1000. Według mnie lepszym rozwiązaniem Byłby ciągnik np steyr 4110profi który generuje moc 112km a z doładowaniem coś około 137km a spalanie duzo nizsze no i skrzynia biegów 50 a nie 40 tak jak w Kubocie

Akurat z tą skrzynią to nie problem bo miałem Kubote m135 i miała odblokowaną skrzynię i jechała 50 km/h nawet ponad, bo ciągnik był juz niby kupiony przez kogoś i na życzenie odblokowali.

Opublikowano (edytowane)

Możliwości są dwie. Jeśli ciągnik na najwyższym biegu/półbiegu osiąga powiedzmy 40 czy 42 km/h przy powiedzmy 1800 obr a silnik jest w stanie kręcić się do powiedzmy 2200 obr. Tylko ogranicznik prędkości nie pozwala. Wtedy możemy odblokować system tak, aby pozwalał silnikowi na najwyższym biegu połbiegu kręcić się do 2200 obr i osiągać powiedzmy 50 km/h.

Jeśli ciągnik na najwyższym biegu/półbiegu osiąga te 40-42 km/h przy 2200obr i silnik większych obrotów nie rozwinie ze względu na swoje własne ustawienia. Wtedy nie da się nic rozblokować. I tak szybciej nie pojedzie. Ze względu na przełożenia skrzyni biegów i napędów.

Dlatego pytałem czy w 135 jest ekonomiczny ostatni bieg. Jeśli na ostatnim/najwyższym biegu ciągnik osiąga 40- 42km/h przy powiedzmy 1800 obr. Wtedy teoretycznie da się odblokować. Jeśli ciągnik jedzie 40 km/h przy 2200 obr. Skrzyni nie odblokujesz.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Więc jak mi wytłumaczysz, że mają na placu 2 kuboty m135 gx i jedna jest zablokowana i jedzie 40 km/h. A druga za którą juz gość dał zaliczkę i była u mnie jeszcze na testach jest odblokowana na życzenie tamtego gościa i osiąga prędkośc około 50 km/h, sprawdzaliśmy go na koniec samochodem.

 

W tym rzecz, że jak mówisz ona może na ostatnim biegu być blokowana do niższych obrotów. Tylko tego nie wiem bo tym zablokowanym nie jeździłem.

Opublikowano

Dlatego pytam jak jest bo też nie wiem. Jeśli ciągnik jest fabrycznie blokowany powiedzmy na 40 km/h przy 1800 obr na ostatnim biegu. Teoretycznie da się odblokować, aby przy 2200 miał koło 50.

Opublikowano (edytowane)

ktoś kto jezdził zablokowana kubota musiał by napisać przy jakich obrotach osiąga 40km. znalazłem wykres predkości do m 135x starszej wersji to tam predkość maksymalna jest koło 36km/h ale też nie wiadomo przy jakich obrotach

Edytowane przez Misiek100245
Opublikowano

Widziałem gdzieś wykres prędkości i tez mi się wydaje. Że ten ciągnik nie ma ekonomicznego nad biegu. Ale się pytam, żeby nie było, że kipie nienawiścią do marki. Licznik można skalibrować aby pokazywał ile chcecie. A pomiar samochodem no cóż czasami jest mało realny.

Opublikowano (edytowane)

Na agroscope w teście modelu 135 gx jest wykres prędkości na poszczególnych biegach. Przy prędkości znamionowej tj 2200 obr/min ten model osiąga 37,5 km/h. Pewnie da się wydusić deczko więcej. Jednak 50 km/h to makaron nawijany na uszy nie świadomych klientów. Ciekawe jak będzie się czuł taki klient, który po zakupie zda sobie sprawę, że zrobili go w konia?

 

http://www.services..../d/tt2013d.html

 

Tu macie linki do testów. Popatrzcie na mf, jd 6r czy claasa. Na wykresach prędkości tych ciągników widać wyraźnie krótsze słupki przedstawiające prędkość na ostatnich biegach. Co świadczy o działaniu ograniczenia i w tych maszynach odblokowanie prędkości max jest teoretycznie możliwe.

Brak skrzyni z ekonomicznym nadbiegiem w tej klasie to poważny minus. Kubota powinna jak najszybciej to poprawić.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

witam! jestem użytkownikiem m135gxs. Dziwia mnie wypowiedzi ze jest paliwozerna i slaba! u mnie wyglada to tak :

-zwozenie balotow ( zaladunek ładowacz kuboty i zwozenie bel lawetą max 34 bele) -średnia 5,4 litra na godz

-gruberowanie -gruber 6 lap (2,6m) predkosc 12-14km/h - 13-14l/h na ha wyszlo 8l na

- orka -akpil km180hp 4x44 glebokosc 33-36cm predkosc 7,5-8.5km/h-14l/h na hektar 17-18l

 

dodam jeszcze ze przy zaladunku obornika krokodyl 2m, na godz 3,5l

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AGROberry
      Witam. Mamy zamiar razem z tatą kupić ciągnik do plantacji truskawek i malin. Co myślicie na temat tych dwóch traktorów? Najbardziej interesuje mnie awaryjność i spalanie.
    • Przez SZKOPSSON
      Witam użytkowników, od niedawna stałem się właścicielem ciągnika wyposażonego w filtr dpf, w związku z tym mam do was kilka pytań:
      1. jak problematyczne jest wypalanie filtra dpf w waszych traktorach?
      2. czy już ktoś się tego pozbywał ?
      3. Co sądzicie o tego typu uszlachetniaczach do paliwa wspomagających wypalania filtra http://k2.com.pl/mycie-wstepne/product/2693-k2-dpf-50-ml lub http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/dpf-cleaner-regenerator/
      Jeśli chodzi o mnie to uważam takie dodatki za bardziej bezpieczne niż np. http://k2.com.pl/component/ssproducts/product/2711-k2-dpf-cleaner-500-ml którego to używa się bezpośrednio w filtrze.
      No i ostatnie pytanie czy w związku z faktem posiadania ciągnika z dpf, aby ułatwić wypalanie/lub minimalizować ryzyko zapchania używacie paliw premium, a jeśli tak to czy później nie macie problemów ze zwrotem akcyzy, bo dajmy na to na fakturze będzie pisać ON premium/power a nie samo ON, a ustawodawca nie przewidział takiego zapisu w ustawie o zwrocie podatku akcyzowego.
       
    • Przez bartosz0013
      Witam,
       
      Kupiliśmy Kubotę M6060 66koni i chcemy do niej dokupić jakiś agregat ścierniskowy bądź talerzówkę.
      Co będzie lepsze? 
      Ziemie 3-4 klasa, uprawiamy zboża i rzepak. 
       
      Jeśli "gruber", to znaleźliśmy taki na 4 łapy z zabezpieczeniem ślimakowym firmy EURO MASZ. Jak takie zabezpieczenie się sprawdza? Różnica w cenie jest około 2000zł między ślimakowym a sprężynowym. Kołkowe zabezpieczenie raczej nie wchodzi w grę, bo pola są dość kamieniste.
      A może lepsza będzie talerzówka ? 
       
      Której firmy maszyna będzie najlepsza (znaczy najlepszy stosunek jakość/cena) ? 
       
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
       
        zastanawiam się nad zakupem kubota m9960. Ten ciągnik będzie pracował głównie przy pracach zielonkarskich - zgrabiarka, kosiarka, owijarka samozałodowawcza oraz w przyszłości zostałby dołożony tur do zwożenia balotów. Interesują mnie plusy i minusy tego ciągnika chodzi mi tutaj głównie o opinie ich użytkowników. 
    • Przez Piotrekk9540
      Chodzi mi konkretnie o to, ile litrów na sezon potrzebujecie aby uzupełniać stan oleju w skrzyni ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v