Polecane posty

SZKOPSSON    4

Witam użytkowników, od niedawna stałem się właścicielem ciągnika wyposażonego w filtr dpf, w związku z tym mam do was kilka pytań:

1. jak problematyczne jest wypalanie filtra dpf w waszych traktorach?

2. czy już ktoś się tego pozbywał ?

3. Co sądzicie o tego typu uszlachetniaczach do paliwa wspomagających wypalania filtra http://k2.com.pl/mycie-wstepne/product/2693-k2-dpf-50-ml lub http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/dpf-cleaner-regenerator/

Jeśli chodzi o mnie to uważam takie dodatki za bardziej bezpieczne niż np. http://k2.com.pl/component/ssproducts/product/2711-k2-dpf-cleaner-500-ml którego to używa się bezpośrednio w filtrze.

No i ostatnie pytanie czy w związku z faktem posiadania ciągnika z dpf, aby ułatwić wypalanie/lub minimalizować ryzyko zapchania używacie paliw premium, a jeśli tak to czy później nie macie problemów ze zwrotem akcyzy, bo dajmy na to na fakturze będzie pisać ON premium/power a nie samo ON, a ustawodawca nie przewidział takiego zapisu w ustawie o zwrocie podatku akcyzowego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    61

co prawda nie mam ciągnika ale mam samochód z dpf i leje zwykle paliwo i zadanych dodatków a wypalanie trwa podczas osiagnietej przez silnik optymalnej temperatury i przy wyższych obrotach w samochodzie występuje to podczas dłuższych tras a w ciagniku będzie się wypalac jak w polu będziesz robił z dpf nie ma takich problemów jak niektórzy piszą jeżeli ciągnik będzie chodził cały czas na małych obrotach to jest możliwe zapchanie ale na pewno poinformuje Cię ciągnik ze filtr się zapycha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2311

DPF na szczęście jeszcze nie mam w żadnym sprzęcie ani samochodzie ale paliwa "premium" kupuję od momentu gdy zaczęli zwracać część akcyzy i nie miałem problemów. Na fakturze jest ON i to ich obchodzi a nie to gdzie i za ile kupię. Wychodzi trochę drożej przy zakupie ale po pierwsze jest mniejsze zużycie paliwa a zimą nie ma problemów z mrozem bo paliwa "premium" to tak naprawdę 100% ON z ropy naftowej a cała reszta ma mniejszy lub większy dodatek olei roślinnych różnego pochodzenia i nawet nie da się z takiego "diesla" zrobić paliwa zimowego żadnym dodatkiem bo to inna chemia i nic nie działa.

Reasumując powiem tak...przepalam rocznie trochę ponad 3 tyś. litrów ON i nie żałuję wydać na to więcej 800-1.000 zł. bo BIO spalają sprzęty ok. 10 % więcej (zależy od obciążenia silnika) więc finansowo wychodzi na to samo a mam święty spokój a silniki a zwłaszcza aparatura paliwowa na pewno pochodzi dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

asharot    220

Ja mam samochód osobowy od 3-lat z dpf i użytkuje go normalnie jak każdy inny na zwykłym paliwie.Jedynie pilnuje aby go nie gasić w momencie jak następuje wpalanie filtra.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    283

ja też jak kolega wyżej pisze i się nic nie dzieje kiedyś mi jakiś mechanik polecił ten specyfik dałem 60zl i pomogło chyba tylko na kieszeń i m echanikowi ze sprzedał i zarobił na tym


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuje ciągnik z dpf już od 3 lat i nigdy nie miałem z nim problemów.
Użytkuje go jak każdy inny ciągnik.
Filtr najczęściej wypala się podczas prac na wysokich obrotach takich jak orka transport itd.

A i bym zapomniał podczas wypalania filtra ciągnik ma podwyższone obroty z 850 obr/min na 1000-1100 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Ja do ciągnika z DPF kupuję paliwo B0 o niskiej zawartości siarki.

Dodatkowo daję uszlachetniacz do paliwa, ale to bardziej ze względu na wtryski niż na DPF.

Mi filtr czyści się średnio co 100 godzin, praca mieszana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZKOPSSON    4

@up możesz powiedzieć na jakiej stacji jest dostępne to paliwo o niskiej zwartości siarki (w necie znalazłem statoil, niestety w okolicy nie mam stacji tego koncernu) oraz co za uszlachetniacze dodajesz ? w necie znalazłem http://chemiasamochodowa24.pl/dodatki-do-diesla/29-środek-do-oleju-napedowego-o-niskiej-zawartości-siarki-1l-60733009633.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    220

Zamiast wydawać niepotrzebnie pieniądze w jakieś wynalazki lepiej zainwestuj w porządny olej silnikowy z niską zawartością popiołu.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZKOPSSON    4

Masz na myśli któryś z tych: http://www.sunoco.be/po/heavydutyoils_sub.html Poza tym w procesie wypalania filtra jest dostrzykiwane paliwo celem podniesienia temperatury spalania i jeśli proces ten nie przebiegnie prawidłowo to to niespalone paliwo znajdzie się właśnie w oleju silnikowym a chyba wszyscy wiemy co to oznacza.

Edytowano przez SZKOPSSON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

U mnie w okolicy coraz więcej osób bierze hurtowo z BP, paliwo przyjeżdża białe jak woda, wszystkie sprzęty chodzą bezproblemowo.

Do tego oryginalny olej  JD Plus 50 II, do paliwa coś takiego daje http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-fuel-plus-bar-1ltr.html?sl=pl ale niestety wycofali z produkcji, nakupiłem sobie zapas na cały rok, potem może przejdę na oryginał JD, tyle ze 2razy drożej (ale też trochę inne przeznaczenie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2311

U mnie w okolicy coraz więcej osób bierze hurtowo z BP, paliwo przyjeżdża białe jak woda, wszystkie sprzęty chodzą bezproblemowo.

Do tego oryginalny olej  JD Plus 50 II, do paliwa coś takiego daje http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-fuel-plus-bar-1ltr.html?sl=pl ale niestety wycofali z produkcji, nakupiłem sobie zapas na cały rok, potem może przejdę na oryginał JD, tyle ze 2razy drożej (ale też trochę inne przeznaczenie).

Co do tego, że warto kupować paliwo dobrej klasy i od pewnego dostawcy to się zgodzę w 100% ale ten dodatek fucha to chyba trochę lipa a może i nawet szkodzi silnikom skoro sami zaprzestali produkcji...

Może się mylę ale silnik jako taki nie może mieć właściwości trakcyjnych. Takie właściwości ma ogólnie traktor lub inny pojazd silnikowy posiadający własny napęd...i takie właściwości może poprawić skrzynia biegów, zawieszenie oraz oczywiście opony a w opisie produktu o jakim piszesz jest napisane "poprawiają właściwości trakcyjne silnika" co według mojej wiedzy jest błędnym wykorzystaniem znaczenia słowa trakcja....ale taki "bełkot" to bardzo często widać w opisach różnych "cudownych" preparatach, dodatkach i o zgrozo nawet lekach co ma na celu zdobycie nabywców za wszelką cenę mino iż sam oferowany produkt nic nie daje poza nabijaniem kasy producentowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Teraz mają w ofercie coś innego, bardziej do czyszczenia wtrysków.

Na początku wlałem to do starego ciągnika, nic się nie stało, nawet przestał przydymiać (ale robiłem to od razu ze zmianą paliwa, więc nie wiem co było bezpośrednią przyczyną poprawy). Szukałem informacji na forach samochodowych o tym specyfiku, ludzie byli zadowoleni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr291179    2

Panowie a jakie dodatki proponujecie do ciągnika na CR i systemem SCR?dolewacie coś czy tylko dobrej jakości ON?

Edytowano przez Piotr291179

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZKOPSSON    4

Po przeanalizowaniu odpowiedzi sądzę iż tylko dobre jakościowo paliwo i olej silnikowy bez żadnych udziwnień, z tym że np. u mnie Paliwo V-Power nitro diesel kosztuje 4,34 za litr czyli jest droższe od zwykłego o 54 grosze, w instrukcji obsługi mam iż producent zaleca paliwo o zawartości siarki do 5% a jak dotąd w specfikacji paliw znalazłem iż ma ono zawartość siarki do 10 % także zastawiam się czy warto przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez artur1295
      czy to jest elektrozawor blokady tylnego mostu czy przedniego
    • Przez samsung12
      Witam ,sprzedam tarcze oryginalna Zetor forrtera 350mm cena 800 z darmowa wysyłka . Posiadam również 66358901 manetkę rewersu cena na priv . Wszystko w zaplombowanym opakowaniu Zetor !
    • Przez KubaMF
      Witam, rozglądamy się za większym koniem na gospodarstwo ponad 20ha. Piszę głównie aby dowiedzieć się coś więcej o tych ciągnikach, przeszukałem chyba pół forum i ciągle napotkałem jakieś kłótnie zazwyczaj mało wartościowe. Chodź coś udało mi się dowiedzieć , głównie chciałem uzyskać opinie na temat 1734 bo na jego temat tylko nie znalazłem takich dokładniejszych opinii. Waszym zdaniem który ciągnik będzie najlepszy wariantem z tych 4 ? Ogólnie to miałby być głównym ciągnikiem czyli wiadomo orka,siew transport itd. Budżet do 70 000 zł. Jeśli chodzi o zachodnie to chcieliśmy coś poszukać, ale po prostu chcemy mieć coś co będziemy w stanie naprawić sami i zdobyć części w przeciągu kilku godzin a nie w przeciągu kilkunastu dni w przypadku zachodnich ciągników. Fakt gdybyśmy mieli już tych hektarów trochę to można by było się pokusić na zachodni ciągnik, w tym przypadku chcemy coś co będzie pracowało bez awaryjnie, a jeśli już się zepsuje to naprawimy to szybko i tańszym kosztem. Fakt nie zawsze tańsze oznacza lepsze ale to już inny szczegół. Z góry dziękuję za pomoc w wyborze i pozdrawiam   
    • Przez razorM31
      Witam
      Mam problem, mianowicie nie działa mi podnośnik w ciągniku Case 5120, nie reaguje na żadne polecenia, kontrolka non stop mruga na pomarańczowo. Jaka może być przyczyna?
    • Przez lexiflexi
      Cześć. Mam taki problem ze w moim zetorze jest dość mało paliwa w odstojniku... niedawno kupiłem 5211 i tam jest pełny odstojnik (mowa tu o silniku który pracuje) w 7245 nawet połowy nie ma tego odstojniku... zaciekawiło mnie to... z góry dzięki za pomoc 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.