Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli kierownica obraca Ci się skokowo to najzwyczajniej w tym położeniu ślizga się pasek klinowy.. Pompa zatrzymuje się na chwile - kierownica również, pasek łapie przyczepność - kierownicą można dalej skręcać bo działa zawór przeciążeniowy. Na stałym napędzie  - wał kardana, od rozrządu tego nie ma, chyba że masz mało oleju.

Opublikowano

Witam,

 

pasek sprawdzałem i się nie ślizga.

 

Chodzi mi o sytuację, kiedy siłownik skrętu wysuwa lub chowa się już maksymalnie a mimo to jeśli silniej chcieć obrócić kierownicę to daje się, ale właśnie tak jakby skokowo. Czy to właśnie jest tak jak powinno być czy może coś nie tak z orbitrolem.

 

Ślizgający się pasek podczas skręcania już przećwiczyłem i to nie jest to.

Opublikowano

Bez względu na to jak jest pompa napędzana tak się dzieje przy wspomaganiu na orbitrol.  Nie ma układu hydraulicznego idealnie szczelnego w tym i orbitroli.  Niczym się nie przejmuj wszystko jest w porządku. 

 

Opublikowano

OK, mój temat zamknięty...

 

Czy jest znaczna różnica w pracy z turem i pod jego obciążeniem między wspomaganiem opartym na orbitolu, a wspomaganiem z lublina?

Opublikowano

mam wspomaganie na orbitolu w 360 z turem i w 4011 od lublina. na orbitolu lżej się kręci jest bardziej solidne jego minusem jest to że trzeba wkręcić na przynajmniej 8tys. obrotów żeby jakoś w miarę szybko się kręciło. od lublina jest znacznie tańsze mnie wyszło jakieś 600zł (zakup części, oleje, zakuwanie przewodów) bez własnej pracy. kręci się tak jak w każdym samochodzie, mam je od wiosny tego roku i na razie spisuje się bardzo dobrze. z perspektywy czasu nie zakładał bym do tura wspomagania na orbitol, przynajmniej nie za cene 2tys jeśli masz dostęp do dobrych części używanych w dobrej cenie to możesz zakładać orbitol, jeśli nie to kupuj wspomaganie od lublina.

Opublikowano

Taka przekładnia od samochodu dostawczego nie jest wogóle przystosowana do obciążeń, które panują podczas skrętu kół z ładowaczem czołowym..

Ważne jest również bezpieczeństwo na drodze. Rozumiem też że trzeba liczyć i obniżać koszty, ale po co robić to samo 2x.. Przykładem są moi sąsiedzi, jeden założył tureckie wspomaganie, (zetor 5211) a drugi elektryczne..(do C 330) po pół roku jeden i drugi założył na orbitrol i teraz mają już spokój od 2 lat..

To takie oszukiwanie siebie że może wytrzyma lub się uda tańszym kosztem..coś jes przeciążone i nie wytrzymuje i "strzela".

Opublikowano

Jeśli masz chociaż minimalne pojęcie o ślusarstwie i mechanice, to to samo wspomaganie z aukcji można mieć za 1200 zl, a nie 2200. Działa świetnie - mam u siebie zamontowane. 

Opublikowano (edytowane)

powiedzcie mi jak zmienić kierunek obrotów w przekładni kierowniczej ze wspomaganiem z poloneza firmy ZF spawając przestawiając wąs itp przekładnia leży i się marnuje a nie ma żadnych wycieków itp wiem może być trochę za mała zobaczymy jak to będzie w praktyce z tego co pamiętam w poldku z którego pochodzi przekładnia i  pompa wspomaganie było bardzo dobre  

Edytowane przez Adrian40stka
Opublikowano

Witam. Nie dawno zalozyłem wspomaganie do c 360, siłownik między kołami, zamocowany na osi i na drążku poprzecznym. i wszystko ładnie chodzi, ale.. ale wolno chodzi. Nie można wykonać żadnego gwałtownego ruchu ponieważ zaczyna ciezko chodzic. Płyn jaki nalałem to Hipol przekładniowy, w zbiorniczku jest prawie pod korek. Bardzo bedę wdzięczny jeśli pomożecie.  Jeśli nie tu temat prosze o przeniesienie :D

post-54260-0-66083000-1427023214_thumb.jpg

Opublikowano

Witam ja u siebie też miałem słabą reakcje, poprawiłem to montując orbitrol mniejszy miałem 160 teraz mam 110. Jest dużo lepiej ale musiałbym jeszcze podkręcić obroty pompy lub zamontować o większej wydajności.

Opublikowano

Po pierwsze olej przekłądniowy to nie hydrauliczny, tutaj powinien być olej do wspomagań itd typu ATF. Po drugie podzespoły powinny być w miarę spasowane do siebie, tak jak nadmienił kolega wyżej. Po trzecie na jakich obrotach występuje problem?

Nie wiem dlaczego jest tu fenomen zakładania pompy bezpośrednio po wymontowaniu z samochodu... ludzie nie dziwcie się że na wolnych to nie chodzi skoro w samochodzie jest nie dość że inny przedział obrotów wolnych to i zastosowane jest dodatnie przełożenie przyspieszające..

Opublikowano

witam załozyłem wspomaganie do c 360 3-p pompa oryginalna mocowana w rozrząd a sorbitol i siłownik do kombajna forschnit e 512 wspomaganie działa bez załozonego drazka kierowniczego prawidłowo siłownik chowa sie i wysuwa natomiast gdy założę drążek by skręcać kołami siłownik dziła bardzo ciezko .. graja mi weze od pompy '' zakładąłem rozne siłowniki i to samo  mam robote w polu a ciagnik rozebrany prosze o pomoc

Opublikowano

Na orbitrolu drążek chyba nie potrzebny,sam siłownik ma skręcać,chcesz zrobić tak jak w zetorze albo samochód na maglownicy i nie zgrywa układu z siłownikiem kombinuj bez drążka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Adi118
      Mam problem ze wspomaganiem w moim Aresie 556rz, przy skręcaniu na wolnych obrotach ciężko chodzi kierownica, zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni i ciągnik staje. Problem się nasila kiedy olej jest rozgrzany i czasem nie pomaga nawet trzymanie wysokich obrotów. Sprawdzałem ciśnienie na pompie hydraulicznej i jest ok. Czy przyczyną moich problemów może być orbitrol? Czy w tym modelu jest dodatkowa pompa od wspomagania? Może ktoś ma inne pomysły co może być nie tak?
    • Przez Grzebcio
      Witam,

      niedawno nabyłem tegorocznego deutza keyline f70 i po paru naprawach, nie wiem czy mam zgłaszać kolejne czy zaufać wkurwionemu już serwisantowi. Pytania kieruję do użytkowników agroluxów oraz agroplusów gdyz skrzynia 15x15 (rewers mechaniczny) chyba się nie zmieniła. Także:
      -czy tylny most/skrzynia/rewers (nie wiem, które dokładnie) powyżej 15~20 na pusto powinien wydawać dźwięki jakby na trybach były luzy (wręcz trzaski/stuki)
      -oraz czy po nagrzaniu się ciągnika wspomaganie kierownicy bez przekroczenia 1300 obrotów powinno działaś ze znacznym oporem wręcz uniemożliwiając oporem kręcenie na postoju, podczas jazdy już spoko ale przy gwałtownych skrętach nie wyrabia na wolnych obrotach.
    • Przez Axd529
      Silnik po kapitalnym remoncie Po dodaniu gazu na 20tys obrotów ciśnienie oleju na zimnym jest 6 atm a na gorącym 4 czy to nie za dużo?
    • Przez kacperok200
      Witam posiadam ciągnik landini 6560
      Mam takie pytanie czy podczas kręcenia kierownicą przy zgaszonym silniku (ciągnik z wspomaganiem) kierownica powinna chodzić lekko czy ciężko. A jeżeli chodzi lekko lub ciężko  to jaki może być problem.
      Licze na pomoc.
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v