Skocz do zawartości
Uzytkownik97

Filtr cząstek stałych.

Polecane posty

Witam. Zastanawiam się nad kupnem john deera. Wiele słyszałem o tym filtrze cząstek stałych. I tu moje pytanie. Co sądzicie o tym filtrze. Wady,zalety, awaryjność takiego filtra.Po prostu jak on się sprawuje w tych nowych Johenach.Może ktoś z takowym filtrem miał doczynienia. Z góry dziękuję z odpowiedzi>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalq66    97

Posiadam ciągnik Claas Arion 410 z silnikiem John'a posiada filtr. Ma 350mth i wszystko dobrze z silnikiem. Podobno osłabiają ciągnik co w moim przypadku nie widać. Tyle z mojej strony pozdrawiam. Zapraszam do mnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolr2    180

Taki filtr jak się zapcha to ciągnik będzie tracił moc aż w końcu nie będzie miał siły ruszyć. Miałem tak w audi ale to da się ominąć rozcina i wywala środek, no i trzeba zrobić nową mapę w komputerze mnie to kosztowało 600zł w osobówce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ja znowu słyszałem że te filtry lubią się zawieszać/zacinać.Też właśnie chcę się dowiedzieć jak to jest. Bo posiadam już jednego jelenia, ale on jeszcze nie posiada filtra ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyz1o    5

ja aktualnie mam jelenia z filtrem czasteczek stalych mam prawie 1000 mth i nic sie nie dzieje wszystko normalnie smiga noc jest idzie jak burza mnie to dziwi czemu kazdy porownuje dpf johna do filtra czasteczek samochodu osobowego to troche inna konstrukcja i nic w johnie sie nie zapycha bo sie wszystko wypala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Fakt filtr w ciągniku pracuje w innych warunkach. Silnik ciągnika przeważnie pracuje na wyższych obrotach więc filtr ma szansę się wypalić. Może dojśc do zapychania przy bardzo długiej pracy np z turem. Ale to jakieś skrajne przypadki. Jeszcze nikt z takim filtrem nie zrobił 5 czy 6 tys godzin. Więc o trwałości aż tak dużo nie można powiedzieć.

To rozwiązanie ma jednak jak dla mnie inną wadę. Prawidłowo działający filtr dpf nie zabiera co prawda mocy jednak powoduje zwiększone zużycie paliwa. Jd jako jedyny montuje egr i dpf. W porównaniu do konstrukcji z scr i ad blue system jd powoduje zwiększone zużycie paiwa. Uwzględniając nawet koszt ad blue eksploatacja jd z egr i dpf będzie droższa niż podobnej mocy ciągnika z scr.

Dpf można usunąć jednak w ciągniku to koszt około 3 - 4 tys. Znacznie więcej niż w osobówce. Któej prawidłowa eksploatacja równiez nie powinna powodowac zapchania filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    518

Ciągnik pracuje na wyższych obrotach ? Silnik takiego ciągnika osiąga maks 2,300/2,400 obr/min gdzie samochód osiąga do 7 tyś obr/min

 

 

Co do filtra, to jak czytałem spala ciągnik więcej paliwa, przez co trochę paliwa przedostaje się do oleju, co skutkuje częstszą wymianą oleju w silniku.

Edytowano przez Ursusc385

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Może mu chodziło o większe obciążenie przez co jest wyższa temperatura spalin i ich szybkość, przez co filtr sie czyści na bieżąco i nic nie ma prawa zapchać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mory1971    1

nie chodzi o obroty silnika tylko jego obciazenie i ilosc gazow wylotowych oraz ich temperature.dluga jazda z malym obciazeniem i niskich obrotach ,tudziez praca silnika na postoju wielokrotnie to zabojstwo dla filtra.

wymagane sa inne oleje silnikowe o malej zawartosci popiolu tzw "low ash" .rowniez paliwa nie najlepszej jakosci ,niewiadomego pochodzenia powoduja zapychanie sie filtra.

zaleznie od eksploatacji powinien wytrzymac kilka tysiecy godzin,ale jak juz wczesniej napisano ,zaraz po gwarancji pozbyc sie tego wynalazku ,gdyz na gwarancji nie bedzie sie dzialo nic ale koszta wymiany moga zrojnowac nawet bogatego czlowieka.

sa firmy zajmujace sie tym, wystarczy popytac wujka gooooooogle .

co do zuzycia paliwa ,zalezy w jakim ukladzie zostaly zamontowane ,jezeli z dodatkiem ad blue zuzycie pozostaje w zasadzie niezmienione,jezeli wypalanie jest wymuszone dodatkowa dawka paliwa wtedy wiadomo ze bedzie okresowo zuzywal wiecej ropy.

proces wypalania najczesciej jest sygnalizowany na pulpicie i nie nalezy go przerywac np. zatrzymujac silnik,moze sie to skonczyc czesciowym zatkaniem i wejsciem silnika w tryb awaryjny.

wtedy opozostaje tylko serwis i wypalanie wymuszone urzdzeniem diagnostycznym.

jezeli rozpocznie sie proces wypalania a nie przewidujemy dalszej jazdy nalezy utrzymywac silnik na podwyzszonych obrotach (ok 50-80% zakresu) az do zakonczenia calego procesu.

 

ogolnie wynalazek ekologow wyciagajacy pieniadze z kieszeni uzytkownika.czyste spaliny ,mniej gazow cieplarnianych...bla,bla,bla.... wtym samym czasie koncerny naftowe wypalaja gaz ziemny na polach naftowych gdyz nie oplaca sie go wydobywac ......

Edytowano przez mory1971

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

7 tys obrotów w dieslu osobówce skąd ty żeś się urwał? Chodziło mi własnie o to, tak jak kamil naisał. pracując ciągnikiem w polu wykożystujesz górny przedział obrotów. Silnik pracuje w wyzszym zakresie swoich obrotów przez długi okres czasu są to obroty równe więc filtr ma szanse się wypalić. Osoby kupujące diesla zwłaszcza w mieście przetaczają się zmiejsca na miejsce lekko muskając gaz bo mało pali. A potem filtr do wymiany lub czyszczenia czy wyjęcia.

O tym oleju i paliwie to tez coś namieszane. Owszem paliwo przedostaje się do oleju. Własnie w mieście, gdy komputer podejmuje próby wypalenia iltra. Jednak ze względu na zbyt małe prędkości i jazdę z różną prędkością obrotową filtr wypalic sie nie może. Paliwo ścieka do oleju i powoduje jego szybszą wymianę.

Wyższe spalanie silnika z egr i dpf spowodowane jest czym innym. Zainteresowani mogą poczytac sobie o silnikach z dpf i scr.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    518

7 tyś może nie koniecznie, ale są diesle które wkręcisz do ponad 6 tyś. Tylko to nie temat o tym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0

@Michalq66 arion 4XX nie ma filtra czastek stałych. mają go nowe aiony serii 5XX i 6XX od początku nr ciągnika A36 i A34

Edytowano przez tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mory1971    1

7 tys obrotów w dieslu osobówce skąd ty żeś się urwał? Chodziło mi własnie o to, tak jak kamil naisał. pracując ciągnikiem w polu wykożystujesz górny przedział obrotów. Silnik pracuje w wyzszym zakresie swoich obrotów przez długi okres czasu są to obroty równe więc filtr ma szanse się wypalić. Osoby kupujące diesla zwłaszcza w mieście przetaczają się zmiejsca na miejsce lekko muskając gaz bo mało pali. A potem filtr do wymiany lub czyszczenia czy wyjęcia.

O tym oleju i paliwie to tez coś namieszane. Owszem paliwo przedostaje się do oleju. Własnie w mieście, gdy komputer podejmuje próby wypalenia iltra. Jednak ze względu na zbyt małe prędkości i jazdę z różną prędkością obrotową filtr wypalic sie nie może. Paliwo ścieka do oleju i powoduje jego szybszą wymianę.

Wyższe spalanie silnika z egr i dpf spowodowane jest czym innym. Zainteresowani mogą poczytac sobie o silnikach z dpf i scr.

 

owszem olej scieka do skrzyni korbowej ale nie powoduje jego czestszej wymiany tylko rozrzedzenieoleju.

a to jest przyczyna czestszej wymiany ,wiele serwisow preferuje odsysanie nadmiaru jednak nie jest to rozwiazanie ,bardziej zabojstwo dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.

na dluzsza mete mozna by stwierdzic po co wlewac olej ,taniej wyjdzie wlac ropy do silnika ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Jeździsz dieslem kręcąc go do 6 tys obrotów? Nie brnij w tą głupote. Wielu kręci autko do 2 tys i potem z filtrem ma problemy.

 

"owszem olej scieka do skrzyni korbowej ale nie powoduje jego czestszej wymiany tylko rozrzedzenieoleju.

a to jest przyczyna czestszej wymiany ,wiele serwisow preferuje odsysanie nadmiaru jednak nie jest to rozwiazanie ,bardziej zabojstwo dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.

na dluzsza mete mozna by stwierdzic po co wlewac olej ,taniej wyjdzie wlac ropy do silnika ."

 

Nie wiem co chciałes tu wykazać. Ale dwie pierwsze linijki to mistrzostwo świata. Oej powoduje rozrzedzenie oleju? A może rozrzedzenie oleju powoduje ściekające do niego paliwo? Oczywiście olej ściekający do skrzyni nie powoduje jego częstrzej wymiany. Ale paliwo ściekające do tegoz oleju powoduje częstszą jego wymianę. Jest to wykrywane przez sterownik i prezentowane na desce rozdzielczej w postaci stosownej kontrolki czy komunikatu.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ale nawet nie o to chodzi że kręci tego diesla do 2 tyś obr/min tylko że kręci go do tylu pod obciążeniem, nie rozgrzanego i tak dalej można wymieniać a jeśli tak sobie leci 80 km/h po prostej to nic mu nie będzie. A jak mówię, jak ktoś używa diesla żeby sie przemieścić z punktu A do B odległość np 2 km to w życiu filtr sie nie będzie czyścił tylko jeszcze bardziej zapychał! Rozwiązaniem tego problemu jest takie żeby wyjechać na jakąś drogę szybkiego ruchu i dać ostro w d....e tak z pare kilometrów wtedy cały syf wypali :lol: Dobra, już nie odbiegajmy od tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Co zrobisz jeśli nie wszyscy łapią odrazu o co chodzi. trzeba pisac po dwa razy. No i te rady o czytaniu ze zrozumieniem hehe.

Dla mnie własnie dpf i egr to największy minus nowych jd. Firma chyba sama troszke się zreflektoała bo wprowadzają chyba w serii 7r system scr.

Kiedyś w tv widziałem test nh o mocy gdzies koło 170 KM. jak dobrze pamiętam. Oba ciągniki były tej marki podobnej mocy jeden z scr drugi z egr. Wprowadzenie wyższej normy spowodowało, że silnik z egr jak by "przerobiono" na scr. Silniki były w zasadzie takie same. Spalanie w pracy na polu różniło się o coś koło 10 % na korzyść tego z scr. Jeden palił coś koło 20 drugi 22 l na godzinę. Paliwo było pobierane z menzury z podziałką zamontowanej na baku.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1980    2

Czyli wychodzi na to, że niskie obroty nie wróżą dobrze dla filtra.

Ps.7 tyś. obrotów i to jeszcze w dieslu. Dobry jesteś :P

 

Nie niskie obroty ale np. zabawa z turem inaczej jeśli używa się ciągnika w polu to pracuje się na obrotach stałych np: 2000 obr. to przy tej pracy jeśli filtr tego wymaga będzie się wypalał co jakiś czas przez dodanie ma dodatkowy wtrysk paliwa na DPF i zwiększenie temperatury w nim.

Edytowano przez piotr1980

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Zgadza się chodzi też o jazdę ze stałą prędkością obrotową. Sterownik ma szansę przeprowadzić wtedy procedurę wypalenia filtra. Zmienne prędkości obrotowe np jazda miejska czy praca z turem powodują, że nie możliwa jest procedura wypalenia. (sterownik podejmuje próby dodając więcej paliwa, paliwo spływa do oleju, filtr się zapycha). Niektóre auta osobowe mają odpowiednią kontrolke na desce informująca kierowce o konieczności wypalenia filtra. W instrukcji obsługi napisane jest co trzeba wtedy zrobić. Przeważnie trzeba przejechac ileś minut np na 3 z określoną prędkością. Nie wiem czy jd ma taka kontrolkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1980    2

Właśnie tak jak kolega napisał jest jeszcze jedna możliwość wymuszenie wypalenia przez komputer jeśli jest filtr suchy pytanie jaki jest w jd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Panowie jak czytam to,o czym wy dyskutujecie to strach się bać jakieś SRC jakieś DPF jakiś wtryskiwacz dotryskujący paliwo, masło maślane, nie macie pojęcia o czym wy dyskutujecie ,czy któryś z was wie co oznacza skrót SRC czy DPF to niech, napisze a wtryskiwacz dotryskujący co to jest i do czego służy czy wiecie w jakim miejscu układy silnika się znajduje , bzdura i jeszcze raz bzdura wymyślacie jakieś teorie zasłyszane nie wiem skąd, to co opowiadacie o przedostawaniu się paliwa do układu korbowo tłokowego , po prostu nie ma takiej opcji . wtryskiwacz znajduje się nie w tym miejscu co myślicie i nie ma takiej możliwości aby paliwo dostawało się do oleju z tego wtryskiwacza .Który z was wie, przy jakiej mocy silnika występuje wtryskiwacz dotryskujący paliwo w układzie wydechowym ? na pewno mało kto wie. Wyjaśnię wam wszystko ale proszę nie piszcie takich pierdół!

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Z miłą chęcią pod warunkiem , kiedy kolega Hubertusi i pozostali sceptycy powiedzą że , tak do końca nie wiedzą o czym piszą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr1980    2

Panowie jak czytam to,o czym wy dyskutujecie to strach się bać jakieś SRC jakieś DPF jakiś wtryskiwacz dotryskujący paliwo, masło maślane, nie macie pojęcia o czym wy dyskutujecie ,czy któryś z was wie co oznacza skrót SRC czy DPF to niech, napisze a wtryskiwacz dotryskujący co to jest i do czego służy czy wiecie w jakim miejscu układy silnika się znajduje , bzdura i jeszcze raz bzdura wymyślacie jakieś teorie zasłyszane nie wiem skąd, to co opowiadacie o przedostawaniu się paliwa do układu korbowo tłokowego , po prostu nie ma takiej opcji . wtryskiwacz znajduje się nie w tym miejscu co myślicie i nie ma takiej możliwości aby paliwo dostawało się do oleju z tego wtryskiwacza .Który z was wie, przy jakiej mocy silnika występuje wtryskiwacz dotryskujący paliwo w układzie wydechowym ? na pewno mało kto wie. Wyjaśnię wam wszystko ale proszę nie piszcie takich pierdół!

 

 

DPF - o nim tylko pisałem bo o mokrym nic nie wiem bo nie miałem styczności a więc Diesel Particulate Filter - Filtr Cząstek Stałych. Jeśli chodzi o dodatkowy wtryskiwacz jest tylko że nie we wszystkich nie mam na podwórku wszystkich marek wiem tylko o tych z którymi się zetknąłem dodatkowy piąty wtryskiwacz znajduje się w niektórych silnikach w kanale wylotowym w innych silnikach komputer odpowiednio steruje pracą silnika co podnosi temp. Jeśli chodzi o dostanie się paliwa do oleju jest możliwość sami producenci podają że jeśli przekroczy 10% olej do wymiany. Skąd ten olej ?

Przez zapchany filtr i poprzez częstą próbę jego wypalenia ECU dozuje taką dawkę paliwa że część jej ( zwłaszcza na niskich obrotach )jest nie spalona i dostaje się do oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
    • Przez katopo
      Witam,
      ostatnio miałem problemy z silnikiem w swoim 4514 bo skakały obroty na małym gazie oraz parskał / kichał w filtr powietrza.
      Sprawdziłem wtryski i wyszło że jedna końcówka była do wymiany. Wymieniłem ją i dałem do regulacji wszystkie wtryski.
      Niby po tym zabiegu już nie skacze na obrotach ale dalej lubi parskać w filtr powietrza. Nie jest powiedziane że pierwszy objaw całkowicie ustał bo dużo nie jeździłem ciągnikiem po wymianie końcówki wtrysku. Chciałbym za to poznać wasze opinie co może być przyczyną tego parskania w filtr powietrza.
    • Przez krzychu151515
      Witam Mam mały problem z filtrem pompy hydraulicznej posiadam ciągnik Zetor 7045. Podnośnik wszystko podnosi nie opuszcza samoczynnie tylko bardzo wolno podnosi i na wysokich obrotach. Wnioskując z różnych opini i tematów na forach doszedłem do wniosku ze ten oto filtr może być zanieczyszczony. Mój problem polega na tym ze nie wiem gdzie ten filtr się znajduje i czy się go czyści czy wymienia Jak by ktoś mógł zrobić zdj lub jakiś skan z instrukcji napraw byłbym bardzo wdzięczny
       
      Z góry dziękuje
    • Przez michalzetor93
      Tak jak w temacie. Jak odkręcić filtr oleju hydraulicznego ?
      Potrzebny do tego jakiś specjalny klucz ?
      Na filtrze jest strzałka. Wskazuje ona kierunek odkręcania czy dokręcania ? Wydaje mi się, że dokręcania.
    • Przez bartek121996
      Witam Chce wymienic fitr hydrauliki w massey ferguson 3065 i mam zamazany symbol Ma ktos moze oryginalny filtr to prosilbym o symbol
×