Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zastanawiam się nad kupnem john deera. Wiele słyszałem o tym filtrze cząstek stałych. I tu moje pytanie. Co sądzicie o tym filtrze. Wady,zalety, awaryjność takiego filtra.Po prostu jak on się sprawuje w tych nowych Johenach.Może ktoś z takowym filtrem miał doczynienia. Z góry dziękuję z odpowiedzi>

Opublikowano

Posiadam ciągnik Claas Arion 410 z silnikiem John'a posiada filtr. Ma 350mth i wszystko dobrze z silnikiem. Podobno osłabiają ciągnik co w moim przypadku nie widać. Tyle z mojej strony pozdrawiam. Zapraszam do mnie :D

Opublikowano

Taki filtr jak się zapcha to ciągnik będzie tracił moc aż w końcu nie będzie miał siły ruszyć. Miałem tak w audi ale to da się ominąć rozcina i wywala środek, no i trzeba zrobić nową mapę w komputerze mnie to kosztowało 600zł w osobówce

Opublikowano

Ja znowu słyszałem że te filtry lubią się zawieszać/zacinać.Też właśnie chcę się dowiedzieć jak to jest. Bo posiadam już jednego jelenia, ale on jeszcze nie posiada filtra ^^

Opublikowano

ja aktualnie mam jelenia z filtrem czasteczek stalych mam prawie 1000 mth i nic sie nie dzieje wszystko normalnie smiga noc jest idzie jak burza mnie to dziwi czemu kazdy porownuje dpf johna do filtra czasteczek samochodu osobowego to troche inna konstrukcja i nic w johnie sie nie zapycha bo sie wszystko wypala

Opublikowano

Fakt filtr w ciągniku pracuje w innych warunkach. Silnik ciągnika przeważnie pracuje na wyższych obrotach więc filtr ma szansę się wypalić. Może dojśc do zapychania przy bardzo długiej pracy np z turem. Ale to jakieś skrajne przypadki. Jeszcze nikt z takim filtrem nie zrobił 5 czy 6 tys godzin. Więc o trwałości aż tak dużo nie można powiedzieć.

To rozwiązanie ma jednak jak dla mnie inną wadę. Prawidłowo działający filtr dpf nie zabiera co prawda mocy jednak powoduje zwiększone zużycie paliwa. Jd jako jedyny montuje egr i dpf. W porównaniu do konstrukcji z scr i ad blue system jd powoduje zwiększone zużycie paiwa. Uwzględniając nawet koszt ad blue eksploatacja jd z egr i dpf będzie droższa niż podobnej mocy ciągnika z scr.

Dpf można usunąć jednak w ciągniku to koszt około 3 - 4 tys. Znacznie więcej niż w osobówce. Któej prawidłowa eksploatacja równiez nie powinna powodowac zapchania filtra.

Opublikowano (edytowane)

Ciągnik pracuje na wyższych obrotach ? Silnik takiego ciągnika osiąga maks 2,300/2,400 obr/min gdzie samochód osiąga do 7 tyś obr/min

 

 

Co do filtra, to jak czytałem spala ciągnik więcej paliwa, przez co trochę paliwa przedostaje się do oleju, co skutkuje częstszą wymianą oleju w silniku.

Edytowane przez Ursusc385
Opublikowano (edytowane)

nie chodzi o obroty silnika tylko jego obciazenie i ilosc gazow wylotowych oraz ich temperature.dluga jazda z malym obciazeniem i niskich obrotach ,tudziez praca silnika na postoju wielokrotnie to zabojstwo dla filtra.

wymagane sa inne oleje silnikowe o malej zawartosci popiolu tzw "low ash" .rowniez paliwa nie najlepszej jakosci ,niewiadomego pochodzenia powoduja zapychanie sie filtra.

zaleznie od eksploatacji powinien wytrzymac kilka tysiecy godzin,ale jak juz wczesniej napisano ,zaraz po gwarancji pozbyc sie tego wynalazku ,gdyz na gwarancji nie bedzie sie dzialo nic ale koszta wymiany moga zrojnowac nawet bogatego czlowieka.

sa firmy zajmujace sie tym, wystarczy popytac wujka gooooooogle .

co do zuzycia paliwa ,zalezy w jakim ukladzie zostaly zamontowane ,jezeli z dodatkiem ad blue zuzycie pozostaje w zasadzie niezmienione,jezeli wypalanie jest wymuszone dodatkowa dawka paliwa wtedy wiadomo ze bedzie okresowo zuzywal wiecej ropy.

proces wypalania najczesciej jest sygnalizowany na pulpicie i nie nalezy go przerywac np. zatrzymujac silnik,moze sie to skonczyc czesciowym zatkaniem i wejsciem silnika w tryb awaryjny.

wtedy opozostaje tylko serwis i wypalanie wymuszone urzdzeniem diagnostycznym.

jezeli rozpocznie sie proces wypalania a nie przewidujemy dalszej jazdy nalezy utrzymywac silnik na podwyzszonych obrotach (ok 50-80% zakresu) az do zakonczenia calego procesu.

 

ogolnie wynalazek ekologow wyciagajacy pieniadze z kieszeni uzytkownika.czyste spaliny ,mniej gazow cieplarnianych...bla,bla,bla.... wtym samym czasie koncerny naftowe wypalaja gaz ziemny na polach naftowych gdyz nie oplaca sie go wydobywac ......

Edytowane przez mory1971
Opublikowano (edytowane)

7 tys obrotów w dieslu osobówce skąd ty żeś się urwał? Chodziło mi własnie o to, tak jak kamil naisał. pracując ciągnikiem w polu wykożystujesz górny przedział obrotów. Silnik pracuje w wyzszym zakresie swoich obrotów przez długi okres czasu są to obroty równe więc filtr ma szanse się wypalić. Osoby kupujące diesla zwłaszcza w mieście przetaczają się zmiejsca na miejsce lekko muskając gaz bo mało pali. A potem filtr do wymiany lub czyszczenia czy wyjęcia.

O tym oleju i paliwie to tez coś namieszane. Owszem paliwo przedostaje się do oleju. Własnie w mieście, gdy komputer podejmuje próby wypalenia iltra. Jednak ze względu na zbyt małe prędkości i jazdę z różną prędkością obrotową filtr wypalic sie nie może. Paliwo ścieka do oleju i powoduje jego szybszą wymianę.

Wyższe spalanie silnika z egr i dpf spowodowane jest czym innym. Zainteresowani mogą poczytac sobie o silnikach z dpf i scr.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

7 tys obrotów w dieslu osobówce skąd ty żeś się urwał? Chodziło mi własnie o to, tak jak kamil naisał. pracując ciągnikiem w polu wykożystujesz górny przedział obrotów. Silnik pracuje w wyzszym zakresie swoich obrotów przez długi okres czasu są to obroty równe więc filtr ma szanse się wypalić. Osoby kupujące diesla zwłaszcza w mieście przetaczają się zmiejsca na miejsce lekko muskając gaz bo mało pali. A potem filtr do wymiany lub czyszczenia czy wyjęcia.

O tym oleju i paliwie to tez coś namieszane. Owszem paliwo przedostaje się do oleju. Własnie w mieście, gdy komputer podejmuje próby wypalenia iltra. Jednak ze względu na zbyt małe prędkości i jazdę z różną prędkością obrotową filtr wypalic sie nie może. Paliwo ścieka do oleju i powoduje jego szybszą wymianę.

Wyższe spalanie silnika z egr i dpf spowodowane jest czym innym. Zainteresowani mogą poczytac sobie o silnikach z dpf i scr.

 

owszem olej scieka do skrzyni korbowej ale nie powoduje jego czestszej wymiany tylko rozrzedzenieoleju.

a to jest przyczyna czestszej wymiany ,wiele serwisow preferuje odsysanie nadmiaru jednak nie jest to rozwiazanie ,bardziej zabojstwo dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.

na dluzsza mete mozna by stwierdzic po co wlewac olej ,taniej wyjdzie wlac ropy do silnika ....

Opublikowano (edytowane)

Jeździsz dieslem kręcąc go do 6 tys obrotów? Nie brnij w tą głupote. Wielu kręci autko do 2 tys i potem z filtrem ma problemy.

 

"owszem olej scieka do skrzyni korbowej ale nie powoduje jego czestszej wymiany tylko rozrzedzenieoleju.

a to jest przyczyna czestszej wymiany ,wiele serwisow preferuje odsysanie nadmiaru jednak nie jest to rozwiazanie ,bardziej zabojstwo dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.

na dluzsza mete mozna by stwierdzic po co wlewac olej ,taniej wyjdzie wlac ropy do silnika ."

 

Nie wiem co chciałes tu wykazać. Ale dwie pierwsze linijki to mistrzostwo świata. Oej powoduje rozrzedzenie oleju? A może rozrzedzenie oleju powoduje ściekające do niego paliwo? Oczywiście olej ściekający do skrzyni nie powoduje jego częstrzej wymiany. Ale paliwo ściekające do tegoz oleju powoduje częstszą jego wymianę. Jest to wykrywane przez sterownik i prezentowane na desce rozdzielczej w postaci stosownej kontrolki czy komunikatu.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Ale nawet nie o to chodzi że kręci tego diesla do 2 tyś obr/min tylko że kręci go do tylu pod obciążeniem, nie rozgrzanego i tak dalej można wymieniać a jeśli tak sobie leci 80 km/h po prostej to nic mu nie będzie. A jak mówię, jak ktoś używa diesla żeby sie przemieścić z punktu A do B odległość np 2 km to w życiu filtr sie nie będzie czyścił tylko jeszcze bardziej zapychał! Rozwiązaniem tego problemu jest takie żeby wyjechać na jakąś drogę szybkiego ruchu i dać ostro w d....e tak z pare kilometrów wtedy cały syf wypali :lol: Dobra, już nie odbiegajmy od tematu

Opublikowano (edytowane)

Co zrobisz jeśli nie wszyscy łapią odrazu o co chodzi. trzeba pisac po dwa razy. No i te rady o czytaniu ze zrozumieniem hehe.

Dla mnie własnie dpf i egr to największy minus nowych jd. Firma chyba sama troszke się zreflektoała bo wprowadzają chyba w serii 7r system scr.

Kiedyś w tv widziałem test nh o mocy gdzies koło 170 KM. jak dobrze pamiętam. Oba ciągniki były tej marki podobnej mocy jeden z scr drugi z egr. Wprowadzenie wyższej normy spowodowało, że silnik z egr jak by "przerobiono" na scr. Silniki były w zasadzie takie same. Spalanie w pracy na polu różniło się o coś koło 10 % na korzyść tego z scr. Jeden palił coś koło 20 drugi 22 l na godzinę. Paliwo było pobierane z menzury z podziałką zamontowanej na baku.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano (edytowane)

Czyli wychodzi na to, że niskie obroty nie wróżą dobrze dla filtra.

Ps.7 tyś. obrotów i to jeszcze w dieslu. Dobry jesteś :P

 

Nie niskie obroty ale np. zabawa z turem inaczej jeśli używa się ciągnika w polu to pracuje się na obrotach stałych np: 2000 obr. to przy tej pracy jeśli filtr tego wymaga będzie się wypalał co jakiś czas przez dodanie ma dodatkowy wtrysk paliwa na DPF i zwiększenie temperatury w nim.

Edytowane przez piotr1980
Opublikowano

Zgadza się chodzi też o jazdę ze stałą prędkością obrotową. Sterownik ma szansę przeprowadzić wtedy procedurę wypalenia filtra. Zmienne prędkości obrotowe np jazda miejska czy praca z turem powodują, że nie możliwa jest procedura wypalenia. (sterownik podejmuje próby dodając więcej paliwa, paliwo spływa do oleju, filtr się zapycha). Niektóre auta osobowe mają odpowiednią kontrolke na desce informująca kierowce o konieczności wypalenia filtra. W instrukcji obsługi napisane jest co trzeba wtedy zrobić. Przeważnie trzeba przejechac ileś minut np na 3 z określoną prędkością. Nie wiem czy jd ma taka kontrolkę.

Opublikowano

Panowie jak czytam to,o czym wy dyskutujecie to strach się bać jakieś SRC jakieś DPF jakiś wtryskiwacz dotryskujący paliwo, masło maślane, nie macie pojęcia o czym wy dyskutujecie ,czy któryś z was wie co oznacza skrót SRC czy DPF to niech, napisze a wtryskiwacz dotryskujący co to jest i do czego służy czy wiecie w jakim miejscu układy silnika się znajduje , bzdura i jeszcze raz bzdura wymyślacie jakieś teorie zasłyszane nie wiem skąd, to co opowiadacie o przedostawaniu się paliwa do układu korbowo tłokowego , po prostu nie ma takiej opcji . wtryskiwacz znajduje się nie w tym miejscu co myślicie i nie ma takiej możliwości aby paliwo dostawało się do oleju z tego wtryskiwacza .Który z was wie, przy jakiej mocy silnika występuje wtryskiwacz dotryskujący paliwo w układzie wydechowym ? na pewno mało kto wie. Wyjaśnię wam wszystko ale proszę nie piszcie takich pierdół!

  • Like 1
Opublikowano

Panowie jak czytam to,o czym wy dyskutujecie to strach się bać jakieś SRC jakieś DPF jakiś wtryskiwacz dotryskujący paliwo, masło maślane, nie macie pojęcia o czym wy dyskutujecie ,czy któryś z was wie co oznacza skrót SRC czy DPF to niech, napisze a wtryskiwacz dotryskujący co to jest i do czego służy czy wiecie w jakim miejscu układy silnika się znajduje , bzdura i jeszcze raz bzdura wymyślacie jakieś teorie zasłyszane nie wiem skąd, to co opowiadacie o przedostawaniu się paliwa do układu korbowo tłokowego , po prostu nie ma takiej opcji . wtryskiwacz znajduje się nie w tym miejscu co myślicie i nie ma takiej możliwości aby paliwo dostawało się do oleju z tego wtryskiwacza .Który z was wie, przy jakiej mocy silnika występuje wtryskiwacz dotryskujący paliwo w układzie wydechowym ? na pewno mało kto wie. Wyjaśnię wam wszystko ale proszę nie piszcie takich pierdół!

 

 

DPF - o nim tylko pisałem bo o mokrym nic nie wiem bo nie miałem styczności a więc Diesel Particulate Filter - Filtr Cząstek Stałych. Jeśli chodzi o dodatkowy wtryskiwacz jest tylko że nie we wszystkich nie mam na podwórku wszystkich marek wiem tylko o tych z którymi się zetknąłem dodatkowy piąty wtryskiwacz znajduje się w niektórych silnikach w kanale wylotowym w innych silnikach komputer odpowiednio steruje pracą silnika co podnosi temp. Jeśli chodzi o dostanie się paliwa do oleju jest możliwość sami producenci podają że jeśli przekroczy 10% olej do wymiany. Skąd ten olej ?

Przez zapchany filtr i poprzez częstą próbę jego wypalenia ECU dozuje taką dawkę paliwa że część jej ( zwłaszcza na niskich obrotach )jest nie spalona i dostaje się do oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rutek22kret
      Witam wszystkich użytkowników:) Jestem nowy na forum ale liczę na wszą pomoc:) Posiadam MF 3060 o roku czasu i na koniec sezonu zapaliła mi się kontrolka od filtra skrzyni, okazało się że znajduje się w nim dużo opiłków takich mikroskopijnych, po wymianie oleju i filtra spokój był na dwa tygodnie a potem to samo i teraz już nie mogę nadążyć zmieniać filtrów. ogólnie wszystko działa tylko w ostatnim czasie zginęły hamulce nożne (ręczny jest) może wiecie co mu jest . Za dwa tygodnie jestem umówiony z mechanikiem ale czekam na waszą pomoc z góry dzięki Rutek
    • Przez 3060mm
      Proszę o pomoc, jaki można założyć zamiennik.
      Ktoś kiedys pisał, że od DAFa nadaje się ???
       
       
      Do MF 3060
    • Przez kravter
      witam chcialbym dowiedziec sie czy w mf 3630 jest filtr od wspomagania??i gdzie on sie znajduje poniewaz wolno chodzi mi wspomaganie i ehr (pompa wymieniona i dalej to samo)
    • Przez Kubek95
      Witam, panowie mam pewien problem, niedawno kupiłem John Deera 3140, z uszkodzonym pierwszym biegiem (wyskakujący) rozebralem go, wymieniłem widełki bo były bardzo utarte, gość od którego kupowałem widełki stwierdził że muszę wymienić jeszcze filtry hydrauliki po takiej rozbiórce ciągnika, no okej, ale mówił że w tym ciągniki są 3 sztuki filtrów. Ja znalazłem tylko 1 filtr, jest on z lewej strony ciągnika (stojąc przed maska i patrząc na niego) przy tylnim kole, jest on w obudowie, jak się ją odkręci to filtr jest jako wkład wymienny. Teraz mam pytanie czy ten ciągnik faktycznie posiada 3 filtry? Ten jeden znalazłem, a gdzie jest reszta? Prosiłbym o pomoc, ewentualne nakierowanie gdzie jest reszta (jak będzie zaznaczone na zdj to byłoby super ), z góry dzięki za pomoc... :-) 
       
    • Przez Arek
      Chcę założyć filtr wody i reduktor na linii pojenia, głównei dla zminimalizowania strat wody w poidłach. Co byście polecili?
      Czy np. http://allegro.pl/reduktor-cisnienia-wody-1-2-manometr-honeywell-i6745752717.html
      reduktor ciśnienia wody honeywell z manometrem będzie ok ? Mosiężny chyba lepszy niż ocynk? Jakie ciśnienie powinno być ustawione ?
      Filtr wody http://allegro.pl/filtr-do-wody-obudowa-korpus-narurowy-1-2-10-cali-i6361493851.html#
      czy http://allegro.pl/honeywell-filtr-do-wody-ff06-1-2-z-oplukiwaniem-i6976072232.html
      Plastikowy lepszy bo nie skoroduje ale znowu mosiężny ma opcje wypłukania osadu. Który lepiej wybrać ? I jaka gęstość wkładu ?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v