Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Dziś mój silnik pojechał do naprawy do Zwolenia Koszt od 4000 do 4500 zł. Przyjechali sami wymontowali i mają zamontować. Remont Kapitalny/.

Drogo czy nie.

Opublikowano

w czerwcu robili mi silnik w c 360 pękł blok przez urwaną przeciwwagę.

Pospawane nawet śladu nie ma poza tym dają rok gwarancji. wiec jak by coś miało się dziać to pewnie wyjdzie zaraz. A jak rozmaiłem z zaprzyjaźnionym mechanikiem to mówił ze koszty podobne będą. Pytanie tylko jakie części mi tam wsadzi.

 

Opublikowano

Trzy lata temu robilem kapitalke w kombajnie w Paciorkowej Woli.Silnik VALMET maszyna wykosila grubo ponad 100ha zero problemow nie grzeje sie nie bierze oleju bez przeciekow takze polecam.Po remacie obciazaj po trochu silnik ale nie przeciazaj  zadnego parkotania na biegu jalowym.

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie czy po remoncie kapitalnym silnika trzeba odpowietrzać sprzegło. Dodam ze była wymieniana tarcza sprzęgłowa. Niby sprzęgło jest tylko pedał miękki. A i proszę jeszcze jak ktoś może zeby podesła mi zdjęcie tych bezpieczników przy akumulatorach bo tam się kable po rozłączały chce zobaczyć jak podpiąć

Edytowane przez MYCIO1
Opublikowano (edytowane)

jak jest sprzegło zapowietrzone to trzeba odpowietrzyć... jaki problem? silnik remontować chcesz a sprzegła odpowietrzyć nie umiesz? no bez jaj. Jeśli przewody były rozkręcane to chyba logiczne, że jest w nich powietrze

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Pisałem wyżej  - zgodnie z instrukcją do MF 3065

Prawie od razu jeżeli jest rozgrzany - obciążenie do 60 % czyli może to być niższy bieg.

Docieranie na postoju to strata paliwa, czasu. 3 -4 godziny by się dogrzał po remoncie, ułożył - potem już praca w obciążeniu.

Ogólnie po 50 Mth zalecałbym wymianę oleju - potem już co 250.

 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dlaczego dużo osób twierdziło lub twierdzi że po naprawie głównej silnika należy ciągnik zastawić na wolnych obrotach ( nawet podwyższonych do ok 1000) na dłuższa chwilę. Nie ma nic bardziej błędnego niż takie docieranie.

Prawidłowe docieranie tak jak kolega wyżej napisał - zmiana obrotów ( starać się nie przekraczać obr. dla max. momentu obrotowego ale też nie dusić), zmiana obciążeni ( nie przekraczać tych 60% ale obciążenia zmienne ). Idealnie to na początku trochę nim pojeździć, lekkie prace a później w orkę też można. Bieg niżej lub jeden korpus pługu mniej. Pilnować temperatury i nie przeciążać. 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Dzięki za informację juz wszytko wiem po niedzieli zaczynamy powoli orkę ciągnik w tej chwili ma po remoncie zrobione ok 7mtg z pracami lekkimi wiec spokojnie można go powoli obciązać tym bardziej że prace lekkie się skończyły zostały orki zimowe. swoją drogą wolno te w mf-ie mth lecą.

Opublikowano

U mnie 100 godzin po partackim remoncie musze zaczynać od początku.. no prawie. Dwie nowe tuleje mi zamontowali, 2 zużyte są ;/ 3 tłoki z jednej prafii, jeden z innej. być może przez to mam drgania na silniku no i konkretne zużycie oleju. Jak sądzicie wymieniać 4 komplety tuleja,tłok pierścienie czy może tylko 2 na których w dolnej czesci tulei są konkretne rysy?

Te 3 tłoki mają na denkach jakieś oznaczenia zgodne na wszystkich temu twierdze że są z jednej parafii. Czy faktycznie ten czwarty może wywoływac drgania na silniku? Tak się zastanawiam, bo może ma np minimalnie inną mase? Jest sens szukać po prostu zgodnego dajmy na to pod względem masy? albo od razu wszystko wywalić i nowe zakładać bez kombinowania? Faktem jest że nie mam zamiaru tam wiecej zaglądać i choc te nowe tuleje wyglądają na nówki po 100h to moga być najtańsze z możliwych, bo żadnej kontroli nie miałem nad tym co tam było wkladane rok temu... eh silnik z wymiany

Opublikowano (edytowane)

Lukbold - 

Należałoby sprawdzić po kolei :

- jeżeli szukasz drgań, to zależy czy przy stałych obrotach, czy w sytuacjach przyśpieszania czy zwalniania obrotów - zacząłbym najprościej od sprawdzenia wtryskiwaczy -czy wszystkie dobrze rozpylają przy jednakowym ćisnieniu. Potem - pompa czy daje jednakowe dawki paliwa. Można to pominąć jeżeli oznaki jednoznacznie wskazują na mechanikę.

Jeżeli ukłąd wtryskowy jest ok - to szukanie przyczyn w częściach mechanicznych. 

Co do zużycia oleju - robiłem ostatnio właśnie swojego 3065 - brał sporo oleju - obstawialiśmy po prostu pierścienie - historia ciągnika nie znana - po zakupie zaczęły wychodzić różne kwiatki. Niesamowita ilość dymu i oleju z odmy. O dziwo - to nie były piescienie - tylko głowica - a dokładnie - albo ktoś zapomniał wkręcić - lub się wykręciła śruba ustalająca wałek klawiatury w pozycji przelotowej kanału olejowego - wałek obracał się swobodnie- smarowanie raz było raz nie. Wyklepał się jeden zawór w prowadnicy luz ponad 3 mm - powód - brak smarowania klawiatury - to też brak chłodzenia w górnej części głowicy. 

Założyłem nową głowicę - nie ten ciągnik. Nie omieszkałem sprawdzić szczelności pierścieni - najzwyczajniej moim skromnym sposobem - ustawiam wszystkie tłoki w jednej lini - zalewam olejem napędowym - sprawdzam po godzinie, dwóch, trzech - jeżeli przecieki są porównywalne dla wszystkich nie ruszam. 

Też mnie kusiło żeby wymienić tuleje, tłoki, pierścienie - ale stwierdziłem że całe niedomagania są spowodowane zużytą głowicą, a czas był taki że na ten emont go po prostu nie było. Ciągnik też miał dziwne drgania, praca nie była idealna. Teraz jest po prostu bajka.

Co do drgań -może być naprawdę wiele przyczyn: przeciwwagi czy właśnie nierówny stopień sprężania to najpopularniejsze. Sama różnica w masie części nie rzucałaby się tak bardzo, chyba że byłaby naprawdę duża różnica pomiędzy np korbowodami. Przyjrzyj się -jeżeli ten jeden tłok jest inny - czy wysuwa się na wysokość tak jak inne pozostałe. 

Jeżeli myślisz o remoncie - zrób to porządnie - wszystkie tuleje do wymiany - surowe do roztoczenia pod wymiar, tłoki też nowe - bo nie tylko średnica jest ważna ale także żyżycie rowka pod pierścienie. a tutaj setki sprawiają że zaczyna się szybciej zużywać pierścień - potem zaczyna brać olej.

100 MTh  to jeszcze chyba na gwarancji masz ten silnik - walczyłbym o swoje - bo mimo wszystko kilka tys drogą nie chodzi.

Edytowane przez Expressbau
Opublikowano

Ja dostałem właśnie propozycję remontu silnika od mego 3060 za 4,4tyś zapytałem o to jakich części używają to powiedział dobrych, zadzwoniłem do Mariusza Zduna z takim samym zapytaniem o koszt wycenił mi na 5,5 tyś tyle że w najczarniejszym scenariuszu powiedział konkretnie marki części i wszystko co i jak przy okazji przegląd sprzęgła i co tam jeszcze po drodze

Opublikowano

panowie mam pytanie z innej beczki zakupiłem pokrywę zaworów  do mf 6150 ale nowa niema tej osłony termicznej z boku od kolektora wydechowego czym ja zastąpić ze starej pokrywy nie idzie jej oderwać

Opublikowano
4 minuty temu, Marko-Fracek napisał:

panowie mam pytanie z innej beczki zakupiłem pokrywę zaworów  do mf 6150 ale nowa niema tej osłony termicznej z boku od kolektora wydechowego czym ja zastąpić ze starej pokrywy nie idzie jej oderwać

Ile płaciłeś za pokrywe zaworów?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v