Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W pażdzierniku zakupiłem nowego Zetora 80, po przejechaniu około 5 moto godzin zauważyłem że po

tłumiku od góry do dołu ścieka olej. Zadzwoniłem do serwisu oni nato że na dotarciu ciągnika tak ma być .

Dodm jeszcze że w misce olejowej ubywa oleju ,po odpalaniu ciągnika czy zimnego czy ciepłego z wydechu

przy pierwszych obrotach wali czarnym dymem a pochwili niebieskim, z czasem nagrzewania silnika ustaje

Proszę o opinie czy ktoś miał takie problemy ,co mam dalej robić

Opublikowano

zgłoś im to na piśmie poleconym ze zwrotką, w piśmie nadmień że zgłaszałeś to telefonicznie tego a tego dnia i powiedziano Ci że to normalne.

Jak coś się posypie masz dowód w Sądzie że zgłosiłeś to im i że kazali Ci dalej użytkować ciągnik mówiąc że tak ma być.

Ciągnika używać dalej skoro serwis tak mówi.

Opublikowano (edytowane)

odstaw do naprawy gwarancyjnej i nie trać czasu na listy, żądaj usunięcia usterki, przypilnuj żeby wypisali powód reklamacji , jest to poważna wada silnika która może skończyć się nawet jego wymianą!!! Wyższe,ale nie nadmierne zużycie w okresie docierania jest dopuszczalne , ale nie wywalanie oleju przez tłumik . Niebieski dym tuż po odpaleniu świadczy o tym ,że olej w dużych ilościach gromadzi się w komorze spalnia w czasie postoju.Miałem coś takiego w ruskim i po wymianie prowadnic i zaworów problem znikł. Silnik do remontu.Ciągnikiem z taką usterką nie wolno pracować !!!

Edytowane przez DAREK
Opublikowano (edytowane)

Nie dubluj własnego tematu!

Tematy połączone

 

Witam .

Opiszę po krutce problem z nowym Zetorem Major 80

Zetora zakupiłem nowego 07.10.2013.Po przejechaniu około 5mtg ku mojemu żdziwieniu zobaczyłem ze ojej wydobywa sie rurą wydechową i spływa do dołu . Zgłosiłem to do serwisu,powiedzieli mi że za delikatnie docieram ciągnik i kazali dalej go eksploatować .Dojeżdziłem tak do 19mtg.dalej olej spłyewa wydechem,zgłaszam do serwisu ,zabierają ciągnik. W książce serwisowej wpisują ,sprawdzenie turbiny.mycie wydechu.Odebrałem ciągnik prz przebiegu 22mtg i dalej go eksploatowałem nadmienie że ciągnik głównie jeżdzł po szosie. W tej chwili ciągnik ma przejechane 29mtg.i dalej olej wydostaje się wydechem,przy odpalaniu bucha czarny dym a następnie niebieski,czuć bardzo intensywnie w spalinach olej.

Powiedzcie koledzy czy Zetory tak mają i czy ktoś miał taki problem.

Dodam jeszcze jak odebrałem nowy ciągnik w domu sprawdziłem stan oleju w silniku ,miał wyższy stan jak na podziałce bagnetu około1,5 l. Od nowości bierze olej.

Proszę o opinie

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

Według mnie winne są prowadnice zaworów. Może to też być wina turbo sprężarki ale piszesz że to sprawdzili. Więc bardzo prawdopodobne jest że w czasie postoju olej przedostaje się poprzez nieszczelne prowadnice do kanału wydechowego (nie wiem czy zetor ma uszczelniacze na prowadnicach)

Opublikowano

Witam nie wiem czy przeczytał pan chociaż raz instrukcję obsługi!. Może jest tam coś napisane na ten temat jeśli serwis mówi że wszystko jest ok. Radzę podłączyć coś konkretnego pod ten ciągnik. Ciągnik powinno się docierać pod obciążeniem i odpowiedniej temp. silnika . Docieranie silnika na wolnych obrotach i 1/10 gwizdka nic nie da. Nawet jest wskazane żeby nowy silnik wziął sobie olej podczas docierania ale powinien przestać po ułożeniu pierścieni ale musi być też odpowiednia temperatura żeby się to wszystko ułożyło. Ja nawet turbinę po regeneracji nie żałuje puszczam tak na 10 min na wolnych jeśli wszystko dobrze i ma już temperaturę daję na pełen gwizdek jeśli jest dobrze zregenerowana niema prawa nic się stać. Jeśli coś jest nowe i dają gwarancję musi to działać !

Opublikowano

Ciągnik odstawiony do serwisu ,stan lcznika 36 mtg. Turbina sprawdzona dobra,kompresja na wszystkich

cylindrach 26 atm.z groszami,moim zdaniem zbyt mała ,mają wymienić jakieś uszczelniacze priwadnic

zaworów.Co dalej opiszę .

Opublikowano

Ciśnienie za niskie powinno być powyżej 30atm sprawdź w książce napraw lub instrukcji ile powinien mieć dobry silnik wg mnie ma niskie ciśnienie i olej ciągnie dołem. Domagaj się wymiany motoru na nowy żeby nie wciskali ci że zrobią ten co masz w końcu płacisz to wymagaj jeśli coś jest wadliwe wymiana tylko na nowe !. A ciśnienie po 26atm czy średnia czy ze wszystkich ma 26 atm ? Uszczelniacze zaworów mogą wymieniać ale i tak ciśnienie za niskie. Uszczelniacz zaworów uszczelnia tylko żeby zaworem nie ciągną oleju ale żeby wydechem leciał olej to musiało by nie być ich. Jeśli zrobią i dalej będzie brał olej domagaj się wymiany silnika. Oni tylko to przeciągają i robią naprawy które kosztują grosze żeby tylko przeleciał okres gwarancyjny i później płać i płacz

Opublikowano

@DAREK Gadasz jak mój znajomy. Nagadał mu ktoś, ze lepiej jak jest więcej oleju w silniku, niż ma być za mało. To teraz dolał do pełna, i nie można mu wytłumaczyć, że to też szkodzi na silnik.

Pozdrawiam

Opublikowano

Co nieco znana jest mi budowa silnika spalinowego,i wiem napewno że nadmiar oleju ponad górny stan na bagnecie jest szkodliwy dla silnika .Zróbcie sobie eksperyment ,nalejcie do miski wody i chlapnijcie płasko dłonią w wodę zobaczycie jaki woda stawia opór,a co dopiero się dzieje jak łopaty wału korbowego udeżają przy szybkości 2000 obr na min.w olej w misce olejowej.Silnk w Zetorze smarowany powinien być tylko poprzez pompę olejową .Jeśli niemam racji proszę o sprostowanie.

Opublikowano (edytowane)

Zależy ile za dużo.Jak 5l to dużo ale 2l nic nie szkodzi.Od przybytku głowa nie boli.mój stary zawsze lał więcej do zetora i nic mu nie było.W bizonie jak nam poszedł wtryskiwacz to przez cały dzień przybyło z 5l ropy do oleju i też się nic nie stało.

Moim zdaniem ten major może mieć pęknięty jeden pierścień olejowy ale ma za mało godzin i nie widział jeszcze cięzkiej roboty także trudno jednoznacznie stwierdzić.W 7211 nie ma uszczelniaczy zaworów i chodzi .Jeśli w majorze są to ich wymiana raczej nic nie da bo to nie takie ilości żeby chlapał wydechem.

W c330 po wymianie zestawów naprawczych zetor jakiś czas wydostawał się olej i przeszło mu.

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

Dalszy ciąg problemów z Zetorem Major 80.

Ciągnik odebrałem po naprawie z serwisu 03.01.2014 .,wymienili uszczelniacze zaworów .W tej chwili ciągnik ma przjechane 49 mtg.,i stwierdzam ze dotychczasowe naprawy nic nie wniosły , dalej olej wali rurą wydechową ,przy odpalaniu kopci niebieskim dymem,smierdzi przepalonym olejem.Skoro dotychczasowe naprawy nic nie dały ,jestem pewien ze zakupiłem ciągnik z wadą fabryczną ,wysłalem pisma do Zetor Polska o wymianę ciagnika na nowy,jeśli się z nimi nie dogadam wniosę sprawę do sądu o anulowanie umowy.

Jeśli nie dojdzie do ugody podam gdzie zakupiłem ciągnik i gdzie jego serwisowałem.

Opublikowano (edytowane)

moim zdaniem należałoby by ten ciągnik z powrotem oddać do serwisu jako niesprawny tak aby przedłużono okres gwarancji o czas jaki przestał niesprawny no i żeby gwarancja przez przypadek nie minęła

Edytowane przez DAREK
Opublikowano

i jeszcze wyślij temat do tygodnika rolniczego oni opiszą twój problem i zmobilizują serwis do naprawy bo jak już gazety będą o tym pisać to im reputacja będzie siadać

Opublikowano

Witam

Kolejna moja nocka nie przespana

Masz Darek rację ,jak człowiek kupuje coś nowego myśli że pojeździ pare lat bez problemu,atu pech.

Ciągnik kupiłen na firmę za gotówkę ,dałem 126 tys.z turem.Miał służyć zarobkowo jako komunalny

Do dzisiaj nie zarobił ani grosza.... Wtej chwili stoi w serwisie ,obiecałem dealerowi zawieszenie brońi co do pisania w sieci o moim problemie .Ale jak pójdzie coś nie tak wywołam tsunami w sieci i prasie rolniczej.

Opublikowano

Witam sznownych kolegów, gdyż to mój pierwszy post na tym forum.

 

 

Kolejny identyczny problem z Zetorem Majorem 80 ....

 

Traktor zakupiony w styczniu 2014 zrobione ok.8 mtg i olej z tłumika. Nie jest tego na razie wiele, ale za tyle pieniędzy oczekuję maszyny sprawnej.

Serwis odpowiedział standardowo tzn. zrobić około 20 mtg, zrobione nadzień dzisiejszy ok. 25 mtg i nie ma zmian.

Proszę o radę jak dalej prowadzić skuteczne rozmowy z serwisem.

Ponieważ Mieliście podobne problemy liczę że podzielicie się swoimi doświadczeniami.

Z góry dziękuję zawszelką pomoc.

Opublikowano

kolego adanow a ile tego oleju dolaleles od nowego do pierwszego serwisu 19mtg bo jak 5l to rozumiem ze góra przez tłumnik wylazl ale jak 1l to sie dociera w moim zetorze ciekl olej na kolanku tłumnika -przeczyna to nie olej a ropa. skad? różne cisnienia otwarcia rozpylaczy .

 

a co do kompresji 30atm to w samochodzie

w traktorze okolo 26-27atm sprawdzone nowy zetor froterra i major ale temu nic nie bylo.

Opublikowano

Koledzy a olej nie idzie przez turbinę czasami jeżeli duzo ubywa moze być przez nią. Na dotarciu każdy silnik musi wziąć póki sią pierścienie nie ułożą. Obyś nie miał jak kolega w forterze 3 lata temu na 70 mtg wziął 8 l oleju, turbina ok, głowicę serwis zabierał nic nie dawało rady, dopiero jak mechanik wiejski wyjął tłoka a tam pierścienie mają zamki ustawione w jednej pozycji, tak było na 3 tłokach, od tamtej pory mówi ze na 200mtg doleje z 2 setki. Póki macie gwarancję to walczcie z delerami nie dajcie się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v