News
Piotrekk9540

Jak często dolewacie olej do skrzyni w waszych kubotach ?

Polecane posty

extrabyk    2311

Wszystko zależy od tego jak szczelne są układy w maszynach, które współpracują z ciągnikiem bo raczej Kubota sama oleju nie gubi nie licząc tych kilku kropel, które wypłyną przy każdym podpinaniu i odpinaniu przewodów do szybko złączy. To samo dotyczy ładowacza czołowego jeśli jest na Kubocie.

Ja ostatnio dolałem 5 litrów ale to dlatego,że wymieniałem olej w przyczepie przez wyciskanie starego oleju tym z Kuboty a wcześniej to samo zrobiłem z siłownikiem w kosiarce dyskowej. Przyczepa to stara Krone na dwóch małych siłownikach plus ten z dyskowej i te 5 litrów wystarczyło by uzyskać stan.

Jeśli o to pytasz to pewnie masz jakieś duże ubytki. Postaraj się jak najszybciej uszczelnić "lejącą" maszynę bo szkoda dość drogiego oleju i szkoda Praktycznie nowego ciągnika na to by szukać tańszych zamienników. Takie jest przynajmniej moje zdanie na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pytam, dlatego że niezbyt często przepinam maszyny, a osprzęt zdarza mi się zmieniać maksymalnie 3x w tygodniu i zauważyłem brak stanu oleju. Czy jest to możliwe żeby ciągnik który ma przepracowane 600 mth pobierał olej ? 

Edytowano przez Piotrekk9540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

extrabyk    2311

Przekładnia oleju nie pobiera :D

Przejrzyj dokładnie maszyny z którymi chodzi Twoja Kubota oraz osprzęt do ładowacza. Pamiętaj,że jak masz gdzieś nawet dość mały przeciek to przy każdym podaniu oleju pod nie małym przecież ciśnieniem przez ileś tam godzin ulecieć może nawet sporo.

Jeśli masz dopiero 600 godzin to znaczy,że masz jeszcze olej od nowości. Kup 5 litrów takiego oleju ka masz w ciągniku. Postaw ciągnik na równym. Daj olejowi spłynąć o ostygnąć a następnie dolewaj stopniowo. Na początek wlej 2 litry. Odczekaj chwilę i sprawdź poziom. Jeśli jeszcze za mało to dolewaj dalej ale lepiej tak po litrze żeby niepotrzebnie nie przepełnić układu bo to bywa gorsze niż trochę za niski stan.

Który masz rocznik Kuboty, jaki model i jaki olej w przekładni ? Ja mam zalany Super UDT.

Zapomniałem dodać,że jeśli masz ładowacz to poziom oleju sprawdzaj przy takim położeniu wszystkich siłowników ładowacza żeby były "schowane" bo jak nawet trochę uniesiesz ładowacz i jeszcze wychylisz do przodu to sporo oleju idzie w siłowniki a to może "zafałszować" pomiar poziomu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    339

@extrabyk, z jakiej racji masz zalany super UDT jak on jest do GX-ów? :) Super UDT to olej do przekładni z półbiegami a co ciekawe do M7 stosowany jest zwykły UDT :P


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2311

Z tego co się dowiedziałem Kubota sama zaleca stosować Super UDT w krajach gdzie występują zimą niskie temperatury. Tak więc moja M7060 jest zalana tym olejem a w silniku też jest inny niż serii 40 z racji tego,że seria 60 ma DPF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu13    19

Ta jasne, podniesiesz trochę ładowacz i już nie ma stanu oleju, przy jedostronnym zgoda, a przy.........................

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    339

@extrabyk, ale to musiał Ci najwyżej diler to zmienić na Super UDT bo standardowo jest zwykły UDT :)  A w silniku masz 10W-40 bo do starszych wersji bez DPF jest stosowany 15W-40 :)


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2311

Według instrukcji olej przekładniowy do M7060 to UDT lub Super UDT.  Zaleca się właśnie Super UDT również ze względu na lepsze właściwości w niskich temperaturach.

W silniku mam Ultraactiwe LE 10W40, który ma lepsze właściwości latem od 10W30 a zimą od 15W40

Różnice w cenie między tymi olejami jest na tyle mała,że chyba warto lać lepszy zwłaszcza,że to są nowe ciągniki i to kupione za dużą kasę więc nie ma co pozornie oszczędzać.

Do silników starych ciągników leję Turdus a do przekładni Agrol U i mam dobry kompromis między jakością a ceną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zacx18
      Witam pisze ponieważ  nie wiem jaki olej zalać do skrzyni na każdej stronie internetowej są inne dane dotyczące oleju  na jednej jest stou na innej utto tak samo z parametrami 10w30 ,10w40  jaki jest prawidłowy ?
    • Przez rafa5
      Witam, mam problem w MF 520. A mianowicie w tamte żniwa na koniec zaczął grzać mi się olej hydrauliczny(gotować). Zimą wymieniłem olej hydrauliczny i filtr oleju i nic to nie pomogło. Po ok. pół godzinie koszenia olej w zbiorniku zaczyna się gotować, hydraulika przestaje działać (nie podnosi heder) no i jest problem. Może ktoś coś podpowie w temacie, pozdrawiam
    • Przez Matik7171x
      Witam, mam problem z Areską, a mianowicie gdy się rozgrzeje silnik to mam problem z przerzuceniem biegów zolw/zając. Czego to może być wina ?
    • Przez uszol444
      Witam.od dłuższego czasu mamy problemy z mf A mianowicie były wymieniane przez ostatnie 2 lata dwie turbiny😑 bo brał pod koniec duże ilości oleju.cisnienia oleju niby jest w porządku.pali elegancko cały czas na zimnym czy ciepłym zima/lato.aby co czasami jak się go odpali to rzadko Ale się zdarza że zadymi,gdy się go odpali,wtedy jest gaszony i odpalony ponownie i zero dymka.🙄 wczoraj woził kukurydzę na kiszone cały dzień w transporcie i zjadł przez jakieś 10h 3/4l oleju.jaka może być faktyczna przyczyna bo wymiana turbiny co roku mija się z celem bycia tego ciągnika 🤔?
    • Przez Krol295
      Witam kubota m7060 ciagle przepala bezpiecznik od radia zaloze nowy to pojezdze z 30min i bezpiecznik znowu przepalony. Zalozylem nawet wiekszy 15A ale i tak go przepalil. Przepala sie ten z ciagnika, a nie z radia. Co moze sie tam dziac ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.