Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a mi ta pompa ci chwile siada i w zimie wszystko przerabiam tak jak jest w ostrówku bo ta pompa ma słaba wydajność i kierownica idzie dość ciężko wiec trzeba czasami gazować żeby skręcić.

Opublikowano

Przeczytałem cały temat- było ze dwa razy pytane czy można zastosować wspomaganie z ZETORA takie jak z aukcji ZETOR 5211 WSPOMAGANIE DO ZETORA PEWNY SPRZEDAWCA! (799847122) - Aukcje internetowe Allegro (to akurat z silnika 3 cyl., jest też do wersji 4 cyl.), ale odpowiedzi brak... Mam C 360 3P i nie wiem jaki rodzaj wspomagania będzie u mnie najprościej zabudować. Kolega bardzo sobie chwalił to wspomaganie w ZETORZE, poza tym pozostałe części układu kierowniczego mam w idealnym stanie, szkoda ruszać dobrej przekładni kierowniczej.

Opublikowano

Może to związane ze wzrostem kursu euro? Cenę jakoś bym już przebolał, ciekaw jestem jak dużo będzie roboty z adaptacją do 3P, czy ktoś już temat opanował i jest zadowolony z działania? Problemem może być zamocowanie pompy wspomagania, z tego co się orientowałem to w Zetorze jest mocowana do bloku silnika. Jeśli będzie napędzana paskiem klinowym to trzeba wyrzeźbić jakiś wspornik, koło pasowe i odpowiednio dopasować obroty. Druga sprawa to mocowanie siłownika do korpusu ciągnika, ale to już chyba łatwiejsze.

Opublikowano

do 3 p zdobądź oryginalną pompke jest otwór pod kompresorem, zaślepiony pokrywką na 2 śruby, napęd od rozrządu

Ciekawie prawisz- muszę oblukać jak to u mnie wygląda. Ta oryginalna pompka byłaby konkretnie do czego? Rozumiem, że ten silnik był montowany w różnych pojazdach i w którejś wersji tam miała zastosowanie- czyżby coś z rodziny MF? Trop jest niezły, pozostanie jeszcze do rozgryzienia kwestia mocowania siłownika. Przed decyzją o montażu i wyłożeniu pieniędzy na zakup chciałbym jednak pogadać z kimś, kto ma taki typ wspomagania i podzielić się doświadczeniami z eksploatacji.

Opublikowano

Sprawdziłem aukcję- faktycznie dobra oferta, tyle, że 360 ze zwykłym silnikiem. Ja mam 3 cylindry i ewentualnie wchodzi w grę wariant z pompą pędzoną od koła pasowego. Jest jednak krytykowane za zbyt duże obroty z jakimi pracuje pompa, a Perkins kręci się jeszcze szybciej. Poza tym cały układ kierowniczy mam w idealnym stanie, chcę go możliwie najmniej modyfikować.

Opublikowano

witam panowie , powiem tak że ja mam znajomego mechanika który właśnie fajnie przerabia popmpy podnośnika w c360 mianowicie wywala wogóle pompe orginalną z 60tki i zakłada jakąś większą właśnie z przodu pod filtrem oleju i jakoś mądrze to łączy dzięki czemu podnośnik jest dużo mocniejszy i hydraulika no iWOM jest wtedy niezależny co jest wadą w 60tce. No i właśnie ja mam zamiar zrobić coś takiego (żeby tur był mocniejszy) i tak sie zastanawiam czy z tej samej pompy nie dałoby rady podpiąć wspomagania może wiecie coś na ten temat . poprostu najwyżej chciałem założyć pompę o jakiejś większej wydajności żeby dało radę i w turze i w podnośniku i wspomaganiu, powiem jeszcze że jak on to połączy to pompa ta jest zasilana olejem ze skrzyni tylko że on dokłada filtr hydrauliki przed pompą chyba od zetora taki duży no i u takiego gościa to rewelacyjnie sie sprawuje w turze (ale bez wspomagania) wiecie może czy z tej samej pompy da radę zapiąć wspomaganie??

Opublikowano

Taa... @rafff24 oryginał pompy od MF 3 cyl kosztuje w granicach 870zł brutto, więc nie wiem czy taka rada wyzbycia się takiej gotówki wchodzi w sens.. ;-)

Nie wiem jakie wstawiacie siłowniki i orbitrole, że narzekacie że ciężko się kręci, i wogóle układ nie spełnia oczekiwań.. ;-D

U mnie pompa wspomagania napędzana jest od wału korbowego silnika (C 360-3P) i silnik licznik zamyka(2500obr) i NIC się nie dzieje, czy max obroty, czy jałowe, tak samo sie skręca. Fotki na e-mail.

Opublikowano

Taa... @rafff24 oryginał pompy od MF 3 cyl kosztuje w granicach 870zł brutto, więc nie wiem czy taka rada wyzbycia się takiej gotówki wchodzi w sens.. ;-)

Nie wiem jakie wstawiacie siłowniki i orbitrole, że narzekacie że ciężko się kręci, i wogóle układ nie spełnia oczekiwań.. ;-D

U mnie pompa wspomagania napędzana jest od wału korbowego silnika (C 360-3P) i silnik licznik zamyka(2500obr) i NIC się nie dzieje, czy max obroty, czy jałowe, tak samo sie skręca. Fotki na e-mail.

 

hej kolego prosze o wysłąnie fotek na rutek22kret@wp.pl dzieki pozdr

Opublikowano

panowie jak rozwiązaliście napęd pompy od wspomagania w c360 i jak to działa w praktyce. (pytam tych co maja anie tych co radzą jak to zrobic) pytanie 2 czy wspomaganie od wózka rak da rade w 60?

Opublikowano

panowie jak rozwiązaliście napęd pompy od wspomagania w c360 i jak to działa w praktyce. (pytam tych co maja anie tych co radzą jak to zrobic) pytanie 2 czy wspomaganie od wózka rak da rade w 60?

Ja mam pompe od T25 i jest napedzana wałkiem kardana zamocowanym do koła pasowego,pompa jest przed chłodnicą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v