Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
wikizal20

miękkie hamulce w MF 390

Polecane posty

wikizal20    0

Witam. Posiadam od niedawna MF 390, w moim ciagniku pedał hamulca hamuje dopiero przy samym dole i niewiem jak odpowietrzyć hamulce(myśle że zapowitrzenie jest tego przyczyna) Byłem u znajomego który także posiada MF 390T i jego hamulec hamuje praktycznie przy dotknieciu pedału. Bardzo was prosze o porade

Z góry dziękuje i pozdrawiam posiadaczy MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Na dole przy cylinderkach masz regulacje. Troszkę podobnie jak w 255. Oczywiście reulować możesz gdy układ jest sprawny tj pompki i cylinderki. Nie możesz też regulować za mocno. Inaczej w czasie jazdy hamulce się przegrzeją i ciągnik będzie zwalniał/hamował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wikizal20    0

przeciez w 390 sa hydrauliczne a w 255 mechaniczne wiec raczej regulacja jest inna.

niemoge do patrzec się odpowietrzników. jedna rurka od pompki hamulcowej idzie prosto do tylniego prawego koła a druga na drugą strone nie do koła tylko do jakiegoś przyrządu

Edytowano przez wikizal20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    194

Masz dwa odpowietrzniki. jeden z prawej strony przy cylinderku a drugi jest po lewej na takim zaworze czy coś w tym stylu od sterowania hamulcami hydraulicznymi przyczepy. Zbiorniczek jest po prawej stronie pod boczkiem tablicy rozdzielczej, zaleca się olej mineralny, może być do wspomagania kierownicy zielony ( on jest mineralny ), pompka jest poza kabiną od strony silnika. Sprawdź wszystko po kolei, czy gdzieś się nie poci. U mnie uciekł płyn bo ktoś słabo odpowietrznik ten przy tym zaworze dokręcił lub go jakiś kamień uderzył bo przy odpowietrzaniu mi w rękach został:) Ale na szczęście się dokręcił i jest ok, tylko w niedługim czasie czeka mnie zabawa z wykręcaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wikizal20    0

Dziękuje bardzo za odpowiedz .Po obejrzeniu wszystkich podzespołów nie widać żadnych przecieków (nie ubywa płynu ze zbiorniczka) .Po odpowietrzeniu całego układu nadal hamulec łapie na samym dole.

@akmaly poradź co to może być za przyczyna .?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Zaciągnij hamulec ręczny na trzeci ząbek,i kluczem 18mm dokręć nakrętkę na cięgle 1861676M91 przy cylinderku do lekkiego oporu i zakontuj tak samo przy drugim kole, sprawdź poprawność hamowania,i to cała fizolofia


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Widać filozofia dla co niektórych jest. Przecież pisałem, że jest trochę podobnie jak w 255 i dalej jak widac efektów nie ma. Nie wiem z którego roku masz tego 390. Ale żadnych róznic miedzy rocznikami wielkich chyba nie ma. Cięgła o których pisze ASOGCURSUS wychodzą z mostu jak w 255. nakrętki są jak pamiętam na klucz 19. Na tych cięgłach umieszczone są również cięgła hamulca ręcznego do których podłaczone są linki ręcznego. Może teraz znajdziesz. Całość znajduje się prawdopodobnie pod gumową obudową. O ile ta nie jest porwana i jeszcze się tam znajuje. Przynajmniej w moim 390 tak jest.

ASOGCURSUS czy w nowych ursusach tych ze skrzynią i mostem na licencji mf a (nie polmot) są hamulce hydrauliczne czy mechaniczne? Miałem w swoim 390 problemy ze szczelnością układu. Myślałem, że poratuje się jakimiś częściami ursusa. Niestety nie ma nigdzie katalogów częsci. A już kilkoma częściami w swoim 390 poratowałem się tymi od 255. Np symering zwolnicy pasuje.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    436

zdaje sie wszystkie ursusy na licencji miały hamulce sterowane mechanicznie ( w 5314, 4512 są identyczne jak w MF255)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

W ciągnikach Ursus 6824,7524 hamulce są hydrauliczne,w każdym ursusie można zamontować ham.hydrauliczne i w zachodnich można zamontować mechaniczne takim przykładem jest MF 590


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Dlatego pisałem, że jest troche podobnie jak w 255. Chodziło mi o to cięgło na którym dokonuje się regulacji wychodzące z pół osi mostu. Dawno pod swego 390 nie zaglądałem. Wycieki jakims códem ustały, ale kojażę, że na upartego hamulce dało by się przerobić. Problemem było by puszczenie cięgieł przez kabinę. A co do samego mostu. Nie wiem czy nie trzeba było by zastąpić cylinderków uchwytami na cięgła mechaniczne.(czy do mocowań/śrób cylinderków nie pasowały by uchwyty na cięgła mechaniczne)

Seria 300 mf a ma sporo wspólnego z nowymi ursusami. Dlatego niektóre części można kupić o wiele taniej niż orginały do mf a. Dla przykładu nowe zestawny naprawcze cylinderków kosztują po około 90 zł na strone. Za dwie gumowe uszczelki/symeringi wyprodukowane w brazylii. Pompka hamulcowa to koszt chyba ponad 300 czy 400 zł. Jej zestaw naprawczy kosztuje ponad 100. Ceny można sprawdziź na stronie korbanka. Dlatego własnie wybrałem mf a serie 300. Mam też mf a 4255 do którego idealnie pasował górny zaczep od ursusa wraz z płytami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Ursus 6824 ma tylny most taki sam jak MF 4255 i cały środek łącznie z sprzęgłem WOM


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wikizal20    0

Po waszych poradach udało mi się usunąć problem z hamulcami za co wam wszystkim serdecznie dziekuje i pozdrawiam .

Mam jeszcze jeden problem po wyłączeniu napędu,przy ostrym ruszeniu przednie koła przebierają jak gdyby do końca się nie rozłączał napęd .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Może się wogole nie rozłącza. Dochodzi prąd do elektrozaworu? Napęd włączony to brak prądu na elektrozaworze. Napęd wyłaczony to otawrcie elektrozaworu/dochodzi prąd. Cisnienie oleju rozłącza sprzęgło, napęd nie ciągnie.

ASOGCURSUS dzieki za info. Masz może jakieś katalogi części do tych ursusów? Mam w 4255 mechaniczną skrzynię 12x12 z mechanicznym rewersem. Takich w ursusach chyba nie było. W 390 mam 12x4 takie chyba montuje się w nowych ursusach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdevil    9

mam ten sam problem w swoim mf 375 hamulce biorą na samym końcu i do tego jedne bierze wcześniej niż drugie a ma ktoś pomysł dlaczego przedni most hamuje tylko jedno koło czy to przez to że blokada jest zepsuta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Co do hamulców tak jak wyżej napisane trzeba wyregulować. Jeśli chodzi o przednią oś. Oba koła powinny hamować. Jeśli nie hamuje jedno byc może coś nie tak jest z mechanizmem różnicowym przedniej osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wikizal20    0

Sprawdziłem czy dochodzi prąd do elektrozaworu i jest ok. W moim przypadku napęd rozłącza się bo sprawdzałem przy ładowaniu obornika i cofaniu. W moim rozumowaniu wygląda na jakby sprzęgło nie odsuwało się dostatecznie daleko i przy szarpnięciu załącza się. Poradzcie co by mogło być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Karol5211
      czy wie ktoś jak sie odpowietrza hamulce w mf 3070???
      z góry dziękuje
    • Przez wojtek918
      Witam. Problem polega na tym że moj MF 8110 gubi hamulce Wyjasnie w czym polega problem. Jest to ciagnik wyposażony w sprezarke powietrza a więc hamulce sa powierztno-hydrauliczne. Jak postaji 2-3 dni nie jezdzony to hamulce znikna. Po odpaleniu trzeba przez jakies 10 minut mahac pedalem hamulca i wtedy hamulce sie pojawiaja i podczas pracy sa i to bardzo dobre. Zaznaczam ze olej w skrzyni zostal wymieniony jest stan i brak jest jakich kolwiek wyciekow?? Jesli ktoś wie o co chodzi to prosze o pomoc.
    • Przez ralf3635
      mam problem z mf 3635 mianowicie podczas hamowania nie zalacza przedniego napedu .Dodam ze bez problemu zalacza i rozlocza przyciskiem z kabiny.swiatla stopu dzialaja czyli chyba przelacznik pod pedalem hamulca jest dobry.prosze o wskazowki od czego zaczac .dzieki za wszelkie podpowiedzi
    • Przez Maciek90
      Jak napełnić zbiornik powietrza w C-360. Próbuję i próbuję, ale jakoś mi to nie wychodzi.
    • Przez MafiaDG
      Witam mam od jakiegoś czasu problem z hamulcami w moim pronarku 82sa , zaczęło się to gdy popracowałem nim przy prasie i turze gdzie hamuje się non stop , z początku szczególnie po deszczu hamulce zaczęły się blokować ( na 1 koło ) potem wyczuwalne było coraz to słabsze hamowanie aż wczoraj jebł* coś i w ogóle nie ma prawego hamulca który się blokował (tzn. długo długo nic i nagle w miejscu zahamował) więc musiałem podkręcić lewy hamulec bo przy turze się nie da bez hamulca i mam teraz takie pytanie co należy zrobić aby hamował równo (na 2 koła) i nie blokowały się , kupiłem już rozpierak na prawe koło i tarcze hamulcowe czerwone nitowane , ewentualnie co jeszcze można wymienić aby je poprawić bo nie chce mi się co tydzień ściągać kół .
       
      A i mam jeszcze problem z podnośnikiem Boscha czasami jest tak że w ogóle nie chce opaść i to pod konkretnym ciężarem na rozgrzanym oleju rozmawiałem z kolegą to mówił mi że chyba mam do wymiany zawór bezpieczeństwa (to takie co nad podnośnikiem jest z tyłu ) a wy co o tym sądzicie .
       
       
×